Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Detta stod i mailen jag fick idag som gjorde mig förvirrad. ( jag ersätter namn med Initsialerna bara i tillfälle detta är oskyldiga männiksor).

Hello J, As i told you in the message, the money will be in your account thisafternoon. I will be with my mobile phone so that when you send themoney, you can send the reference number to me by sms. The amount is2600kr that is will come to your account. Now, since i am still newhere, i have not yet made all my papers so you will have to use ourdriver's information to send the money and we can collect it and paytoday. The information is

Receiver's Name ( mottaker)------------------- FD

Country(Land)----------------------------------------KAMERUN

City-----------------------------------------------------DOUALA

Postcode----------------------------------------------3313

Test Question---------------------------------------From Who?Answer-----------------------------------------------J

When you finish sending the money, you can then send to me thereference number so that i go with my driver and get the money as fastas possible. If the western union agents ask why you are sending themoney, just tell them that you are sending to your friend's money whoneeds it urgently so that they will send the money fast. Just insistthat your friend needs the money immediately. Hope you can do thisbefore 4pm. I will send you a text message when i know that the moneyis already in your account. Thank you

Edit:

Jag skulle alltså sända till en annan person än henne (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Detta stod i mailen jag fick idag som gjorde mig förvirrad. ( jag ersätter namn med Initsialerna bara i tillfälle detta är oskyldiga männiksor).

Hello J, As i told you in the message, the money will be in your account thisafternoon. I will be with my mobile phone so that when you send themoney, you can send the reference number to me by sms. The amount is2600kr that is will come to your account. Now, since i am still newhere, i have not yet made all my papers so you will have to use ourdriver's information to send the money and we can collect it and paytoday. The information is

Receiver's Name ( mottaker)------------------- FD

Country(Land)----------------------------------------KAMERUN

City-----------------------------------------------------DOUALA

Postcode----------------------------------------------3313

Test Question---------------------------------------From Who?Answer-----------------------------------------------J

When you finish sending the money, you can then send to me thereference number so that i go with my driver and get the money as fastas possible. If the western union agents ask why you are sending themoney, just tell them that you are sending to your friend's money whoneeds it urgently so that they will send the money fast. Just insistthat your friend needs the money immediately. Hope you can do thisbefore 4pm. I will send you a text message when i know that the moneyis already in your account. Thank you

Edit:

Jag skulle alltså sända till en annan person än henne (!)

Lukter fremdeles svindel lang vei. Ikke send dem penger!

Les Huldras linker, det virker veldig likt hva du opplever :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag en idé

Vad om jag säger att jag sänder tillbaks pengarna till hennes konto.

För att jag kan komma till flygplatsen och hämta valpen i Gardemoen, för då behöver hon inte tänka på de där 2 500?

Men då var det de, om hon säger ok. Finns det någon här som bor i närheten av mig som kunde tänkt sig att köra mig till flygplatsen mot bensinersättning så klart? Jag tror nog inte jag hade klarat ta med valpis plus alla saker med tåg och buss själv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som banken sier og ikke send pengene før de er bokført da hvertfall. Altså IKKE med en gang som svindlerene vil du skal, men vent et par dager. Den valpen eksisterer helt sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag en idé

Vad om jag säger att jag sänder tillbaks pengarna till hennes konto.

För att jag kan komma till flygplatsen och hämta valpen i Gardemoen, för då behöver hon inte tänka på de där 2 500?

Men då var det de, om hon säger ok. Finns det någon här som bor i närheten av mig som kunde tänkt sig att köra mig till flygplatsen mot bensinersättning så klart? Jag tror nog inte jag hade klarat ta med valpis plus alla saker med tåg och buss själv.

Når skal du evt hente valpen da? For de 2500-2600 kr var til transport fra Gardermoen til Særp? Si til henne at du kan hente valpen din på Gardermoen, og hvis det passer kan jeg kjøre deg :ahappy: '

Men tror enda det er svindel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du evt hente valpen da? For de 2500-2600 kr var til transport fra Gardermoen til Særp? Si til henne at du kan hente valpen din på Gardermoen, og hvis det passer kan jeg kjøre deg :D '

Men tror enda det er svindel...

Ha for all del noen hjemme til å passe huset.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ER svindel. Kan ikke tro noe annet.

Si at du henter valpen på Gardermoen, og gir pengene kontant til henne der, eller setter dem over på hennes konto når valpen er hentet :(

Ha for all del noen hjemme til å passe huset.. :ahappy:

Skriver under på denne jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar till Huldra: Ja haha jag är nog ganska så tussete för tiden ;) så blir det utan sömn i lång tid.

