Gå til innhold
Hundesonen.no

Arwens siste Whippet kull


Kristinh

Recommended Posts

Hei sann igjenn.. tråden min kjeder seg ser jeg og da er det vell på tide med en liten oppdatering og status på Arwen pia vår :icon_redface:

Og så morsomme dere er... med skogen. Men når den dagen kommer og du får en whippet i hus, kommer du ALDRI til å angre det kan jeg garantere :innocent:

Arwen er nå 5uker og 3 dager drektig og denne gangen her har hun også vært "grådig" på guttebesøket :innocent: Mange valper i annmars kan mann vel si, se selv på bildet jeg legger ut av henne og samenligne med den gamle tråden som jeg hadde tildligere av Arwen.

Ellers er hun som før, i toppform og full action om dagene, matlysten er på det dobbelte.

Jeg legger også ut noen bilder av turen vi hadde i påska med voffene våre:) så dere har noe å se på under ventinga.

Kos dere så masse.

Mange gode klemmer Kristin

aaarwen5ukaog2dager.jpg

aaarwen3.jpg

Arwen og Mulan (her er vel Arwen 4 uker drektig)

aapska.jpg

Sune mann

aapske2.jpg

Gjengen

aapske3.jpg

Topaz og Chaplin

aapske6.jpg

Sune mann

aapske7.jpg

aapske8.jpg

Topaz og Chaplin

aapske.jpg

Kajln og hundan

aapske5.jpg

Duncan og Sune

aapske9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Gleder meg til whipsebilder :whistle: Hun ser bra stor ut, skal bli gøy å se hvor mye hun har "forsynt seg" av guttebassen :innocent:

Søte dyra! :icon_redface:

Hvorfor har "alle" som har whippet minst to, gjerne flere...? Er det fordi de er så enkle å ha med å gjøre at man like gjerne kan ha flere eller er det andre grunner...? :whistle:

"once you pop, you can't stop"... sånn er det veeeldig ofte med belgere og :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"once you pop, you can't stop"... sånn er det veeeldig ofte med belgere og :innocent:

Haha, sånn det er?? :whistle: Jeg har ikke sett dette fenomenet med belgere (annet enn på nett), alle jeg kjenner med det har bare én. Gjerne en spesiell personlighet på en eller annen måte (ikke nødvendigvis negativt det altså!), men det er nå en annen sak... :icon_redface: Nå har jeg poppa bc flere ganger da og jeg må si at for meg holder det med EN om gangen av den typen, så dette er tydeligvis veldig rasebestemt da...? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte dyra! ;)

Hvorfor har "alle" som har whippet minst to, gjerne flere...? Er det fordi de er så enkle å ha med å gjøre at man like gjerne kan ha flere eller er det andre grunner...? :P

Jeg må innrømme jeg rynker litt på nesen nesten når jeg hører om folk som bare har EN whippet( eller mynde generelt) det blir limksom litt rart, dem hører liksom sammen i flokk :icon_redface:

120920061248hGIvHPexdnZdxUGedh.jpg

Jeg vil tro det er en av grunnene at de er faktisk veldig enkle hunder.... en flokk på 10 whippeter merkes knapt innendørs..

Da ligger dem gjerne og sover i hauger.. De er meget omgjenglige og trivlige hunder,som stortrives når dem er flere.. som sovekompis inne og leke/løpekompis ute :)

Kristinh: Doffen hilser så mye til bror! flotte bilder av whippeter i det fri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg rynker litt på nesen nesten når jeg hører om folk som bare har EN whippet( eller mynde generelt) det blir limksom litt rart, dem hører liksom sammen i flokk :P

Jeg vil tro det er en av grunnene at de er faktisk veldig enkle hunder.... en flokk på 10 whippeter merkes knapt innendørs..

Da ligger dem gjerne og sover i hauger.. De er meget omgjenglige og trivlige hunder,som stortrives når dem er flere.. som sovekompis inne og leke/løpekompis ute :)

Er de mer avhengige av å ha en flokk rundt seg enn andre raser? Hørtes veldig koselig ut med hunder som ligger og sover i hauger.... :) Blir det aldri slåssing i en stor flokk med whippeter? Jeg synes de er søte, men kjenner liksom ingen personlig (så sorry teite spørsmål asså! ;) ) og de jeg har møtt har vært sånn "Tittei! Jepp, nå har vi hilst og det var greit. Sånn, nå kan jeg stå/ligge her og du kan sitte litt der borte og beundre meg"... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm må jo være 20+ der inne ... hvis man sammenligner med forrige kull ved 6 uker drektig. :-)

diva6uker.jpg

Ja dette er datter av Arwen og hun har da 4 valper i magen sin.. så det blir mange ser du på Arwen,, Jeg syns hun vokser fra time til time. Så dette skal bli utrolig spennnende og se hva som kommer og hvordan hun vil se ut på slutten av dette svangerskapet.

