Gå til innhold
Hundesonen.no

Caius - Min Saluki


Synnikken

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

BP: Joda, jeg har jo tenkt på det da, men får ta sjangsen. Får bare krysse det som krysses kan. Elles er det vel ikke meningen at jeg skal ha valp ennå :yes: noe jeg håper det er.

Innerst inne ville jeg ikke velge valp allerede nå, men siden kullet er så jevnt og han bare valgte meg så ble det bare sånn :icon_redface:

Det er ikke mye hverken krypt eller bittfeil på saluki så det skal nok gå bra. Og gjør det ikke det med akkurat denne valpen får Synnøve bytte valp hvis hun vil. Jeg er jo også intr i at hunden skal vises når det er hva eier ønsker :whistle:

Men vi satser på at Caius er 150 % perfekt vi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er ikke mye hverken krypt eller bittfeil på saluki så det skal nok gå bra. Og gjør det ikke det med akkurat denne valpen får Synnøve bytte valp hvis hun vil. Jeg er jo også intr i at hunden skal vises når det er hva eier ønsker :icon_redface:

Men vi satser på at Caius er 150 % perfekt vi :lol:

Selvsagt satser vi på at Caius er perfekt :whistle:

(jeg måtte bare minne om at impulskontroll er en fin ting *ler* - ikke vondt ment)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt satser vi på at Caius er perfekt :)

(jeg måtte bare minne om at impulskontroll er en fin ting *ler* - ikke vondt ment)

Pøsj da, hadde jeg hatt impulskontroll hadde Caius aldri blitt født :icon_redface: For alt startet nemlig med bror til mormoren hans som ble kjøpt på impuls bare pga sjoko-fargen. Jeg ga f... i både linjer og alt for den der skulle jeg ha uansett :whistle::lol: Skulle jo bare ha to hanner for kos og tur og kanskje utstilling jeg, men se hva jeg sitter med nå...nesten bare tisper :yes:

Vet det ikke var vondt ment og du har helt rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Haha, ja du det med impuls er jo noe oppdrettere har i fullt monn !

Mange flotte kull hadde nok vært ufødte om vi skulle bare være superfornuftige !

Parring på impuls og følelser gir ofte de beste kullene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye hverken krypt eller bittfeil på saluki så det skal nok gå bra. Og gjør det ikke det med akkurat denne valpen får Synnøve bytte valp hvis hun vil. Jeg er jo også intr i at hunden skal vises når det er hva eier ønsker :whistle:

Men vi satser på at Caius er 150 % perfekt vi :yes:

Psht! Han ER alt perfekt.. :icon_redface:

Selvsagt satser vi på at Caius er perfekt :lol:

(jeg måtte bare minne om at impulskontroll er en fin ting *ler* - ikke vondt ment)

Hehehe, skjønner jo den. Har tenkt masse på det selv, men så forelsket jeg meg da... Farlige greier *ler*

Ellers kan jeg opplyse sonen om at verdens herligste Caius (haha, digger at dere alt kaller han Caius!) ble 4 uker igår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med valp! Mynder er herlige..

Ingen ennå. :icon_redface:

Vi er i venteperioden fremdeles, og den er lang. Vår lille briard jente kommer ikke til verden før i april. Men jo flere søte bergens hunder som dukker opp jo flere mulige lekekamerater er det når tiden endelig kommer :whistle:

iiiih, briardvalp! DET gleder jeg meg også til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caius er nå fire uker gammel, :D Han ble det på søndag så nå er han vel 4 og en halv uke gammel.

Her er bilder jeg egenhendig har stjålet fra Evy (Biscotti) sin Facebook :o Håper ikke hun blir furten :D

Her er han hverfall, sølvgutten som ser ut til å bli virkelig vakker, spør du meg. :wub:

Caius4uker1.jpg

Sååå pen! :wub:

Caius4uker2.jpg

Er ufattelig søt daa! :)

Caius4uker3.jpg

Står pent selvsagt! ;):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine farger på lukisen!

Bergensere får skrike ut om de har snille voffer i alle fasonger og farger som vil hilse på søtnosen når den tiden er inne! :wub:

Jeg vil jeg vil jeg vil! :wub: Hvis jeg fremdeles er i landet. Har jo en voksen kar her som er snill med valper, og så kommer jo valpen min neste uke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine farger på lukisen!

Jeg vil jeg vil jeg vil! :D Hvis jeg fremdeles er i landet. Har jo en voksen kar her som er snill med valper, og så kommer jo valpen min neste uke :wub:

*fniser* Da kan bebisvalp og Caius få frese rundt litt sammen :o Også får jeg hilst på herlige voksenvoffeeen :)

Søteste stankelbeinet :wub:

Vi er klar for playdate i oktober :wub:

Ja, gjett om! ;) Gleder meg! :D

Ellers takk for alle gratulasjoner og enigheter om hvor vakker han er! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...