Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

I detta tillfälle handlade det inte om att valpis inte tål klimatet.

Jag skriver ett mail till Den britiska kennel klubben nu för att höra mig för om det nummret stämmer osv. Om jag har tur så får jag väl svar imorgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Nu har jag fått sms från "svindel dama"

"what id.number? call them and give the reference number i sent. ref.05/2010/3310.if call the number i gave you, they will under. you can send me emails now".

Ehm... är hon full? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tiden løper litt fra dem tenker jeg så viktig å få deg til å sette inn de forbaska pengene før du skjønner at du har blitt lurt vettu! Dumme dama som plutselig har blitt så vanskelig! :hmm:

Men Ronny-Åge som er i Afrika står fremdeles klar til å stikke innom og hente valpen på vei nordover igjen asså! Han er jo tross alt i Kongo og det er ikke så langt unna, har vært nedom med noe såpe og greier til Moland/French når jeg tenker litt etter.... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søte bilder, men hvis jeg ikke tar feil har jeg sett de på en nettside før, en oppdretter tror jeg. Var veldig interessert i RR en stund..

Dette lukter svindel lang vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søte bilder, men hvis jeg ikke tar feil har jeg sett de på en nettside før, en oppdretter tror jeg. Var veldig interessert i RR en stund..

Dette lukter svindel lang vei...

Ja, de har sikkert litt lyst til å vite at de er en del av en svindel de også... Kommer du på hvor/hvem så hadde de sikkert satt pris på en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tiden løper litt fra dem tenker jeg så viktig å få deg til å sette inn de forbaska pengene før du skjønner at du har blitt lurt vettu! Dumme dama som plutselig har blitt så vanskelig! :hmm:

Men Ronny-Åge som er i Afrika står fremdeles klar til å stikke innom og hente valpen på vei nordover igjen asså! Han er jo tross alt i Kongo og det er ikke så langt unna, har vært nedom med noe såpe og greier til Moland/French når jeg tenker litt etter.... :getlost:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun trodde du mente referansenummeret til flighten, kanskje? Kunne se sånn ut. Tror nok dessverre du må avfinne deg med at det er ren svindel. Hvem ville flyttet til Kamerun uten å sjekke først om de får hunden med inn i landet? :getlost:

Er pengene fortsatt på din konto? Var det i morgen du ville få vite hvem avsender er, og om det er dekning for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun trodde du mente referansenummeret til flighten, kanskje? Kunne se sånn ut. Tror nok dessverre du må avfinne deg med at det er ren svindel. Hvem ville flyttet til Kamerun uten å sjekke først om de får hunden med inn i landet? :getlost:

Er pengene fortsatt på din konto? Var det i morgen du ville få vite hvem avsender er, og om det er dekning for pengene?

Ja det är nog flight nummret hon gav mig.

Troligen imorgon kunde de på Nordea se vem avsändaren var ja. Det blir spännande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag fått mail från svindel dama

Oj den var lång, se här:

"Hello Jasmine,I do not understand why after the several emails and messages thatwe discussed and you agreed to take lucky and give him a good home,now that money for his transportation is with you things are changing.You promised to send the money so that i pay for Lucky to come to you,now you have the money, you start talking as if you did not wantLucky. Why is it that now the money is with you, things have changed.Do you want to keep the money? Why out of a sudden, it has become aproblem sending the money? You do not want Lucky anymore?? Tell me. Itold you that Lucky was at the customs department and they are keepingall his papers and want to send Lucky back to Norway. They have allhis papers, i do not have his registration numbers or whatever with menow. Everything was well arranged yesterday, now that the money iswith you, it is a different story. You remember you said you will takea bus to town to send the money and send the reference number throughmy mobile phone? Why is it that now you have the money you do not wantto send again. Do you want lucky to be killed at the airport here. Itold you that the customs said if i do not send lucky back to Norway,then he will be killed. Time is almost agains me now and you starttelling me things that i do not understand. I want you to understandthat lucky"s life is in your hands and if you do not send the moneytomorrow it will be too late. I am really worried about this becausewe discussed something yesterday, today you have the money and you donot want to send. Please let me know what you really want".

Fick ett sms i följd

"please check your email. i do not know why you said you will send the money, now you have the money you change what you arranged yourself".

" Do you want lucky to be killed at the airport here. Itold you that the customs said if i do not send lucky back to Norway,then he will be killed. Time is almost agains me now and you starttelling me things that i do not understand. I want you to understandthat lucky"s life is in your hands and if you do not send the moneytomorrow it will be too late".

:getlost:

*TRIPPELPOST, BRUK REDIGERKNAPPEN* Mod labbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så sleipe de er! Hvem vil ikke føle seg seriøst presset når en stakkars liten hund skal dø bare fordi DU er så teit! :getlost:

Men LOVER! Det finnes ingen hund altså! Ingen seriøs hundeeier ville oppført seg på denne måten! ;) Send inn Ronny-Åge! :D Fortell henne at du fremdeles er interessert, gjerne fortell henne at du har satt inn penger også! Tok litt tid fordi banken gikk konkurs, noen hadde stjålet pengene dine så du måtte låne, en korrupt bankmann lurte deg... Er jo fryktelig mye rart som kan skje med penger på veien dit... :hmm: Hun juger, du kan også gjøre det! ;)

