Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange kg mat spiser din hund i mnd?


Theri

Recommended Posts

ca 15-18 kg tørrfor og litt vom og hundemat i tillegg...

Royal canine

Hovawart hanne i vokseperioden litt over ett år gammel, har ikke veid han i det siste men tipper han ligger rett under 40 kg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj shit jeg har aldri regna på det før, så fikk litt sjokk da jeg regna det ut. :D

Jeg forer da på Vom og hundemat

Nitro: Spiser i gjennomsnitt ca 36 kg mat i måneden. Han er en greyhound på ca 38 kg. Får imellom 1000 gram og 1500 gram om dagen. Men det kan variere litt.

Chanti spiser ca 20 kg i måneden og hun er en dobermann på ca 36 kg. Får ca 600 gram om dagen.

Så det går endel mat ja. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôr/mnd: ca. 15 kilo på performance tørrfor / ca. 25 kilo på V&H

Rase: Belgisk fårehund, groenendael

Vekt: Er litt tynn nå, men har en matchvekt på 31 kg.

Fôr/mnd: Går vel ca. 1 sekk på 1,5 måned tror jeg? Er faktisk ikke sikker med henne enda.

Rase: Belgisk fårehund, groenendael

Vekt: Vokser fortsatt, men er nok en 15 kilo nå tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kg tørrfor spiser din hund i mnd?

Hvilken rase er det, og hvor mange kilo veier hunden?

Null tørrfor.

Staffordshire bull terrier, for tiden ikke helt i form med sine 17,5-18kg..

Bruker Vom og Hundemat, ca 500g om dagen nå, dette for å få ned vekta.. Når riktig vekt er oppnådd havner vi vel på ca 750g om dagen.

Altså ca 15kg mat i mnd pr. nå..

Ca 22kg når han er tilbake i riktig form..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fôrer litt blandet på V&H og tørt. Han får to måltider for dagen, varierer om han får to med V&H, eller ett av hver. Et måltid V&H er ca 250gr, og et måltid tørt er ca 160 gr (et nesten fullt RC-målebeger). Ellers får han av og til rått, varierer en del hvor mye han får da.. Sist fikk han ca 200gr svinekjøtt m/bein + ca 200 gr fisk m/ skinn og bein.. Av og til får han et egg over maten, og så kommer jo evt treningsgodis (om ikke jeg bruker tørrfôr til trening) og tyggebein i tillegg (og olje). Pelsen er ca 26 kg, slank og i middels aktivitet.

Ser fra en del innlegg her at han får lite mat ift str.. :D

Edit: så ja, om vi hadde fôret han rent på V&H hadde han fått ca 1/2 kg dagen = ca 15 kg i måneden, og på rent tørrfôr: 160grx2 = 320 gr dagen = ca 9,5-10 kg i måneden.. Men tror at om vi skulle fôret på rent tørrfôr, så måtte han fått litt mer enn 2x160 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null tørrfor.

Staffordshire bull terrier, for tiden ikke helt i form med sine 17,5-18kg..

Bruker Vom og Hundemat, ca 500g om dagen nå, dette for å få ned vekta.. Når riktig vekt er oppnådd havner vi vel på ca 750g om dagen.

Altså ca 15kg mat om dagen pr. nå..

Ca 22kg når han er tilbake i riktig form..

Siden vi er litt på ertern, liksom :D Ikke rart at bikkja er litt feit, kanskje...

Her bruker vi i underkant tre måneder på 15 kilo fordelt på to hunder. De får litt V&h og en dæsj yoghurt naturell blandet i, hvis jeg har. De er i godt hold begge to, men nå når Fibi er helt nedrøyta er hun rimelig slank, likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...