Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn litt utenom det vanlige


Whoopsis

Recommended Posts

Fifi :getlost:

Fjoma

Madam Mim

Pip

Pånni (ok, eller Ponny da. syns Pånni er morsommere skrevet)

Lille

Mini

Damen

Bisk (kanskje litt mandig?)

Bitch/Bitchy

Floke

Flokk

Tjeeh, der gikk kreativiteten tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Veit ikkje om du har bestemt deg for namn enda, men her er nokon idear:

Splash, Bom, Tellus, Crack, Fluffy, Diggle, Grom, Hysj, Pang, Ping, Pssst, Jippi, Yahoo, Looney, Moony, Toon, Blixt (lyn på svensk?), Midna, Yatta, Boing, Snufs, Atsjo, Skaposh, Yoshi, Medusa, Saria, Fox, Solo, Siesta, Pepsi, Taxi, Luna, Lays og Kims! (evt Maarud) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulla, Jippi, Tander, eller kanskje du kan kalle den Hjelp! ;) Så kan du se hvor mange som kommer i tillegg til hunden når du roper på den:P

Jippi har jeg tenkt på, men mener jeg vet om en hund som heter det fra før.. Haha, Hjelp var originalt :) Men jeg da tror jeg muligens jeg ville blitt litt paranoid ute på tur etter hvert..

Hvis ikke du skal bruke Fruen gjør jeg det til neste hund altså :D Frøken og Fruen liksom! ;)

Hjelp var kult da!

Genialt! Det navnet MÅ du bruke.

Vimsen

Vågal

Turnips

Myrtel :whistle:

Ecco

Kaktus :)

Vågal liker jeg. *skrive opp*

Fifi :P

Fjoma

Madam Mim

Pip

Pånni (ok, eller Ponny da. syns Pånni er morsommere skrevet)

Lille

Mini

Damen

Bisk (kanskje litt mandig?)

Bitch/Bitchy

Floke

Flokk

Tjeeh, der gikk kreativiteten tom.

Liker Lille, siden dette faktisk blir en minihund i forhold til det jeg er vant til.. Så det skal vurderes!

Veit ikkje om du har bestemt deg for namn enda, men her er nokon idear:

Splash, Bom, Tellus, Crack, Fluffy, Diggle, Grom, Hysj, Pang, Ping, Pssst, Jippi, Yahoo, Looney, Moony, Toon, Blixt (lyn på svensk?), Midna, Yatta, Boing, Snufs, Atsjo, Skaposh, Yoshi, Medusa, Saria, Fox, Solo, Siesta, Pepsi, Taxi, Luna, Lays og Kims! (evt Maarud) ;)

Tellus, hadde det bare vært en hannhund. Skaposh :P

Nei, jeg klarer ikke bestemme meg helt.. Liker Klima ganske godt, men nja.. Så jeg er veldig åpen for enda flere gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liker Evig.

Nå henter jeg henne om 6-7 uker( :) ), og hun er fortsatt frøken navnløs. Jeg liker mange navn, men de er enten tatt eller så er de ikke helt "min hund".. Står litt fast i navnevalgsprosedyren for tiden, så da håper jeg på enda litt mer hjelp fra intelektuelle soniser.

I mens søker jeg gjennom "Fabeldyr og hvor de er å finne" av Salamander Fisle.. (HP navn er altså ikke å forakte, men ingen nødvendighet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Evig.

Nå henter jeg henne om 6-7 uker( :banana: ), og hun er fortsatt frøken navnløs. Jeg liker mange navn, men de er enten tatt eller så er de ikke helt "min hund".. Står litt fast i navnevalgsprosedyren for tiden, så da håper jeg på enda litt mer hjelp fra intelektuelle soniser.

I mens søker jeg gjennom "Fabeldyr og hvor de er å finne" av Salamander Fisle.. (HP navn er altså ikke å forakte, men ingen nødvendighet.)

Navn er ikke lett. Jeg hadde en hel liste med kule navn også endte jeg på "kjedelige" Lira når jeg så henne. Hun kunne lett ha hetet Lykke også forsåvidt, og går nå under navnet "lykkeli-r" :)

Lag deg ei fin liste og se hva som passer best når du finner ut hvem som er din/når du møter henne ;)

Ellers håper jeg at min neste ikke lever opp til navnet som for tiden sitter klistret i hjernen min :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er ikke lett. Jeg hadde en hel liste med kule navn også endte jeg på "kjedelige" Lira når jeg så henne. Hun kunne lett ha hetet Lykke også forsåvidt, og går nå under navnet "lykkeli-r" :P

Lag deg ei fin liste og se hva som passer best når du finner ut hvem som er din/når du møter henne :P

Ellers håper jeg at min neste ikke lever opp til navnet som for tiden sitter klistret i hjernen min :P

Hehe, det er ofte en fare for det..

Nå har jeg en relativt lang liste, så da håper jeg det sier pang når jeg ser henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Til høsten kommer det forhåpentligvis en liten firbeint i hus, og denne lille frøkna må selvfølgelig få et stilig navn. Jeg vil ha et orginalt og spesielt navn på en eller to staveler, og helst på norsk. Andre "godkjente" språk kan være svensk, italiensk eller et språk fra australia. Men helst norsk. Liker navn som er litt uten om det vanlige, og siden jeg mangler litt kreativitet trenger jeg noen hjelpende hender.

Liker navn som Klima, Kanskje, Data, Fakta, Fasit, Artig, Antivirus( :) ), Virus, Krekling, Drama ol. Jeg var veldig flink og skrev ned alle forslagene mine i et word-dokument, men gjett hvilke dokument som ikke vil fungere lenger? Ovenfor er i hvert fall eksempler på typen navn jeg liker (men mange av dem som ikke er aktuelle fordi jeg skal ha tispe eller at navnene er "brukt opp").

Og nå håper jeg ikke at jeg jinxser hele valpeprosjektet..

Vår tollerjente heter Fanta! Og for å "normalisere" det litt om vi skulle begynne med avl på henne en dag så er hun registrert soø Fantasia. Men vi bruker bare Fanta. Dessuten står det jotil fargen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...