Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er gutta?


Flyfilla

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Herlig tråd..humrer god over alle erfaringer og betraktninger.

Tenker at for hver hund jeg har/eller ønsker meg begrenser jeg utvalget av aktuelle menn.

Jeg er ganske misunnelig de par jeg møter som har hund som felles interesse.

Når jeg tenker meg om så har jeg datet noen menn.. hvor det kommer fram at de er redd for at

hunden skal ødelegge gulvet på hytta med klør, som blir litt krøllete i ansiktet når de ser ett hundehår på buksa mi,ser helst at hunden ligger i gangen, som rynker på nesa når jeg legger ned jakka på gulvet slik at valpen skal finne ro og legge seg når vi er borte,som nesten mister matlysten om de finner ett hår i "suppa", som ikke liker hund i sofan osv osv osv..

Jeg akseptere jo selvf. andres mening.. og drar aldri hundene inn og i sofaen til folk som ikke liker det.. men altså.. Men altså.. ikke trolig at slike "personer" ser meg så ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd..humrer god over alle erfaringer og betraktninger.

Tenker at for hver hund jeg har/eller ønsker meg begrenser jeg utvalget av aktuelle menn.

Jeg er ganske misunnelig de par jeg møter som har hund som felles interesse.

Når jeg tenker meg om så har jeg datet noen menn.. hvor det kommer fram at de er redd for at

hunden skal ødelegge gulvet på hytta med klør, som blir litt krøllete i ansiktet når de ser ett hundehår på buksa mi,ser helst at hunden ligger i gangen, som rynker på nesa når jeg legger ned jakka på gulvet slik at valpen skal finne ro og legge seg når vi er borte,som nesten mister matlysten om de finner ett hår i "suppa", som ikke liker hund i sofan osv osv osv..

Jeg akseptere jo selvf. andres mening.. og drar aldri hundene inn og i sofaen til folk som ikke liker det.. men altså.. Men altså.. ikke trolig at slike "personer" ser meg så ofte

Det er jo ikke så mye vits i å date en mann som er et helt annet sted enn en selv når det gjelder hva som er trivelig, interessant, gøy å holde på med, viktige ingredienser i livet etc. Ofte har man et stykke på vei hver sine interesser, det tror jeg bare er sunt, men når man ikke er enig om hvor høyt prioritert hundenes ve og vel er så må det jo bli bare konflikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hahaha.. Så utrolig mye dere går glipp av jenter! Min mann har samme interessen og lidenskapen for hund (og hest) som meg og heldigvis for det. Tror ikke man møter spes forståelse for at man har 70-100 reisedager i året til hundekurs om man ikke driver med det selv. Men nå er vi kanskje litt over middels engasjert som driver hundeskole i tillegg til jobb, småbruk, familie,fire hunder, tre travhester og andre oppdrag. Vi har riktignok hver våre felt, men føler vi utfyller hverandre bra, ikke minst så har man alltid noe å snakke om eller diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig tror jeg det er det samme i hundemiljøet som i hestemiljøet- all dillingen er gjerne ikke det som appellerer til den vanlige mannen på gaten, men de mennene som driver med hund/hest er gjerne drivende dyktige, har ambisjoner- og oppnår dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som hadde en kjærste som forlangte at hunden hennes ikke skulle være "overalt" for noen år siden. Han hadde en hund selv, den lå alltid i gangen (med stengt dør) når den var inne og der ville han at hun skulle ha sin hund også. Hennes hund hadde alltid vært hvor den ville, inkl ligget i senga om natta innimellom, og hun nektet i begynnelsen. Men så vil man jo gjerne være imøtekommende og strekker seg litt ekstra i et nytt forhold og ila et par mnd hadde hunden gått fra senga og ut på gangen den også... Får nesten tårer i øya ved tanken jeg da! :whistle: Nå viste det seg (selvfølgelig!!) at fyren var gal og det ble slutt! Så nå er hunden tilbake til å være en del av familien. Og sånn skal det være mener jeg! :aww:

