Gå til innhold
Hundesonen.no

Nakkarra Opsis


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På aktivitetsmomentet får hun 4 (Är uppmärksam, något orolig. Vandrar runt efter hand). En del lyd, og hun slår seg ikke helt til ro. Veldig som forventet. Avstandsleken viser hun litt interes

Hofter og albuer ble A! Når det gjelder treningen går det litt så som så om dagen, vi sliter med at hun bygger opp veldig mye frustrasjon.. Men, her er en film fra forrige trening hvor vi trener ut

Takk! Altså, jeg er lat, så jeg bare kopierer fra bloggen. Dere er ikke tvunget til å lese alt. I det siste har jeg tenkt mye på hvordan vi skal få gjort noe med all den frustrasjonen Opsis

Veldig fine bilder av flotte hunder Maria! Nå er det lenge siden jeg har sett dem alle tre altså. Sist jeg så Klima var hun bare et lite rips :P

Heldiggriser som har fått vært ute i det fine været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine dyrene! Er så misunnelig på alle som kan ha hunder løse i skogen. :)

Jeg og. Jeg er egentlig mest misunnelig på den gode kontrollen Whoopsis har på de, jeg :fear: Får ikke til det med bare én hund lissm. I fail in life etc :cry::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :flowers:

Veldig fine bilder av flotte hunder Maria! Nå er det lenge siden jeg har sett dem alle tre altså. Sist jeg så Klima var hun bare et lite rips :P

Heldiggriser som har fått vært ute i det fine været :)

Satser på at det blir trening snart, alt alt for lenge siden!

Fiiine dyrene! Er så misunnelig på alle som kan ha hunder løse i skogen. :)

Jeg tror ikke jeg hadde overlevd uten. Ella har litt stor radius, så varierer litt hvor jeg slipper henne, men hun holder seg i nærheten i hvert fall!

Jeg og. Jeg er egentlig mest misunnelig på den gode kontrollen Whoopsis har på de, jeg :fear: Får ikke til det med bare én hund lissm. I fail in life etc :cry::lol:

Naboene mine sier nok ikke det samme... :lol: Men takk! Hadde de bare ikke bjeffet på andre hunder, så kunne jeg sagt meg tildels enig med deg, men inntil det.. :whistle: En dag!

(Du har for så vidt bedre kontroll på Ella enn meg, såå.. :lol: )

Ok... DU er skyldig i at jeg har mistet nattesøvnen for all fremtid! :shocked:

Godt den ikke er større kanskje?

Veldig fine dyr, altså! Men det blikket til Ella var da helt spesielt! Hun ser veldig klok ut :wub:

Ella er en av de der veldig spesielle. :wub: Sær, klok, noe bipolar, forsiktig, voldsom, engasjert og søvnig. Rare, men veldig fine, hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En liten avstandsøkt mens vi var hjemme og hadde litt bedre plass innendørs. Liker mye av momentene hennes, men legger jeg på mye avstand avsløres det fort rundt hvilke forflytninger jeg har lagt ned minst jobb.. Så fremover skal vi ta tak i avstanden på avstanden, eller hva man nå sier, og legge ned litt mer jobb der hun er mest usikker.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avstandsøkt mens vi var hjemme og hadde litt bedre plass innendørs. Liker mye av momentene hennes, men legger jeg på mye avstand avsløres det fort rundt hvilke forflytninger jeg har lagt ned minst jobb.. Så fremover skal vi ta tak i avstanden på avstanden, eller hva man nå sier, og legge ned litt mer jobb der hun er mest usikker.

Så flott avstand :D Flinke Opsis! Når blir det konkurranse på dere da? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers:

Jeg er litt usikker på hvor streng jeg skal være på feks stå-ligg, for selv om hun ikke nødvendigvis låser bakbena sånn som jeg egentlig hadde tenkt at hun skulle får hun ikke noe særlig fremdrift. Samtidig, skal hun først få en god avstand kan jeg kanskje liksågodt gjøre det skikkelig. Spesielt når hun velger å legge seg riktig relativt ofte, da skal det nok ikke så mye til å luke ut resten.

