Gå til innhold
Hundesonen.no

17. mai


MegaMarie

Recommended Posts

Hva slags bunad har du?

(Er det på tid med den faste "hva slags bunad har du?"-tråden kanskje? :blink: )

I fjor satt jeg alene og leste til eksamen på 17. mai. Hurra... Hadde eksamen 18. mai.

I år har jeg ingen planer, men jeg skal heise flagg, ha på sløyfe og spise rømmegrøt :)

Jeg har Fanabunad, men den har ikke det "typiske" fanabunad preget. :P Mønsteret jeg har som brystduk og belte heter "olavsrose" Dette går i plommerødt, lilla, gull, hvitt og rosa. Istedenfor de vanlige blå og røde fargene har jeg plommerødt og mørk mørk blå silkebånd på livet mitt. Stakken min er mørkeblå istedenfor den mest vanlige som er Sort. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fanabunad, men den har ikke det "typiske" fanabunad preget. :P Mønsteret jeg har som brystduk og belte heter "olavsrose" Dette går i plommerødt, lilla, gull, hvitt og rosa. Istedenfor de vanlige blå og røde fargene har jeg plommerødt og mørk mørk blå silkebånd på livet mitt. Stakken min er mørkeblå istedenfor den mest vanlige som er Sort. :P

Jeg har også fanabunad, men har valgt vekk det fæle selvlysende blå silkebåndet. :) Har mørkeblå bånd(som du også har ser jeg :)) i stedenfor, og så har jeg ikke det vanligste forkleet(vel, har i hvert fall inntrykk av at det vanligste er med slike takker/trekanter nederst), og dypere rødfarge enn den signalrøde noen har :) Men mønsteret ellers er vel ganske vanlig, og stakken er sort, men med sorte fløyelsbånd nederst. Skulle gjerne sett bilde av din :lol:

Jeg er glad jeg ikke skal være i Trondheim i år, for jeg har fått overdose trønderbunad :blink: Alle har kliss like bunader, og det er jo nesten ikke noe annet å se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fanabunad, men har valgt vekk det fæle selvlysende blå silkebåndet. :) Har mørkeblå bånd(som du også har ser jeg :P) i stedenfor, og så har jeg ikke det vanligste forkleet(vel, har i hvert fall inntrykk av at det vanligste er med slike takker/trekanter nederst), og dypere rødfarge enn den signalrøde noen har :) Men mønsteret ellers er vel ganske vanlig, og stakken er sort, men med sorte fløyelsbånd nederst. Skulle gjerne sett bilde av din :lol:

Jeg er glad jeg ikke skal være i Trondheim i år, for jeg har fått overdose trønderbunad :blink: Alle har kliss like bunader, og det er jo nesten ikke noe annet å se :D

Heia oss som går for dypere farger! :)

Jeg har to forkleer da. Ett "hverdagsforkle" også ett penere. Varierer litt hva jeg bruker men i år blir det "hverdagsforkleet" som er med slike trekanter nede. Det andre jeg har tror jeg har "sirkler" som er åttekantet ellernoe i den dur.

Jeg har likt silkebånd nederst på stakken som jeg har på livet, tok en ekstra kikk på livet mitt her nå i solen og noen vil vel påstå at det er plommerødt med MYE lilla i :P

Skal se om jeg ikke får tatt ett bilde på 17 mai som du kan få se :P De jeg har nå er fra når jeg var 14 år og stod konfirmant, foretrekker "my looks" nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg stå opp, morgenlufte hundene(dvs tisse utenfor døren, så får de løpe på storjordet seinere på dagen), jobbe fra åtte til fire, spise middag, sove på sofaen, gå en tur med bikkjene, lese bok og legge meg. Det er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i mange år hatt Ringbanen ved Gardermoen som base for lp/spor trening. Så noen år her,ute eller inne er væravhengig, og sånn blir det nok i år også :blink: Sammen med gutta blir det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lagt ut om 17 mai for elevene mine. Om alt fra bunader, nasjonalsangen, barnetog, bløtkake med jordbær, Bjørnsson, Eidsvoll i 1814 og til det særnorske fenomenet skolekorps. De skulle bare visst at jeg ikke har noe forhold til denne dagen, jeg blir sliten bare jeg tenker på 17 mai-feiring. Jeg skal passe Selma, så vi blir hjemme og går småturer i skogen og på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke noe spesielt forhold til den dagen. Joda, når man var ung var det jo kjempestas, såklart - og i russetiden. Etter dèt har den ingen annen feeling enn hyggelig når den også gir en fridag fra jobben.

Feirer den ikke, og prøver å unngå festkledde folk mest mulig.

Sverige, ja - kanskje man skulle reise på Harry-handling?? Neppe kø av nordmenn da, liksom...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å benytte 17.mai til å ta en tur på fjellet. Hva jeg gjør i år kommer ann på været, synes ikke noe særlig om å gå på fjellet hvis det regner. Ellers skal jeg inn til byn på ettermiddagen for å spise middag på restaurant med familien :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut tidlig med bikkjene i skogen. Har ikke rare forholdet til 17.mai jeg heller, så jeg tar med barna på Tusenfryd :rolleyes2: Min sønn har bursdag dagen etter så det har på en måte blitt en tradisjon. 17.mai er lang og kjedelig rett og slett, bare mas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Hei alle sammen !

17maip.jpg

Sånn ser det ut når vi feirer 17 Mai :rolleyes2:

Vi feirer dagen i Spania, som vi har gjordt nå i 10 år.

Ha en hyggelig dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feste, feste og feste frem til morgenen. Frokost med russen om jeg får tid og fortsatt er våken. Russetog. Sove. Borgertog. Og etter det får vi se ann formen! :rolleyes2: Etter jeg sluttet i korps har jeg aldri gjort noe spesielt spennende på 17.mai, så føler ikke jeg går glipp av så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke noe spesielt forhold til den dagen. Joda, når man var ung var det jo kjempestas, såklart - og i russetiden. Etter dèt har den ingen annen feeling enn hyggelig når den også gir en fridag fra jobben.

Feirer den ikke, og prøver å unngå festkledde folk mest mulig.

Sverige, ja - kanskje man skulle reise på Harry-handling?? Neppe kø av nordmenn da, liksom...

Susanne

Svenskene har jo hatt en del utstillinger på 17, kanskje et tips? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meldt grått og trist vær - så tenker jeg ikke gjør så mye spennende utav dagen, lufte hunder som vanlig. Tror ikke det går noe tog forbi her, gjør det det, så får jeg luske meg ut og tittelitt, ikke at det er så innmari spennende når man ikke kjenner noen av de som går der. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fanabunad, men den har ikke det "typiske" fanabunad preget. :wub: Mønsteret jeg har som brystduk og belte heter "olavsrose" Dette går i plommerødt, lilla, gull, hvitt og rosa. Istedenfor de vanlige blå og røde fargene har jeg plommerødt og mørk mørk blå silkebånd på livet mitt. Stakken min er mørkeblå istedenfor den mest vanlige som er Sort. :ahappy:

Jeg vil se bilde:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år tror jeg det blir første året jeg ikke bryr meg. Dra til sverige, ut i skogen, fiske eller noe sånt er planen foreløpig. Kan selvfølgelig endre seg, for ikke noe er 100%.

Jauda, det ble sverige i år, med finstasen på. Så vi har handlet mat og hundegodis, og til og med utemøbler.

Men ble grillmat hjemme hos mine foreldre, litt lydighetstrening før vi avsluttet med kaker. Så vil si det ble en strålendes 17.mai uten noe stress :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...