Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor uro og skam at jeg må meddele


Inustaff

Recommended Posts

Jeg synes den prisen er passende for hunder av den rasekombinasjonen, og aller viktigst; størrelse. Ingen av rasene er for "hvem-som-helst" og jeg synes prislappen burde være med på å vise hvor seriøst selgeren tar dette kullet. Hadde de kostet en 2000-3000 kroner hadde det skreket "Useriøs selger som bare vil selge og få valpene vekk!". Pris er viktig :ahappy:

Inkludert i prisen kunne veterinærsjekk, chipmerking og vaksinasjoner komt. Dette kan ihvertfall regnes som pluss i boka for kommende valpekjøpere. Da er selger ikke bare en selger, men en ansvarsfull selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Uhm.. vedr entropi-definisjonen der, så var en svært begrenset og sier ingenting om det som "egentlig" er entropi (men tolkningen innenfor de rammene var jo gedigen! :ahappy: )

Entropi er egentlig et mål for "grad av kaos" (egentlig, fra statistisk termodynamikk, som er brobinderen mellom klassisk termodynamikk og kvantemekanikk, er det den naturlige logaritmen til antall mulige bølgefunksjoner som beskriver en tilstand/et system). Og, som LaGrange påpeker, termodynamikkens 3. lov sier kort og godt at entropien øker i universum. Det innebærer at har man økt orden et sted så må kaoset ha økt et eller annet annet sted i verden. Og den loven kan man ha uendelig mye moro av altså (spesielt hvis man er nerd).. og den forklarer mange fenomener - feks at når man rydder de større flatene hjemme så vil graden av kaos (entropien) i skuffer og skap øke pga man har innført mer orden ellers.. eller som jeg tenker når jeg har det veldig rotete hjemme, nå er det et eller annet pedantisk ordensmenneske som har det ekstremt ryddig og pent hos seg - på min bekostning som må leve med kaos! Og derfor vil det selvfølgelig bli fler blandingshunder.. :ahappy:

:hyper::D:):D Det skal jeg begynne å si når jeg har det rotete: "Nå lar jeg et annet menneske ha det ekstremt ryddig". Veldedighet, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh,ja er litt galgenhumor i annonsen da,men uansett tror jeg folk skjønner tonen,og er de så hårsår at de ikke gjør det så kan de gå en annen plass å være :) hihihi..Neida.. ;)

Men føler jeg har en positiv tone i annonsen,der jeg skriver at de er litt hjernedøde og koselige disse foreldrene (mulig noen syns det var slemt,men det er jo bare for morro,de ER jo litt hjernedøde :) )

Jeg har uten å egentlig vite konkludert med hvem som er pappa utifra størrelsen..Jeg klarer bare ikke se for meg,eller ønsker ikke se for meg noe annet :)

Ingen valper enda...har sett på det nærmere og skjønner jo nå at de kommer snart,siden frøken grisekomle jo bare ikke har gjort annet ennå insistere på at "jeg må tisse"...."jeg må tisse igjen"....."duuuu,slipp meg ut jeg må tisse"

Skal hun tisse? NEEEI! Hun skal ned i buskene under en stor busketreting,der er det en jordgrotte,som hun skal gjøre istand,og har blitt manisk på å komme ut til de siste par dagene,sånn at jeg må ned å fysisk hente henne i alt krattet,og brenneslene på vei dit.

Så satt jeg henne i bånd heller,men da gravde hun heller et nytt jordhull i bakken...

Tydelig misfornøyd med min menneskelige løsning!

Jeg var jo sikker på at de kom for lenge siden,eller at det var nærmere..men hun var jo så stor allerede da at jeg hadde ikke sett for meg at det skulle bli så mye verre...Ehrem...men det har det...Det bilde dere har sett er bare fis i havet ;)

Dessverre har den lille chipsaken i fotoaparatet bestemt seg for å ikke samarbeide med pc mer,så det er ikke mulig og overføre de bildene jeg har tatt nylig...Må vel få tak i en ny ,har ikke ledningen til overføring den ble borte for evigheter siden..

Så dere får overleve uten bilder inntil videre:-P hihi

Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har trykket inn og ut på den der chipsaken for å se om pc reagerer! Før reagerte den etter en liten stund men nå vil den ikke...

Jeg synes 4000 virket passende jeg...synes 5-6 blir for mye...

Husk det med pris kan gå begge veier...du siler ikke nødvendigvis ut useriøse med høyere pris,men du kan lett sile ut folk som kan være kjempealrighte og passende fordi prisen er for høy...Alt i alt er det viktigste hvor jeg plasserer dem,uavhengig av pris..

Det har til nå vært både og på tlf...En fyr ville blande mastiffer,og det kom fort frem ja..NEEEXT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en USB-kabel til å koble til f.eks videokamera eller ekstern harddisk til pc'en kan det hende denne også passer i kameraet. :) Ellers er det kjipt med porter på pc som går i stykker...

Vi er mange her som er spente med deg. Graving er ofte et tegn på at noe nærmer seg så... man får bare krysse fingrene for at det skjer noe snart. Med mammas saluki tok det ca to-tre dager fra den mest intense gravingen begynte til fødselen satte i gang. På det verste gravde hun i stykker en av madrassene sine inne. :)

Det ordner seg nok til det beste. Det gjelder bare å kunne sile ut de snodigste interessentene, og det virker som om du har godt på greip.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har den lille chipsaken i fotoaparatet bestemt seg for å ikke samarbeide med pc mer,så det er ikke mulig og overføre de bildene jeg har tatt nylig...Må vel få tak i en ny ,har ikke ledningen til overføring den ble borte for evigheter siden..