Jeg må innrømme jeg rynker litt på nesen nesten når jeg hører om folk som bare har EN whippet( eller mynde generelt) det blir limksom litt rart, dem hører liksom sammen i flokk :P

120920061248hGIvHPexdnZdxUGedh.jpg

Jeg vil tro det er en av grunnene at de er faktisk veldig enkle hunder.... en flokk på 10 whippeter merkes knapt innendørs..

Da ligger dem gjerne og sover i hauger.. De er meget omgjenglige og trivlige hunder,som stortrives når dem er flere.. som sovekompis inne og leke/løpekompis ute :whistle:

Kristinh: Doffen hilser så mye til bror! flotte bilder av whippeter i det fri! :)

Fiiiiiiiiiiiiine Doffen gutten:) ja akkruat sånn er whippeten,, de liker å ligge sånn i klynge og steller hverandre. Jeg har selv 7 stk. whippets 2 tisper og 5 hannhunder. De er roligheten selv innendørs og eksplosive utendørs.Må også fortelle at for øyeblikket passer jeg Felix for Tonje og jeg må si at de er helt fantastiske og åpne på å slippe inn en helt ny hannhund inn i flokken uten noen form for problem. Han koser seg med de andre whippsene her og mine koser seg med en en ny lekekamerat i flokken, morro å bare sitte å studere hvor godt kroppsspråk de har til hverandre og hvor godt de leser hverandre.

Er de mer avhengige av å ha en flokk rundt seg enn andre raser? Hørtes veldig koselig ut med hunder som ligger og sover i hauger.... :aww: Blir det aldri slåssing i en stor flokk med whippeter? Jeg synes de er søte, men kjenner liksom ingen personlig (så sorry teite spørsmål asså! :blink: ) og de jeg har møtt har vært sånn "Tittei! Jepp, nå har vi hilst og det var greit. Sånn, nå kan jeg stå/ligge her og du kan sitte litt der borte og beundre meg"... :lol:

Veldig sjelden at det blir slossing i en stor flokk whippser,,, de er veldig omgjengelige og åpen for veldig mye må jeg si. Jeg har jo hannhunder fra 2 år og opp til 9 år her i heimen og det er altså ikke no krøll hær i gården. De kan jo så klart være uenige noen ganger, men aldri sånn at de begynner å sloss. Men de varsler ja, om det er noe de ikke syns så veldig om og da får de rydde opp seg i mellom og da går det veldig fort over også. Jeg blander meg sjeldent inn der hvor jeg ser at det er riktig av den ene hunden å reagere, men hadde det blitt slossing utav dette hadde jeg klart blandet meg inn. Men heldigvis slipper jeg det i og med at de leser hverandre utrolig godt. Dette har vell litt om hva jeg gjør med valpene før jeg levere de og det er at de blir sosialisert med alle hundene her hjemme og må lære seg det å leve i flokk og med eldre hunder.

Men det er noe med denne knoppskytingen og mange sier at det faktisk er enklere med to enn en, og det må jeg faktisk si meg veldig enig i. Grunnen, er vel for at da har de selskap i hverandre og en god løpekompis, en å spise maten sin sammen med, for de er litt sånn selskap spisere. Ja rett og slett en veldig flott rase som bare formerer seg:)Jeg kommer alltid til å ha minimum to whippser i heimen.

Ha en fin,fin kveld

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ja hun er kjempe søt Arwen pia..

Her kommer ukens bilde av Arwen som er 6 uker drektig:) Ja som dere ser er hun ikke mindre siden sist gang. Så hær kan mann vel forvente det samme antallet som forrige gang.

Bare se selv;)

Jeg har også ordnet en stamtavle med bilder slik at dere kan se bilder av foreldre, oldeforeldre,tippoldeforeldre.. ja hele 9 generasjoner bakover på stamtavla.

aaarwen.jpg

Bare trykk på linken under for å se stamtavlen:

thewhippetarchives.net/testmating.php?dam=2027&sire=51847

God helg alle sammen og kos dere med vakkre whippets. :icon_confused:

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg dette er bilde av? http://www.courtborne.com/Courtborn2.jpg-for-web-large.jpg Utrooolig stilig!

Nei desverre dette er ikke meg,, jeg er nok litt rundere i kantene;)

Men det er våre hunder ja,, de var med på et foto oppdrag til en som skulle levere en oppgave for skolen han gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre dette er ikke meg,, jeg er nok litt rundere i kantene;)

Men det er våre hunder ja,, de var med på et foto oppdrag til en som skulle levere en oppgave for skolen han gikk på.

Okei. Var veldig stilige bilder! Blir spennende å følge med på et whippet kull. Er en rase jeg kjenner lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I morgen er Arwen 8 uker drektig og hær går tiden så fort syns jeg.. har ikke rukket å lagt inn så mange bilder ennå. Men skal ta et nytt bilde av henne i morgen. Hun er kjempe stor, så det skal bli spennende å se hva som kommer av små nurk. Ellers er hun i kjempe form og er med på alle turer og løper også noen runder på jorde når hun er løs.

Skal se om jeg får til å oppdatere hær i morgen også.

Ha en strålende natt

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...