Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn litt utenom det vanlige


Whoopsis

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Hm...Fixa, Spinn, Karisma, Yr, Vimsa= (när man är vimsete och vimsar runt), Flax, Kontra, Ticka=(som klockan gör..tick tack) hehe var tvungen att skriva en luten förklaring till de ord du kanske inte visste helt vad meningen var :frantics:

Kontra var stilig!

Pokker

Kake

(Nett)bank

DVD

Lampe

:ahappy:

Lykke, Vilje, Fakta, Fasit, Drama, Furia, Fokus, Frøken, Yr, Villig, Lita, Skade, Dis, Duff, Tema, Sol, Fryd, Rosa, Fyk, Bris, Glede, Artig, Fly, Minus, Koke, Vims, Surr, Dilla, Bus (som i å buse frem på svensk), Heftig, Ojda, Ymse, Trevlig (svensk)

Fakta, Fokus, Villig, Tema, Fyk, Artig, Minus, Vims, Bus, Heftlig, Ymse og Ojda er skrevet opp. Liker veldig godt Skade, Vilje og Drama også, men Vilje er jo malleVilje, Drama er malleDrama og Skade innbiller jeg meg også er brukt opp(troor ikke jeg vet om noen som heter det, men det er på en måte ditt navn :ahappy: ).

Har du ikke noen sære navn fra Harry Potter du kan bruke da? :banana:

Joo, men det er så harry ( :banana: ) at jeg har holdt det litt for meg selv.. Men, altså. Kelpie er nemlig et fabeldyr (du har vel lest "Fabeldyr og hvor de er å finne"? Det er som sjøuhyret i Lock Ness synes jeg å huske), og jeg synes det er et veldig kult navn. Tenk å ha en kelpie som heter Kelpie! I tillegg til at det også har en mening, altså er fra HP.

Meen, jeg tror jeg er alene om å ha den humoren.. Og jeg kjenner en Vorsteher som heter Vorsteher, så da er det ikke like kult. Så om noen HP-nerder vil gi meg et tøft hundenavn sier jeg ikke neitakk!

Edit. Jeg har ett til faktisk. "Avis" er en formel som får fugler til å fly ut av stavtippen mener jeg å huske, og det er et småstilig navn også. Men tror ikke det er helt stilig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo, men det er så harry ( :frantics: ) at jeg har holdt det litt for meg selv.. Men, altså. Kelpie er nemlig et fabeldyr (du har vel lest "Fabeldyr og hvor de er å finne"? Det er som sjøuhyret i Lock Ness synes jeg å huske), og jeg synes det er et veldig kult navn. Tenk å ha en kelpie som heter Kelpie! I tillegg til at det også har en mening, altså er fra HP.

Du kan jo bruke Fabel :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er stor fan av navnet "Krekling".

Vi kalte den ene valpen vår på folkehøgskolen det (kulltema var bær) og jeg må si det digges. Kongenavn som jeg garantert skal kalle en hund selv en gang i tiden :ahappy:

Ellers har jeg ikke helt fantasien på plass nå for å komme på navn, men inspirert av min egen hund kan jeg foreslå: Lurv.

passer nok ikke like bra på en glatt kelpi kontra en lurvete setter, men liker det for det :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke Fabel :ahappy:

Det var ikke dumt! Men kanskje litt maskulint? Hm, skriver det opp uansett :frantics:

Hørte idag om en hund som het VG, det syns jeg var litt tøft :banana: Er ingen svenske aviser å kalle den opp etter da?

"Expressen"? :banana: Eller, "Samefolket" kanskje? VG var stilig.

Jeg personlig er stor fan av navnet "Krekling".

Vi kalte den ene valpen vår på folkehøgskolen det (kulltema var bær) og jeg må si det digges. Kongenavn som jeg garantert skal kalle en hund selv en gang i tiden :banana:

Ellers har jeg ikke helt fantasien på plass nå for å komme på navn, men inspirert av min egen hund kan jeg foreslå: Lurv.

passer nok ikke like bra på en glatt kelpi kontra en lurvete setter, men liker det for det :blink:

Jeg er også veldig glad i Krekling, og om jeg noengang skal ha en stor og tøff mallehann skal den absolutt hete det! Hadde jeg bare vært like sikker på navnet til superkelpisen hadde jo alt vært greit.. Men navnevalg er jo litt av morroa :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrutt. :ahappy: Etter disse sprengstjertskruttene... Hvem vil vel ikke ha et dyr som stikker, biter og suger samtidig!

Nei, hvem vil ikke det.. Men tenk om hun begynner å stikke meg? Jeg har ikke funnet en eneste hundebok der det står en forklaring på hvordan man skal få en hund til å slutte å stikke eieren, så i så fall blir det ditt ansvar når hun blir en pubertetslus og jeg må bruke hansker for å klappe henne..

Og forresten, har de ikke i tillegg en stjert som eksploderer? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvem vil ikke det.. Men tenk om hun begynner å stikke meg? Jeg har ikke funnet en eneste hundebok der det står en forklaring på hvordan man skal få en hund til å slutte å stikke eieren, så i så fall blir det ditt ansvar når hun blir en pubertetslus og jeg må bruke hansker for å klappe henne..

