Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Detta är ingen enkel sak, men det är just därför jag vill dela den med er sonisar.

Ja jag får väl starta från början så att ni får med historien.

Det hela började som en oskyldig titt på finn.no efter att ha läst en tråd här på sonen, valpsjuk som man är så ska man ju "bara titta" vad som finns ute av valpisar.

Inte allt för ovanligt så finner jag en annons jag blir nyfiken på att veta mer om för det stod väldigt lite och var utan bild.

Jag sände ett mail till annonsören den 30 maj där jag skrev att jag ville veta mer om vad detta var för valp och lite info om mig.

Nu lägger jag ut lite mer översiktligt dag för dag vad som skrevs:

Måndag den 31 maj- Jag fick då svar på en ganska dålig norska. Annonsören gav uttryck för att ha blivit väldigt glad över att ha fått svar då det var en krissituation, dock något som det inte stod något om i annonsen. Hon berättar här att han är en sund 7månaders valp som har sina hälso och registreringspapper i ordning. Hon skriver också att hon verkligen behöver ett gott nytt hem till honom så fort som möjligt. Annonsören ville även förklara varför hon ser efter nytt hem åt valpen.

Förklaringen var att hon för 5 dagar sedan flyttat med sin familj från Norge till Kamerun (!) för att ta ett jobb där. Hon tog då med sig valpen också men det böd på problem då de blev stoppade av tullen som förbjöd de att ta med sig valpis in i Kamerun. De hade sagt att hon måste sända tillbaka valpen till Norge annars avlivar de honom ( :lol: ) inom en vecka, då hundar från Norge inte får komma in i landet. Hon skriver att hon har försökt allt för att behålla valpen med att de inte tillåter det.

Annonsören skrev också att hon hade kontaktat transportsällskapet där och blivit informerad om att de kunde transportera valpen tillbaks till Norge.

"Alt du trenger å betale vil væretransport kostnaden for 2500kr. Hvis du er villig til å ta denneherlige gutt, så må vi skynde og gjøre avtaler slik at hunden kan blifraktet tilbake til der du befinner deg så snart som mulig".

Jag skulle då uppge mitt namn, adress och telefonnummer så skulle valpis bli transporterad till mig. Till sist beklagade hon sin dåliga norska och frågade om vi hellre kunde skriva på engelska. Bifogade bilder av valpis fick jag också och det var ju typiskt :ahappy:

Samma dag skriver jag tillbaks på engelska att jag blev ganska chockad över att det var sådan krissituation och att jag känner mig osäker på om detta är seriöst. Jag skriver även att jag inte kan betala någonting för jag vet inte ens om detta är sant eller om valpen överhuvudtaget finns. Men att om hon är seriös och verkligen vill att valpen ska få det gott så borde hon betala för transporten.

Jag skriver också att jag behöver mer information om hunden och ber henne svara på de.

Hon svarar mig på samma dag där hon skriver att hon kan övertyga mig om att detta är seriöst och att hon kan betala för transporten bara jag ger min information som hon behöver för att kunna sända valpis, så att hon kan arrangera transporten så fort som möjligt.

Jag svarar henne att jag inte fått svar på mina frågor? Jag talar om för henne att det är väldigt viktigt för att jag tar detta seriöst med att faktiskt få sig en ny familjemedlem. Speciellt nu när jag redan har en hund från början och vill veta om de kan komma överens. Så skriver jag mina frågor till henne igen i punktform.

Tisdag 1 Juni- Annonsören svarar mig på mina frågor och tillägger att hon verkligen inte vill gett bort honom om hon kunde välja.

"Hope we can work this out as soon as possible.Thank you"

Jag svarar samma dag att det lät bra det jag fick veta och så fortsatte jag bombadera henne med frågor :(

Hon svarar direkt på mina frågor och tillägger att han har en härlig personlighet.

Samma dag svarar jag med fler frågor om valpis :lol: och då fick jag fler svar. I tillägg ställde jag en kontroll fråga till henne om hon kunde ta foto av valpis nu och sända över till mig.

