Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er gutta?


Flyfilla

Recommended Posts

Man trenger da ikke bli sårbeinte *blåse på såre tær*

Hehe, såre er man ikke i en tråd *for morro* vet du.

Bare morro å lese selvmotsigelser og måtte nevne det.

Forøvrig er jeg vist som homo utifra rase 'generaliserings' typo som enkelte sitter med her. Morsomt :icon_redface:

Tror nok verden har gått litt framover og folk velger hund litt mer utifra hunden og eiers behov idag enn før - heldigvis. Resultat er at man vanner ut den typiske maskulin og feminin typo rasevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Jeg ser utrolige mange menn på agility konkurranser ihvertfall. Men de er sjeldent på kurs. Jeg tror egentlig de bare er født som eksperter med hund, de tenker sikkert på samme måte. :icon_redface:

Men Soppen, man skaffer seg HVER sine hunder om begge trener og har ulike trenings metoder. :P

Hadde vært fint å finne seg en mann med interesse for hund og trening, men helst vil jeg bare ha en som er glad i hunder og ikke allergisk, krever ikke stort mer enn det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger da ikke bli sårbeinte *blåse på såre tær*

sårbein har jeg nok ikke blitt, det skal nok litt mer til;)

Men når det er sagt, så synes jeg ikke noe om den type generalisering av hunder og hundefolk. At noen er "homo" fordi de har liten hund, eller at "kamphunder" er farlige, eller schæfere er mannevonde beist.

Men nå må dere unskylde meg, jeg skal ut å lufte lille homobikkjen min:) Kanskje jeg skal bruke det rosa båndet óg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå må dere unskylde meg, jeg skal ut å lufte lille homobikkjen min:) Kanskje jeg skal bruke det rosa båndet óg?

Håper det er rosa flexi altså, for dere er flere her med rosa flexi. Ja hvor er han, han burde jo hengt i denne tråden. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sårbein har jeg nok ikke blitt, det skal nok litt mer til;)

Men når det er sagt, så synes jeg ikke noe om den type generalisering av hunder og hundefolk. At noen er "homo" fordi de har liten hund, eller at "kamphunder" er farlige, eller schæfere er mannevonde beist.

Men nå må dere unskylde meg, jeg skal ut å lufte lille homobikkjen min:) Kanskje jeg skal bruke det rosa båndet óg?

Ehm.... *dytte borti* Jeg tror de tulla her inne... du vet... sånn spøk og greier! ;)

Synes forøvrig mange flere menn burde bruke rosa bånd! Jeg digger menn med humor og selvironi og får morrofrysninger over hele meg om jeg ser en diger tøffing med tatovering og shava hode, med liten pomme i rosa bånd! Dvs om fyren da IKKE ser ut som han mistrives og at noen står med pistol mot hodet hans! Menn som er så menn at de ikke bryr seg om sånt gjør meg lykkelig! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sårbein har jeg nok ikke blitt, det skal nok litt mer til;)

Men når det er sagt, så synes jeg ikke noe om den type generalisering av hunder og hundefolk. At noen er "homo" fordi de har liten hund, eller at "kamphunder" er farlige, eller schæfere er mannevonde beist.

Men nå må dere unskylde meg, jeg skal ut å lufte lille homobikkjen min:) Kanskje jeg skal bruke det rosa båndet óg?

Duuuu! Dette er en tulletråd. Ingen som mener at du er homo fordi du har liten hund. Bare det at du er mann og har hund er i grunnen nok til at jeg vil gifte meg med deg faktisk... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke på hundetrening man skal møte en mann!

Det blir jo bare krøll, da kan han jo masse om hund, og har sine egne treningsmetoder og meninger om hvordan ting skal gjøres, også blir det krangling og sånt fordi at hundene ikke trenes likt, og fordi man prioriterer annerledes i treningen. Nei, man skal tilfeldigvis møte en mann som absolutt ELSKER hunder, men som aldri har hatt hund, fordi det ikke har passa sånn, men som faller pladask for de hundene du allerede har, og som ikke kan en dritt om hund, så alt du sier gjør han. :icon_redface:

Signeres!

Må jo innrømme at de kjærestene jeg har hatt tilhører den kategorien hihi

;)

Da er vi flere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mannfolka som er menn nok til å faktisk HA småhunder og dilldall som kan defineres som reale mannfolk ! Gutta med kaktus under arma er bare wannebees :P

Tja.. Jeg må innrømme at jeg slet litt med en tidligere nabo som løp rundt med en liten tibetansk spaniel som het Princess, hunden hadde selvsagt rosa klær og rosa flexibånd. :icon_redface: Det får bare ikke blitt særlig mandig liksom. :)

Ellers synes jeg Soppen har skjønt det! Jeg har prøvd to hundemenn, veldig dyktige begge to, men også like håpløse for meg å leve sammen med. :) Man må rett og slett finne en mann som elsker hunder, men ikke har noen selv. Og nååååde den mannen som prøver å fortelle meg hvor mange hunder jeg skal ha, til en viss grense så klart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja! *ler* Mikkel er fin han, bare synd han skal krangle om ALT!