Minnebrikken du tenker på?

dsc012651.jpg

Ta den ut og sjekk på siden - (der kulepennspissen er). Dersom du har kommet borti så vil den ikke overføre bilder. Svitsj tilbake og sjekk om det ikke funker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnebrikken du tenker på?

dsc012651.jpg

Ta den ut og sjekk på siden - (der kulepennspissen er). Dersom du har kommet borti så vil den ikke overføre bilder. Svitsj tilbake og sjekk om det ikke funker da!

hehe,fant faktisk nettopp utav den der,men det hjalp ikke noe.. :)

Nå blir jeg forresten så jææ*** terrorisert her det er sykt. :)

Jeg vet ikke hva som er galt med kassen men hun vil som sagt ut ut ut ut ut... ;)

Nå nettopp så skulle jeg la henne få gå ut litt,men under tilsyn i bånd...

MEN hun vrengte seg utav halsbåndet og bare vralta fort ned til hula si(plutselig var der fart ja)

Og tilbake var hun...under en svær busk,er som et hi under der...og det er ekle tornebusker og brennesler rundt,men er "fin" og "ren" jordhåle som er tørr midt inni der.

Uansett der vil hun,og jeg etter og står der å kryper for å prøve å unngå disse lange greinene med torner på som jeg på min høyde har vanskelig for å unngå.

Hun den sleipe kødden bare legger seg ned "næ næ næ næ næ" og trekker seg lengre inn mens jeg strever med å holde meg unna alt stikkende...J

eg får jo ikke tak i hodet som hun bare stapper enda lengre inn og ligger og graver i røtter,og river og driiiter en lang i meg...så jeg legger meg innover og hun grynter misfornøyd mens jeg får på halsbåndet og begynner å hale og mase!

(Lokking hjalp ikke,hun er i instinktmodus)

Vel..hun nekter...jeg prøver alt ,men hun bare legger seg flat...

Så jeg må med litt makt løfte og dra henne litt ut..selvfølgelig glemmer jeg hva som er bak meg så jeg blir stående fast med hele ryggen full av tornegreiner,de bare biter seg fast... ;) FOR ET SYN!

Vel jeg får henne ut derfra,og får løsnet på tornene samtidig som jeg holder halsbåndet litt stramt så hun ikke kommer utav igjen...og så leier jeg henne oppover...og inn igjen!

Tipsi the fat terrorist! ;)

hehehehe,fy fader for en staaaa hund!

Nå er hun dritfornerma..Jeg vet ikke hva det er men kassen suger,det har jeg skjønt!

Vet ikke hvordan den kan gjøres mer innbydende,men tviler på det hjelper,for hun gravde bare nye hull der som jeg satt henne i bånd,så nå har vi 3 jordhull i hagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle prøve å lage en hule til henne innendørs? Sette stoler på hver side av kassa og hive et pledd over? Mine tisper vil også helst føde valpene sine i en "hule" (dvs inne i et bur, i den nederste hylla i klesskapet osv), og eneste måten jeg kan få dem til å godta kassen er å bygge tak over... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunnen til grottemanien var altså...FØDSEL!

4 stk født,

1 - gutt

2 dødfødt tvekjønn/misfoster ;)

3 - jente

4 gutt

jeg tar en røyk og roer nervene,er alene...så på film og bøøh så fødte hun :)

begynte for en time siden ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse. Håper du får minnekortet til å funke igjen så vi får se bilder av valpene.

Har du forresten prøvd å overføre de manuelt? altaå, gå inn i fotogalleriet, trykk på fil, deretter importer fra kamera eller scanner? Det må ofte jeg gjøre når minnekortet krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er sorte,med HÅR! hvit på bryst og labbetipper :)

Venter på mer...

Jamen de kan være med hår selv om kineseren er naken. Det genet må nok dobbles som alle andre mutasjoner tenker jeg ;)

Hvordan er fødselsvekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh... :)

Det er ikke tomt enda,men det har kommet 7 valper,hvor 3 var dødfødte,og de 4 andre knirker,protesterer mot vask,og ellers virker fine.

Mor har vært flink med å stelle valpene,og føde dem...men jeg dro ut 2 stk som satt litt i åpningen.

Hun har visst en egen måte å gjøre ting på,så når de vaskes rene så "klyper" hun dem for å forsikre seg at de våkner/lever..

Har ikke sett dette før,men hun gjorde det med alle valpene.,så det er sikkert normalt.

Det var på samme måte som vi ser at de klør/klyper med tennene på oss/andre hunder.

Hun var veldig forsiktig men jeg kunne se på henne hver gang hun hadde tenkt og gjøre det,for hun forma munnen merkelig og når valpen ga lyd så var hun fornøyd. Hun fikk ikke mer enn et "iu" til svar,men det var visst det hun ville ha ... :)

Akkurat nå er det rolig..det har gått i ett siden 1900 ca...men det kommer mer da,men hun har visst en pause nå.

Er spent på videre hva som skjer!

Alt virker greit,og jeg regner med hun lader opp,det er jo vanlig med pauser på store kull..

Har ikke fått veid dem enda,gidder ikke plage dem med det enda,har vært opptatt med å bytte på underlag,fjerne morkaker og slim,lufte de andre hundene,og alt annet som hører ned.Vært som en jojo her!Er alene i helga(tyyypisk)så her er det action!

Det er nok ikke noe Chinese nei,de ser mistenkelig ut som rynkete mastiffer med typiske tegninger.

Har sett kinesermixer med et vanlig hårete foreldredyr,der det ble nakne..og hårete.

Så hvis det kommer noen nakne skal jeg heller gi meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...