Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor uro og skam at jeg må meddele


Inustaff

Recommended Posts

:) *forelska i Baltus*

Hadde jeg hatt anledning til valp, skulle jeg stjælt den gutten tvert!

Og så er jeg innbilsk nok til å tro at du hadde latt meg stjele ham..

Ja hadde det vært noen seriøse oppegående folk som kom snikende på hundenapping så skulle jeg bare smilt fint og satt ut kaker :-D ahahahaah

Ja de er skamsøte,Baltus er...aww...Baltus.."minibøgvald" men ingen av dem får noe nappehud,kun litt vanlig løs mastiffhud!

De små bastardene virker helt "perfekte" til dags dato(perfekte for meg,ahaha),jeg er veldig fornøyd med hva deres mentale side viser...

Jeg må fortelle om vaktsomheten though..ahahaha..

Vi trodde vi skulle knekke oss av latter her en periode..

Bor i gammelt hus der det lager mye lyd når man går på gulvet..

Valpene var 4 uker gamle og de lå under sjenken og sov..Når jeg da gikk forbi der og skulle på kjøkken eller gangen så hørte dem at det ristet og dunka..

Det var ikke bare at de reagerte,men det var måten.

En hørte boffingen eskalere,og de små albuene smelle mot gulvet i deres iherdige forsøk på å komme kravlende frem fra sjenken så fort som overhodet mulig..og så kom de strenende med sin kule valpeholdning wawawawa..det skjedde flere ganger,jeg ventet bare på det en stund da jeg passerte sjenken..men når de fant ut det var meg så gadd de ikke mer,og nå er de for feite og store til å komme seg under sjenken for å sove..

Men det viste mye mot for en bunch 4 ukinger og komme kravlende frem fra den trygge soveplassen for å kjefte på trollet som passerte :-P

Søtingene,men vaktsomme er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Nope,ingen enda.

Håpet er lysegrønt,får bare vente og håpe :frantics:

Markedet er nok mettet,og alle jeg har sagt nei til har mest sannsynlig fått en annen plass,det renner jo over av mastiffmixer.

Men mine er jo finest da,hehehe :whistle::);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyydelige små vofser :wub: flinke de er som vokter og greier :wub: masse lykke til med salg.

en av grunnene til at jeg ikke kunne tenkt meg og bli oppdretter, finne rett hjem til disse voffsene... er litt av et ansvar når man har med litt store sterke vakthunder og gjøre... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jamen de kan være med hår selv om kineseren er naken. Det genet må nok dobbles som alle andre mutasjoner tenker jeg :D

Genet for hårløshet hos kinesiske nakenhunder er dominant og må ikke dobles på for å få nakne valper.

Det er ikke uvanlig å få nakne valper i kombinasjoner med andre raser, dersom den ene foreldren er naken.

Selv en naken blandingshund av rasen kan videreføre nakengenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D *forelska i Baltus*

Hadde jeg hatt anledning til valp, skulle jeg stjælt den gutten tvert!

Og så er jeg innbilsk nok til å tro at du hadde latt meg stjele ham..

:D *forelska i Frida* For et blikk! *smelte*

Kanskje jeg skulle kasta ut Dimlingen? Frida ser jo mye snillere ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida er ikke den søteste valpen i kullet,hun ble den tøffeste..og den som hadde som hobby og knøvle brødrene sine,og sin supersøte søster Topsy,bare for "the fun of it" men såklart hun er jo supersøt da,men ikke helt uskyldig,hehehe,en liten pøbel av ei jente!

Frida og Tarzan (Thorvald) har fått nye hjem :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er solgt havna til stavanger /sandnesfolk.

Frida bor hos en fyr som er vokst opp med Flatocated Retrievere,som jobber i helsevesenet.Kjempekjekk fyr!

Den andre,Thorvald bor hos folk som har erfaring med Rottis,og har travhester. Kjempekjekke familie!

Det går kjempebra med Topsy og Baltus.

Topsy er så sykt herlig og spesiell jeg har aldri opplevd maken til valp.

Så utrolig koselig,søt og god.Kommer bare tuslende og vil ha kos,slenger seg rett på rygg og er helt kosoman,det går ikke an å forklare.

Det er sånn dånehund.