Det største problemet vårt med avstanden er at hun innimellom har en tendens til å låse seg helt. Før låste hun seg hver gang jeg kjørte hele starten på øvelsen, som i at jeg startet med henne i utgangsstilling. Det har blitt bedre, men spesielt om jeg kjører gjennom noen andre øvelser først hender det at hun enten blir superseig i skiftene, eller ikke skifter i det hele tatt. Snodig, for jeg har hele tiden vært veldig nøye på å legge mye verdi i avstanden, også i sånne settinger. Så i hodet mitt burde hun tenke "YES, avstanden! Dette blir lett.", men det gjør hun altså ikke. Men det har blitt mye bedre siste året, så det ordner seg nok! Jeg må bare bli litt flinkere til å få frem mitt fantastisk budskap.

I ferien kjørte jeg gjennom et litt forkortet kl1 program innendørs nesten annenhver dag, for å gjøre det til en naturlig greie og ikke lage så mye styr rundt det. Begrenset hvor mye plass man har i en stue, så det ble kortere avstander og ingen lineføring, men jeg tror det var veldig nyttig trening. Dukket opp bittelitt frustrasjon her og der, men ingen lyd og godkjente øvelser. Jippi! Hun har en herlig arbeidslyst, så det er i hvert fall ikke det det skal stå på! Jeg skal prøve å fortsette med disse innendørskjedene, og legge inn litt venteperioder her og der for å utfordre tålmodigheten hennes. Så satser jeg på at det kanskje hjelper oss litt på vei, og at attituden smitter litt over til når vi også blir kommandert.

Jeg hadde visst litt å si akkurat nå. Kanskje på tide å ta i bruk denne bloggen igjen. :lol:

Så flott avstand :D Flinke Opsis! Når blir det konkurranse på dere da? :whistle:

:lol: 2014 tipper jeg. Eller kanskje til høsten? Vi får nå se. En eller annen gang blir det i hvert fall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson
Jeg må bare bli litt flinkere til å få frem mitt fantastisk budskap.

Kanskje på tide å ta i bruk denne bloggen igjen. :lol:

Litt banner og dusker og slikt? Heiadamer?

Og det var en virkelig god idé! :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt banner og dusker og slikt? Heiadamer?

Og det var en virkelig god idé! :shifty:

Opsis blir alltid glad for heiadamer! :lol:

Og, siden jeg nå har blitt så veldig fan av denne teknologien (Iphone :heart: ) får dere noen filmer til. Og etter det skal jeg putte sånne ting i bloggen. Lover.

Jeg måtte jo nesten ta litt tak i stå-dekk-momentet, spesielt når jeg hadde lagt verdens beste plan. Når det gjelder akkurat den delen av den øvelsen fungerer det nemlig overraskende bra å belønne med lek, selv om det normalt ikke er noe hun blir over seg av begeistring for. Men ligger hun i riktig stressnivå fungerer det, så dermed måtte vi nesten teste!

For å fortsette med våre nye rutiner kommer et kort klasse 1-program. Og se! Ingen frustrasjon! Ikke noe lyd! Hun er bare helt sånn..cool. :ahappy:

Siden vi på fredag skal ta neseprøven ut i litt mer stressende omgivelser ble det noen repetisjoner av den også. En stund siden sist, så hun bruker litt lenger tid enn vanlig på å dobbeltsjekke, men det er jeg egentlig veldig fornøyd med. Det ble en del repetisjoner i dag, og ikke en eneste gang valgte hun feil! Jeg tror hun er en hund som lett kan bli litt høy å ta første og beste, så dette synes jeg var veldig lovende. Men jeg må skaffe meg skikkelige pinner, for disse er såpass små at hun fort må ta et dobbelttak når hun plukker dem opp. Og det går jo ikke an. Så vanlige neseprøvepinner og trening på opptak må til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseprøven. Der gikk det!

Edit: Og jo flere ganger jeg ser filmen, jo mer bestemt blir jeg på hva jeg skal fokusere på neste økt. Jeg nekter å ha et så rotete system i søket. :lol:

Endret av Whoopsis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er! Fikk ikke sett neseprøvevideoene på telefonen. Skal se de når jeg kommer på pcn.

Det klør i øvefoten :P Kanskje vi får tatt en tur til Drammen igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...