Hadde jeg møtt verdens mest fantastiske mann, rik og kjekk og snill og sosial og morsom og hyggelig. MEN han likte ikke hunder.... Ikke vært i nærheten av interessant! Men nå tror jeg egentlig ikke at noen som ikke liker hunder kan være hverken snill eller morsom eller hyggelig eller engang kjekk jeg dah så det var jo egentlig bare en teit tanke... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genuint interessert mannen: BC, schæfer, jaktgolden, finnes gjerne i skogen i nøytrale klær. Fjellräven er bra, disse kjører rundt i biler som er praktiske og har bilen smekkfull av utstyr til hunden. Disse er som oss, totalt usosial med alle uten hund, prater kun hund og kan nesten bare hund. Jobben gåes på uten glede, men gåes hjem fra med fjæring i skrittene for bikkja og skogen kaller (sporet ble jo lagt ut i tidlige morgentimer). De har gjerne kjærester, de henger på slep, enten med egen hund eller med barnvogn og føler seg totalt til overs *flir* Under denne kategorien faller også ag-mannen og lp-mannen, men det er forskjellige steder som roper, gresslette eller bane med hinder. Fellesnevner for de alle er det som er beskrevet over på bruks-mannen.

Vi liker mannen som ikke finnes interessert, men elsker hunder i alle formater og som ikke diskuterer :P

Ha ha. Den der passet litt for godt synes jeg. :lol: Annet enn at ingen henger på slep da. Kjærester stjeler faktisk kvalitetstid med hundene og setter kjepper i hjulene for treninger jo. :blink:

Så om jeg kommer med en papillon på banen så :aww:

Det vitner om et ønske om å bytte kjønn og så komme ut av skapet som homo etterpå. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den karen som prøver å få Cosmo til å sove ett annet sted enn i senga mi kan bare reise, Cosmo var der først :hmm:

Forøvrig foretrekker jeg kar med hund, men som forstår at man oppdrar forskjellig. Derfor må han ha sin egen så blir det ikke surr :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo glemt hundekjøringsmannen!

Er det ingen her som har skjønt hvorfor jeg har byttet ut agility/lydighet med hundekjøring!?!?

Det kryr av kjekke menn, alle er veltrente og har minst en vorsther. Han kan mye om trekking og kondisjonstrening av hund, men nesten ingenting om lydighet og agility, altså de står med blanke ark.

De er utrolig normale, eller altså litt mer lik oss soniser (kan vel ikke kalle det normalt akkurat :hmm:)

Her er det selvfølgelig ingen begrensing for hvor mange hunder, et spann er jo som regel på mellom 4-8 hunder ofte mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dere har jo glemt hundekjøringsmannen!

Er det ingen her som har skjønt hvorfor jeg har byttet ut agility/lydighet med hundekjøring!?!?

Det kryr av kjekke menn, alle er veltrente og har minst en vorsther. Han kan mye om trekking og kondisjonstrening av hund, men nesten ingenting om lydighet og agility, altså de står med blanke ark.

De er utrolig normale, eller altså litt mer lik oss soniser (kan vel ikke kalle det normalt akkurat :))

Her er det selvfølgelig ingen begrensing for hvor mange hunder, et spann er jo som regel på mellom 4-8 hunder ofte mer!

Hmm jeg tror isåfall man må skille mellom sprint og langdistansehundekjørere. Langdistansekjøreren er over 40 år, litt småbarske villmenn. Bart er obligatorisk. Kjører en skranglete gammel bil med hundekasse bakpå og slede på taket. Har dårlig råd fordi alle inntekter går til hunder og utstyr. Snakker om istapper fra barten, fire døgn uten søvn og forfrysninger som en fantastisk opplevelse. Langdistansemannen er forøvrig utrolig trivelig og skravlete, men desverre elendig i engelsk. Ellers minner han mye om en kryssning mellom støver-jakt-mannen som henger over gjerdet og skravler og bruksmannen. Det er nok fortsatt overvekt av menn i denne sporten. Så hadde de bare vært litt yngre hadde jeg nok foretrukket denne kategorien. Eh barten kunne de også legge fra seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg tror isåfall man må skille mellom sprint og langdistansehundekjørere. Langdistansekjøreren er over 40 år, litt småbarske villmenn. Bart er obligatorisk. Kjører en skranglete gammel bil med hundekasse bakpå og slede på taket. Har dårlig råd fordi alle inntekter går til hunder og utstyr. Snakker om istapper fra barten, fire døgn uten søvn og forfrysninger som en fantastisk opplevelse. Langdistansemannen er forøvrig utrolig trivelig og skravlete, men desverre elendig i engelsk. Ellers minner han mye om en kryssning mellom støver-jakt-mannen som henger over gjerdet og skravler og bruksmannen. Det er nok fortsatt overvekt av menn i denne sporten. Så hadde de bare vært litt yngre hadde jeg nok foretrukket denne kategorien. Eh barten kunne de også legge fra seg