Hon svarar då att hon inte kan det eftersom att valpis är i tullen och även hans papper. (Då visste jag i alla fall att det var sant).

Jag svarar då, ok, och jag frågar henne om det är något speciellt jag bör veta om jag tar honom. Och hur ska jag göra för att få honom.

Onsdag 2 Juni- Hon svarar mig att det enda jag behöver veta är att han är väldigt lekfull ute och älskar då att leka. Och att det jag behöver göra är bara att sända mitt namn, adress och telefonnummer så att hon kan kontakta flygbolaget och ordna med transporten.

"Hope we can work this as soon as possible because time is almost against us". :lol:

Jag svarar med frågan om han verkligen har alla papper och om han inte behöver vara i karantän då när han kommer? Men också om de verkligen transporterar honom helt till mitt hus?

Hon svarar mig samma dag "The transport company will deliver the dog to your house. He will come with all his things and he will come with all his papers and healthcertificate so that he will have no problem entering Norway. I willmake the contract papers and i will mention that the dog is free so you will not have to pay any taxes. The dog has all the necessary documents he needs to come to Norway without being quarantined".

Jag svarar att jag kan erbjuda honom ett hem då och ber om hennes adress och telefonnummer.

Hon svarar mig med en fråga om hon kan få mina uppgifter då så att hon kan ordna med transporten.

Jag svarar då med att jag behöver hennes först.

Då svarade hon mig direkt med sin adress och telefonnummer.

Jag gav då mina uppgifter efter att hon svarat.

Flight reservation fick jag som ett mail från flygsällskapet valpis skulle åka med där det stod information om flygtider och stop. Där stod det att jag skulle bekräfta mina uppgifter och ge mitt godkännande. Och då när det har blivit betalat så kommer valpis vara på flygplatsen här på Måndagen den 7 juni... Så stod det att de bara väntar på 2 500 för transporten för valpis från flygplatsen hem till mig.

Då tänkte jag att...hm...här kommer lureriet för nu förväntar hon sig kanske att jag ska betala? Men hon hade ju sagt att hon betalar det. Jag frågade henne igen om det stämde att hon betalar det.

Nästa steg: Jag ringde till flygsällskapet i Kamerun som är där vid tullen för att förhöra mig. Då svarade en man och jag berättade vad det gällde och frågade honom om han personligen hade sett valpen som jag pratar om. Det hade han och då blev jag lättad för då vet jag att valpen i alla fall inte är ett påhitt. Så frågade jag honom om han kunde se att valpen var helt frisk och fin?

Då svarade han att Valpis har gått igenom alla kontroller där för att se så att han är helt frisk och har alla nödvändiga papper för att komma in till Norge igen utan problem. Annars hade de inte kunnat sända honom på flyget tillbaks. Så svaret var ja, valpis är helt frisk och fin. *lättad*

Jag frågade även om han hade fått information om att det är hon som ska betala transporten och inte jag. Ja svarade han. Och jag fortsatte vara masete bara för att verkligen försäkra mig om att allt stämde. Det gjorde det. Och ingen karantän var aktuell för valpis när han kommer hit.

Alla timmar imellan var jag helt :D bara av tanken på att Valpis kommer på måndag och jag satt mig ner med Leo och berättade att han kanske ska få en lillebror på måndag :D

Men fredag den 4 juni kom bomben som gjorde mig väldigt osäker... Hon skrev till mig att hon har fått problem med betalningen.

Att hon har prövat överföra pengar från sitt norska konto till det hon har nu utan att lyckas. Därför skrev hon att hon tänkte att hon kanske kunde överfört pengar från sitt norska konto till mitt, och så att jag tar ut pengarna för henne och sänder de tillbaks till henne med western union. Då har hon pengarna bara ett par minuter efter att jag sänt tillbaks de så att hon kan betala för transporten.

