Gå til innhold
Hundesonen.no

Hverdagen med Asti


Margrete

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Så dro vi på "trening" (det ble ikke så mye) og der møtte vi schtøgg kelpie. Usj og æsj og alt som er, men det gikk fortere med Talli enn den andre, så hun er ikke så schtøgg hun ;) Fine rare Talli, som er helt uten brems hihi. Temme henne snart Jeanette? Ja aporopo den damen, hun er ørlite granne valpesjuk, så hun veltet ned på bakken med han og bare koste og klinte. Asti synes det var storveis :lol:

Temme? Skjønner ikke hva du mener jeg :wub:

Så OBOS Schäfere er sctøgge! Stakkars, vil heller være brun han. Helt til han brått møter Blaze og får samme mottagelse som Norris fikk, første og eneste læring de trenger "MEG BOMPER DU IKKE OG STÅR IKKE PÅ!" Så er alt i orden for resten av livet :D

Så nå har Astimann noe å se fram til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiere fra Akkurat nå, så blir ikke noen lei *kikke på psyko*:

Herregud, for en dag *ler* Sier hun kvart over 7... Valpen har vært flink og sovet i hele natt også, jeg begynner å bli vant til at han er flink og løper til døren, så jeg klarte å somle litt, skru på lys og slikt. Vips så var det uhell inne :), jaja, slikt skjer. Jeg slipper de to ut, og han fortsetter der ute. Flinkingen :D Så jeg går da på badet, steller meg, hører han rommensterer der ute, og det er liksom her ingenting henger på greip lenger. Han oppfører seg jo ikke som en valp skal! Altså, bæsje etter måltid, han bæsjet lenge før ett ett måltid han :lol: Det er jo helt feil, så jeg rakk jo bare å bli forfjamset jeg, ærlig talt, følg boka liksom :wub: Så bestemmer han seg for å leke piraja på matjakt og som har luktet blod. Han kaster seg over føttene mine, og DET er vondt vondt vondt, så jeg reagerer spontant, og napper han vekk. Valpetenner har mothaker, det er jeg helt sikker på, for han hangfast i sokken min han, og da skrek han. Da bikker det for Juta, jeg har jo ikke vært sint siden hun kom i huset, så hun får krype og jegdørpåmeg holdning. Så da blir jeg enda mer irritert på henne, for valpen vil ikke komme bort og ser pjusk ut. Det ender med at vi blir venner igjen da. (jada, man skal ikke være hard mot valper og alt det der, men det var ****** vondt og jeg er ett menneske). Juta er urolig og jeg tenker hun må vel ut igjen, og slipper henne ut. Jeg glemte at jeg hadde tatt bort grinda i går, og brått freser min lille skygge avgårde i full fart, ned på veien og ned og vekk og bort :lol: . Så da må man få tak i valp, og frese ut for å finne igjen henne. Hun kom heldigvis av seg selv da, så hun har nok bare vært neddi veien her og gjort litt fra seg. Stikke av i byen er ikke noe lurt det...

Mer kommer i løpet av dagen, han skal ut å oppleve verden med mynder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg får jo helt vondt i hjertet og tanna av den søtnosen der! Men litt 'kymra ser han ut av og til, ja... Store, stygge verden mot lille, uskyldige Astri!

Ja han så skikkelig bekymret ut altså. Så goood :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om valpetid! :D Selv om det kan høres litt småtrasig ut til tider, så er det rart med det; jeg får liksom lyst på selv.. :wub:

Og han var fryktelig skjønn da, med ørene på snei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det full fart og mye moro for en liten valp. Ut på tur og aldri sur med Qui og Tøfflus. Vi dro på en skummel og lang tur, det var bakker og berg, daler og topper, ja snø til livet og snøkav og vind lik middels storm, men sola skinte og vi var i godt humør. Så vi travet og gikk i minst 2 mil. En god fiskehistorie skal være alvorlig overdrevet. Qui var kjempeflink med Asti og han koste seg (tror jeg) med Juta. Jeg tok mange bilder, og alle ble fine, mørke og blå. Så nei, det ble ikke noen bilder å vise frem. Asti opplevde at hestebæsj er nam og jeg vurderer sterkt og fore på det (au! ikke slå 2ne).

Vel hjemme, sloknet begge to rimelig kjapt:

Forskjellig408.jpg

Det er godt å ha en Juta å legge seg inntil når verden er for stor.

