Gå til innhold
Hundesonen.no

Caius - Min Saluki


Synnikken

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Og gjett hvem som ble spottet stolt spankulerende og helt alene rundt på tunet for et par dager siden?

Og gjett hvem som ble skikkelig sur da han idag forsøkte gjenta stuntet, men ble oppdaget da halve kroppen var gjennom gjerdet og bestemt ble dyttet tilbake igjen?

Utbryterkonge og tøffere enn toget, det er CAIUS det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg bare digger dette! Nå er jeg på fin jakt etter valpekurs også. Til denne lille rakkeren! Gleder meg noe helt enormt til å hente gutten nå!

ogå må jeg bare ta en banandans fordi tvillingene er påplass.. :icon_redface: :icon_redface: :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg nye bilder på mail fra Kristin, de er blitt tatt av Bente Waldal og legges ut med tillatelse fra henne :ahappy:

NoorIncaBarLitter_068.jpg

NoorIncaBarLitter_072.jpg

NoorIncaBarLitter_053.jpg

NoorIncaBarLitter_033.jpg

NoorIncaBarLitter_031.jpg

NoorIncaBarLitter_028.jpg

NoorIncaBarLitter_026.jpg

IMORGEN reiser vi bortover! :rolleyes2: Skal overnatte i Fredrikstad samt en liten sverigetur før vi henter valp på lørdag og kjører hjemover :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en go'ing... En nydelig valp, og en fantastisk vakker rase!

Må være myyye moro i en slikt valp - sånn herlig stor og langbeint så han når opp på benker og stuebord..

Og munn/tenner store nok til å lage skikkelige merker på møbler og dører..

KOS deg massevis - plutselig er han både voksen og "fornuftig" og mesteparten av moroa er overført til beundring istedenfor!

(Merker jeg er veeeldig glad for at min lille nye valp er veeeeldig liten...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en go'ing... En nydelig valp, og en fantastisk vakker rase!

Må være myyye moro i en slikt valp - sånn herlig stor og langbeint så han når opp på benker og stuebord..

Og munn/tenner store nok til å lage skikkelige merker på møbler og dører..

KOS deg massevis - plutselig er han både voksen og "fornuftig" og mesteparten av moroa er overført til beundring istedenfor!

(Merker jeg er veeeldig glad for at min lille nye valp er veeeeldig liten...)

Susanne

Hehe :rolleyes2:

Guriii så heldig du er! Husker den følelsen av å vente på valp! sukk :yawn: Utrolig flott valp! Gleder meg til å følge med videre! :ahappy:

Takk for det!

Ja, nå sitter jeg her der.. å lager valpedekken mens vi venter på at lillemann skal entre bergen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en go'ing... En nydelig valp, og en fantastisk vakker rase!

Må være myyye moro i en slikt valp - sånn herlig stor og langbeint så han når opp på benker og stuebord..

Og munn/tenner store nok til å lage skikkelige merker på møbler og dører..

KOS deg massevis - plutselig er han både voksen og "fornuftig" og mesteparten av moroa er overført til beundring istedenfor!

(Merker jeg er veeeldig glad for at min lille nye valp er veeeeldig liten...)

Susanne

Du dah...."mine" valper er da veloppdratte, de går ikke på bord og benker eller tygger på ting de ikke skal :ahappy: Det er lov å håpe, ikke sant. Jeg mener, Qui var jo sånn så hvorfor ikke disse, hihi.

Men tusen takk for komplimententene ellers :rolleyes2:

Ja, nå sitter jeg her der.. å lager valpedekken mens vi venter på at lillemann skal entre bergen :ahappy:

Vi har allerede begynt å forberede han til Bergen, kaldt og vått så nå hiver vi han ut hver gang det regner og lar han sitte der så han skal venne seg :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dah...."mine" valper er da veloppdratte, de går ikke på bord og benker eller tygger på ting de ikke skal :wub: Det er lov å håpe, ikke sant. Jeg mener, Qui var jo sånn så hvorfor ikke disse, hihi.

Men tusen takk for komplimententene ellers :rolleyes2:

Vi har allerede begynt å forberede han til Bergen, kaldt og vått så nå hiver vi han ut hver gang det regner og lar han sitte der så han skal venne seg :(

Ja, du! Du får han RETT i retur om han ikke er som Qui :ahappy: *leeer*

Hahah, stakkars lille bebisen :ahappy: Bra mor skal pakke han inn i allskens tull jeg lager :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og lykke til med hentingen! Tiden har jo flydd :aww: Synes de ble født i går, jeg *fnise* Tipper du ikke er helt enig der.

