Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Gleder meg til helgen! ;) Begynner å kjenne nervene nå! Jeg har jo kun stilt Lundii sammen med/mot andre etnahunder EN gang. :D Og nå er det 10 påmeldt, jeg håper hun oppfører seg! :whistle:

• Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dere som ikke har fått startnr: Det kan være lurt å gå inn på min side og se om det ligger der. Jeg får ikke mine på mail og må gå inn å sjekke selv..

Ellers er jeg kjempe glad for at det var flere lapphundeiere som hadde ekstra startnr til meg :whistle:

Skrevet

Det er ikke det at jeg tror man bare kan gå inn en gang, på et start nr.

Jeg går uansett ikke mer en en gang, uansett hvor mye jag må bære. Hunden skal heller ikke gå selv på dette tidspunktet og jeg har ingen til å passe sakene mine om jeg hadde gått flere omganger. Før eller siden må jeg skaffe meg en form for hjul, men det har jeg ikke nå.

Skrevet

Tips til Iner: Skaff en barnevogn (fås gratis på Finn.no, eller koster kanskje noen hundrelapper), fjerne "sengedelen", sett på buret til hunden - vips kan du ha med det massevis av stæsj uten å bære noe som helst!

Susanne

Skrevet

Gleder meg til helgen! :) Begynner å kjenne nervene nå! Jeg har jo kun stilt Lundii sammen med/mot andre etnahunder EN gang. :P Og nå er det 10 påmeldt, jeg håper hun oppfører seg! :hmm:

Det kommer nok til å gå strålende! :D Jeg gleder meg til å møte deg og Lundii igjen! :) Ikke lenge igjen nå! ;)

Skrevet

Åguri, nå begynner nervene å komme kjenner jeg! :hmm: Men gleder meg også veldig :) Og kan jeg virkelig komme inn på søndagen med startnr fra lørdagen? Det er jo helt genialt i såfall!

Skrevet

Gleder meg til helgen! :D Begynner å kjenne nervene nå! Jeg har jo kun stilt Lundii sammen med/mot andre etnahunder EN gang. :P Og nå er det 10 påmeldt, jeg håper hun oppfører seg! :)

Det blir moro! Teit at Etna og basenji går samtdig- ellers skulle jeg heiet på deg :)

Åguri, nå begynner nervene å komme kjenner jeg! :hmm: Men gleder meg også veldig ;) Og kan jeg virkelig komme inn på søndagen med startnr fra lørdagen? Det er jo helt genialt i såfall!

You can indeed!

Opprigging har startet. Mannen er der allerede. Jeg drar nedover i morgen. Gleder meg!

Skrevet

Det kommer nok til å gå strålende! ;) Jeg gleder meg til å møte deg og Lundii igjen! :hmm: Ikke lenge igjen nå! :P

Jeg håper det! Og ja, blir morro å treffes igjen! :)

Det blir moro! Teit at Etna og basenji går samtdig- ellers skulle jeg heiet på deg :)

Opprigging har startet. Mannen er der allerede. Jeg drar nedover i morgen. Gleder meg!

Ja, det er kjempeteit! Jeg hadde nemlig tenkt å heie på deg også!

Forresten, ang raseparaden(kanskje LITT seint nå men), hvem har med den å gjøre? Har du peil på om etnahund er representert? Er jo synd om den ikke blir det. :P

Gleder meg til å være med og rigge i morra, liker sånt arbeid, jeg! :P Reiser nedover til Lillestrøm i kveld en gang. :D

Skrevet

Forresten, ang raseparaden(kanskje LITT seint nå men), hvem har med den å gjøre? Har du peil på om etnahund er representert? Er jo synd om den ikke blir det. :D

Gleder meg til å være med og rigge i morra, liker sånt arbeid, jeg! :) Reiser nedover til Lillestrøm i kveld en gang. :)

Det er vel raseklubbene som har meldt sin interesse til Monica i NKK. Vet ikke om det er for sent nå? Du kan jo ringe NKK og spørre? Etnahunden bør jo bli representert, ja :hmm:

Skrevet

Hvis man har et nummer til søndagen, kan man komme inn på det på lørdagen? Og man kan bare få det tilsendt ja, man trenger ikke ha med tilhørende hund?

Ja, det kan du, og nei- du trenger ikke å ha med tilhørende hund. Men nummeret kan kun brukes en gang pr. dag. Får du det tilsendt kan ikke hundens påmelder benytte det den dagen.