Edit: Evt kan du jo bare si at du venter på endelig ok fra mattilsynet og at du overfører pengene så fort du får det. Evt fører de tilbake om det ikke går i orden. Og beklager beklage men dette kan ikke du gjøre noe med og dette visste du ikke før noen fortalte deg det akkurat. Veldig trist og sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Because of all the scams I feel the need for checking all details properly. If the puppy actually is at the airport everything will be ok. Please answer the following questions:

1. Which kennel club is the puppy registered with? The Norwegian or the British?

2. What is the puppy's registration number with that kennel club? This I need to check for health purposes.

3. Who is the breeder of the puppy?

4. From whose account is the money being transferred to my account? Name and address please

5. At which veterinarian office was the rabies test taken, and when was the blood samples sent in?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Because of all the scams I feel the need for checking all details properly. If the puppy actually is at the airport everything will be ok. Please answer the following questions:

1. Which kennel club is the puppy registered with? The Norwegian or the British?

2. What is the puppy's registration number with that kennel club? This I need to check for health purposes.

3. Who is the breeder of the puppy?

4. From whose account is the money being transferred to my account? Name and address please

5. At which veterinarian office was the rabies test taken, and when was the blood samples sent in?"

Tack! Jag kopierade texten och sände det på mail nu.

Hm... det ser ut som vi fått tyst på henne nu :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest spent på hva banken din iser imorgen. Men det burde jo i utgangspunktet blinke en gedigen rød lampe hos banken når det er snakk om å overføre penger til Kamerun.

Så må det jo begynne å bli rimelig fullt i det landet, med tanke på alle som flytter dit og tar med seg en hund de må sende tilbake. :getlost:

Bare så du er klar over det, så kan de pengene som er overført på din konto være penger fra andre som er svindlet, så du blir leddet for å få de ut av Norge. Så hvis det viser seg at det er Ola Nordmann som har satt inn de pengene kan det være at banken burde sjekke litt rundt dette. De har jo helt sikkert en mulighet for å identifiser hvilken bank eventuelt disse pengene kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest spent på hva banken din iser imorgen. Men det burde jo i utgangspunktet blinke en gedigen rød lampe hos banken når det er snakk om å overføre penger til Kamerun.

Så må det jo begynne å bli rimelig fullt i det landet, med tanke på alle som flytter dit og tar med seg en hund de må sende tilbake. :getlost:

Bare så du er klar over det, så kan de pengene som er overført på din konto være penger fra andre som er svindlet, så du blir leddet for å få de ut av Norge. Så hvis det viser seg at det er Ola Nordmann som har satt inn de pengene kan det være at banken burde sjekke litt rundt dette. De har jo helt sikkert en mulighet for å identifiser hvilken bank eventuelt disse pengene kommer fra.

Ja jag är också väldigt spänd på det, då blir det efterforskning.

De kan då finna ut av det mesta tänker jag.

Imorgon tror jag nog att allt blir lite mer klart, hoppas det i alla fall.

Känns bara så overkligt det här och så mycket, komplicerade saker.

Var liksom inte precis så här jag hade tänkt att det skulle bli :hmm:

Skrämmande funn!

Nu har jag suttit och prövat leta efter information om personen som det önskas att jag ska sända pengarna till med westernunion. Efter det jag äntligen hittat så är det Ingen tvivel längre om att det är svindlare jag är i kontakt med! Jag hittade en annons som varit skriven av denna person, och det var oroväckande likt sättet och fakta som annonsören jag skrev med gav ut. Även sättet och de ordval de hade som var prick likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jag är också väldigt spänd på det, då blir det efterforskning.

De kan då finna ut av det mesta tänker jag.

Imorgon tror jag nog att allt blir lite mer klart, hoppas det i alla fall.

Känns bara så overkligt det här och så mycket, komplicerade saker.

Var liksom inte precis så här jag hade tänkt att det skulle bli :getlost:

Skrämmande funn!

Nu har jag suttit och prövat leta efter information om personen som det önskas att jag ska sända pengarna till med westernunion. Efter det jag äntligen hittat så är det Ingen tvivel längre om att det är svindlare jag är i kontakt med! Jag hittade en annons som varit skriven av denna person, och det var oroväckande likt sättet och fakta som annonsören jag skrev med gav ut. Även sättet och de ordval de hade som var prick likt!

Hvem trenger sove når man har sånn spennende underholdning! :hmm:

Selvfølgelig er det svindel.. Men det har du jo selv mistenkt hele tiden.Herregud, som du har skuffet dem*flir*

Jeg stemmer virkelig for å sende inn en bror som kan plukke med seg valpen jeg altså, eventuellt en fetter. Kan de lyve så kan du lyve, la de svette litt hehe.. Si han er på vei til flyplassen nå *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ganske underholdende lesing i grunn ;) Synd det ikke ble valpis da, men kanskje like greit at det ikke har vært noen stakkars valp sittende fast i tollen likevel :hmm:

Det verste med sånne svindelannonser er at det kan bli mye verre for noen som faktisk kommer i en slik situasjon der de må sende hunden tilbake til et land de har flyttet fra, men igjen trenger ikke den situasjonen å være så komplisert som svindlere gjør det til, for da har eieren gjerne papirene klare på hunden vil jeg tro, og penger sendes ikke hit og dit gjennom diverse "venner", og kanskje gjennom en bank med litt bedre rykte enn western union:P

Men jeg lurer litt på hva som skjer med pengene? Er de ekte, og eventuelt svindlet fra en annen person som noen lenger oppi tråden tenkte på? Nesten som påskekrimmen dette her :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...