Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor uro og skam at jeg må meddele


Inustaff

Recommended Posts

Litt ille å si det, men kanskje "greit" at noen av dem var dødfødte. Mindre å gjøre for tispa og enklere avgjørelser for deg :) Håper det går fint med de andre da :)

Det er ikke ille,det er sannheten.

Jeg har tenkt tanken selv om det ikke er kult og ta bort døde valper...spesielt ikke den ene som var så...spesiell...

Huff jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis den levde,den var fæl..Et grusomt syn.

Makaber som jeg er så tok jeg bilde av akkurat den pga jeg synes det var så sykt :)

Ja det går fint,jeg er få meter unna dem,de sov nettop,men nå småklager de og demonstrerer litt på vask og sånt..hehehe,begynner tidlig å si fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Kom det flere i natt, mon tro? Håper mor og eier får hvile nå, etter å ha kommet seg gjennom fødselen alenesammen.

Men jeg sier som IW, hell i uhell at noen av dem allerede var døde, så ble det ikke et så stort kull som fryktet/ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen de kan være med hår selv om kineseren er naken. Det genet må nok dobbles som alle andre mutasjoner tenker jeg :)

Hvordan er fødselsvekten?

Nakengenet er faktisk dominant.

Inustaff: Gratulerer med kull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er halvdød,jeg stinker,fluene er som gribber,og det ser ikke ut her ;)

Det har vært one hell of a night,jeg har ikke sovet mer enn 2-3 timer,ikke sammenhengende Gjeeesp!

Det kom totalt 10 valper...

6 er da altså døde,4 ligger og smårister på ører,og lager koselyder.. ;)

Jeg måtte dessverre ta livet av den ene med egne hender :) fordi den gapte og gapte og hadde spasmer og ingenting hjalp så jeg fant ut jeg måtte innfinne meg med at den ville gape og si "keh keh" hele tiden.

Dyrlegen ville brukt for lang tid så jeg gjorde det selv,og det var ikke noe jeg hadde lysst til,men heller det enn å pines mer.

Den var jo allerede ødelagt,ingenting å gjøre annet enn å la den slippe.

De andre 5 var dødfødte og kom ut med tunga ut.

Har grått noen tårer ja, i frustrasjon og sinne,og litt glede over de som er... ;)

Det lever nå altså 4 stk,2 hanner og 2 tisper.De virker fine,og rolige og mette og blabla :)

Alle sorte med hvite labber og bryst.

Dessverre,bilder går ikke...pc nekter å reagere! :)

Må få kjøpt meg et nytt minnekort,men jeg er nok dessverre stuck her på øya ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er trist med de dødfødte men som folk sier så er det jo kanskje greit at naturen går sin gang og du slipper å måtte ta avgjørelsen selv. Uansett hvor brutalt det høres ut. Fælt med valpen du måtte la slippe da, men du gjorde det riktige.

De du har igjen vil du helt sikkert klare å finne gode hjem til! Gratulerer så mye med de du sitter igjen med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord og gratulasjoner :whistle:

Nå bare slapper de av,mens jeg dreper fluer!

Det var merkelig at så mange var døde ja,men 1 var jo ikke død(den jeg måtte ta),og en annen ble dessverre født mens jeg var på toalettet,og jeg tror ikke den hadde vært død om jeg var der og hjalp til,men jeg måtte på do tilslutt...og da satt nok den fast litt lenge,for den var halveis ute når jeg kom tilbake etter bare usle 2 minutt og da strevde jeg litt med å få den ut..

Det hadde nettopp kommet en valp så jeg trodde jeg rakk og gå på do før neste :rolleyes2: Huff..

Men uansett så var den død når den kom ut,selv om jeg er stygt redd den kan ha blitt kvalt på veien :whistle:

Men jeg var tilstede alle timene utenom,og det var ikke så mye jeg kunne gjøre...så akkurat den var nok min feil..men jeg er jo ikke overmenneske heller,så tisse må man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de fire fine små! :whistle:

Hvordan går det med mammahunden da? :whistle:

Takker!