Takk for det du! Hahahhahahah, tiden går saaakte.. Bilturen kommer til å føles som atten timer! :aww: MINST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Caius blitt bergenser. Den godeste lille Noor Inca Bar Acuda :D

Bilturen hjem gikk greit, han spydde litt etter en time-halvannen men så slukket han lyset. Mellom Gol og Hemsedal (somewhere :D) gav han grei beskjed om at nå var det noe han ville. Ut en tur og da tisset han godt og lenge, men bort til meg for å få ros ville han ikke. For han har nemlig lagt sin elsk på Kevin (kjæresten min). Fra da av lå han på fanget å slappet av/sov frem til mjo.. erhmm.. ca tre kvarter før voss? :icon_redface: Da begynte balubaen, prøvde å klatre, ulte, boffet og fortalte oss med stooore bokstaver at NÅ var han lei. Så vi ut på voss, gikk en tur på 10 min slik at han fikk snust litt osv.. Så inn og hjem! HJEEEM... :lol:

Har nå fått 200 g med v&h, nekter å spise uten selskap på kjøkkenet.. Men ikke hvem som helst.. Kevin :D:lol:

Nå er det straks natta for oss, bare litt mat på oss menneskene og så skal vi alle tre entre sengen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så kjempemoro med ny valp i hus! Så mye barnslig tull, så mye håp og forventninger - og ikke minst jobb..

Jeg synes det er kjempestas å ha valp, jeg - kan ikke se det som "jobb" egentlig.

Også tro at den ikke skal gnage, da.. Med dèt navnet?? :icon_redface:

Sees i ringene!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh, Susanne. Ja det eneste jeg syns er "slitsomt" er nettene. For jeg blir gretten og får lettere hodepine når jeg sover for lite. (4 timer i natt)

Goeste lille og jeg var ute igår, siste dotur før natten. Han er såå flink. Hadde tydeligvis holdt seg litt for han sa "mjofff" med lukkende øyne når han tisset, så gikk han en runde og bajset i tillegg. Flinke lille :icon_redface:

Sov fra rundt 2 til 5. Så måtte han tisse igjen sa han :D Så klokken halv syv var det fest i sengen. :lol: Godt han er søt sier nå bare jeg :lol: *ler*

(å du, han gnager.. gnager som POKKER! Våknet av at han bet meg i sideflesket... Herreguud så vondt. Men hvem greier vel gjøre noe annet enn å pakke seg ekstra inn når man ser inn i de bruneste øynene som du kan tenke deg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tro at den ikke skal gnage, da.. Med dèt navnet?? :icon_redface:

:lol::lol:

Han er jo oppkalt etter en bar jo: "Bar Acuda is Kaua‘i’s coolest place to relax with friends, share tapas and sip some wine." Men jeg skal ærlig innrømme at det var ikke vanskelig finne hvilken valp som skulle hete akkurat det med tanke på hva navnet også kan være :D

å du, han gnager.. gnager som POKKER! Våknet av at han bet meg i sideflesket... Herreguud så vondt.

Himmel som jeg lo når jeg leste dette. Her er gutten sin som lever opp til begge betydningene av navnet sitt, både "relaxer" OG gnager :D

Men så fint at han er flink å si fra når han skal ut da, sånt liker jeg og håper det fortsetter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å få det langbente sjarmtrollet hjem :icon_redface:

Gratulerer med lille Caius! :D:lol:

Gratulerer! Gleder meg til bilder av han og mopsene sammen. :lol:

Takkk for det! :D

Kommer til å bli bra det, imorgen eller tirsdag kommer Boris hjem fra pass :D Så det blir braaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface::lol:

Han er jo oppkalt etter en bar jo: "Bar Acuda is Kaua‘i’s coolest place to relax with friends, share tapas and sip some wine." Men jeg skal ærlig innrømme at det var ikke vanskelig finne hvilken valp som skulle hete akkurat det med tanke på hva navnet også kan være :lol:

Himmel som jeg lo når jeg leste dette. Her er gutten sin som lever opp til begge betydningene av navnet sitt, både "relaxer" OG gnager :D

Men så fint at han er flink å si fra når han skal ut da, sånt liker jeg og håper det fortsetter :D

Relaxer er han også ja, nå etter han var bra frustrert over meg (dumme mammaen liksom) som ikke skjønte at han måtte bæsje også... Vi gikk ut enda en liten tur og ploppetiploppeplopp. Så da har meg og han lagt og kost oss i sofaen siden rundt kvart over åtte. Ennå ikke vært ute men tenkte å "utfordre" han pittelitt å se om han begynner å gi oss tegn om at han må ut.

Men spise, gjør han IKKE.. dakor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...