Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor uro og skam at jeg må meddele


Inustaff

Recommended Posts

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Ja,hehe ...kjenner de selv...er litt mer populære og ønska nå som dem er ute,enn når de var inne :whistle:

Satt jo der og ble skamrørt når de kom ut :rolleyes2: og nå må jeg bare holde fingrene av fatet og la de få litt fred... :whistle:

Tipsi koser seg med dem,hun har fått en dusj idag,igår orka ikke hverken jeg eller hun særlig mye..så ble litt mer ut å luftes idag...så fikk jeg fjerna alt ekle sølet på henne...usj...størkna søl! Men godt og varmt vann og en liten skrudd me håndkle gjorde susen!

Veide dem nå og de veier :

Ene hannen og tispa veier det samme = 692 gram

De to andre veier :

hann:743

tispe :653

Hva dem veide ved fødsel aner jeg ikke men de er fint i hold ,drikker bra,er griske alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden (leeeenge siden jeg har vært her inne) Og det var jo reint god underholdning på en kjedelig arbeidsdag :rolleyes2:

Synes du har tenkt og gjort ting riktig hele veien jeg, uhell skjer i selv de beste familier, men når det skjedde løste du det godt synes jeg :whistle:

Som andre har sagt før meg, det var vel kanskje hell i uhell at så mange var døde. Kanskje mammaen også syntes det var for mange med 10..?

Håper uansett du finner gode eiere til de, og at det blir fine hunder. Og så må jeg legge til at hadde kineseren vært pappa, og du hadde fått "horrorPonyer" så måtte jeg nesten revurdert mitt valg av rase nr to, for det hadde jo vært en hund man ikke kunne gått glipp av.. Tihi.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden (leeeenge siden jeg har vært her inne) Og det var jo reint god underholdning på en kjedelig arbeidsdag :whistle:

Synes du har tenkt og gjort ting riktig hele veien jeg, uhell skjer i selv de beste familier, men når det skjedde løste du det godt synes jeg :fish:

Som andre har sagt før meg, det var vel kanskje hell i uhell at så mange var døde. Kanskje mammaen også syntes det var for mange med 10..?

Håper uansett du finner gode eiere til de, og at det blir fine hunder. Og så må jeg legge til at hadde kineseren vært pappa, og du hadde fått "horrorPonyer" så måtte jeg nesten revurdert mitt valg av rase nr to, for det hadde jo vært en hund man ikke kunne gått glipp av.. Tihi.. :wub:

Ler høyt,ahahah...

Horrorponys ønsker hjem...

Ja horrorponys hadde det blitt med testosteronnivå til en Chinese og størrelse til en masiff :rolleyes2:

Og en naken mastiff? HJEEEELP! En hund som muligens kunne fått en fæl rolle i en zombiefilm! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er ikke mange hunder jeg kunne tenkt meg selv - spesielt ikke blandinger - MEN jeg må bare innrømme at jeg skulle sykt gjerne hatt en "nappe corso" etter de foreldrene :rolleyes2: Hadde jeg bare hatt litt mer kapital til å fôre på fire store, men tror det holder lenge med tre stk foreløpig... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er ikke mange hunder jeg kunne tenkt meg selv - spesielt ikke blandinger - MEN jeg må bare innrømme at jeg skulle sykt gjerne hatt en "nappe corso" etter de foreldrene :wub: Hadde jeg bare hatt litt mer kapital til å fôre på fire store, men tror det holder lenge med tre stk foreløpig... :rolleyes2:

hehehe,ja du har vel nok med en litt "hjernedød" hund :whistle:

Fint du liker foreldrene da :whistle: De er så koselige og hjerndedøde atte,og jeg håper de små blir akkurat passelig ånnas de også... :fish: hihihi

og jeg som kjeder meg har tatt mer bilder,men dem får ingen se...fordi jeg har visst ikke mer plass til å laste opp sier hundesonens hjerne.... :wub: Så ingen bilder da... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe,ja du har vel nok med en litt "hjernedød" hund :wub:

Fint du liker foreldrene da :wub: De er så koselige og hjerndedøde atte,og jeg håper de små blir akkurat passelig ånnas de også... :lol: hihihi

Høres jo egentlig perfekt ut spør du meg :wub: Sånn rent teoretisk hadde jeg hatt plass til mange, mange hjernedøde sjeler hos meg, men rent praktisk er det litt verre, hehe. Uansett, lykke til videre med de små - så satser jeg på å få se flere bilder etter hvert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle :-) Koselig!

Men sånn ellers...

"#¤%&&¤#%¤#%%&#" !

Jeg har krangla med pc nå og nå stjal den alle valpebildene jeg ikke fikk lagt ut,og alle bildene fra Kreta (flaks jeg la ut mange på FB)og masse andre kjekke bilder tatt siste tiden...Dumme dumme meg som ikke var rask nok med å overføre til ekstern disk...ååhåååhåååhååå..*sutre sutre* Burdte ha læææært!

Vel jeg får se om jeg rekker å legge ut noen nå før pc kræsjer igjen!

Har deformatert alt..så den er helt tom..Men det var noen få bilder på kamera(de andre var slettet såklaaart) så legger ut noen..

Pc maser om harddisk feil og sikkerhetskopiering..wæææh! Så den skriker på siste vers nå! :-S

Anyways her er noen bilder fra igår: Må trykkes på for å vises ordentlig..er jo helt merkelige her på direkten :-S

Ene tispen,med stor hvit labb :-)

post-670-12820426669616_thumb.jpg

post-670-12820427360037_thumb.jpg

Sort hann,med en hvit strek på bryst og en hvit tå:

post-670-12820428225294_thumb.jpg

post-670-12820429317345_thumb.jpg

Hann med hvitt stripe og labber :

post-670-12820430559969_thumb.jpg

post-670-12820438529027_thumb.jpg

Tispe med hvit flekk og H på magen:

post-670-12820431393597_thumb.jpg

og her har vi jente og gutteklubben :

post-670-1282043925857_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en! Frøya vokter som en liten tulling her, så jeg trenger en molliloss hun kan hente hver gang hun mener det er fare på ferde! :lol:

/end vas fra meg

De er kjempefine! Ta masse bilder og stell pent med pc'en sånn at du kan poste dem! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...