Tenk hvordan jeg er på hjemmebane da... Når jeg må krangle om ALT. :D

Men søte dere, dere finner igjen gutta med hår under arma på ipo-banen, eller med små staffer, evt blanding mellom boxer og staff (jepp det er inn om dagen, det har jeg sett i parken og det man ser i parken er lov). Skal dere henge på ipo-banen, må dere har en grå schæfer eller malle, da blir gutta nesten imponerte og kan finne på å se på dere :) Eller ta en tur i parken med en søt liten sak på armen, husk å farg håret blondt og ha på noen pene klær. (steriotyper, næsj har jeg aldri hørt om!)

Pft. De trur bare at jentene er wannabelesber om de kommer med en slike hunder på IPO banen...

sårbein har jeg nok ikke blitt, det skal nok litt mer til;)

Men når det er sagt, så synes jeg ikke noe om den type generalisering av hunder og hundefolk. At noen er "homo" fordi de har liten hund, eller at "kamphunder" er farlige, eller schæfere er mannevonde beist.

Men nå må dere unskylde meg, jeg skal ut å lufte lille homobikkjen min:) Kanskje jeg skal bruke det rosa båndet óg?

Jeg liker å annse at JEG er et mannevondt beist fordi jeg har schäferhund. :P Siden hunden min ikke er det tenkte jeg, så må jo jeg være der... For en av de som er i båndets to ender må jo være sinna....

Tja.. Jeg må innrømme at jeg slet litt med en tidligere nabo som løp rundt med en liten tibetansk spaniel som het Princess, hunden hadde selvsagt rosa klær og rosa flexibånd. :icon_redface: Det får bare ikke blitt særlig mandig liksom. :)

Ellers synes jeg Soppen har skjønt det! Jeg har prøvd to hundemenn, veldig dyktige begge to, men også like håpløse for meg å leve sammen med. :) Man må rett og slett finne en mann som elsker hunder, men ikke har noen selv. Og nååååde den mannen som prøver å fortelle meg hvor mange hunder jeg skal ha, til en viss grense så klart. ;)

Han skal bare være rik og så opp etter ørene forelsket i deg, at hver gang du sier at du vil ha en ny hund, så svarer han "jeg skal kjøpe større bil og få satt inn et bur til jeg prinsessa mi". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal bare være rik og så opp etter ørene forelsket i deg, at hver gang du sier at du vil ha en ny hund, så svarer han "jeg skal kjøpe større bil og få satt inn et bur til jeg prinsessa mi". ;)

Haha! :P Helst vil jeg ikke ha en mann med mye penger, det blir bare problemer av sånt. :icon_redface: Men jeg har nok med to, maks tre hunder, og det må han bare tåle. Det er nok av de mennene som synes det holder i lange baner med èn hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! ;) Helst vil jeg ikke ha en mann med mye penger, det blir bare problemer av sånt. :icon_redface: Men jeg har nok med to, maks tre hunder, og det må han bare tåle. Det er nok av de mennene som synes det holder i lange baner med èn hund. :P

Fordelen må vel være at du kan stå i med den überheite "poolguyen". For mannen din er så opptatt av å tjene penger til deg. Og så slipper du og jobbe, og han bygger diger innendørs treningshall til deg. Oppvarmet vel og merke, og den ligger selvfølgelig rett utenfor Oslo (han drar jo ofte på forretningsreiser også). Så kan sonisene komme og trene der vinterstid. I tillegg så er han så redd for at du skal være ensom, så han leier inn masse gode instruktører til kurs, slik at du kan invitere mange folk hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen må vel være at du kan stå i med den überheite "poolguyen". For mannen din er så opptatt av å tjene penger til deg. Og så slipper du og jobbe, og han bygger diger innendørs treningshall til deg. Oppvarmet vel og merke, og den ligger selvfølgelig rett utenfor Oslo (han drar jo ofte på forretningsreiser også). Så kan sonisene komme og trene der vinterstid. I tillegg så er han så redd for at du skal være ensom, så han leier inn masse gode instruktører til kurs, slik at du kan invitere mange folk hjem.