"Please, if i have your account number, i will do that as soon as possible. Hope we can work it out this way. Thank you"

Lördag den 5 juni var min stora tänkar dag... var tvungen att fundera över om hon kunde lura mig. Var både stressad och nervös för jag visste ju med säkerhet att valpen fanns och satt fast i tullen. Det hade varit helt grusomt om lilla valpis blev avlivad för ingenting.

Men jag var rädd att det kunde vara en fara med att jag ger mitt kontonummer till henne, men så kom jag på att hon behöver ju kod för att klara ta pengar från det. Och i tillägg så är det ju hon som sänder sina pengar till mig.

Samma dagen frågade jag henne igen om jag hade förstått det rätt, vilket jag hade och därför så gav jag henne mitt kontonummer och så svarade hon att då har jag de inne på kontot på måndag förmiddag och att om jag sänder vidare till henne direkt då så betalar hon för transporten så fort hon kan. Och att då kommer valpis troligen på tisdag till mig.

Kort sagt blev det en sömnlös natt...

Söndag den 6 juni frågade jag henne om överföringen gått bra och då svarade hon på sms att jag kommer ha pengarna på måndag förmiddag och at hon kommer ge mig all information jag behöver för att kunna sända de till henne med western union.

Och nu sitter jag bara vaken och har en klump i magen för jag vet ju inte hur detta kommer att bli och vad som händer här näst... :D

Tänker att jag så gärna vill rädda denna stackars valp och ge den ett tryggt och gott hem tillsammans med mig och Leo, hoppas verkligen att detta kommer gå bra. Jag kommer bli jätte ledsen om det går illa med stackars oskyldiga valpis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Du tuller? Dette er jo svindel.. Seriøst - det er svindel, ala disse "vi trenger bare å låne kontoen din til å få ut pengene våre, du får 10 % av summen"-type svindler.. Kontakt banken din i morgen tidlig og advar de om dette, vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært kjent med tidligere svindel annonser fra Kamerun. Godt mulig samme person for jeg husker mange historier her på sonen av de som skrev tullemail til henne (for å sjekke) og da ba hun også om å skrive på engelsk.

Hvor fant du telefonnummeret til flyplassen i Kamerun?

Fra mailen som ble sendt til deg? For den er antagelivis sendt fra denne "damen".

Beklager altså, men dette er nok bare svindel. Hvis du virkelig har mulighet til en hund til, så ta heller og hjelp noen ærlige mennesker i Norge som trenger det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært kjent med tidligere svindel annonser fra Kamerun. Godt mulig samme person for jeg husker mange historier her på sonen av de som skrev tullemail til henne (for å sjekke) og da ba hun også om å skrive på engelsk.

Hvor fant du telefonnummeret til flyplassen i Kamerun?

Fra mailen som ble sendt til deg? For den er antagelivis sendt fra denne "damen".

Beklager altså, men dette er nok bare svindel. Hvis du virkelig har mulighet til en hund til, så ta heller og hjelp noen ærlige mennesker i Norge som trenger det :ahappy:

Jag ringde nummret som stod i mailen och det var inte till henne, jag höre ju att det inte var fejk.

Plus att mailen var... det kan inte vara hon som har skrivit det...

Men nu är jag bara helt lost :D Men alltså hade hon gett mig sitt nummer och adress om det var svindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke falle for sånt! Om du har lest noen av historiene på VG.no eller dagbladet.no, eller noen av de andre nettavisene, så følger den "damen" nøyaktig samme oppskrift som under tidligere svindler. Og, tror du ikke det er en hel bande som holder på med det? Dette er snakk om organisert kriminalitet, de har holdt på med dette i mange land og i mange år, og de er eksperter på å lure folk. Ikke minst spiller de på dine følelser.

Ett veldig godt bevist på dette er at ingen har lov til å sende en valp fra utlandet uten at den enten blir eskortert gjennom tollen eller at personen som skal ha den kommer til tollstasjonen for å hente ut valpen. Der må man skrive under på mange papirer, sørge for at hunden ikke skal fortolles +++ før man får den med seg. Det er ikke noe man bare kan "få levert på døren." I tillegg har "valpen" vært ute av Norge, i land som ikke er rabiesfrie. Den vil da ikke kunne komme tilbake til Norge så sant den ikke har full rabiesvaksinering + ormekur, dvs den er minst 8-9 måneder gammel. Hvor gammel sier damen at valpen er?

