Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er det ikke slik det ofte blir da? :heart:

Dotten min skulle jo starte champ. karrieren på småutstillinger, ikke at Lillestrøm er det - men må jo møte folk i "sesongavslutningen" :lol:

"Man må melde på for å få resultater" er en fin tankegang, så får man heller ta resultatene som de kommer :getlost:

Skrevet

Ehh, trodde bare det var på denne utstillingen at det kostet 380,- , men det kostet **** meg 380,- på en liten lokal en også her. WTF!! Har prisen virkelig steget fra 320 til 380 kr? Det var jyyyyslig mye syns jeg!

• 2 weeks later...
Skrevet

Pm er ute!

17 AK er påmeldt og det ser ut som det kræsjer med alt annet. Så mulig jeg trekker nakenråtten Talli. Pleier jo nesten bare være Championer påmeldt i Norge.

Skrevet

Æsj, kjedelig at ikke Sting og Memphis er påmeldt...

Selv skal jeg hjelpe Jeanette med å stille nakenrotte, hjelpe oppretter til Memphis med en tispe og stille Deilig om jeg rekker det :hmm:

Skrevet

21 KV - spennende! Satser på 1 juniorhannhund :hmm:

62 hanner og 66 tisper på flaten, faktisk færre enn ventet. Men champion hannhund består jo som regel av over 20 hunder, så vi stiller med nada forventninger - som vanlig :hmm:

Syntes forøvrig at 1JK 1JKK er syltynt krav til juniortittelen...

Skrevet

Overraskende få tollere - 69stk. Til sammenligning var det 81 påmeldte i fjor.

Og 60 av dem er sikkert tisper, jeg har jo meldt på Vixen. :hmm: Men ja, skuffende få egentlig.

Skrevet

21 KV - spennende! Satser på 1 juniorhannhund :hmm:

62 hanner og 66 tisper på flaten, faktisk færre enn ventet. Men champion hannhund består jo som regel av over 20 hunder, så vi stiller med nada forventninger - som vanlig :hmm:

Syntes forøvrig at 1JK 1JKK er syltynt krav til juniortittelen...

Jo men, den som vinner juniorklassen er jo den beste junioren uansett liksom, uansett hp eller ck? selvsagt burde den ha hp eller ck, men det spiller jo sånn sett ingen rolle heller, hvis du skjønner tankegangen :P

Skrevet

Æsj, kjedelig at ikke Sting og Memphis er påmeldt...

Selv skal jeg hjelpe Jeanette med å stille nakenrotte, hjelpe oppretter til Memphis med en tispe og stille Deilig om jeg rekker det :hmm:

Ja spørs om Talli ikke blir sendt ut av Champklassen med beskjed om at hun skulle vært i junior :hmm:

Skrevet

14 kooikere påmeldt, og det er jo rent imponerende... Spennende med litt "ordentlig" konkurranse;)

HHC: Skal du stille Kilah?

Skrevet

Jo men, den som vinner juniorklassen er jo den beste junioren uansett liksom, uansett hp eller ck? selvsagt burde den ha hp eller ck, men det spiller jo sånn sett ingen rolle heller, hvis du skjønner tankegangen :P

Jo, men jeg syntes litt krav utover 1pr er greit når man tenker at i mange raser er det bare 1 i juniorklassen.

Hvor ser dere hvor mange av hver rase som kommer?

Programmet ligger på forsiden til nkk :hmm:

14 kooikere påmeldt, og det er jo rent imponerende... Spennende med litt "ordentlig" konkurranse;)

HHC: Skal du stille Kilah?

Ingen anelse, så svaret er tror ikke det/nei :hmm:

Skrevet

112 bernere - 45 hanner og 67 tisper. Lett match :hmm:

:hmm: Sundt å være optimist har jeg lært...Bra du har mange å ta av hvertfall :P

Skrevet

Tror jeg må ha det litt inn med teskje. Programmet ligger på forsiden til NKK greit men hvor ligger oversikten over hvor mange hunder den finenr jeg ikke når jeg blar meg innover i programmet

Jeg fant det nå hehe godt jeg ikke har stilt ut mye. Linken heter program finenr du her

Skrevet

Ja 20 strihår også skal vi ha oppmøte kl 1100 . Det blir i hvertfall en til i junjor tispe som jeg vet om

Skrevet

Du går inn på linken, også trykker du på "PROGRAMMET FINNER DU HER" - og evt. "ja" (åpen eller open) for å åpne dokumentet.

Også blar du deg nedover, side 2-7 er oversikt over alle ringene, alle dommere/raser og antall.

31 beardiser - skuffende lite, synes jeg...

Susanne

Skrevet

Skal stille i år.. Og gleder meg masse. Gadd ikke reise i fjor pga dommeren..

PM lagt ut.. 6 Amstaff (ikke det største antallet akkurat) ...

Skrevet

89 springere. Det er MANGE i forhold til hva det pleier å være her til lands, men jeg hadde faktisk forventet flere. Spanielklubben har jubileumsutstilling med stor-cert på lørdagen, så jeg hadde egentlig trodd at flere ville benyttet muligheten til å få nordisk vinner-tittel og dobbel sjanse for stor-cert på en og samme helg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...