Mirai Skrevet 27. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 27. Oktober 2014 Ler litt av at han ble ladet på strømgjerdet altså . Så flinke dere er som trener og gjør så mye forskjellig! Siter
Poter Skrevet 28. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Oktober 2014 Ler litt av at han ble ladet på strømgjerdet altså . Så flinke dere er som trener og gjør så mye forskjellig! Skal ikke kimse av elektrosjokk Takk! Synes det er morsomt å gjøre litt forskjellig, fint med variasjon og allsidighet. Siter
Poter Skrevet 7. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. November 2014 Det er blitt vinter her i Tromsø, i allefall enn så lenge, og i dag fikk vi vår første skitur for sesongen De har kjørt opp løype i lysløypa, så det er fint føre. Eine er jo en veldig lydig labrador, men løypekultur, det kan han ikke. Eller, han kan sommerens, men ikke vinterens Lydig som han er, vil han gå på min venstre side og det har tatt en hel del overtaling til å få ham til å gå frem i stramt bånd. Kan jo ikke trekke i båndet, må vite Også vil han helst gå på venstre side i løypa, noe som blir rimelig problematisk når løypa er ca 4 m bred og full av folk. Men den gode nyheten er at han trekker mer nå, så akkurat det kommer seg! Nå må jeg bare lære ham løypeskikk og få ham til å holde kanten på høyre side. På bildet over her er han snurt fordi jeg har bedt ham bli. Han er også snurt fordi jeg kakket ham i rumpa med skistaven da han bråstoppet på en tisseflekk sånn at jeg holdt på å kjøre i ham. Han er nok i tillegg snurt fordi jeg har mast på ham om å holde kanten. "Kant" -hva er det? Og i tillegg er han snurt fordi han må ha sele på seg. "For en dag", sier Eine! Han kan heller ikke skjønne hvorfor han bare ikke kan galloppere i full fart midt i løypa, det er jo det som er morsomt! 4 Siter
Gjest Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Stakkars Eine, så mye på en gang da gitt! Men når dere får startet så tidlig så er det da nødt til å bli bra i løpet av sesongen? Er ikke helt klar for snø og ski enda selv merker jeg... Det får vente til jul! Siter
LinL Skrevet 7. November 2014 Rapporter Skrevet 7. November 2014 Jeg må vente lenge på skiløypa, elva må fryse godt først, lysløypa går nemlig langs, i og over elva her Eine er fin fin fyr han Siter
Poter Skrevet 8. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 8. November 2014 Stakkars Eine, så mye på en gang da gitt! Men når dere får startet så tidlig så er det da nødt til å bli bra i løpet av sesongen? Er ikke helt klar for snø og ski enda selv merker jeg... Det får vente til jul! Ja, det var nesten så jeg hørte ham klage over hvor vanskelig jeg var Skulle forresten sett hvor glad han ble da vi kom hjem og jeg koble ham løs og sa "fri"! Da ble det rakett i rumpa og grisekrøll på halen! "Friiii" også i "Zoom-zoom-zoom" når han spølte rundt på gårdsplassen Hvis snyen holder seg stabil nå, får vi gått en del på ski, ja. Han burde jo ta til seg læring på dette feltet som alt annet -om jeg bare er flink nok å trene Jeg må vente lenge på skiløypa, elva må fryse godt først, lysløypa går nemlig langs, i og over elva her Eine er fin fin fyr han Aha, ja, da tar det vel litt tid, ja. Har den begynt å fryse nå eller? Er det elva i Skaidi? Fineste fyren, om jeg må få si det selv Siter
Poter Skrevet 8. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 8. November 2014 Tester ut saktefilminga på telefonen: 2 Siter
LinL Skrevet 8. November 2014 Rapporter Skrevet 8. November 2014 Ja, det var nesten så jeg hørte ham klage over hvor vanskelig jeg var Skulle forresten sett hvor glad han ble da vi kom hjem og jeg koble ham løs og sa "fri"! Da ble det rakett i rumpa og grisekrøll på halen! "Friiii" også i "Zoom-zoom-zoom" når han spølte rundt på gårdsplassen Hvis snyen holder seg stabil nå, får vi gått en del på ski, ja. Han burde jo ta til seg læring på dette feltet som alt annet -om jeg bare er flink nok å trene Aha, ja, da tar det vel litt tid, ja. Har den begynt å fryse nå eller? Er det elva i Skaidi? Fineste fyren, om jeg må få si det selv Har begynt å fryse nå ja men er sikkert ikke noe løype der før utpå nyåret tipper jeg, men man kan vel håpe er ikke på skaidi nei, er i kvalsunddalen Siter