Nei, ikke fall for det, finn deg en ekte valp, en som har papirer i orden, som er fra seriøs oppdretter og som kan gi deg mye glede i 10-15 år fremover :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke falle for sånt! Om du har lest noen av historiene på VG.no eller dagbladet.no, eller noen av de andre nettavisene, så følger den "damen" nøyaktig samme oppskrift som under tidligere svindler. Og, tror du ikke det er en hel bande som holder på med det? Dette er snakk om organisert kriminalitet, de har holdt på med dette i mange land og i mange år, og de er eksperter på å lure folk. Ikke minst spiller de på dine følelser.

Ett veldig godt bevist på dette er at ingen har lov til å sende en valp fra utlandet uten at den enten blir eskortert gjennom tollen eller at personen som skal ha den kommer til tollstasjonen for å hente ut valpen. Der må man skrive under på mange papirer, sørge for at hunden ikke skal fortolles +++ før man får den med seg. Det er ikke noe man bare kan "få levert på døren." I tillegg har "valpen" vært ute av Norge, i land som ikke er rabiesfrie. Den vil da ikke kunne komme tilbake til Norge så sant den ikke har full rabiesvaksinering + ormekur, dvs den er minst 8-9 måneder gammel. Hvor gammel sier damen at valpen er?

Nei, ikke fall for det, finn deg en ekte valp, en som har papirer i orden, som er fra seriøs oppdretter og som kan gi deg mye glede i 10-15 år fremover :D

Men hon har ju inte bett mig om pengar? De jag sett på som har varit typiska svindel annonser har varit att de maser väldi om att man ska sända pengar i förväg innan man ens har fått valpen. I tillägg kan de ha frågat hur många valpar man vill ha, det vill då säga att de har en hel kull med valpar som är från 8 veckor gamla. Den här valpen säger hon är 7 månader.

Det värsta är att jag tror på henne för jag tycker liksom att allt stämmer och i flygsällskapet kan de ju inte svara mig att de har sett valpen om de inte har det?

Nej alltså just nu vet jag varken ut eller in och bristen på sömn gör det inte enklare att tänka klart :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 99% sikker på at det er et svindelforsøk. Prøv å google nr til flyplassen? Det krever ikke veldig mange personer for å klare å lage et fiktivt flyselskap pr telefon. Be om navn og referanseperson på fraktselskapet som skal frakte valpen hjem til deg.

En annen ting er å sjekke opp hvilke regler som faktisk gjelder for innførsel av dyr i kamerun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hon har ju inte bett mig om pengar? De jag sett på som har varit typiska svindel annonser har varit att de maser väldi om att man ska sända pengar i förväg innan man ens har fått valpen. I tillägg kan de ha frågat hur många valpar man vill ha, det vill då säga att de har en hel kull med valpar som är från 8 veckor gamla. Den här valpen säger hon är 7 månader.

Det värsta är att jag tror på henne för jag tycker liksom att allt stämmer och i flygsällskapet kan de ju inte svara mig att de har sett valpen om de inte har det?

Nej alltså just nu vet jag varken ut eller in och bristen på sömn gör det inte enklare att tänka klart :ahappy:

Det koster også mye å få sendt en hund alene med fly. Feks betalte jeg ca 10 000 norske for å få tilsendt min valp fra Finland til USA... For 2500 får du ikke sendt en valp i Norge en gang, etter det jeg vet.

Det tar også minimum 6 måneder å få en hund rabisvaksinert slik at den slipper inn i Norge. Dette begynner man med når valpen er ca 3-4 måneder. I tillegg er vel imporreglene slik at ingen hunder fra Kamerun kan reise til Norge uten å sitte i karantene. Det kan du jo sjekke på mattilsynet.no.