Ungene mine er suverene med han. Sammen har de gått inn for å få han til å slutte å bite dem. Underlig hvor mye slike små plukker opp av lærdom. Begge reiser seg og går sin vei når han spiser for mye på dem. Ikke noe hyling og skriking, bare "øy" (datterbarnet som bruker, så da bruker vi andre det å) og reiser seg å går sin vei (les: klatrer opp på noe som er høyere enn valpen). Det begynner faktisk å hjelpe på, men jeg går fortsatt med vernesko inne (ref, dagens start).

Nå har han atter sovnet og rullet fint innunder sofaen, så jeg tipper jeg må ut på redningstokt i løpet av en time :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asti opplevde at hestebæsj er nam og jeg vurderer sterkt og fore på det (au! ikke slå 2ne).

Jeg skal ikke slå, men jeg kan fortelle deg en teori eller to bak matvegring? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke slå, men jeg kan fortelle deg en teori eller to bak matvegring? :lol:

Næsj du trenger ikke det lenger, for han spiser! :lol: Selv uten t-skje som jeg ikke ville/turde fortelle deg om i går *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj du trenger ikke det lenger, for han spiser! :lol: Selv uten t-skje som jeg ikke ville/turde fortelle deg om i går *ler*

Med skje? Seriøst? :):lol::lol: Hva skulle det være godt for da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiere fra Akkurat nå, så blir ikke noen lei *kikke på psyko*:

*klikk* Flink Margrete! Påskeegg på vei i posten, bare du sender meg adressen... :D

Kanskje best jeg klipper og limer fra Akkurat nå også da?

Og kanskje jeg får påskeegg også :)

I dag har det full fart og mye moro for en liten valp. Ut på tur og aldri sur med Qui og Tøfflus. Vi dro på en skummel og lang tur, det var bakker og berg, daler og topper, ja snø til livet og snøkav og vind lik middels storm, men sola skinte og vi var i godt humør. Så vi travet og gikk i minst 2 mil. En god fiskehistorie skal være alvorlig overdrevet. Qui var kjempeflink med Asti og han koste seg (tror jeg) med Juta. Jeg tok mange bilder, og alle ble fine, mørke og blå. Så nei, det ble ikke noen bilder å vise frem. Asti opplevde at hestebæsj er nam og jeg vurderer sterkt og fore på det (au! ikke slå 2ne).

Vel hjemme, sloknet begge to rimelig kjapt:

Så de ble slitne altså, disse gærne schæffisdyra dine :D Vel, Qui sov ganske godt han også *flir*

Qui koste seg iaf storveis, deilig å få springe litt skikkelig, ikke bare med de "gamle". Tror faktisk han er litt små forelska i Juta jeg for Juta er kul å løpe med for tenk. Opp i brøytekanten, ned fra brøytekanten, bortover og tilbake igjen og vi fikk demonstrert hvor sammenleggbar en saluki er når den bommer på hvor schæffisen er :lol: Makan til krumspring!

Og Asti da...fyttikatta for en søtnos. Og så liten! Bitteliten! Klarer ikke tenke på at han skal bli en stor staselig schæffismann en gang. Går ikke det.

Og han og Qui fant jo hverandre da. Qui tok sin vanlige snø-rulling og KLÆSJ...der kom det en schæffisvalpelabb midt i øyet. Qui bare vred litt på hodet slik at valpisen kunne fortsette å klæsje videre, litt på halsen og litt på magen. Hvordan gå på en saluki, det vet Asti nå. Og for noen fine lange ører man kan springe etter og fange :lol:

Og når det kommer til oppmerksomhet var jammen valpisen lettlært med hvor tanta's godis var. Mer enn en gang kom en våt nysgjerrig snute pettende på lommen min: tanta, få en til'a, pliiiiiiis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stille dag på oss i dag. Det var jo en travel dag i går, så det var jo på sin plass med en rolig dag.

Likevel måtte vi jo ut å kjøre litt bil i dag å, han hater den greia og sikler og hyler. Så da kjører jeg bil og nekter å slutte med det til han han sluttet først. Han begynte først :lol:

Kjørte opp til bånn av Mærradalen og travet en liten runde der. Vi møtte en brun dalmis og en vizla gutt som begge forelsket seg voldsomt i Juta, så Asti opplevde vel egentlig bare en masse brunt som føk rund *ler* Vi møtte også en setterlookalike, litt usikker på rasen, men den var brun og stor og var skrekkelig søt, sett bort i fra at den hadde valpefetisj. Skremte Asti, men jeg valgte å ta Asti mellom beina og sette meg på bakken. Så han hadde meg til å holde unna den litt voldsomme saken. Det gikk så fint atte. Asti mente han skulle greie seg selv han, men fant fort ut at mor var nok tryggest.