Poter Skrevet 13. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 13. November 2014 Eine har fått massasje i dag av Anneli på Optimal Hund. Han hadde en del spenninger i lenderyggen og i bryst/skulderområde som hun fikk løsnet godt opp i. Denne gang greide han å ta godt i mot massasjen, slappet ordentlig av og sovnet faktisk. Noen halvcrappy mobilbilder lastet opp via facebook Siter
Poter Skrevet 13. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 13. November 2014 Hadde med speilrefleksen ut for noen uker siden: Først må man geipe... ...så må man lage grimaser... ...før man kan se ordentlig ut 7 Siter
Gjest Skrevet 14. November 2014 Rapporter Skrevet 14. November 2014 Finingen Så deilig med massasjen, det er jo et godt tegn! Siter
charlotte Skrevet 16. November 2014 Rapporter Skrevet 16. November 2014 Fin! Ble det noe varmt vilt i høst? Siter
Poter Skrevet 16. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 16. November 2014 Sukk Hihi, du er så god Han er utrolig flott Takk! Synes han er pent og funksjonelt bygget. Akkurat nå er han... ehm... han har lagt seg litt ut ( ), så han er litt på slankern Finingen Så deilig med massasjen, det er jo et godt tegn! Ja, jeg ble kjempeglad for å se at han greide å ta i mot og slappe av! Han kan jo fort bli propell i håndteringssituasjoner, jeg har trent alt for lite på det, så det er fint å se at det når inn. Bra med tanke på besøkshundtreningen også. Denne masseringen er bra for ham på flere nivå. Han er så fin Han hilser og sier utsen takk Fin! Ble det noe varmt vilt i høst? Nei, desverre. Vi fikk to jaktturer på rype, men de var så skjære, så det ble ikke noe. Gode opplevelser ble det i allefall. Vi hadde planlagt flere turer, men det har tatt år og dag og få i stand geværet som er inne på reperasjon, så det ble de to turene med lånt hagle og ikke flere -foreløpig. Er blitt vinter her nå, men vi håper å få minst en tur til før sesongen er omme. Vil prøve andejakt også, må bare finne et bra sted. 1 Siter
Poter Skrevet 20. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 20. November 2014 Etter noen dager med mildvær og regn er snyen smeltet og det er blitt barmark igjen. Vinteren kommer som vanlig i rykk og napp. Jeg synes det er veldig fint ute i skogen nå, så jeg klager ikke Kunne bare ønske meg litt mer sol før det blir mørketid. Blir jo så trøtt av dette gråværet! På turene våre har Eine noen faste myrhull og vannpytter han skal uti. Han ble så glad da vi nærmet oss denne og ble så snurt når han oppdaget at den var frosset til. Før han gikk mer over til "Se, jeg kan gå på vannet!" 2 Siter
Gjest Skrevet 21. November 2014 Rapporter Skrevet 21. November 2014 Næmmen snøer deres jo! Idag har det tilogmed vært snø her nede. Men sånn er det jo. De retrieverne jeg kjenner er også veldig glad i vann og myr! Siter
Poter Skrevet 21. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 21. November 2014 Næmmen snøer deres jo! Idag har det tilogmed vært snø her nede. Men sånn er det jo. De retrieverne jeg kjenner er også veldig glad i vann og myr! Ja, nå pøsregner det og er 5 grader, men ser det er meldt noe kaldere fremover. Gjør seg med sny sånn at det ikke blir så mørkt Siter
Poter Skrevet 23. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. November 2014 Så glad og fornøyd fordi han har fått sleike restene av yogurten. Kanskje enda mer fornøyd fordi han kunne bære bøtta etterpå Det er så godt å ha en så glad og fornøyd hund! 4 Siter
Gjest Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Så glad og fornøyd fordi han har fått sleike restene av yogurten. Kanskje enda mer fornøyd fordi han kunne bære bøtta etterpå Det er så godt å ha en så glad og fornøyd hund! Det er det jeg og synes er så fantastisk. De er så happy, alltid. Everything is awesome! Siter
Poter Skrevet 26. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 26. November 2014 Det er det jeg og synes er så fantastisk. De er så happy, alltid. Everything is awesome! De har en skikkelig herlig attityd til livet, ja! Det blikket da! Haha, ja, de øynene hans er et kapittel for seg selv I går var nissens lille hjelper ute og handlet julegløgg: 1 Siter
Recommended Posts