Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2010


Lola Pagola

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg er en sucker for Corgi så min favorittliste ser foreløpig sånn ut - all based on likings:

1. Welsh Corgi Cardigan (lekker liten sak)

2. Rottweiler (den var forbausende lekker i forhold til hva man har sett der før)

3. Faraohund (og kun fordi jeg vet den har vunnet mye, jeg liker overhodet ikke rasen, synes de er schtøgge)

4. Malteser (liker ikke sånne heller, men misstenker at den kan være vinneren)

5. Skotsk terrier

6. American Aktia (denne hunden virker dvask på meg, den har ikke noe "shine")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Ingen av disse er favorittraser hos meg egentlig, men av dem synes jeg rottisen var finest altså, mest fordi den er nærmest "min" type hund. for min del blir det ikke en sånn superspennende bis egentlig, for det er liksom ingen av rasene jeg "bryr" meg om skal vinne. Får håpe en skikkelig lekker hund vinner i morgen da, jeg har ikke helt oversikt over gundog-gruppen jeg. Retrievere og spaniels og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er favorittraser hos meg egentlig, men av dem synes jeg rottisen var finest altså, mest fordi den er nærmest "min" type hund. for min del blir det ikke en sånn superspennende bis egentlig, for det er liksom ingen av rasene jeg "bryr" meg om skal vinne. Får håpe en skikkelig lekker hund vinner i morgen da, jeg har ikke helt oversikt over gundog-gruppen jeg. Retrievere og spaniels og sånn?

Rasene i Gundog her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er favorittraser hos meg egentlig, men av dem synes jeg rottisen var finest altså, mest fordi den er nærmest "min" type hund. for min del blir det ikke en sånn superspennende bis egentlig, for det er liksom ingen av rasene jeg "bryr" meg om skal vinne. Får håpe en skikkelig lekker hund vinner i morgen da, jeg har ikke helt oversikt over gundog-gruppen jeg. Retrievere og spaniels og sånn?

Ja verken dobermann eller greyhound var der (merkelig :) ), så bryr meg egentlig ikke så mye jeg heller :) Men faraoen var veldig flott da, skilte seg veldig ut fra de andre, på en positiv måte. Elegant og pen. Derfor jeg tipper på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble klasseseier for Caroline - og oppdretteren stakk av med beste tispe og reserve-CC på hannhundsiden, med Thornapple's What the Doc Ordered og Thornapple's Cuba Blue.

Yes, og handler på hannhunden, det var meg :)

Vi har akkurat kommet hjem igjen, og for en fantastisk første gang på Crufts! Det ble bestemt først på morgenen at jeg skulle vise Cuba, da hun som skulle vise ham var så nervøs. Jeg har kun stilt ham én gang i BIR/BIM, så det var en helt ukjent hund for meg, men det gikk aldeles strålende og var selvfølgelig kanongøy! Suksessen fortsatte med tispene, og vi rasket med oss 3 klasseseiere. Vinnerne var begge fra Open, både i tispe og hannhund, men det var kjempemoro å være med hele veien :)

TUSEN takk for alle gratulasjoner! Mange bilder kommer når oppdretter & co kommer seg tilbake, for de tok en hel haug.

I sheltieringen gikk det helt OK, men det er jo et sjansespill med hele 399 påmeldte i rasen (til sammenligning var det "bare" rundt 170 aussie). Rebus var med til det var 7 igjen i Open (av 29), men ble altså ikke plassert. Sønnene hans ble 1 og 3 i Junior.

Vi reiste til Crufts for å levere Rebus og hente Chase (sønnen som ble 3 i junior) og kom hjem med begge :lol: Rebus skal bli her allikevel! :lol: Alt i alt ble hele resultatet fantastisk med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på noe lydighets greier nå. Er det lov at hunden ligger sidelengs i dekken? Ser jo ut som at den spiller død :)

Edit: Nå ser jeg agility går live på nett, er det det eneste man kan se på? Er det ikke flere haller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen norske bernerresultat, og jeg vet ikke om noen norskeide bernere som var påmeldt heller. Vi får glede oss over en norskoppdrettet ungarer som ble plassert i veteran - og res-CC hos tispene gikk til en tispe som ser ut til å ha norskoppdrettet britisk-boende far. Tispa heter Nidelva, kjære trøndere!

hvor finner du resultata da Emma?

