Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn litt utenom det vanlige


Whoopsis

Recommended Posts

Til høsten kommer det forhåpentligvis en liten firbeint i hus, og denne lille frøkna må selvfølgelig få et stilig navn. Jeg vil ha et orginalt og spesielt navn på en eller to staveler, og helst på norsk. Andre "godkjente" språk kan være svensk, italiensk eller et språk fra australia. Men helst norsk. Liker navn som er litt uten om det vanlige, og siden jeg mangler litt kreativitet trenger jeg noen hjelpende hender.

Liker navn som Klima, Kanskje, Data, Fakta, Fasit, Artig, Antivirus( :flowers: ), Virus, Krekling, Drama ol. Jeg var veldig flink og skrev ned alle forslagene mine i et word-dokument, men gjett hvilke dokument som ikke vil fungere lenger? Ovenfor er i hvert fall eksempler på typen navn jeg liker (men mange av dem som ikke er aktuelle fordi jeg skal ha tispe eller at navnene er "brukt opp").

Og nå håper jeg ikke at jeg jinxser hele valpeprosjektet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Prima, Rips, Yams, Cayenne, Vista, E-mail (oldemoren til Vixen heter det, syns det var litt stilig :flowers: ), Valuta, Uro, Swing, Jive, Step, Lakris, Snacks, Xenon (to siste muligens litt vel maskulint?), Fix, Dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilken ras har du tänkt dig? :D

Australsk kelpie

Jeg vet om en hund som heter Spiker! :flowers:

Jeg kjenner en hund som heter Vinkel, det er et av de kuleste navnene jeg vet om :D

:hyper: Spiker og Vinkel var herlig! (Men spiker kanskje lit maskulint og tungvindt å si?)

Prima, Rips, Yams, Cayenne, Vista, E-mail (oldemoren til Vixen heter det, syns det var litt stilig :D ), Valuta, Uro, Swing, Jive, Step, Lakris, Snacks, Xenon (to siste muligens litt vel maskulint?), Fix, Dill.

Her likte jeg Valuta, Prima og Uro. Og E-mail var heller ikke dumt, bortsett fra at jeg ikke liker engelske navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flis, Artig, Vims,

Artig har jeg faktisk tenkt på før også, men synes det ble litt tungvindt å uttale. Flis var kult!

Synes du kan kalle henne Dio. :o

:hyper::D Hadde det bare ikke vært så likt Dio® skulle jeg jammen ha vurdert det!

Eller Diavola :flowers:

Phø, har du ikke fått med deg at kelpisen kommer til å være verdens snilleste, mest velloppdratte, smarteste, kuleste, tøffeste og supreste?

Puma

Kondis

Koda

Plask

Frisk

Elske

Lykke

Kondis! Men kanskje litt maskulint? *skrive opp*

Kjenner en hund som heter Tilt. Dritkult :D

Spiker var tøft og! Men begge disse er vel mest hannhund.

Nesten så jeg skulle ha vurdert en hannhund, de er mye lettere å finne navn til!

Frøken Fratzsen, Jojo, Tiny Toon, Tweeny, Dharma, Snella, Sol, Månestråle og Beam.

Føler jeg kjenner litt for mange hunder, Dharma minner om Kahrma osv. Men liker Jojo.

Skal du ha valp fra Jeanette? :D

Nei, fra en oppdretter i sverige.

Jeg synes Vinkel var kult. :D Ville?

Ville minner om Vilje og Vilja, og de er "brukt opp". Vinkel var herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phø, har du ikke fått med deg at kelpisen kommer til å være verdens snilleste, mest velloppdratte, smarteste, kuleste, tøffeste og supreste?

Pft, du kan kalle henne Diavola og forkorte det til Vola, det må jo passe til en flyvende kelpiesak!

Ellers er det flere italienske ord jeg kunne tenke å kalle hunden min en gang - Schiavo, Aquila, Cerca og Pazzo (nei jeg forventer ikke å ha normale hunder :hyper:), og fordelen med italienske adjektiver er jo at du faktisk kan bøye dem etter kjønn. Men norske ord er egentlig like gøy, for det forstår andre også, liksom... Samtidig er det jo også litt artig å ha et "stygt" navn ingen forstår. Skal jeg en eller annen gang ha hannhund, blir han hetende Schiavo, Cazzo eller Vaffanculo... :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, så moro at du skal ha et uvanlig navn til hunden din :hyper: Synes Villa og Puma var veldig fine forslag.

Jeg har en Collie som heter Audi, og alle ler når de hører navnet på ham :D

(De ler enda mer når de hører at jeg kjører Saab :flowers: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft, du kan kalle henne Diavola og forkorte det til Vola, det må jo passe til en flyvende kelpiesak!

Ellers er det flere italienske ord jeg kunne tenke å kalle hunden min en gang - Schiavo, Aquila, Cerca og Pazzo (nei jeg forventer ikke å ha normale hunder :wub:), og fordelen med italienske adjektiver er jo at du faktisk kan bøye dem etter kjønn. Men norske ord er egentlig like gøy, for det forstår andre også, liksom... Samtidig er det jo også litt artig å ha et "stygt" navn ingen forstår. Skal jeg en eller annen gang ha hannhund, blir han hetende Schiavo, Cazzo eller Vaffanculo... :ahappy:

Får bare håpe du ikke planlegger å legge en ferie med hunden til Italia, og at hunden ikke lever opp til navnet sitt :banana:

Q-Tips

Kratt

Sukker

Pulver

Poncho

Snegle

Skudd

Krill

Pling

Bris

Brus

Skum

Krem

Persille

Rabarbra

Rips

Gaffel

En kelpie som heter snegle må jo være helt genialt! Men synes navnet er litt tungvindt.. Liker Skudd, det var skikkelig kult :frantics: Og Krill.

Voosh/Woosh? :banana: (lyden av kelpie i forbifarten).

Hadde jeg ikke hatt det som en "gå vekk"-kommando til Ella skulle det helt klart blitt vurdert, men nå synes jeg kanskje det blir litt dårlig gjort mot bollemor. Hver gang jeg roper på kelpisen må hun gå sin vei :wub:

ÅÅ, så moro at du skal ha et uvanlig navn til hunden din :banana: Synes Villa og Puma var veldig fine forslag.

Jeg har en Collie som heter Audi, og alle ler når de hører navnet på ham :wub:

(De ler enda mer når de hører at jeg kjører Saab :ahappy: )

Herlig! Audi var skikkelig kult. Kjenner godt en Puma-hund, og Villa finnes vel her inne? Altså er de "brukt opp" allerede.

Krydder! :blink: En kelpie er da krydder i hverdagen?

*skrive opp*

Dere er geniale folk! Bare å komme med flere forslag :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...Fixa, Spinn, Karisma, Yr, Vimsa= (när man är vimsete och vimsar runt), Flax, Kontra, Ticka=(som klockan gör..tick tack) hehe var tvungen att skriva en luten förklaring till de ord du kanske inte visste helt vad meningen var :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, Vilje, Fakta, Fasit, Drama, Furia, Fokus, Frøken, Yr, Villig, Lita, Skade, Dis, Duff, Tema, Sol, Fryd, Rosa, Fyk, Bris, Glede, Artig, Fly, Minus, Koke, Vims, Surr, Dilla, Bus (som i å buse frem på svensk), Heftig, Ojda, Ymse, Trevlig (svensk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...