Sham: Ja de 2 500 var för transporten från flygplatsen till sarpsborg. Oki :getlost:

Nu ska jag skriva till henne att jag hämtar valpen på flygplatsen istället så kan hon få tillbaka sina pengar när valpen är här :hmm: Det blir intressant att se vad jag får för svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst! Jeg drar mer enn gjerne til Gardermoen for å hente valpen din om det på et eller annet mirakuløst vis skulle eksistere en sånn! Du sier du henter valpen og at du har satt inn penger, men at bankmannen sa det kunne ta litt tid før de fikk dem. Men det spiller jo ingen rolle siden pengene ikke trengs til å frakte valpen! Alternativt kan du si at du har fått et transportfirma (med sjåfør du stoler på feks) til å frakte hunden hjem til deg for akkurat den summen (pussig nok!) sånn at du beholder pengene, valpen blir fraktet hjem til deg og alle er lykkelige! :getlost: Kan garantere at du får masse argumenter om at det er en dårlig ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sham: Ja de 2 500 var för transporten från flygplatsen till sarpsborg. Oki :getlost:

Nu ska jag skriva till henne att jag hämtar valpen på flygplatsen istället så kan hon få tillbaka sina pengar när valpen är här :hmm: Det blir intressant att se vad jag får för svar!

Lykke til ;) Hvilken dag er du evt. skal hente valpen da? Må sjekke at jeg kan kjøre deg evt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha for all del noen hjemme til å passe huset.. :getlost:

Haha så söt du är :hmm: Jo alltså... har inte så mycket att passa på här i huset hihi...

Om det blir sånn att jag drar för att hämta valpis(vilket jag tvivlar starkt på) så har jag med mig Leo, då finns det ingenting speciellt jag är rädd för ska bli borta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sende penger som du ønsker. Dine penger, og du som blir lurt.

Det at man skal enkelt og greit få med seg en valp som har vært i Kamerun tilbake til Norge uten karantene eller noe, burde ringt en bjelle hos deg. I tillegg så er det jo merkelig at de ikke får inn hunden i Kamerun og. Siden det ikke er et av de få landene som har harde restriksjoner mot import av hunder. Det er jo ikke det å ta ut hundene av Norge som er et problem når vi reiser med våre dyr, men å få de tilbake igjen. Men men.

Det som ofte har skjedd med slike saker, er at de først bare skal ha et latterlig lite beløp for å transportere hunden til Norge. Så skjer det ofte saker underveis, slik at de stadig trenger penger til valpen her eller der. Den blir syk, må til veterinæren, blir oppholdt et eller annet sted etc. Og da sender folk villig vekk store summer penger for å redde denne valpen.

Ikke rart folk har slått seg til på disse veier. Det er jo latterlig enkelt å tjene penger på slike ting virker det som... Skal dessverre på jobb i natt, ellers skulle jeg med glede kjørt deg til Gardermoen... Noen må nok lære av det de gjør, og ikke advarslene andre kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være mulig at eieren av kontoen i porsgrunn har blitt svindlet/ utsatt for identitetstyveri, og at de bruker deg som mellommann for å få pengene ut av landet?

Edit: Det går jo også an å ta en telefon til Økokrim og høre om de kjenner til disse navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :getlost: Hvilken dag er du evt. skal hente valpen da? Må sjekke at jeg kan kjøre deg evt :hmm:

Vilken dag det blir vet jag inte men blir säkert en dag ganska fort denna vecka. Och oavsett blir det på eftermiddagen en gång som valpen är på flygplatsen eftersom det är lång resa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sende penger som du ønsker. Dine penger, og du som blir lurt.

Det at man skal enkelt og greit få med seg en valp som har vært i Kamerun tilbake til Norge uten karantene eller noe, burde ringt en bjelle hos deg. I tillegg så er det jo merkelig at de ikke får inn hunden i Kamerun og. Siden det ikke er et av de få landene som har harde restriksjoner mot import av hunder. Det er jo ikke det å ta ut hundene av Norge som er et problem når vi reiser med våre dyr, men å få de tilbake igjen. Men men.

Det som ofte har skjedd med slike saker, er at de først bare skal ha et latterlig lite beløp for å transportere hunden til Norge. Så skjer det ofte saker underveis, slik at de stadig trenger penger til valpen her eller der. Den blir syk, må til veterinæren, blir oppholdt et eller annet sted etc. Og da sender folk villig vekk store summer penger for å redde denne valpen.

Ikke rart folk har slått seg til på disse veier. Det er jo latterlig enkelt å tjene penger på slike ting virker det som... Skal dessverre på jobb i natt, ellers skulle jeg med glede kjørt deg til Gardermoen... Noen må nok lære av det de gjør, og ikke advarslene andre kommer med.

Kära dig, tack för omtanken hihi men hon kan inte lura mig på mina pengar.

Mitt konto har jag tömt på mina pengar, är bara hennes som ligger och vilar sig där :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kära dig, tack för omtanken hihi men hon kan inte lura mig på mina pengar.

Mitt konto har jag tömt på mina pengar, är bara hennes som ligger och vilar sig där :hmm:

Har du fått 2500kr fra henne!?!? Woow, det er nesten så jeg må be om kontoutskrift :getlost:

Men istedenfor å støtte dette utenlandstøvet som fører til at flere prøver seg (les artikkel om masse valper som ble avlivet!) så støtt norske hunder! Eller svenske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag svar

Kan säga att mitt sms gjorde henne något nervös :getlost: hon ber mig hålla mig till planen.

" I do understand, you send me the money so I pay for the puppy to come. If I dont pay, they will not send.

Please do as erlier planned".

Jag ska skriva tillbaks igen nu och låtsas som att jag tror att hon inte förstått vad jag menar :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...