Gå til innhold
Hundesonen.no

Hverdagen med Asti


Margrete

Recommended Posts

Ja vi fant ut det vi, at vi lager vår egen lille valpetrådting. Ikke bare en liten oppdatering med bilder, men litt småprat rundt dagens små hendelser. For de små er store i en nybakt valpemamma.

Lille Asti kom til oss i går ved 12 tiden, han ble tatt i mot med åpne armer av alle unntagen Juta. Juta kan spare seg for slike små ekle ting. Hun var nok overbevist om at den kom til å reise igjen, så hun viste seg fra en velvillig side. Han sov mye i går og var litt slapp, og jeg lurte på om det var slik å ha valp. Jeg var jo sliten, han var stille... Noe er feil her, mulig jeg stresset mer enn nødvendig? (ikke svar, retorisk spørsmål) De små tingene jeg kunne glede meg over i går var at han ikke hadde noen uhell inne :banana: Selv ikke store ting gjorde han inne, flinkesen!

Jeg gruet meg jo som seg hør og bør til natten, men etter litt småpiping og sinte protester (han ville ligge i sengen, jeg ville noe annet) så sovnet han i sengen sin. Han har dundyne som er litt klumpete og en vekkeklokke under (jadajada, jeg er tullete), så han sovnet godt etterhvert. Var våken en tur når gubben kom å la seg, men en hånd ned i sengen så sovnet han igjen. Ingen uhell nå heller :banana:

Nå er han veldig våken :wub:, men ikke sånn innmari slitsom, men han tester og finner ut av ting. Blandt annet har han funnet ut at Juta egentlig har mest lyst til å drepe han, partere han og spise han, spytte han ut igjen og sette seg på restene :wub: MEN hun er flink! Hun rører han IKKE, og bare snur hodet vekk og kommer til meg. Jeg har prøvd å fortelle henne at sofaen er lurt, men neida.. Noen er litt mer enkle enn andre schæfere :whistle: Det er klart, han ville nok synes det var artigere om hun lekte litt med han, men slik er det nå. Det kommer seg og Juta er ikke flinkest til å leke, så det er helt ok for meg. Hun er grei med han og det er tross alt det viktigste. Hun trenger ikke å være superhappy over at det har kommet en valp i huset.

Nå har vi vekket barna, det var artig så det feirer vi med å spise opp mors tøfler :banana: Nei... Juta tok den gitt, og nå leker hun med han :wuub:

I dag skal vi lære litt om ordet "nei" *ler* Det savner jeg i han på en måte *sende tilbake til oppdretter*

Sånn, det var en liten morgenoppdatering fra oss. Snart er det ut på tur og aldri sur og slikt... Ikke kan han gå i bånd heller :banana: Det sto ikke noe i kontrakten om dette!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar
I dag skal vi lære litt om ordet "nei" *ler* Det savner jeg i han på en måte *sende tilbake til oppdretter*

Er han feilprogrammert kanskje ? Eller er det brannmuren som har stoppet nedlastingen ?

Vi gleder oss til fortsettelsen, vi *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har mye jeg skulle sagt her :whistle: Men ettersom jeg har vært våken siden kl 1500 i går så lar jeg være. Tipper ingen kommer til å skjønne hva jeg babler om alikavel.

Men må hviske litt om den vekkerklokken da, bare lat som du ikke hører det :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ged lurer litt på om han ikke kan klare å lure Astri og Margrete på en date på grusbanen på Kråkstad om ikke så lenge?

Virker som om både Astri og Ged bor sammen med noen kjedelige storingen som ikke skjønner seg på leking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ged lurer litt på om han ikke kan klare å lure Astri og Margrete på en date på grusbanen på Kråkstad om ikke så lenge?

Virker som om både Astri og Ged bor sammen med noen kjedelige storingen som ikke skjønner seg på leking.

Asti og jeg kommer gjerne og leker med Ged. Så kan de to store være teite alene :whistle:

Bilder kommer, men ikke ennå. For øyeblikket har jeg mer enn nok med å tisse og bæsje og lufte og tørke og trøste og hindre og være pipeleke :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi lære litt om ordet "nei" *ler* Det savner jeg i han på en måte *sende tilbake til oppdretter*

Sånn, det var en liten morgenoppdatering fra oss. Snart er det ut på tur og aldri sur og slikt... Ikke kan han gå i bånd heller :whistle: Det sto ikke noe i kontrakten om dette!?

Nei, slikt sto ikke i kontrakten våres heller. Men jeg spurte oppdreteren, for jeg fant ikke "av-knappen" på valpis her en kveld. Og da mente oppdretteren på at slikt kom i tilegg, altså, det kostet litt mer. Så du får høre med din oppdretter også, kanskje det er ekstra utstyr* flire* :banana: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juta har kommet frem til at Asti kan godtas i dag :whistle: Begge kan styre seg for at jeg skiller dem, jeg har nemlig prøvd å trene innendørs med Juta. Først fant Asti ut at det var jo bare å hoppe på grinda så datt den i bakken og han kunne labbe over. Når jeg puttet han på soverommet, så var det grusomt!! Når han skulle få leke litt alene med meg, så var det Jutas tur, hun også bare veltet ned hele grinda, siden hun nesten døde pga bråket så tenkte jeg at da kan jeg jo sette henne inn igjen. Hun har vel lært nå... næsj, så inn i bur og steng døren. Litt bilder fikk jeg tatt da, Astis første møte med en tennisball:

Astinov049.jpg

Artig med gul ball med pels på

Astinov050.jpg

Men heisann, den rullet ned fra puta

Astinov051.jpg

Got you!

Astinov055.jpg

hmm?

Astinov059.jpg

Den triller og det kan vi ikke ha noe av!

Astinov062.jpg

Begynner å komme seg nå. Men blikkene deres liker jeg ikke, det står skrevet faenskap i de :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så herlig. :whistle: Snart kommer det uungåelige:"Det er vel mor og sønn, det?" Alle hunder som går sammen er nemlig i slekt. Særlig de med samme rase. :banana:

Snart?? Vi har fått den alt vi *ler* Klart de er i slekt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Schäfervalper er noe av det vakreste som finnes! :) Utrolig herlig gutt det der. Gleder meg til å se masse bilder.

Men litt bøll ser jeg i blikket hans. Typsik Schäfer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...