Her er noen linker til deg...

http://www.kennelminichamp.com/empty_45.html

http://www.nordlys.no/nyheter/article4847479.ece

http://no.wikipedia.org/wiki/Nigeriabrev

http://norgesannonser.info/annonser/svindel

http://aina74.blogg.no/1251420771_valpevindel_p_hyt_pla.html (begynn nederst)

http://www.hunden.no/blogg/blogg.html?bid=2699&blid=17090

http://www.canis.se/innlegg.php?iid=1003455&start=1

Det er bare en kjapp oversikt over hva jeg fikk når jeg søkte på valp + kamerun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster også mye å få sendt en hund alene med fly. Feks betalte jeg ca 10 000 norske for å få tilsendt min valp fra Finland til USA... For 2500 får du ikke sendt en valp i Norge en gang, etter det jeg vet.

Det tar også minimum 6 måneder å få en hund rabisvaksinert slik at den slipper inn i Norge. Dette begynner man med når valpen er ca 3-4 måneder. I tillegg er vel imporreglene slik at ingen hunder fra Kamerun kan reise til Norge uten å sitte i karantene. Det kan du jo sjekke på mattilsynet.no.

Her er noen linker til deg...

http://www.kennelminichamp.com/empty_45.html

http://www.nordlys.no/nyheter/article4847479.ece

http://no.wikipedia.org/wiki/Nigeriabrev

http://norgesannonser.info/annonser/svindel

http://aina74.blogg.no/1251420771_valpevindel_p_hyt_pla.html (begynn nederst)

http://www.hunden.no/blogg/blogg.html?bid=2699&blid=17090

http://www.canis.se/innlegg.php?iid=1003455&start=1

Det er bare en kjapp oversikt over hva jeg fikk når jeg søkte på valp + kamerun.

Tusen tack för hjälpande linker... jag blev faktiskt ganska rädd nu :ahappy:

Alltså 2 500 var kostnaden från oslo till østfold, från flyplatsen hem till mig...

Men varför i all världen skulle hon sända min sina pengar till mitt konto om hon ville lura mig?

Men imorgon då, säg klockan 14 ca och jag checkar om jag fått pengar in på kontot, tar ut det plus att jag tar ut mina egna pengar jag har på kontot sånn att det är tomt? Då kan hon ju inte lura mig på pengar?

Jag vet inte vad jag ska göra eller tro längre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde første innlegget var en spøk, og satt bare og ventet på hvordan denne svindleren skulle bli avslørt og latterliggjort. Altfor mange lignende historier, og som regel er det snakk om Kamerun, kanskje også Nigeria.

Sjansen for at denne "hunden" ender opp hos deg her i Norge ser jeg på som veldig liten. Jeg går ut ifra at "hun" sier at "hun" skal betale, og så skal du begynne å glede deg og få et slags forhold til denne "hunden", og så er det plutselig du som må betale likevel fordi det har oppstått "problemer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så først nå at du har oppgitt kontonummer i e-posten.

Ikke for å skremme deg, men jeg ville tatt kontakt med banken og fortalt hele historien i morgen tidlig når banken åpner. Jeg er ikke så inne på denne typen svindel at jeg vet alle metoder de bruker, men da kan banken hjelpe deg slik at din konto ikke blir misbrukt. Vær også klar over at svindlere kan bruke personopplysninger til å forfalske din identitet. Hvilke informasjon har de nå om deg? Kontonummer, navn, adresse? Ta en prat med banken, de kan mer om dette enn meg, og de vil hjelpe deg med å avgjøre hvor seriøst dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så først nå at du har oppgitt kontonummer i e-posten.

Ikke for å skremme deg, men jeg ville tatt kontakt med banken og fortalt hele historien i morgen tidlig når banken åpner. Jeg er ikke så inne på denne typen svindel at jeg vet alle metoder de bruker, men da kan banken hjelpe deg slik at din konto ikke blir misbrukt. Vær også klar over at svindlere kan bruke personopplysninger til å forfalske din identitet. Hvilke informasjon har de nå om deg? Kontonummer, navn, adresse? Ta en prat med banken, de kan mer om dette enn meg, og de vil hjelpe deg med å avgjøre hvor seriøst dette er.

