Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2010


Lola Pagola

Recommended Posts

Den papilionen er en phalene ja... så rart men egentlig ikke, er jo litt merkelig å dele en rase i to pga. ørene.

Edit: ja de kalte den phalene-versjonen. De dømmes kanskje slik i Norge og? At det bare er en av variantene som går til big?

hva skjedde med pekineseren mon tro? heteslag kanskje... borte var den iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Den papilionen er en phalene ja... så rart men egentlig ikke, er jo litt merkelig å dele en rase i to pga. ørene.

Edit: ja de kalte den phalene-versjonen. De dømmes kanskje slik i Norge og? At det bare er en av variantene som går til big?

Nei, i Norge dømmes de hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mine, etter første runden:

Australsk Silky terrier, Korth. Chihuahua, Kinesisk Nakenhund, Malteser, Mops, D.Pincher og Griffon.

Nå får jeg se litt mer hva som forblir min favoritt.

Stryker Kineseren, litt for svak på bordet etter min smak. Fikk veldig stygg form på bordet-men fantastisk i bevegelse.

Mopsen syns jeg personlig har for dårlig knevinkel på bordet og når jeg titter i bevegelse så syns jeg den kunne vært bedre i bekben bevegelsene.

Liker A.silkyen, men tror den blir litt svak i denne gruppen.

Så mine utplukk er: K.Chi, Malteser, D.pincher, Griffon, og fører på Engelsk Toy. Da får vi se om noe av det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter enkeltbedømmelsen er bichonen, griffonen og malteseren mine favoritter.

Papillonen/phalenen var også fin. :)

All favorittene videre. :)

handleren til pekineseren ble dårlig... så kjipt for han da :/

(men jeg synes det er bra at en slik rase ikke kommer til bis jeg da )

Æsj, så utrolig kjipt for eieren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

4 av mine ble med. Selv om jeg trodde A.S.Terrier ikke ble med.

Likte denA.S. Terrieren jeg!

Ellers er favorittene mine E.toy terrier og Malteser. Mine topp 3!

Edit: Griffonen ble flyttet opp og ingen plasseringen på A.s.T. Men ikke dårlig plukket av meg syns jeg. (sånn er det når man tidligere holdt på med miniatyrer :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke raser er det som til nå er i BIS?

Faraohund

Malteser (ja?)

American Akita

og?

Vi fikk ikke sett hva som skjedde med handleren, tror ikke hunden ble presentert i det hele tatt jeg? Da gikk jeg glipp av det iallefall. De sa bare at han hadde forlatt ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hvilken raser er det vi har til BIS i morgen da? Jeg fikk faktisk ikke med meg torsdagen, men var det en Korthåret Collie som vant?

Vi har:

Malteser

Faraohund

Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke raser er det som til nå er i BIS?

Faraohund

Malteser (ja?)

American Akita

og?

Vi fikk ikke sett hva som skjedde med handleren, tror ikke hunden ble presentert i det hele tatt jeg? Da gikk jeg glipp av det iallefall. De sa bare at han hadde forlatt ringen.

Skotsk Terrier, Rottweiler og Corgi Cardigan tror jeg.. om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotsk Terrier, Rottweiler og Corgi Cardigan tror jeg.. om jeg husker rett.

Ah ja det var det, iallefall skotsk og corgi, rottis vet jeg ikke for fikk dessverre ikke sett den gruppen. Corgien var faktisk veldig fin synes jeg, har liksom ikke hatt noe særlig til overs for de før, men cardigan er ikke så verst altså!

Edit; her synkroniserposter vi i vilden sky :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er finalistene så langt:

Rottweiler fra working group:

open%20dog%20june%202009.JPG

Welsh corgie cardigan fra pastoral group:

ch_bymil_picture_this_nov08_small-289x189.jpg

Skotsk terrier fra terrier group:

4328_95473664877_92252229877_2652251_6844639_n.jpg

Faraohund fra hound group:

QingHolland1.jpg-for-web.jpg

Akita fra utility group:

b_rbpis.jpg

Og malteser fra toy group:

bisbath.jpg

(Nei, jeg kjeder meg faktisk ikke, jeg er bare pittelitt nerd :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

(Nei, jeg kjeder meg faktisk ikke, jeg er bare pittelitt nerd :) )

Du er som alle oss andre som har vært i denne tråden i hele dag altså :):lol:

Vet ikke hvem som er favoritt jeg. Generellt er jeg ikke noe terrier menneske eller rottis menneske.

Men så har jeg ikke sett Rottisen "On the move".

Stor sans for Corgier, men har ikke sett denne i ringen. Akitaen tror jeg taper på alder ettersom den er ganske ung. Malteseren kan vist finne på på ødelegge sine egene bevegelser, ifølge kommentator.

Så da har jeg egentlig bare troen på Farao akkurat nå. Men vi får se i morgen. Kanskje Malteseren ikke ødelegger for seg selv, Corgien gir meg tårer i øynene? Akitaen er vakker, men akkurat det med alder er ikke ett trumfkort.

Også har vi den digre Gundog gruppen uten deltager foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilder Mona!

Nå har ikke jeg sett hunden i bevegelse, men de jeg falt for var corgien, rottisen og faraohunden. Akitaen synes jeg manglet "noe" men vet ikke helt hva. Terrieren og malteseren er sikkert fine også, men er ikke helt min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alle finalene og mine favoritter er følgende:

1. Faraohund

2. Rottweiler

3. Welsh corgie cardigan

4. Malteser

5. American akita

6. Skotsk terrier

Men tar høyde for at det kan forandre seg i bis finalen i morgen, det kommer litt an på dagsformen deres synes jeg. Det er jo mest show det går på i finalene, så de må virkelig kunne vise seg fram.

Tror også det kan komme noe bra fra gundog gruppen i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...