Ja okei, hvis du legger det frem på den måten så. :whistle::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nååååde den mannen som prøver å fortelle meg hvor mange hunder jeg skal ha, til en viss grense så klart. :aww:

Her i huset hadde det bodd flere enn to hunder hvis gubben fikk bestemme, her er det jeg som er bremsen :lol:

Mannen min har forøvrig rosa halsbånd og rosa markeringsdekken til hunden sin uten at jeg synes det er noe rart med det? Sorte tisper må da ha litt rosa :blink:

Jeg er veldig fornøyd med å være gift med en hundemann, men vi må ha en hund hver. Hvis vi skulle delt på å trene en hund så tror jeg vi hadde blitt skikkelig ukamerater altså :whistle:

Jeg traff han forøvrig på agility nybegynnerkurs, jeg var instruktør og han deltaker. Jeg har blitt en smule mobbet for at jeg kastet meg over første ungkaren som viste seg i klubben *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har forøvrig rosa halsbånd og rosa markeringsdekken til hunden sin uten at jeg synes det er noe rart med det? Sorte tisper må da ha litt rosa :whistle:

Halloo, mannen din har en sort kelpiedame han, ikke en tibetansk teppetisser som faktisk heter Princess, det er jo litt forskjell da. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo, mannen din har en sort kelpiedame han, ikke en tibetansk teppetisser som faktisk heter Princess, det er jo litt forskjell da. :whistle:

Dessuten er Elin bare skalkeskjulet hans uansett. Han vil bare ikke komme ut av skapet og si at han egentlig ønsker seg en teppetisser som heter Princess... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo, mannen din har en sort kelpiedame han, ikke en tibetansk teppetisser som faktisk heter Princess, det er jo litt forskjell da. :blink:

Tja, den er jo bitteliten da :aww: Men gr.1 hunder er kanskje mer mandige enn gr.9?

*ler* Denne tråden likte jeg! :whistle:

Lurer på om mannen min hadde likt den, siden han tydeligvis blir avslørt her *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den er jo bitteliten da :whistle: Men gr.1 hunder er kanskje mer mandige enn gr.9?

Det finnes da homser med bruksmalle liksom. :blink:

Lurer på om mannen min hadde likt den, siden han tydeligvis blir avslørt her *ler*

He he. Men nå kan han jo skaffe seg den tibetanske teppetisseren. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundemenn finnes i flere kategorier. Her er noen av dem:

"Jeg er tøff for jeg har schæfer"- Mannen som er litt stusslig i fremtoningen, og derfor følte han måtte kjøpe litt mye hund, i håp om at det skulle redde imaget. Selvtilliten stiger i takt med størrelsen på hunden ("Min veier 42 kg, bare muskler")Gjerne å se på IPO-treninger, evt andre sosiale tilstelninger hvor mye blikk kan påregnes.

"Hunden min er nesten like tøff som meg"- Mannen som liker å løfte vekter, og vil han en hund han kan lufte litt å ha til pynt i bilen. Går mye i mastiffer, evt små staffer som trekker dekk.

Vil heller dø enn å bli sett med en papillon.

"Jeg er så tøff at jeg ikke trenger mer hund"- Mannen som også liker løfte vekter, men som ikke har noe imot å lufte damas pomeranian. Genuint bekymra om lille pommelomme ser litt dårlig ut.

(Min favorittmann :whistle: forøvrig )

"Var det jeg visste"-mannen. Han som lufter familiehunden den samme runden hver kveld, mens han tenker høyt at det var det jeg sa. "De lovte å stelle den, men det er jeg som må gå med bikkja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Var det jeg visste"-mannen. Han som lufter familiehunden den samme runden hver kveld, mens han tenker høyt at det var det jeg sa. "De lovte å stelle den, men det er jeg som må gå med bikkja".

Han tror jeg at jeg har sett mange ganger i nabolaget. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Var det jeg visste"-mannen. Han som lufter familiehunden den samme runden hver kveld, mens han tenker høyt at det var det jeg sa. "De lovte å stelle den, men det er jeg som må gå med bikkja".

:whistle: Ja, han er det mange av rundt her å, stakkars

Her er flere:

Jakthundmannen: Han bor ett av to steder, Jakthundmannen på vestkanten går med dress og slips, kjører SUV og har konemor med div implantater, det er au-pairen som lufter setteren i parken (det er ett unntak her og det er mannen i parken med stålkontroll på bikkjene sine *beundre*), så har du Jakthundmannen alle andre steder: Støver, buksene neddi støvlene, hjemmestrikket genser, litt pondus og han slår gjerne av en prat over gjerdet over den dårlige jaktsesongen og om gaupa som tok alle rådyra i år.

Genuint interessert mannen: BC, schæfer, jaktgolden, finnes gjerne i skogen i nøytrale klær. Fjellräven er bra, disse kjører rundt i biler som er praktiske og har bilen smekkfull av utstyr til hunden. Disse er som oss, totalt usosial med alle uten hund, prater kun hund og kan nesten bare hund. Jobben gåes på uten glede, men gåes hjem fra med fjæring i skrittene for bikkja og skogen kaller (sporet ble jo lagt ut i tidlige morgentimer). De har gjerne kjærester, de henger på slep, enten med egen hund eller med barnvogn og føler seg totalt til overs *flir* Under denne kategorien faller også ag-mannen og lp-mannen, men det er forskjellige steder som roper, gresslette eller bane med hinder. Fellesnevner for de alle er det som er beskrevet over på bruks-mannen.

Vi liker mannen som ikke finnes interessert, men elsker hunder i alle formater og som ikke diskuterer :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...