Tja, glemte å spesifisere, men jeg tenkte mest på de som driver med nordisk jeg :P

Er forøvrig enig i det du skriver ovenfor! Men da er det jo snakk om slede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg tror isåfall man må skille mellom sprint og langdistansehundekjørere. Langdistansekjøreren er over 40 år, litt småbarske villmenn. Bart er obligatorisk. Kjører en skranglete gammel bil med hundekasse bakpå og slede på taket. Har dårlig råd fordi alle inntekter går til hunder og utstyr. Snakker om istapper fra barten, fire døgn uten søvn og forfrysninger som en fantastisk opplevelse. Langdistansemannen er forøvrig utrolig trivelig og skravlete, men desverre elendig i engelsk. Ellers minner han mye om en kryssning mellom støver-jakt-mannen som henger over gjerdet og skravler og bruksmannen. Det er nok fortsatt overvekt av menn i denne sporten. Så hadde de bare vært litt yngre hadde jeg nok foretrukket denne kategorien. Eh barten kunne de også legge fra seg

:)

Jeg har spådd at jeg skal finne meg en mann med en lett, elegant og lite pelset terv. Dette er hans første egne hund (og den er snart ett år når jeg møter ham), og han er veldig interessert i bruks. Han har ikke veldig mye erfaring med hundetrening fra før, men har så klart lyst til å lære masse. Og han ser selvfølgelig på meg som en guru innen hundetrening, og gjør derfor alt det jeg sier :P Han vil bare ha én egen hund, men jeg kan ha så mange jeg vil. Var det noe mer? Jo, han har så klart bil og kjører meg gjerne dit jeg skal. Jeg treffer han tilfeldig på toget om noen år.

Så om noen har hørt om hvor man kan finne en sånn en, rop ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Jeg har spådd at jeg skal finne meg en mann med en lett, elegant og lite pelset terv. Dette er hans første egne hund (og den er snart ett år når jeg møter ham), og han er veldig interessert i bruks. Han har ikke veldig mye erfaring med hundetrening fra før, men har så klart lyst til å lære masse. Og han ser selvfølgelig på meg som en guru innen hundetrening, og gjør derfor alt det jeg sier :) Han vil bare ha én egen hund, men jeg kan ha så mange jeg vil. Var det noe mer? Jo, han har så klart bil og kjører meg gjerne dit jeg skal. Jeg treffer han tilfeldig på toget om noen år.

Så om noen har hørt om hvor man kan finne en sånn en, rop ut.

:D Høres ut som om du fort kan få hard konkurranse fra andre soniser, så du bør være rask på labben om du finner en slik en :P

Tinka-Tequila, du burde kanskje prøve DNTs fjelltreffen? Ei venninne av meg dreiv og lette etter mannebein der, men hun er ikke hundefan og ga til slutt opp fordi det virket som om alle fine manne-menn hadde 3-4 vorstherbisker og dreiv aktivt med nordisk :)

Jeg har en temmelig bra en, så jeg gidder ikke å konkurrere mer: han digger hunder, men var allergisk fra tidlig alder, så familien har aldri hatt hund. Bu-bu-bu. Men vips! så tåler han Nansen vha sakte introdusering til allergener, syns selvsagt N er verdens besteste, og snakker allerede entusiastisk om hvordan vi skal få det bedre til med valp nr 2, hvilken rase det bør være og hva den skal brukes til :) Også har han 0 erfaring, så det jeg sier er visst riktig uansett - veldig heldig at jeg er ekspert, asså :D Dessuten er han i stand til å forsørge meg og hundeholdet mitt, og har ingen øvre grense på hunder; bortsett fra når jeg snakker om nok hunder til å bruke slede, da sier han: "kanskje jeg burde kjøpe et hus med hage..." :) Flinke mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg har spådd at jeg skal finne meg en mann med en lett, elegant og lite pelset terv. Dette er hans første egne hund (og den er snart ett år når jeg møter ham), og han er veldig interessert i bruks. Han har ikke veldig mye erfaring med hundetrening fra før, men har så klart lyst til å lære masse. Og han ser selvfølgelig på meg som en guru innen hundetrening, og gjør derfor alt det jeg sier :P Han vil bare ha én egen hund, men jeg kan ha så mange jeg vil. Var det noe mer? Jo, han har så klart bil og kjører meg gjerne dit jeg skal. Jeg treffer han tilfeldig på toget om noen år.

