Gå til innhold
Hundesonen.no

Hverdagen med Asti


Margrete

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Naaaaaaaw!! :) (var det ikke dette tråden var til for?)

Jeg blir helt syk når jeg ser de små schæferdottene jeg.. Tilogmed Lars her sier jo vi må ha en schæfer igjen en dag. *sukk*

Gleder meg til å følge dagene til Asti-lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke nøye meg med bilder jeg (selvom han er dritsøt der da...).

Vil se, oppleve, le, kosemose og ALT. Denne uken tenker jeg :)

mm, ble vi ikke enige om torsdag? Da skal Asti få hilse på Qui, og det gleder vi oss til. Juta har alt begynt å øver opp stemmen sin :)

Ja dag to. Han er en fin liten klump :) Jeg er likevel stygt redd jeg har fått en distroyer. Jeg har ikke giddet å valpesikre så godt her, jeg har jo stort sett hatt valper som ikke har hatt en slik utforskertrang. Så her valpesikres huset etterhvert. Nå henger ledninger i taket, valpegrinder er satt opp og jeg føler meg innestengt i en kompostbinge *ler* Han er en sokke/legg henger også. Så jeg føler jeg lemper av, sier nei, og lemper av igjen, og slik går nu dagan.

Han har bestemt at Juta liker han, så han bare går med største selvfølge å legger seg inntil henne. Hun mener noe helt annet og går sin vei. For øyeblikket har han gitt opp og ligger her hos meg.

Det er ikke mer å skrive om enn så lenge, Vi skal ute å leke med Jeanette og 2ne etterhvert, så tipper vi har litt mer å si da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De søøøte ørene, han var skjønn! :)

Noe så herlig. :) Snart kommer det uungåelige:"Det er vel mor og sønn, det?" Alle hunder som går sammen er nemlig i slekt. Særlig de med samme rase. :)

Den får jeg stadig vekk, er det mor og datter? Nei, det er en hannhund og en ubeslektet valp liksom.. Tenk å tro at Cane er ei jente. *hmpfr* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder fra i dag:

aDSC_2884.jpg

Sant han ser litt fortvila ut? Det hadde du gjort og om det lå tre tanter og marka seg i snøen rundt deg :)

aDSC_2893.jpg

Han er ute på oppdrag nå *flir*

aDSC_2895.jpg

En skal tidlig trave som en god schäfer skal bli!

aDSC_2920.jpg

Oh! Kamera! *strike a pose* :)

aDSC_2924.jpg

Jeanette leker "høyt henger'n"-leken, men han bli'kke sur av sånt han :)

aDSC_2932.jpg

Asti og mor soler seg :)

aDSC_2933.jpg

Søte som sukker begge to :D

aDSC_2971.jpg

Jeanette tester lederskapet sitt :P

aDSC_2975.jpg

asti020310a.jpg

Noen er muligens litt valpesjuk om dagen? hehe

aDSC_2982.jpg

asti020310b.jpg

Ute på misjon igjen, hente tauknute for tanten :)

asti020310c.jpg

Går fint å leke med hender også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skuer jeg en twilight-lue? :)

Du skuer helt korrekt :)

Og neida, er ikke valpesyk overhode.. Har bare ventet på valper i sånn ca 1,5 år nå.

Hann var søteste lilla fanten da som ikke beit av nesen til tanten som prøvde plage han på alle måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern han er nyyydelig altså, lille Astri (ser at selv 2ne har gitt seg på navnet - men jeg er tøffere altså - her er det Astri inntil videre!) Håper at det ikke bare er utseendet han har med seg! (Men med sånne destroyer-takter så høres det ut som det er mer bak det der uskyldige valpeblikket..) Og så de ørene da (det er jo hovedgrunn til å ha schäfer det - øra! Men nå håper jeg på kelpie-ører da.. samme looken mindre pakke liksom) ser ut som Margrete har hatt på han lue så og si konstant at han får sånne "pakket-inn-i-trang-lue"-ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3

Først tusen takk for bildene, 2ne!

I går møtte vi på mye rart altså! Først på den lille morgenturen hans møtte vi en schtøgg corgie, det brummet langt nede i maven hans, der han satt mellom beina mine. Den corgien (ikke stygg altså) synes egentlig at Juta var superdeilig, så han ga blaffen i valpen. Hvilken var superbra, for da turde Asti å nærme seg, og det endte med at valpen også ville være med :P

Så dro vi på "trening" (det ble ikke så mye) og der møtte vi schtøgg kelpie. Usj og æsj og alt som er, men det gikk fortere med Talli enn den andre, så hun er ikke så schtøgg hun :wub: Fine rare Talli, som er helt uten brems hihi. Temme henne snart Jeanette? Ja aporopo den damen, hun er ørlite granne valpesjuk, så hun veltet ned på bakken med han og bare koste og klinte. Asti synes det var storveis :fish:

Vel hjemme igjen var det bare å bikke over. Han sov rett og slett *flir* Så voldsomt mye skjedde ikke før til kvelden. Gubben kom hjem sjuk og fæl, så da tok han litt ansvar og jeg fikk gått en skikkelig tur med Juta. Vel hjemme igjen, begynte valpen å kvikne til og Juta var det selvsagte offeret. Stakkars tutta, etter halvannen mil på ski synes hun det var unødvendig. Hvilket jeg er helt enig med henne i. Så hun og jeg krøp opp i sofaen med mannen og gjemte oss *ler* Det er ikke så lenge igjen før han klarer å hoppe opp, men enn så lenge er det ett safe sted.

Deretter kom barna hjem og hu og hei! Vi kan vel trygt si at det endte i gråt og valpehat :lol: Går nok over, men for øyeblikket er Juta den som er snill og tryggest å klappe på. For den kan bite den lille!

På kvelden fikk vi desverre vårt aller første uthell. Jeg var litt forfjamset etter å ha falt i trappen, så jeg tenkte ikke helt på at jeg måtte være rask. Så da fikk vi ett lite uhell i gangen. Skrives på tabbekvoten.

Han har atter sovet seg gjennom natten, ingen uhell og ikke noe lyd. Han er superrask ut på verandaen da *flir* Ingen har sett en valp løpe så målrettet noen gang :wub:

Juta godtar han mer og mer, og tidligere i dag lekte de tannfekte leken. Nå fant Juta datterbarnet og krøllet seg sammen hos henne og valpen har funnet seg en muckboot og krøllet seg sammen med den *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel: Gøy på landet

Endelig kom dagen da Margrete henta valpen

Og jammen er’n en tøffingkar for han er ikke skvalpen

Han holder seg på matta, tissingen den tar’n ute

Og suser inn igjen og tygger litt på Juta’s snute

ref:

Gøy med Asti, gøy med Asti

øra henger litt på snei

(ja for tenk det gjør’em)

Gøy med Asti, gøy med Asti

øra henger litt på snei

(hei, hei)

Mutter’n tror hun bære må sånn opp og ned av trapper

Men da går allting fryktlig galt og beina sammen klapper

Men det er gøy å lande midt på mutter’s myke mage

No'n dager fremover må hun nok på sin nakke klage

ref:

Gøy med Asti, gøy med Asti

øra henger litt på snei

(ja for tenk det gjør’em)

Gøy med Asti, gøy med Asti

øra henger litt på snei

(hei, hei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...