Oj oj vad har jag ställt till med :ahappy: det är så typiskt... när jag prövar göra något bra blir det alltid fel.

Nu sitter jag här med en klump i magen och :(

Hon har mitt namn, adress, telefonnummer och kontonummer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kontoen din skulle blitt tappet, så tror jeg nesten du ville merket det på kontoen allerede, hvis du ser på transaksjonene. Men ring uansett banken i morgen når de åpner, for sikkerhets skyld.

Det her kommer nok til å gå bra. Flaks at du fortalte om det før det gikk enda lengre. Det er naturligvis ikke noe gøy for deg å nesten bli svindlet, og noen hund får du nok heller ikke, men mest sannsynlig har du sluppet greit unna :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kontoen din skulle blitt tappet, så tror jeg nesten du ville merket det på kontoen allerede, hvis du ser på transaksjonene. Men ring uansett banken i morgen når de åpner, for sikkerhets skyld.

Det her kommer nok til å gå bra. Flaks at du fortalte om det før det gikk enda lengre. Det er naturligvis ikke noe gøy for deg å nesten bli svindlet, og noen hund får du nok heller ikke, men mest sannsynlig har du sluppet greit unna :ahappy:

Okej, jag har inte checkat konton än men ska göra det nu.

Ja verkligen tur att jag skrev om det innan måndag eh...det är nu det.

Känns inte kul alls nej... har liksom haft mina förväntningar och drömmar om denna valp.

Ska dra dit imorgon så fort de har öppet.

Men kan ju ta ut de pengarna jag har på konton för då kan ju inte hon ta de?? Eller göra något alls??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, jag har inte checkat konton än men ska göra det nu.

Ja verkligen tur att jag skrev om det innan måndag eh...det är nu det.

Känns inte kul alls nej... har liksom haft mina förväntningar och drömmar om denna valp.

Ska dra dit imorgon så fort de har öppet.

Men kan ju ta ut de pengarna jag har på konton för då kan ju inte hon ta de?? Eller göra något alls??

Du trenger ikke å ta ut pengene, når du snakker med banken i morgen så vil de uansett passe på at kontoen din ikke blir tappet :ahappy:

Slapp av og sov, det kommer til å gå bra. Du kan jo fortelle om hvordan det går i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ta ut pengene, når du snakker med banken i morgen så vil de uansett passe på at kontoen din ikke blir tappet :D

Slapp av og sov, det kommer til å gå bra. Du kan jo fortelle om hvordan det går i morgen.

Tusen tack för stöd och hjälp.

Jag checkade mitt konto nu och jag har fortfarande kvar lika lite pengar som jag hade innan :ahappy:

Imorgon eller ehm...idag så ska jag dra till banken så fort jag kan när de öppnat och berätta hela historian.

Men jag måste säga att jag fortfarande har en liten gnutta hopp för denna som misstänks vara en svindlare, för vi vet ju inte än. Tänk om hon är en stackare som talar sanning, jag är en sånn som tror det bästa om folk helt tills de visat motsatsen. Både på gott och ont märker jag.

Igen tusen tack till alla som prövat engagera sig i detta och hjälpa till!

Ska pröva få lite sömn nu innan jag ska ta tag i detta kaos...

Jag berättar mer om hur det gått imorgon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ringde nummret som stod i mailen och det var inte till henne, jag höre ju att det inte var fejk.

Plus att mailen var... det kan inte vara hon som har skrivit det...

Men nu är jag bara helt lost :( Men alltså hade hon gett mig sitt nummer och adress om det var svindel?

Tja, kanskje ikke henne som har skrevet mailen, men mannen hennes? Du får finne Kamerun sin flyplass sitt nummer på annet vis, så ringer du dem og spør ok?

