Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Folk poster for mye i denne tråden! :getlost: Altfor mye å lese...

Jeg la ut en link til tråden og posten med bildene på ridgeback-forumet for å se om noen der kanskje kjenner igjen bildene. Skjønt, er damen Utenlandsk kan jo bildet være stjålet fra hvor som helst i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den tråden omtrent akkurat når den ble lagt ut, før noen postet noe. Siden har jeg glemt den, men heldigvis kom jeg på den i dag, og nå har jeg brukt nesten to timer til å studere den :hmm: Makan til en spennende tråd skal man lete lenge etter, den er på høyde med Huldra sin tråd der Tulla skulle ha valper ;) (skjønt, vi mangler et kondomdressbilde ;) ) Hehe.

Men, at dette er svindel er vel neppe noen i tvil om lenger. Men det er et par ting jeg vil påpeke. Først så får jeg ikke de to bildene til å stemme helt overens. Bildet av hunden øverst likner ikke på en valp på 7 mnd synes jeg, samt at den har et mindre/spissere og lysere øre enn bilde av hunden under til tross for at den på bildet under er avbildet fra den andre siden. Jeg har mine tvil på om det kan være samme hund. Fullstendig uvensentlig egentlig, men kanskje noen andre har lyst til å "finne 7 feil" ? :getlost:

Det andre er, om det ble satt inn penger i Norge på en automat, og dette til slutt viser seg å være garantert svindel, så finnes det trolig overvåkningsystem ved denne automaten. Kan hende politiet kan være interessert i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre er, om det ble satt inn penger i Norge på en automat, og dette til slutt viser seg å være garantert svindel, så finnes det trolig overvåkningsystem ved denne automaten. Kan hende politiet kan være interessert i det?

Da må politiet ha beskjed fort, overvåkingsbilder lagres normalt bare en uke, muligens 14 dager, før de slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må politiet ha beskjed fort, overvåkingsbilder lagres normalt bare en uke, muligens 14 dager, før de slettes.

Om det viser seg å være svindel vil all informasjon i denne saken garantert være av STOR interesse for politiet. kjerledyr svindler og forbudt import er kjempe poppis for tiden, og ser stadig vekk aviser, ukeblader og nyhetsreportasjer av slike saker.

Om du får informasjon fra banken vdr personen som førte over pengene til deg, så ta vare på infoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här kommer uppdateringar så följ med :getlost:

Jag har fått sms från svindel dama "sin man"

Snacka om att hon är stressad över de pengarna, så våldsamt att hon gör ett desperat försök i att låtsas som att hon har en man som ska "rädda" henne. (Obs. det är skrivet från hennes mobilnummer).

"hi, this is J´s husband. she has cried all night because you dissapoint her and i am not happy at all.

if dont want dog, send her the money as you promised".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta mail har jag fått idag

Av en mycket besviken person...

"Those are the questions you could have been asking long ago and notturning about the bush. You have nothing to pay and yet you feelsomebody wants to cheat you? How can someone cheat you out ofnothing. I thought you were serious but i just found out that you arenot. If i sacrifice to pay everything to make the dog come to you, allyou can say is that i want to cheat you? If I trusted to and decidedto pay everything for Lucky to come to you, you still doubt me sobadly. So you think if something was lacking about the dog how would ibe paying for him? What is very important is the rabies test and theblood samples which had been taken over 4 months ago. What makes youthink the puppy is not at the airport? If i give another name for youto send the money to is because i am new here and it may becomplicated since i am still processing my residence papers. I think iwill like you to transfer the money back to me because i feel so sadthat you consider me as a cheat when i am sacrificing everything tohelp my dog and give him to you free. I am so disappointed".

(Ja pengarna har kommit i bank)

Edit

:getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det, men jeg har store vansker med å tro at pengene faktisk står på kontoen din... Men før du evt sender de ifra deg: er du villig til å bidra til at svindlerne får mer penger å rutte med i dette "spillet"? Er du villig til å risikere å være med å hvitvaske penger?

Jeg ville tatt en skikkelig samtale med banken om dette, og evt også tatt en tlf til politiet og bedt om deres mening. Du trenger jo ikke nødvendigvis å beholde pengene selv, de kan jo godt doneres til et veldedig formål for dyr? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fått pengene, så er det vel en avsender? navn, adresse e.t.c. Kontakt avsender, kan jo hende det er en uskyldig person i dette spillet

Du må vel uansett sende pengene til dama, ettersom det ikke er dine penger.

Kan jo si at du gjerne vil ha valpen, sender pengene til henne og se hva som skjer...eller? Har du noe å tape på det? I bestefall( noe jeg ikke tror) får du deg en gratis valpis.

Hør med banken om hvem transaksjonen er fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har banken ringt

De har nu fått information om vem som sänt pengarna till mig.

Jag har nu fått namn och kontonummer till denna kvinna med helnorskt namn.

Hon sa att då kan jag välja om jag sänder det tillbaks till denna konto, vilket hon rådade mig till.

Eftersom att de har prövat använda mig som en mellanman i detta fula spel.

Ringa Polisen

De på banken rådade mig till att ringa polisen för att jag har väldigt mycket information nu som kan vara saftig för dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring denne damen som har satt inn penger til deg du, spør om hun vet at hun har satt inn penger til deg. Kan hende hun veldig raskt ønsker å komme i kontakt med banken for å sperre kontoene sine.

singnerer den! Ring henne, da får du mye mere klarhet i ting. garantert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Den damen kan være en som også venter på en av de søte "valpene" så jeg ville sporet henne opp og sjekket ut. Den damen kan også være med på svindelen men tror mes t på det første og da stiller en enda bedre forhold til politi. Men politiet får gjort lite for svindleren sitter mest sansynerlig vis i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo sikkert hjelpe deg vi også, vis du gir oss navn...er da i allefall 18 interesserte sonenfolk for øyeblikket.... :hmm:

Hihi tack...men jag tror det är dumt att lägga ut en persons hela namn här i detta sammanhang?

Jag prövar ringa tillbaks till Nordea och ber om den damens adress så kanske det underlättar.

:getlost: -banken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag blir ringt upp imorgon

För att hon jag pratade med som kan saken min, har gått för dagen. Och personen jag pratade med nu visste inte hur man fick fram det och hon visste inte heller något om denna sak. Därför sa hon att hon ger igen ett besked till nordea1 som jag pratade med, så ringer hon mig imorgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag blir ringt upp imorgon

För att hon jag pratade med som kan saken min, har gått för dagen. Och personen jag pratade med nu visste inte hur man fick fram det och hon visste inte heller något om denna sak. Därför sa hon att hon ger igen ett besked till nordea1 som jag pratade med, så ringer hon mig imorgon.

Har du ringt politiet?

Det kan være lurt å gjøre det allerede nå, fordi de har faktisk mulighet til å få ut mer informasjon fra banken enn deg :hmm: Tror jeg ihvertfall. Dessuten er det lurt om de får informasjonen så fort som mulig :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...