Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2010


Lola Pagola

Recommended Posts

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

den har jeg ikke funnet heller, vet ikke om det finnes en slik jeg. rekkefølgen på hver rase mener du? Eller showet? for det ligger på crufts.com

Skrevet

Kunne ønske puddelen ble klipt helt jevnt jeg, kort. Da ser man jo at det er velbygde flotte hunder... ikke mye som er like elegant som en jevnklipt puddel altså :)

edit; yes dalmatiner plukket ut!

Guest Jonna
Skrevet

Likte Shiba, liten (var den mellom) puddel og Mellom Schaucer.

Likte ingen av de den dommeren.

Da setter jeg mine penger på Akita, Dalmatiner eller Lasa. Tøffe bryst tegninger på Akitaen!

Skrevet

Favorittene etter førsteinntrykket er shiba inu, lhasa apso, storpuddel og tibetansk terrier. Men var flere fine der. :)

Kun to av de gikk videre..

Skrevet

3. plass for dalmatiner. Synes den var en 1. plass jeg da, akkurat den typen jeg foretrekker.

Typisk temperament og ser det ut som, ser ut som om det ikke er noe håp for at Casper legger av seg den småfjasingen sin heller, er slik det skal være gitt :)

Skrevet

jeg sitter her og tvinger folk til å se på, men jeg er den eneste som er interressert.

I går ble jeg kalt en hundete versjon av crazy catlady :lol::) :)

fin liten silky :lol:

Hadde ikke papilionen hengeører? Sa de noe om det? Skilles ikke de to der?

Skrevet

Bichon, malteser.. silky kanskje.. Ikke min gruppe dette heller. :)

Muligens bolognese.. og griffon kanskje..

Synes bevegelsene til kineseren ble litt forstyrret av de glitrende gullskoene til handleren..

Guest Jonna
Skrevet

Mine, etter første runden:

Australsk Silky terrier, Korth. Chihuahua, Kinesisk Nakenhund, Malteser, Mops, D.Pincher og Griffon.

Nå får jeg se litt mer hva som forblir min favoritt.

Guest Jonna
Skrevet

Eget medbrakt bord til Yorken?? :)

Det er tradisjon. OM jeg husker historien rett nå så er Yorken en av de første rasene som ble stilt utenom jakthundene. og de ble bare bedømt på bord.

Mulig jeg husker feil for det er lenge siden jeg leste det, men det er tradisjon på den rasen på liklinje som Staffen stilles med hode utover og ikke så profilen kommer fram.

Må skrive fort så jeg orker ikke rette på teksten, må se på tv også :)

Skrevet

Hvorfor skal staffen stilles sånn da?

Interessant med slike ting, visste ikke det.

den korthårede chien var ikke så glad i håndtering gitt.

Guest Jonna
Skrevet

Hvorfor skal staffen stilles sånn da?

Interessant med slike ting, visste ikke det.

den korthårede chien var ikke så glad i håndtering gitt.

Staffen (og Engelsk bulldog om jeg husker rett) Stilles slik for det er det uttrykket som tradisjonelt var det viktigste).

Skrevet

Staffen (og Engelsk bulldog om jeg husker rett) Stilles slik for det er det uttrykket som tradisjonelt var det viktigste).

Du husker i alle fall rett om bulldogen.

Skrevet

Etter enkeltbedømmelsen er bichonen, griffonen og malteseren mine favoritter.

Papillonen/phalenen var også fin. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...