Skrevet

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :) Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han :)

Anette: Du skulle gjerne ha overnattet her, men jeg vet ikke om huseieren skal være her i helgen ( :hmm: ), og da går det dårlig.. Åh, jeg vil bo i min nye leilighet NÅ!

Skrevet

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :) Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han :D

Anette: Du skulle gjerne ha overnattet her, men jeg vet ikke om huseieren skal være her i helgen ( :hmm: ), og da går det dårlig.. Åh, jeg vil bo i min nye leilighet NÅ!

Jeg kan bo i Østfold på en 2 seter, men tenkte å høre om noen soniser hadde plass gitt :) Kan neeesten kjøre hjem for østfold er ca som vestfold ;)

Du får hyle, jeg tror jeg bare tar med meg sovepose og pute og tar det som det kommer om jeg ikke får noen fast plan :P

Skrevet

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :hmm: Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han :)

Flott :D Så får vi satse på at han slår til i år igjen! :)

Skrevet

Flott :) Så får vi satse på at han slår til i år igjen! :hmm:

Ja! :D Håper og håper at han blir beste hannhund, men det hadde vært sååå gøy om han ble BIR og BIG i år også :) Blir man BIR med en stående fuglehund, så er det ikke alltid den tøffeste konkurransen i BIG liksom ;)

Skrevet

På søndag går jeg i sort kjørt og turkist/grønn dressjakke med halvarmer.. Fullt lov å si hei sålenge jeg ikke ser oppkavet ut :D

Vil det si ETTER at du har stilt hund..? :hmm: Når skal du i ringen? :)

Yodel: Skal høre med Monica og Anders(var det det han het, tro?) i morgen, og så får man se. ;) Yodelmannen din fikser ting, vettu! :)

Skrevet

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :) Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han ;)

Leverer Knut? Kanskje jeg får ønske han lykke til (Selv om han ikke gjør noe utenom å eie hunden! haha). Hvordan er det med Storm(?), han har vel han enda? Hører aldri noe om han, bare Sting.

Ja! :P Håper og håper at han blir beste hannhund, men det hadde vært sååå gøy om han ble BIR og BIG i år også :hmm: Blir man BIR med en stående fuglehund, så er det ikke alltid den tøffeste konkurransen i BIG liksom :)

Jeg heier på Sting! :P Skal nok få med meg Heidi til å se vorstehhund! Lykke til begge to :D

Skrevet

Leverer Knut? Kanskje jeg får ønske han lykke til (Selv om han ikke gjør noe utenom å eie hunden! haha). Hvordan er det med Storm(?), han har vel han enda? Hører aldri noe om han, bare Sting.

Haha, han tenker bare på jakt, så jeg får ta meg av utstillingsbiten :) Han har også Storm ja, men han er verken noe utmerket utstillingshund eller jakthund, så han er bare turhund :hmm:

Jeg heier på Sting! :D Skal nok få med meg Heidi til å se vorstehhund! Lykke til begge to :)

Bra! Vi trenger noen til å heie ;) Han slår nok ikke Lucilla, men man skal aldri si aldri! Han slo jo Lucilla der i fjor :P

Skrevet

Jepp, mammaen til Lio ble BIG for den dommeren som skal dømme for en stund siden, så vi håper på CERT :)

Gøy, da sees vi der i hvert fall!

Jeg skal begynne å stusse på hunder straks - heldigvis er det ikke mye å ta nå, de ble jo utstillingsklippet for et par uker siden :hmm:

Skrevet

Haha, han tenker bare på jakt, så jeg får ta meg av utstillingsbiten :) Han har også Storm ja, men han er verken noe utmerket utstillingshund eller jakthund, så han er bare turhund :hmm:

Bra! Vi trenger noen til å heie :D Han slår nok ikke Lucilla, men man skal aldri si aldri! Han slo jo Lucilla der i fjor ;)

Ja, pappa er jo heller ikke noe i ringen! Han har derimot vært i ringen med Brøyt to ganger nå i år. Han mener Brøyt vil se mye høyere ut med meg, enn med han^ Det er jo riktig, men han er jo innenfor stander akkurat. Dessuten er det hysterisk morsomt å se han løpe i ringen! (Har et kjempe "bra" utstillingsbilde av Vita der Knut har stilt henne ut hvis du vil se! haha).

Okei. Føler han blir glemt i alt "styret" med Sting.

Håper han slår henne! Hun har vunnet nok :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...