Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange kg mat spiser din hund i mnd?

Theri

Recommended Posts

Skrevet

Går en stk 15kilos-sekk på 2 mnd, altså 7,5 kilo per mnd.

Labrador, drøyt 30 kilo (+ / - alt ettersom nivå på aktivitet).

Pro plan laks&ris.

Skrevet

ca 15-18 kg tørrfor og litt vom og hundemat i tillegg...

Royal canine

Hovawart hanne i vokseperioden litt over ett år gammel, har ikke veid han i det siste men tipper han ligger rett under 40 kg nå

Skrevet

Oj shit jeg har aldri regna på det før, så fikk litt sjokk da jeg regna det ut. :D

Jeg forer da på Vom og hundemat

Nitro: Spiser i gjennomsnitt ca 36 kg mat i måneden. Han er en greyhound på ca 38 kg. Får imellom 1000 gram og 1500 gram om dagen. Men det kan variere litt.

Chanti spiser ca 20 kg i måneden og hun er en dobermann på ca 36 kg. Får ca 600 gram om dagen.

Så det går endel mat ja. hehe

Skrevet

Fôr/mnd: ca. 15 kilo på performance tørrfor / ca. 25 kilo på V&H

Rase: Belgisk fårehund, groenendael

Vekt: Er litt tynn nå, men har en matchvekt på 31 kg.

Fôr/mnd: Går vel ca. 1 sekk på 1,5 måned tror jeg? Er faktisk ikke sikker med henne enda.

Rase: Belgisk fårehund, groenendael

Vekt: Vokser fortsatt, men er nok en 15 kilo nå tipper jeg.

Skrevet

Hvor mange kg tørrfor spiser din hund i mnd?

Hvilken rase er det, og hvor mange kilo veier hunden?

Null tørrfor.

Staffordshire bull terrier, for tiden ikke helt i form med sine 17,5-18kg..

Bruker Vom og Hundemat, ca 500g om dagen nå, dette for å få ned vekta.. Når riktig vekt er oppnådd havner vi vel på ca 750g om dagen.

Altså ca 15kg mat i mnd pr. nå..

Ca 22kg når han er tilbake i riktig form..

Skrevet

Ikke sikker,men mellom 30-35kg tørrfor tenker jeg og litt v&h.

Berner 50kg og schafer 38kg

Ble veldig usikker nå...kjøper nytt når det nærmer seg tomt liksom...

Skrevet

Gikk litt fort i svingene her kanskje? Dalmatiner på 6 kg :D

Merkelig, det var forandret til phalene (for jeg skrev stor i parentes) jaja.. men bra du la merke til det :D

Skrevet

Vi fôrer litt blandet på V&H og tørt. Han får to måltider for dagen, varierer om han får to med V&H, eller ett av hver. Et måltid V&H er ca 250gr, og et måltid tørt er ca 160 gr (et nesten fullt RC-målebeger). Ellers får han av og til rått, varierer en del hvor mye han får da.. Sist fikk han ca 200gr svinekjøtt m/bein + ca 200 gr fisk m/ skinn og bein.. Av og til får han et egg over maten, og så kommer jo evt treningsgodis (om ikke jeg bruker tørrfôr til trening) og tyggebein i tillegg (og olje). Pelsen er ca 26 kg, slank og i middels aktivitet.

Ser fra en del innlegg her at han får lite mat ift str.. :D

Edit: så ja, om vi hadde fôret han rent på V&H hadde han fått ca 1/2 kg dagen = ca 15 kg i måneden, og på rent tørrfôr: 160grx2 = 320 gr dagen = ca 9,5-10 kg i måneden.. Men tror at om vi skulle fôret på rent tørrfôr, så måtte han fått litt mer enn 2x160 gr.

Skrevet

Null tørrfor.

Staffordshire bull terrier, for tiden ikke helt i form med sine 17,5-18kg..

Bruker Vom og Hundemat, ca 500g om dagen nå, dette for å få ned vekta.. Når riktig vekt er oppnådd havner vi vel på ca 750g om dagen.

Altså ca 15kg mat om dagen pr. nå..

Ca 22kg når han er tilbake i riktig form..

Siden vi er litt på ertern, liksom :D Ikke rart at bikkja er litt feit, kanskje...

Her bruker vi i underkant tre måneder på 15 kilo fordelt på to hunder. De får litt V&h og en dæsj yoghurt naturell blandet i, hvis jeg har. De er i godt hold begge to, men nå når Fibi er helt nedrøyta er hun rimelig slank, likevel :D

Skrevet

Jeg har ikke peiling egentlig, men tenker en 15 kg sekk holder seg i to- to og halv mnd. Hun er drøy i kosten, og får hun mer ender hun opp feit :D Atm, så er hun perfekt. (Går endel middagsrester osv, dt skal sies)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...