Gå til innhold
Hundesonen.no

Arwens siste Whippet kull


Kristinh

Recommended Posts

Hei sann alle sammen.

Nå er jeg her igjenn med nytt whippetkull på gang, så følg med her blir det mange oppdateringer med bilder av foreldrene og dere får være med på hele svangerskapet til Arwen.

Foreldre Far: Twyborn Big Ben og Mor: Sergon Arwen

Arwen er i denne skrivende stund 1 uke drektig, så vi vil få en kjempe spennende tid fremover.

Bilder skal jeg legge ut når jeg kommer hjem igjenn.

Ha det så fint så lenge

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Så koselig av dere:)

gir masse skriveglede dette vet dere:)

Er akkurat hundepasser hos mine foreldre, så når jeg kommer hjem så blir det oppdateringer med bilder osv.

Ha en fin natt

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann

Da er det på tide med litt oppdateringer ang. Arwens valpekull som vi gleder oss veldig til.

Dette er som trådens overskrift Arwens siste valpekull. Og jeg vet at hun har gledet mange whippethjem med ett eller flere av sine avkom som hun er mor til.

Jeg tor og mener at hun er drektig, sover mye og matinntaket er jo på topp kan mann si og mener faktisk at jeg syns å se en liten kul på magen, selv om hun bare er på Torsdag 2 uker drektig.

Jeg vil starte første bildespam av pappan til det ventede kullet. Dette er en ung hannhund som akkurat er fylt 2 år. Jeg kan jo fortelle litt om hvorfor valget falt på han: for litt over 1,5år siden var vi på en stor utstilling i Sverige som vi drar på hvert år. Dette er en utstilling hvor mange whippetelskere møtes, det var omtrent 300 whippets som ble vist på denne utstillingen.. En fantastisk opplevelse som jeg overhode ikke klarer meg uten.

Der ble " Kenzo" vist som valp av sin oppdretter fra Twyborn og jeg bare falt pladask over hans rolige, showende vesen og sefølgelig hans fantstiske utseende som jeg ikke kunne ta blikket bort i fra.

Jeg greide ikke å få han ut av hodet mitt og begynte å se på stamtavlen hans, dette kom til å bli en flott match til Arwens linjer...

I fjor på samme utstilling fikk jeg gleden av å virkelig bli kjent med han. Fikk ta,kjenne og virkelig få se hvordan han var mentalt også, det er jo klart det som er viktigst når det gjelder hannhunder man skal ta inn i sitt videre avls progam. Dere aner ikke,, han var ikke bare pen utenpå men også innvendig, et så fantastisk hærlig gemytt og så rolig og trygg på seg selv. Kan si at jeg ble ikke mindre betatt over at dette var den jeg vill ha med inn i mine linjer.

Han har prøvd seg på Lc og har lisens der, på utstilling hevder han seg også med flere cert og strålende resultater. Og hjemme er han bare herligheten selv.

Nå skal jeg ikke oppholde dere lengre på pinebenken så her kommer bilder på mitt valg av hannhund:

Twyborn Big Ben:

aakenzo.jpg

aakenzo3.jpg

aakenzo2.jpg

Kos dere med bilder

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

*sukker henført*

(når jeg blir lei av å løpe i skogen og lete etter folk da....)

DU kan jo fortsatt løpe i skogen og lete etter folk da, det har jo ikke noe å si for hvilken hunderase man har :blink: Men kanskje ikke forvente at bikkja gjør det for deg? ;)

Gleder meg til å se bilder av de ekle whippsebarna jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeheeei... Værsåsnill.. Ikke en ny whippetvalp-tråd... Buhuu.. det er så hardt for sjela og gå hver dag å si til seg selv "skal ikke ha, skal ikke ha, skal ikke ha.. SKAL IKKE HA.." Haaaar lyst på....! :blink::)

Ben var LEKKER! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

DU kan jo fortsatt løpe i skogen og lete etter folk da, det har jo ikke noe å si for hvilken hunderase man har :blink: Men kanskje ikke forvente at bikkja gjør det for deg? ;)

:) Ja det er noe med hva jeg forventer at dyret skal gjøre og resultatet ;)

Nei enhver rase har sine egenskaper tilpasset sitt bruk. For øyeblikket passer ikke mynde til mitt bruk, men en gang...en gang *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...