Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Sånn, da er tema gjort offisielt på hjemmesiden. Så da får det vel bli det her også:

Tema for dette kullet blir Lord of the rings.

Men jeg trenger en ny vri ettersom det fins "endel" LOTR kull der ute. Og ettersom det alltid er noe "med" kullene mine så har navnene en litt "mørk" tone. Men som alle vet så vinner de gode i LOTR selv i de mørkeste stunder *jeeeei*

Det er jo ikke til å komme fra at jeg er stor fan av J.R.R Tolkien!

Dette er mine favoritter (og jeg har vel veto rett ). Tilsammen kan ikke hele kennelnavnet bestå av flere enn 35 tegn, inkludert kennelnavn, "kull nr" og mellomrom.

Eks som betår av akkurat 35 tegn: Deepeyes Small Chance Of Success II

Dire Deeds Awake

Small Chance Of Success

Darkness Will Endure

Hold Your Ground

Through Shadow

Mist And shadow

Cloud And Shade

Stars are Veiled

Sleepless Malice

Nothing Is Certain

Come And Claim

Riddled With Fire

Beyond Any Of You

Seduced By Power

Meaning Of Haste

Edge Of Night

Shadow And Flame

Shall Not Pass

Edge Of A Knife

Path Is Hidden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Kule navn! Mine favoritter:

Dire Deeds Awake

Hold Your Ground

Stars are Veiled

Riddled With Fire

Beyond Any Of You

Seduced By Power

Meaning Of Haste

Edge Of Night

Noen av navnene du hadde fikk en litt for mørk betydning for meg, og jeg ser for meg festlige små ekorn babisser som slikt ikke passer til. Navn med ..and.. synes jeg blir litt rart som navn. Mulig det bare er meg? Men de over likte jeg altså :whistle:

Moro å fundere på navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kule navn! Mine favoritter:

Noen av navnene du hadde fikk en litt for mørk betydning for meg, og jeg ser for meg festlige små ekorn babisser som slikt ikke passer til. Navn med ..and.. synes jeg blir litt rart som navn. Mulig det bare er meg? Men de over likte jeg altså :whistle:

Moro å fundere på navn!

*ler* Det ble litt And ettersom det er quotes som er kortet ned til å passe i antall bokstaver og gi en mening fortsatt. Jeg og Caroline hadde noen timer med å se på LOTR og notere alle sammen. Også kuttet det ned. Det var ett lite prosjekt kan man si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har terrorister i magen sin ;):(

Veterinæren syns også det var vanskelig å kjenne ved palpering ettersom hun strammer magemusklene, men trodde hun kjente noen (ville bare ikke si det siden vi skulle ta UL)

Sitter UL "dingsen" til magen og det første vi ser er en liten terrorist ;)

Etter litt fram og tilbake så kom vi fram til 4-5 stk, men det tallet er ikke sikkert. Men hun var 90% sikker. Hun hadde vist en tendens til å bomme ved ett lavere antall. Men 4-5 er ett helt greit antall for meg. Akkurat passe stor (men selvsagt mye kan skje innen fødsel, hun har fortsatt reabsorbere foster).

Røntgen er bestilt til uken før nedkomst og samtidig tar vi siste herpes vaksinen.

Jippi-hippi-hurra!! ;) ;) ;)

Likte veldig mange av navnene du har kommet med, veldig stilige var de! Nesten sånn at jeg får lyst å bruke de selv.. ;) *kikke ned på Tulla som står akkurat nå, men konkludere med at du nok er litt tidligere ute enn meg likevel* ;) Mine favoritter:

Small Chance Of Success

Darkness Will Endure

Through Shadow

Stars are Veiled

Sleepless Malice

Nothing Is Certain

Come And Claim

Beyond Any Of You

Seduced By Power

Meaning Of Haste

Shall Not Pass

Path Is Hidden

4-5 på UL er vel ikke så verst vel? Jeg krysser fingrene for 12 på røntgen! ;) Terrorister kommer sjelden alene... :whistle: Og det er helt sikkert derfor jeg ikke klarte å korte ned listen til mindre enn tolv navn heller - jeg er litt synsk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jei!