Baltus er like hjernedød som sin far,når man koser med en valp så kommer han løpende,og bare strekker ut forlabbene i fart og lander oppå den hunden som eventuelt måtte være i veien.Utrolig morsom ,klønete,koselig og helt fullstendig blåst "liten fyr" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baltus er like hjernedød som sin far,når man koser med en valp så kommer han løpende,og bare strekker ut forlabbene i fart og lander oppå den hunden som eventuelt måtte være i veien.Utrolig morsom ,klønete,koselig og helt fullstendig blåst "liten fyr" ...

Hjernedøde Baltus :)

Åååh, høres ut som perfekt match med Frk. Dum & Deilig! Vil haaaa :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på de vakre små på youtube og herriguud som jeg er valpesyk.Han derre Baltussen hadde passet inn her perfekt da ziggy er type blond dum men innmarri deilig-type.

Stakkars den ene som forsøkte å finne pupp hos pappa,da flira jeg godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

RTL ,bor i Ryfylke! :-D

Her er noen nye bilder av Baltus og Topsy:

IMGP3925.jpg

IMGP3915.jpg

IMGP3914.jpg

IMGP3887.jpg

Fikk bare ett av Topsy siden hun beveger seg hele tiden og kamera mitt bare sier eeeh eehhh og nekter å gå av før hun er borte...men fikk et bilde der hun gjør seg til :-P

Baltus er som far sitter i ro lenge av gangen sånn at kamera mitt får bestemme seg for å gå av (helv***** drit)

Kule små trollene,tro kopi av far og mor i hele oppførselen ,hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle valper er søte. Problemet er jo at du ikke har kontroll på hva du har "laget". Du kjenner kanskje gemyttet til hannhunden og har forhåpentligvis testet han og røntget han. Noe som gir litt info om hva han eventuelt vil gi fra seg. Når det kommer til tispa så bør du kanskje røntge henne fort som F. Mentalt vet du jo ikke da en ettåring av så store raser sjelden eller aldri viser sitt sanne jeg mht drifter, mot, koordinasjon og avreagering.

Derfor bør du hele tiden vurdere fortløpende om valpene har en fremtid. Det er ikke alle valper som har livets rett hvertfall ikke hvis du ikke er 100% kontroll på og er fornøyd med valpekjøpere som VET at hundene kan ende opp med både det ene og det andre. Den kombinasjonen kjøpere kjenner jeg ikke til personlig, fordi de ville ikke kjøpt slike valper med de forutsettinger.

Nå høres dette sikkert ut som svært negativt og det forstår jeg. Men tenk realistisk over dette. Hvilken fremtid skal valpene ha? Hvilke sykdomer er de disponerte for? Hva med gemyttet? Er du 100% sikker på at dette blir trivelige, tilgjengelige hunder uten uønsket skarphet? Og vil du finne SERIØSE kjøpere som føler opp valpene og kan gi dem de stimuli og behov som du mener er riktig? Jeg vet om mange oppdrettere av rasehunder som firer VELDIG på kravene når det blir vanskelig å få solgt valpene til ønske kjøperene.

Vurder alternativer. Vurder avliving på de valpene du ikke kan GARANTERE for

Lykke til.

Unnskyld meg, men hvem kan garantere 100% hvilket gemytt en valp får, og valpens helse? En renraset hund kan ikke leveres med garanti noe mer enn blandingshunder kan... Så hvis en valp man ikke kan garantere for, ikke har livets rett hadde det ikke vært mange hunder igjen gitt...

Så søte de er :wub: Håper du finner gode og seriøse hjem til begge to :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,hun er ikke sinna,men på bildet og generelt så kjefter hun og gjør seg til,og smiler som sin far(flekker tenner,prøverihvertfall med alt skinnet,ahahaha),mens hun har "sjarmørbretten" på ørene! Far smiler også når han blir helt utav seg av glede...men han har så mye lepper at tennene kommer aldri frem,så han bler bare seende helt fony ut pga at han myser og rynker trynet ekstra mye!

Hun er sånn "SE MEG,jeg snakker til deg,helluuu" hehehe,morsom sjarmerende liten sterk personlighet :-P

En riktig koseklump er hun...hun kommer bort og bare slenger seg på rygg for å få magekos,eller kommer sittende foran og bare nyter og plutselig så bare plomper hun i bakken,og blotter magen...heheh

Edit..sorry jeg så ikke du skrev "sinna" hehehe,men ja..hun er "sinna" :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...