Så om noen har hørt om hvor man kan finne en sånn en, rop ut.

På toget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Høres ut som om du fort kan få hard konkurranse fra andre soniser, så du bør være rask på labben om du finner en slik en :)

Tinka-Tequila, du burde kanskje prøve DNTs fjelltreffen? Ei venninne av meg dreiv og lette etter mannebein der, men hun er ikke hundefan og ga til slutt opp fordi det virket som om alle fine manne-menn hadde 3-4 vorstherbisker og dreiv aktivt med nordisk :P

Jeg har en temmelig bra en, så jeg gidder ikke å konkurrere mer: han digger hunder, men var allergisk fra tidlig alder, så familien har aldri hatt hund. Bu-bu-bu. Men vips! så tåler han Nansen vha sakte introdusering til allergener, syns selvsagt N er verdens besteste, og snakker allerede entusiastisk om hvordan vi skal få det bedre til med valp nr 2, hvilken rase det bør være og hva den skal brukes til :D Også har han 0 erfaring, så det jeg sier er visst riktig uansett - veldig heldig at jeg er ekspert, asså :) Dessuten er han i stand til å forsørge meg og hundeholdet mitt, og har ingen øvre grense på hunder; bortsett fra når jeg snakker om nok hunder til å bruke slede, da sier han: "kanskje jeg burde kjøpe et hus med hage..." :D Flinke mannen :)

Tja, eller så er det å begynne med hundekjøring knall! Litt sesongpause nå da men.. Også blir det jo et år med folkehøgskole, men etter det er det jo bare å spørre gutta om litt hjelp og sånn.. kanskje de har noen tips! :) Og vips, så har man de på kroken!

Nå har jeg forsåvidt en knall eks, som det muligens skjer noe med.. Han elsker ihvertfall Tinka, og har ikke akkurat satt noen grense på antall hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Høres ut som om du fort kan få hard konkurranse fra andre soniser, så du bør være rask på labben om du finner en slik en :)

:P

Dessuten er han i stand til å forsørge meg og hundeholdet mitt, og har ingen øvre grense på hunder; bortsett fra når jeg snakker om nok hunder til å bruke slede, da sier han: "kanskje jeg burde kjøpe et hus med hage..." :) Flinke mannen :)

Du har ikke vurdert å dele han? Leie han ut i perioder til desperate soniser?

På toget? :)

Jepp, man kan bare ikke protestere mot krystallkula. Så nå har jeg vel ikke annet valg enn å skaffe meg sesongkort hos nsb.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert å dele han? Leie han ut i perioder til desperate soniser?

Hmmm...kanskje utleie hadde vært en idé; hvor mye kunne jeg tatt i ukespris, tror du? :ahappy:

Hihi, men dere har glemt en mannegruppe, da! Og det er kanskje den mest sjarmerende, selv om det kanskje ikke ville vært førstevalg for livspartner for de fleste her inne:

Alle steder hvor du finner parker eller andre grøntområder, og en eldrepopulasjon av en viss størrelse finner du ham: bikkjegamlingen! :ahappy: Han har typisk drevet med brukshund i flere år, enten i jaktsammenheng, eller han har vært aktivt medlem i stedets brukshundklubb. Han er pensjonert, og har innsett at bikkja han nå har (som sannsynligvis er en fuglehund, eller en schäfer, eller en annen typisk, "god, gammel brukshund" av middels til stor størrelse), er den siste hunden han vil kunne ha på grunn av helsa. Derfor elsker han bikkja si over alt på gjord, selv om han aldri vil innrømme det... Han omtaler hunden sin utelukkende som "bikkja", selv om den heter Jack (uttalt "sjakk"). Bikkja heter alltid Jack. Man ser ofte bikkjegamlingen i skogen eller i parken, til nøyaktig samme tidspunkt(er) hver dag. Uansett værforhold, helse og årstid. Her lar bikkjegamligen Jack løpe fritt, båndtvangsperioder eller ei (selv om det alltid dingler et klassisk lærbånd fra lomma på fjällrevenanorakken hans). Mens bikkja løper rundt og koser seg, står han der i beksumstøvler e.l. og skotter på Jack under sixpencelua. Han gir aldri bikkja si en eneste kommando, men etter en liten løperunde kommer Jack, uten unntak, glad og fornøyd tilbake til gamlingen, får et klapp på sida (som den tydeligvis er overlykkelig over) hvorpå de går derfra sammen: bikkja i fvf med full kontakt og superhappy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...