Hun slapper av med sine søte små,har vært ute å tisset,og sjekket ut jordgråtten sin,IGJEN...siden hun helst ville lagt dem der!

Og ellers fin i formen,men trøtt..så hun konsentrerer seg om og vaske/stelle de små og sove innimellom...

Synes hun er veldig flink mamma jeg da! :-D Så nå blander ikke jeg meg særlig mer :rolleyes2: bare litt klåfingra...heeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh, da var det overstått.. og det var jo et greit antall hunder, tiltross for grunnen..

Kom til å tenke på noe her, det samme gjelder jo oss mennesker. Når dukker behovet for oksygen opp? Ja jeg skjønner at det kommer via blodet når man er inni magen. Men når kuttes dette båndet, og behovet dukker opp?

Altså hvordan kan en valp bli kvalt? Når begynner den å puste?

Sikkert et utrolig dumt spørsmål fra min side, men jeg kom til å lure :rolleyes2:

Du får ha lykke til videre da! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh, da var det overstått.. og det var jo et greit antall hunder, tiltross for grunnen..

Kom til å tenke på noe her, det samme gjelder jo oss mennesker. Når dukker behovet for oksygen opp? Ja jeg skjønner at det kommer via blodet når man er inni magen. Men når kuttes dette båndet, og behovet dukker opp?

Altså hvordan kan en valp bli kvalt? Når begynner den å puste?

Sikkert et utrolig dumt spørsmål fra min side, men jeg kom til å lure :rolleyes2:

Du får ha lykke til videre da! :whistle:

På kalver og lam blir pusten satt i gang når navlesnoren ryker, normalt idét de kommer ut. Ryker navlesnoren mens de ennå er inni magen eller i fødselsveiene (baklengsfødsel eller annen feilstilling), eller hvis snoren f. eks blir avklemt eller røket ved et uhell i forbindelse med fødselshjelp, puster de inn fostervann/slim og blir dermed kvalt. Derfor er vi raske med å hente ut lam som kommer med bakbeina først. En annen utfordring ved bakfot/setefødsel er at ribbena er i fare for å brekke.

Red: til trådstarter: Gratulerer med søte små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kalver og lam blir pusten satt i gang når navlesnoren ryker, normalt idét de kommer ut. Ryker navlesnoren mens de ennå er inni magen eller i fødselsveiene (baklengsfødsel eller annen feilstilling), eller hvis snoren f. eks blir avklemt eller røket ved et uhell i forbindelse med fødselshjelp, puster de inn fostervann/slim og blir dermed kvalt. Derfor er vi raske med å hente ut lam som kommer med bakbeina først. En annen utfordring ved bakfot/setefødsel er at ribbena er i fare for å brekke.

Red: til trådstarter: Gratulerer med søte små!

Glemte helt den strengen :whistle: Takk for oppklaring :rolleyes2:

(beklager litt OT, håper det går greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Camilla, vil barra ønska deg lykke te med kullet, og håpe alt går bra:) Uhell kan skje den beste Camilla , så du har ingenting og skamme deg for ...

Fra ein ting te ein annen ,Koss går det med Lucy da?

Fabiola har det veldig bra :rolleyes2:

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Camilla, vil barra ønska deg lykke te med kullet, og håpe alt går bra:) Uhell kan skje den beste Camilla , så du har ingenting og skamme deg for ...

Fra ein ting te ein annen ,Koss går det med Lucy da?

Fabiola har det veldig bra :whistle:

Linn

Hei! Takk for det!

Går kjempefint med Lus,men hun er på utlånsbesøk..

Vi er så heldige og ha familie og venner som av og til stikker av med hundene... :rolleyes2: Sist så måtte jeg mase 3 uker for å få igjen Ottar ,hehehe..Han er den mest hendige!

Og alle har sin smak,og nå fungerte det fint at Lucy forsvant for hun er litt ekstra "meg meg meg"! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...