Og forresten, har de ikke i tillegg en stjert som eksploderer? :frantics:

Da kommer hun til å ble særdeles eksplosiv i øvelsene. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utstillingen i går kom jeg i snakk med en dame som hadde en flat som het Ellemelle.. Hun hadde ikke greid å bestemme seg for navn og sto og ellet og mellet om navet, og fant ut at hun like godt kunne kalle hunden for "Ellemelle" Drit stilig! :frantics::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer hun til å ble særdeles eksplosiv i øvelsene. :banana:

Nesten så navnet må vurderes... Kan bli en artig hund dette her :banana:

På utstillingen i går kom jeg i snakk med en dame som hadde en flat som het Ellemelle.. Hun hadde ikke greid å bestemme seg for navn og sto og ellet og mellet om navet, og fant ut at hun like godt kunne kalle hunden for "Ellemelle" Drit stilig! :banana::ahappy:

Utrolig bra! :ahappy: Herlig! Nesten så jeg skulle stjålet det, hadde det ikke vært for at jeg har en Ella fra før. Det ville muligens blitt litt likt :frantics:

De navnene jeg tror jeg vurderer nå er:

Tema, Klima, Roma, Essei/Essey, Rama, Vinkel, Prima, Uro, Kondis, Kratt, Skudd, Kontra, Fokus, Minus, Bus, Heftig, Ojda/Oida, Ymse, Fyk, Fabel og Skrutt(bare fordi det var tøft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De navnene jeg tror jeg vurderer nå er:

Tema, Klima, Roma, Essei/Essey, Rama, Vinkel, Prima, Uro, Kondis, Kratt, Skudd, Kontra, Fokus, Minus, Bus, Heftig, Ojda/Oida, Ymse, Fyk, Fabel og Skrutt(bare fordi det var tøft).

Kjenner en hund som heter Fokus, og hun var med pappaen sin på kontoret en dag. Så ringer sjefen og spør om han kan komme opp, og han svarer at han ikke kan fordi han har 'Fokus mellom beina' :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrutt. :( Etter disse sprengstjertskruttene... Hvem vil vel ikke ha et dyr som stikker, biter og suger samtidig!

:) Bra navn!

Ginny

Her er noen Harry Potter navn og betydningen av dem.

Her er en Harry Potter ordbok.

Spesielt synes jeg at Basilisk høres ut som noe en kelpiefrøken kan hete! Eller Squib.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Joo, men det er så harry ( :) ) at jeg har holdt det litt for meg selv.. Men, altså. Kelpie er nemlig et fabeldyr (du har vel lest "Fabeldyr og hvor de er å finne"? Det er som sjøuhyret i Lock Ness synes jeg å huske), og jeg synes det er et veldig kult navn. Tenk å ha en kelpie som heter Kelpie! I tillegg til at det også har en mening, altså er fra HP.

Fins faktisk flere AK som heter Kelpie opp igennom tidene. :(

Litt historie:

På 1860-tallet ble gjeterhund tispen Gleesons Kelpie født, etter skottske foreldre. Hun ble parret med Ceasar, også ham med skottsk bakgrunn. En tispe ifra dette kullet ble gitt til C B W King, hun ble kalt Kings Kelpie og gikk av med seieren på den første gjeterhund prøven som ble holdt i Australia 1872. Hennes avkommer "Kelpie pups" ble så ettertraktet at hennes navn ble navnet på en hel rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på ellinger, så hva med Virrevapp?? :)

*skrive opp*

Kasus

:D Hadde jeg hatt tysk så..

Skrua, Kanga, Tullik, Hi-Ace, Malva, Eyja, Hekla, Fruen, Topp-its, Lille-Ville, Nellik,

Fruen og Skrua var kule!

Kjenner en hund som heter Fokus, og hun var med pappaen sin på kontoret en dag. Så ringer sjefen og spør om han kan komme opp, og han svarer at han ikke kan fordi han har 'Fokus mellom beina' :(

:(

:( Bra navn!

Ginny

Her er noen Harry Potter navn og betydningen av dem.

Her er en Harry Potter ordbok.

Spesielt synes jeg at Basilisk høres ut som noe en kelpiefrøken kan hete! Eller Squib.

Tusen takk, de skal gjennomsøkes :wub:

Gnist?? ;)

Snert! ;)

Fins faktisk flere AK som heter Kelpie opp igennom tidene. ;)

Litt historie:

På 1860-tallet ble gjeterhund tispen Gleesons Kelpie født, etter skottske foreldre. Hun ble parret med Ceasar, også ham med skottsk bakgrunn. En tispe ifra dette kullet ble gitt til C B W King, hun ble kalt Kings Kelpie og gikk av med seieren på den første gjeterhund prøven som ble holdt i Australia 1872. Hennes avkommer "Kelpie pups" ble så ettertraktet at hennes navn ble navnet på en hel rase.

Sant det! Husker jeg satt å leste det, så det er sikkert derfra jeg har fått det navnet. Og jeg som trodde jeg var oppfinnsom :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...