Jeg er innom å leser for tiden men jeg kommer ikke gjennom alt. Helt umulig å følge med så mye skriving det er.

men jeg har begynt å interessere meg masse for utstilling nå. så nå leter jeg etter en fin tispe. men enn så lenge har jeg ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen norske bernerresultat, og jeg vet ikke om noen norskeide bernere som var påmeldt heller. Vi får glede oss over en norskoppdrettet ungarer som ble plassert i veteran - og res-CC hos tispene gikk til en tispe som ser ut til å ha norskoppdrettet britisk-boende far. Tispa heter Nidelva, kjære trøndere!

Vi møtte to norske bernere på ferga på vei tilbake, men jeg er ikke heeelt sikker på hva de het altså. Fant to i katalogen som kunne være norske ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møtte to norske bernere på ferga på vei tilbake, men jeg er ikke heeelt sikker på hva de het altså. Fant to i katalogen som kunne være norske ihvertfall.

Har du navnet på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dama med den hvite terrieren (hun som skryter så fælt av Eukanuba) bærer hunden sin litt rart synes jeg :) Med en hånd på brystet og en hånd på halen bærer hun den.. Er det normalt i utstillingsverdenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke utrolig imponert over de goldene, beklager, hehe.. De kan lineføring og bli liksom...

Men hvordan var det nå med en time frem eller tilbake ang england.. De sa de begynte sending igjen kl 17, er det 18 hos oss??

Det er veldig mange som løfter, og bærer(korte avstander) hundene etter halen, særlig små, og med mye pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke utrolig imponert over de goldene, beklager, hehe.. De kan lineføring og bli liksom...

Men hvordan var det nå med en time frem eller tilbake ang england.. De sa de begynte sending igjen kl 17, er det 18 hos oss??

Det er veldig mange som løfter, og bærer(korte avstander) hundene etter halen, særlig små, og med mye pels.

Da kan man heller bære de intill seg eller la de gå selv synes nå jeg.. Har da en liten pelshund selv, men aldri verden om jeg ville bært hun slik.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tullet med tiden igjen! Stresset litt for komme hjem til 17.00, men så er det jo ikke før 18.00 :)

Da kan man heller bære de intill seg eller la de gå selv synes nå jeg.. Har da en liten pelshund selv, men aldri verden om jeg ville bært hun slik.. :)

Har Papillon så mye pels? Da har de Papillonene jeg har sett hatt lite hår. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tullet med tiden igjen! Stresset litt for komme hjem til 17.00, men så er det jo ikke før 18.00 :lol:

Har Papillon så mye pels? Da har de Papillonene jeg har sett hatt lite hår. ;p

De er jo en pelsrase i den forstand at de kan få pels som nesten når ned til bakken, særlig litt eldre hunder. Jeg synes de er penest når de har moderat pels. Men de er jo pelshunder :)

Vel, jeg synes mange har mye pels, men når jeg tenker meg om er det jo egentlig ikke så mye iforhold til diverse andre pelshunder :)

GretaNorrkoping07.jpg

Bildet lånt fra Caspians kennel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg bare sett papilloner med lite pels :) Men forresten hadde det ikke hjulpet å bære i halen likevel, siden mye av pelsen sitter der, hehe. Ser ikke godt ut å bli bært i halen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner Best in show eksteriør?

Programmet slutter ca klokken 21.00(22.00 i Norge), og BIS'en går aller sist, så det tar nok fort et par timer til i alle fall.

Før BIS er det:

Parade and Final Judging of International Junior Handlers

Parade of Obedience World Cup Teams

YKC Stakes Final and Presentation

Southern Golden Retriever Display Team

Parade of Gamekeepers Finalists

Group Judging (Gundog) and Presentation

Kipperridge Gundogs - Adrian & Caroline Slater

Interval

Heelwork to Music - Mary Ray

og

Friends for Life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...