Gå til innhold
Hundesonen.no

Heljar er her!


Mari

Recommended Posts

*sooole seg i glansen* I :icon_redface: you guys! :icon_redface:

Jeg må prøve å få knipset et av surleppa hans og. Den dukker opp innimellom og er usedvanlig sjarmerende og en smule overdramatisk. :hmm:

Gratulerer! :hmm: Og for et vakkert og uvanlig navn! Har det noen spesiell betydning, herkomst eller lignende?

Fra Wiki

"Heljar er et mannsnavn som stammer fra norrønt og betyr «den pene, mektige og sterke krigfører». Det var ansett som et meget navn pent og det var en stor ære å bli nanvgitt dette navnet."

Vi er veldig fornøyd med navnet, men i brukte helt fram til siste stund før vi bestemte oss. Det er veldig sjeldent (ca 50 stk i Norge, ingen født de siste 10 årene visstnok) , så det kan vel oppfattes som litt vel sært, men det får så være. Han kan ikke være noe annet enn en Heljar rett og slett. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Velkommen til verden lille Heljar med det store navnet!

Du er egentlig veldig heldig Heljar, ikke nok er du født i et av verdens beste land å bo i for smårollinger - men du har attpåtil fått et par gærne foreldre med masse humor - og hund! Må jo bli bra det!

Husk at foreldre er til for å slites ut!

Og så flirer jeg litt av komplimenten "veldig søt for å være en baby". Minner meg om min danske veileder på universitetet som hadde en til dels uheldig måte å formulere seg på rett som det var. På en seriøs spektroskopi-konferanse med masse tørre, nerdete forskere og professorer, ble han slått ned - rett og slett slått i bakken av en godt voksen distingvert herremann, han hadde snakket med karen en stund og avsluttet samtalen med "Du var da veldig hyggelig for tyrker å være..". Og ble slått ned. Komplimenter kan være ambivalente greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mari! Du har herved motbevist din egen tidligere påstand om at du ikke er egnet avlsmateriale! Nydelig gutt og nydelig navn!

(Da jeg så tråden så tenkte jeg: Skulle Mari ha valp nå da, det har gått meg hus forbi. Jeg tenkte ikke på at det var tid for baby).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en nydelig liten gutt! :icon_redface: :icon_redface: Han var utrolig vakker! nå fikk jeg jammen meg lyst på en til :hmm:

jeg har i grunn ikke fulgt så nøye med i det siste tiden her inne.. hehe så viste ikke at du var gravid en gang , så skal si det svangerskapet gikk meget fort! :hmm: Min minste er nå allerde 2 1/2 år.. er bare en bitte liten stund siden hun var så liten.. og nå prater hun som en foss.. NYYYYT tiden !den flyr avgårde i en kjempe fart! den er slitsomt.. men du verden som jeg savner de små deilige bollebabyene mine når jeg ser bilder av dem nå som små.. skulle gjerne krympet dem ned til den str av og til og kosemosa dem! Dem er herlige nå også selvsagt! Men er noe med den første tiden der.. .. er litt magisk denne første tiden som nybakte foreldre på en måte ,som man bare forstår når man er midt oppi det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til verden, vakre Heljar. Selvfølgelig er du solen og månen og tidevannet og igrunnen verdens midte :icon_redface::hmm: (Tried to tell your mum long time ago ... :icon_redface: ) Nyt livet i store slurker både mor og barn :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 01.32 den 12. august kom lille Heljar til verden, gurglende og vidvåken.

Det suger å føde. Det sparker rumpe å ikke være gravid lengre. Og selv nyfødte er søte når det er ens egen. :icon_redface:

Han er fryktelig liten, men alikevel så stor. Han har øyne til å drukne i. Og jeg lurer på om kynikeren i meg noen gang kommer til å våkne igjen. :icon_redface:

Jeg tror den forelskelsen i egen baby ble nevnt når du jobba med å freake ut i akkurat nå-tråden? Og jeg kan atter en gang si "hva var det jeg sa?" hehe

Verden er blitt veldig annerledes. :hmm:

4898300227_2c91b37b9d.jpg

Hallo hundesonen!

4904975114_794eab6a59.jpg

Nydelig baby, Mari! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den forelskelsen i egen baby ble nevnt når du jobba med å freake ut i akkurat nå-tråden? Og jeg kan atter en gang si "hva var det jeg sa?" hehe

Jeg husker godt at jeg på sykehuset var overlykkelig over at jeg hadde fått den vakreste babyen av alle.. Jeg tittet ned i alle de andre kurvene, men ingen av de andre barna var like slående vakker som min.. Først etter at jeg kom hjem fra sykehuset slo det meg at den følelsen satt sikkert alle de andre mødrene også med akkurat sitt barn! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wiki

"Heljar er et mannsnavn som stammer fra norrønt og betyr «den pene, mektige og sterke krigfører». Det var ansett som et meget navn pent og det var en stor ære å bli nanvgitt dette navnet."

Pen er han allerede (den satt langt inne, jeg liker jo egentlig ikke barn jo), mektig blir han når han får snurret dere rundt fingrene sine (aner man allerede nå et MEGET bestemt hakeparti) og sterk krigfører...må vel være når han kommer i tenårene det, og det bryter ut full krig i heimen :icon_redface:

Grattis Mari, ser deg snart rundt hushjørnene i byen da, som den selvskrevne leder for barnevogn-mafian :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mari og velkommen til en verden av pupp, gulp,babyskrik og bæsjebleier.

Utrolig nok så er det en deilig verden :innocent: Nyt det!

Forresten så har du ett helt nydelig eksemplar av menneskearten :)

Takker og bukker og nikker og neier! Vi synes jo han er skrekkelig søt selv, og suger til oss alle komplimenter. Jeg driter til og med i om dere juger. :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...