Resten av dagen har gått bort i å sofe, tygge på oksetisser og være litt ute på verandaen. I morgen er det vist trening, så da får Jutamusa en tur alene først og så får Asti bare være ute på banen og kline med tantene, det tror jeg han vil like :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj du trenger ikke det lenger, for han spiser! :aww: Selv uten t-skje som jeg ikke ville/turde fortelle deg om i går *ler*

*sitte på hendene* :lol:

Kanskje best jeg klipper og limer fra Akkurat nå også da?

Og kanskje jeg får påskeegg også :lol:

*fnise*

Liker å lese om Astinov jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor dag i dag!

Aller først var det tur i parken, der var det altså så kaldt for en liten brukshund, at han måtte sitte inne i jakka mi store deler av turen. Han er kul da! For ikke før vi hadde puttet han inn under jakka og han hadde fått i seg litt varme, ville han ned igjen. Det skal være sagt at det var -19 kl 07 her i dag. Så jeg skjemmes IKKE over å tulleruske litt med pingleschæferen min *sette henda i siden og strutte med brystet, mens jeg står breibeint*

Vel inne var det litt soving og spising før vi skulle ut å trene hund med Jeanette, 2ne, Siri og Tøfflus (hun gikk bare i veien og var generelt bare ett mas å ha med :lol:)

SG1L8227.jpg

Fineste Onkelen :whistle: Viktig å sjekke over valpen, så att alt er bra med han.

23803_106254076068477_100000516542715_156669_7257927_n.jpg

Så var det på tide med valpeinnkallingstrening og han var løp superfort og var nesten like rask som en bc i slow motion baklengs spoling, men han løp så fort de små klumpete beina hans kunne.

23803_106254066068478_100000516542715_156666_1555227_n.jpg

25835_10150118803830072_834435071_11452251_7766741_n.jpg

Ikke noe å si på innsatsviljen i hvert fall :blink:

25835_10150118803840072_834435071_11452252_5937418_n.jpg

Innkalling med stå er på vei inn i system :)

25835_10150118795010072_834435071_11452164_3673560_n.jpg

Vi skal nå tross alt starte snart, så det er viktig å ha ting på plass. Ruta er i rute (tok an?)

23803_106254082735143_100000516542715_156671_4324278_n.jpg

En liten tenkepause på beina til Tante Tøfflus

25835_10150118803945072_834435071_11452259_3620526_n.jpg

Som sagt vi kimser ikke av innsatsviljen til knotten *ler*

23803_106254109401807_100000516542715_156679_1398647_n.jpg

Denne tanten tror jeg kan bli en skikkelig god lekekompis for Asti/Homer/Astri, kjært barn har mange navn.

Og til slutt må man vise at jeg får balansearm med schæfer i nærheten *flir* Gikk nemlig litt med Dronningen til 2ne og da hadde jeg normal arm.

25835_10150118856360072_834435071_11452484_1510630_n.jpg

Vel hjemme igjen, kokte det bittelitt over i en liten valpehjerne, så han lekte bajas og løp hit og dit og over og under en stund, før det sa SLUTT og da sov han. Håper jeg får ett kvarters pause, før han er oppe å løper igjen.

Vi hilser og sier tusen takk for en kjempefin dag :lol:

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder, ser ut som rene lydighetshunden Asti :icon_cry: Hehe. Må innrømme jeg trodde det var Astri først, men så leste jeg at det var en "han" så da leste jeg navnet en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nommin så skjønn liten pjusk! Og veldig fin gallopp, hihi, han er så gossin der han står på bakbeina og prøver å få kontakt med belgern :blink: Hm, jeg skulle ønske jeg var slik en rutinert valpemamma, sånn at jeg hadde visst fra første stund akkurat hvordan jeg skulle begynne treninga med Nansen...ser nå at mange ting jeg ikke tenkte på/ikke trente på i starten, kunne gjort at vi hadde sluppet unna en del kjip terping (og sutring: hvorfor får jeg plutselig ikke lov, buhuuuu!) nå. Også tror jeg at jeg akkurat klarte å gå glipp av "mamma mamma mamma du er aller best jeg vil at du skal se på meg se på meg hallo hallo hAlllOOOOO"-perioden :icon_cry: Jaja, det ornder seg :whistle: Uansett veldig artig å se "bildebevis" på hvordan du trener med Asti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...