Hvordan vet du at det er rett nummer og adresse? Hvis det virkelig er stororganisert så kan det jo alltids være et skjult nummer på en måte el.lig.

Her er telefonnummeret til flyplassen jeg fant +2372 2233602. Ring dit også spørr du! :ahappy:

Tusen tack för hjälpande linker... jag blev faktiskt ganska rädd nu :D

Alltså 2 500 var kostnaden från oslo till østfold, från flyplatsen hem till mig...

Men varför i all världen skulle hon sända min sina pengar till mitt konto om hon ville lura mig?

Men imorgon då, säg klockan 14 ca och jag checkar om jag fått pengar in på kontot, tar ut det plus att jag tar ut mina egna pengar jag har på kontot sånn att det är tomt? Då kan hon ju inte lura mig på pengar?

Jag vet inte vad jag ska göra eller tro längre...

Jeg ser at du tror det beste om folk ja, du har jo ikke mottatt noen penger enda har du? Så bare fordi noen sier at de skal overføre pengene til deg så betyr ikke det at det er sant. Igjen, hvorfor skulle en totalt fremmed du kun har hatt kontakt med over mail, overføre et så stort beløp til deg sånn helt uten videre, og stole på at du betaler! Jeg tror heller at svindleren tror du overfører 2500kr så fort som mulig, fordi du gleder deg til å se valpen. For noen ville nok gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik kan en typisk svindelanonnse se ut...(sakset fra norgesanonnser.no)

God kveld, jeg er så glad for at du er interessert i min valper, ja jeg har to valper tilgjengelig at jeg gir dem bort gratis adopsjon til nye hjem.

de mannlige og kvinnelige Amelia og Teddy (mannlige og kvinnelige) de er 14 uker gammel nå. Jeg gir ut valper gratis adopsjon fordi jeg reiste ut av landet, og nå er jeg i Kamerun med valper, kom jeg her i Kamerun med valper og funnet ut at klimaet her er ikke bra for valper så jeg trenger en ny kjærlig og kjærlig hjem for valper. Jeg er ikke selge valper eller gi seg ut i utveksling av penger, så alt du skal betale er transport kostnader for valper å komme tilbake til deg som kommer til å være 6000 for både valper og 3000 for en valp. Jeg gir ut denne hunder fordi jeg er så opptatt med min nye jobb her i Kamerun og også de klimatiske forholdene her ikke favoriserte de valper, og jeg vil være her en Kamerun i svært lang tid, etter å betale transport kostnaden for puppy Jeg vil bare spørre deg om å være en svært god familie til valper fordi de vil være evig. så hvis du vil være interessert i å ta vare på denne valper og deretter komme tilbake til meg for mer informasjon om transport av valper til deg og også se noen av sine bilder

virker misstenkelig lik din sak :D

håper det ordner seg for deg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker også sterkt at dette er svindel... Selvom hun sier at det bare er pengene hennes som skal gå "gjennom" deg og du ikke skal betale noe så er det det bare en måte å overtale deg til å gi ut informasjon. Dette er profesjonelle svindlere og trenger ikke mer enn kontonr ditt. Håper du har vært i banken nå og at du får stoppet dette så raskt som mulig...

Skjønner veldig godt at det er lett å la seg friste. Vil tro det er vanskeligere å svindle folk på denne måten nå, fordi det blir mer kjent og at hun derfor ventet veldig lenge før hun oppga at hun trengte kontonr ditt. Da har du hun klart å overtale deg til at dette er ordentlig og du vil lettere gi fra deg opplysningene dine. Trist, men tror nok ikke det kommer noen valp i morgen altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Himmel - det er da vel ikke noe å lure på dette?

Dette er svindel - KLASSISK svindel.

Det finnes ingen restriksjoner på innførsel av hund fra Norge til Kamerun. Det er kun tre land i verden som har restriksjoner i så måte og det er Island, England og Australia - og selv australia har løsninger på det problemet liksom. (og de har verdens strengeste innførselsregler).

Sorry - men nå har det vært så mange sånne annonser og likens at man burde ha lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...