Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine NORSKE sanger


Isabel

Recommended Posts

Kan dere slenge inn alle norske sanger (ikke barnesanger, men ja.. et par fine, norske) dere har på lager?

Kommer ikke på andre enn Sommerflørt og Kjærlighet er mer enn forelskelse.. *hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Kurt Nilsen og Sissel Kyrkebø (eller hvordan man nå skriver navnet hennes :rolleyes2:) begge to har en norsk sang på lager (altså, uavhengig av hverandre) men klarer søren døtte meg ikke finne tittelen på de to navna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Müllers "Ikke tru et ord"! Veldig vakker! :rolleyes2: Er vel en coverlåt av Thin Lizzys (?) Don't believe a word, men mye penere med MM!

Er du ellers ute etter sanger på norsk, eller bare av norske artister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter, egentlig?

Øystein Sunde, Lillebjørn Nilsen, DDE, Di Derre, Too Far Gone (ah, nevnt ja), Vømmøl, Olav Stedje. Lista er dog utrolig lang. Vil tro det enkleste er å gå inn på en musikkside og velge "Norske artister" elns.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ikke glemme Unni Wilhelmsen, en av de veldig få norske som lager bra musikk BÅDE på norsk og engelsk!

Andre jeg kom på umiddelbart er Elisabeth Andreassen, Hanne Krogh, og Wenche Myhre.

Ja, jeg er under 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil under stjerna - Unit five. Den syns jeg er nydelig og hjerteskjærende på samme tid (mye fordi den minner meg om tiden rundt da bestemoren min døde for snart tre år siden, etter mye sykdom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vamp - Tir n'a noir

Hellbillies - Fineste eg vet

De er mine to favoritter :rolleyes2:

Ellers så har jo postgirobygget, trang fødsel, og alle disse norgse bandene mange fine sanger da :rolleyes2: Ravo hadde noen morsomme for noen år tilbake siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebjørn Nilsen - Crescendo i gågata

Hellbillies - Som ein båt på land

Bjørn Eidsvåg - Floden

Vamp - Tir'na noir

Delillos - Glemte minner

Jonas Fjeld - Engler i sneen

Jan Eggum - En natt forbi

Dette tror jeg er de fineste norske sangene jeg vet om. Har sikkert glemt den mest åpenbare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger og Luxus til fest! Samme med Postgirobygget, Trang Fødsel, Di Derre osv. Tre Små Kinesere har mye bra (prøv å finn Blåklokkevikua). Raga Rockers er genialt (sjekk ut Slakt, Forbudte følelser, Når knoklene blir til gele), samme med Kaizers. Mods har jo noe bra og, Bjelleklang har mye morsomt (og noe fint, sjekk ut For meg sjæl ei stund og Bare meg). Jeg liker ikke country, men Hellbillies er virkelig noe for seg selv. Sist, men definitivt ikke minst; Gåte. Sjåaren er f.eks helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...