:P;):P;) ;) ;):(;) ;) ;) ;) :P;):whistle:;) ;) ;) ;) :P

Henger meg også på. Gratulerer kjempemasse! Fantastisk spennende :P

*klipp*

Small Chance Of Success

Nothing Is Certain

Shall Not Pass

Path Is Hidden

Stilige ;) Spesielt de to øverste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har terrorister i magen sin :whistle:;)

Veterinæren syns også det var vanskelig å kjenne ved palpering ettersom hun strammer magemusklene, men trodde hun kjente noen (ville bare ikke si det siden vi skulle ta UL)

Sitter UL "dingsen" til magen og det første vi ser er en liten terrorist ;)

Etter litt fram og tilbake så kom vi fram til 4-5 stk, men det tallet er ikke sikkert. Men hun var 90% sikker. Hun hadde vist en tendens til å bomme ved ett lavere antall. Men 4-5 er ett helt greit antall for meg. Akkurat passe stor (men selvsagt mye kan skje innen fødsel, hun har fortsatt reabsorbere foster).

Røntgen er bestilt til uken før nedkomst og samtidig tar vi siste herpes vaksinen.

Grattis! Gleder oss til å følge med små-terroristene! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Jag håller tummarna för att det blir många friska valpar. Har själv en tik hemma som är parad samma helg som Talli. Inget UL gjort här än, får se om vi gör det eller om vi väntar på röntgen. Men spännande är det. Håll tummarna för oss också!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Du har jo glemt det morsomste:

My precious

...fnise..

*ler* Nei den ble faktisk sotert ut!

Det er Norris som er "My precious" *fniser*

Grattis! Jag håller tummarna för att det blir många friska valpar. Har själv en tik hemma som är parad samma helg som Talli. Inget UL gjort här än, får se om vi gör det eller om vi väntar på röntgen. Men spännande är det. Håll tummarna för oss också!

Spennende! Håper det blir valper hos dere også :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Saa mange flotte navn! Har du noen favorittnavn til forvertstispen?

Hold Your Ground

Through Shadow

Sleepless Malice

Nothing Is Certain

Beyond Any Of You

Meaning Of Haste

Edge Of Night

Shall Not Pass

Path Is Hidden

Disse var raastilige :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Likte disse navnene:

Small Chance Of Success (stakkars eier som får en hund som heter dette :whistle: )

Hold Your Ground

Come And Claim (passer en barsk kelpiehanhund dette)

Riddled With Fire

Beyond Any Of You (bare å hive janteloven ut av vinduet her!)

Seduced By Power

Meaning Of Haste

Edge Of Night

Shadow And Flame

Shall Not Pass

Edge Of A Knife

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jippi! Saa mange flotte navn! Har du noen favorittnavn til forvertstispen?

Jeg liker alle de navnene der, derfor de står der. Men klart jeg har noen favoritter:

Small Chance Of Success

Sleepless Malice (men spørs om en valp bør kalles det *ler* )

Nothing Is Certain

Seduced By Power

Meaning Of Haste (Bør vel egentlig en AG hund får lov til å hete)

Beyond Any Of You

Men egentlig liker jeg alle, men jeg har litt sansen for navn som gjør at det kan gå rett vest om de lever opp til det *ler*

De 3 uthevete er mine største favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er tema gjort offisielt på hjemmesiden. Så da får det vel bli det her også:

Tema for dette kullet blir Lord of the rings.

Men jeg trenger en ny vri ettersom det fins "endel" LOTR kull der ute. Og ettersom det alltid er noe "med" kullene mine så har navnene en litt "mørk" tone. Men som alle vet så vinner de gode i LOTR selv i de mørkeste stunder *jeeeei*

Det er jo ikke til å komme fra at jeg er stor fan av J.R.R Tolkien!

Dette er mine favoritter (og jeg har vel veto rett ). Tilsammen kan ikke hele kennelnavnet bestå av flere enn 35 tegn, inkludert kennelnavn, "kull nr" og mellomrom.

Eks som betår av akkurat 35 tegn: Deepeyes Small Chance Of Success II

Dire Deeds Awake

Small Chance Of Success

Darkness Will Endure

Hold Your Ground

Through Shadow

Mist And shadow

Cloud And Shade

Stars are Veiled

Sleepless Malice

Nothing Is Certain

Come And Claim

Riddled With Fire

Beyond Any Of You

Seduced By Power

Meaning Of Haste

Edge Of Night

Shadow And Flame

Shall Not Pass

Edge Of A Knife

Path Is Hidden

Åååå dette var så fiiine navn altså, har til flere kull her du! Sleepless Malice likte jeg spesielt godt :whistle: Eller Edge of a Knife (her snakker vi om skarpe kniver i skuffen nemlig ;) ) Small Chance of Success (er det skrekkelig å innrømme at jeg vet akkurat hvor det er hentet fra?) er også et veldig morsomt navn - fnis.. kan tolkes både positivt og negativt. Dire Deeds awake, kan gå troll i ord der (hva kan ikke et lite ekorn finne på når det har våknet), Darkness will Endure.. nydelig stemningsnavn, Through Shadow - Hold Your Ground - Nothing is certain - Riddled with Fire.. kjære vene - er praktnavn alt sammen jo!! Men Sleepless Malice likte jeg aller aller best tror jeg.. eller ... *grubler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*kræsj* der kom litt virkelighet tilbake.

Jeg har jo da regnet henne som tom fram til det motsatte er bevist og har ikke samlet på en eneste avis eller noe. :whistle:

*ringe sine venner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My precious

What she said !!

Det er Norris som er "My precious" *fniser*

Jamen hun heter jo ikke det på papiret !!

*kræsj* der kom litt virkelighet tilbake. Jeg har jo da regnet henne som tom fram til det motsatte er bevist og har ikke samlet på en eneste avis eller noe. ;)

*ringe sine venner*

*Nevne noe om at jeg har samlet aviser siden FORRIGE forsøk... :whistle:*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

What she said !

Jamen hun heter jo ikke det på papiret !

Jamen det første jeg tenker på når jeg hører det er Norris! Dermed er det Norris sitt navn!

også passer det liksom ikke inn med de andre navnene. Nei ikke be meg forklare hvordan det ikke passer, det bare gjør det ikke *flirer*

*Nevne noe om at jeg har samlet aviser siden FORRIGE forsøk... :whistle:*

Åååh du er bare for god du ;) Jeg har vel også noen i uteboden siden sist fra deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har terrorister i magen sin ;):(

Veterinæren syns også det var vanskelig å kjenne ved palpering ettersom hun strammer magemusklene, men trodde hun kjente noen (ville bare ikke si det siden vi skulle ta UL)

Sitter UL "dingsen" til magen og det første vi ser er en liten terrorist ;)

Etter litt fram og tilbake så kom vi fram til 4-5 stk, men det tallet er ikke sikkert. Men hun var 90% sikker. Hun hadde vist en tendens til å bomme ved ett lavere antall. Men 4-5 er ett helt greit antall for meg. Akkurat passe stor (men selvsagt mye kan skje innen fødsel, hun har fortsatt reabsorbere foster).

Røntgen er bestilt til uken før nedkomst og samtidig tar vi siste herpes vaksinen.

Wohoo :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen det første jeg tenker på når jeg hører det er Norris! Dermed er det Norris sitt navn!

også passer det liksom ikke inn med de andre navnene. Nei ikke be meg forklare hvordan det ikke passer, det bare gjør det ikke *flirer*

Pfffft... nå er du bare vanskelig *ler*.

Åååh du er bare for god du :whistle: Jeg har vel også noen i uteboden siden sist fra deg også.

Og der kom jeg på at jeg vel har enda flere aviser ute i boden også... LITT gamle kanskje, men duger sikkert (rester fra den gangen JEG planla kull - begynner å bli noen år det gitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...