Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville dere fortalt sannheten?


Blondiemamma

Recommended Posts

For flere mnd siden ble jeg kjent med en fyr på nettet.. Meget sjarmerende hyggelig mann, med masse til felles.. Vi har skavlet masse, og han har sendt meg masse bilder og info om seg selv.. Til og med ganske avslørende bilder.. Vi hadde planer om å møtes og han har hele tiden utlevrt seg som singel og på let etter en kjæreste..

Her om dagen fant jeg profilen hans på et annet nettsted, helt tilfeldig.. Det viste seg at vi hadde en felles venn. og hun kunne fortelle meg at denne mannen heter noe helt annet en det han har opplyst meg, er gift og de venter baby i april! jeg fant facebook profilen til kona hans, med bilde av en stoor struttende mage :icon_redface:

Nå har jo jeg funnet meg en kjempe nydelig kjæreste, så dette "anngår" jo ikke meg lenger.. men jeg synes SÅ synd på kona hans... jeg er kjempefrista til å sende kona hans en mail og fortelle hvordan han holder på..

Hva ville dere ha gjort?? Hun fortjener jo tydeligvis noe bedre enn en sånn gris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Jeg tror jeg ville sagt ifra til ham selv, faktisk. Du kjenner hverken dem eller henne og vet hvordan hun vil reagere. Kanskje vet hun det. Kanskje vil det knuse henne.

Jeg ville sendt ham en melding og fortelle hva du har funnet ut, og sagt at konen hans fortjener bedre enn som så.

Evt. kanskje deres felles venn kan gi råd? Vet ikke hvor godt han/hun kjenner deg eller dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede sagt i fra til han, men han er for feig til å svare.... Vår felles venn har også vurdert å si fra til kona hans, da hun mener at hun fortjener bedre enn en sånn slesk...

JEG vet i hvertfall at jeg ville likt å vite om jeg var i hennes sko.. Gift i fjor sommer og gravid i 7 mnd liksom... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg riktig her - for jeg ønsker IKKE å forsvare han. Men jeg bare lurer på - hvorfor ble det ikke noe av møtene deres? Kanskje han faktisk ikke går så langt som til å møte folka? At det er en nettgreie? For selv om det ikke er riktig mot kona hans likevel, så vet jeg ikke om jeg hadde sagt noe nå mens hun er gravid og sårbar dersom han kun holder seg på nett. Møter han folk så hadde jeg kontrontert han pronto og sagt at dette snakker du med kona om ellers så gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vi møttes jo aldri, men det var like før.. Hvertfall to ganger vi avtalte å ta en kaffe, men som han plutselig avlyste.. det kan godt være at han aldri ville møtt meg. .og det var vel litt av grunnen til at jeg ikke gadd mere. .jeg begynte å ane noen ugler i mosen.. men han selv unnskyldte seg med så mange andre forklaringer.. han er god til å skrive for deg den gutten.. det skal han ha..

men uansett om det bare er en "nettgreie" Rettferdiggjør det hele opplegget?? man sender ikke bilder av seg selv mere ller mindre naken til mennesker man bare har en "nettgreie" med?? Skummelt med slike bilder.. Derfor jeg aldri har tatt slike bilder av meg selv :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex dreiv på sånn med masse fjortiser, alle var venner med han på FB osv.. Hvor mye jeg ikke skulle gitt for at en av de jente hadde sagt noe til meg, istede for at jeg måtte finne ut av det mye seinere å kastet bort tid med en sånn person.. Jeg syns du burde si det til kona, så får hu ta det valget hun føler er best mtp ungen som kommer, om hu fortsetter å være med han, eller ikke. Jeg syns hun fortjener såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vi møttes jo aldri, men det var like før.. Hvertfall to ganger vi avtalte å ta en kaffe, men som han plutselig avlyste.. det kan godt være at han aldri ville møtt meg. .og det var vel litt av grunnen til at jeg ikke gadd mere. .jeg begynte å ane noen ugler i mosen.. men han selv unnskyldte seg med så mange andre forklaringer.. han er god til å skrive for deg den gutten.. det skal han ha..

men uansett om det bare er en "nettgreie" Rettferdiggjør det hele opplegget?? man sender ikke bilder av seg selv mere ller mindre naken til mennesker man bare har en "nettgreie" med?? Skummelt med slike bilder.. Derfor jeg aldri har tatt slike bilder av meg selv :icon_redface:

Nei, det rettferdiggjør ikke oppførselen hans - det er uansett feil. Jeg hadde ikke taklet det om det skjedde med meg - men syns liksom det er litt forskjell på å gi seg ut for å være en annen på nett for et runk eller spenningen - enn å faktisk fysisk møte og være utro med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at JEG ville visst det om kjæresten min holdt på sånn. Men så blir det kanskje litt hvem man hører det fra også. Noen vil jo ikke tro på det, og tror kanskje det er andre årsaker til at vedkommende forteller det.

Men uansett ville jeg visst det, og mener derfor at man burde si det. Selvom det ikke er en heldig situasjon da du ikke kjenner henne engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det rettferdiggjør ikke oppførselen hans - det er uansett feil. Jeg hadde ikke taklet det om det skjedde med meg - men syns liksom det er litt forskjell på å gi seg ut for å være en annen på nett for et runk eller spenningen - enn å faktisk fysisk møte og være utro med.

jeg har aldri gitt han noe spenning på noen som helst måte, og presisterte VELDIG klart at slike "eventyr" var jeg ferdig med.. og han sa seg heelt enig... Vi skulle møtes for å se om det var kjemi for å bygge på noe videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr det svært lite nå om han faktisk ville treffe meg eller ikke.. dette her er overhode ikke noe som helst "hevnaksjon" for at det ikke ble meg og han... Faktisk veldig glad jeg oppdaget sannheten før noe evnt hadde skjedd... jeg bare sitter å synes fryktelig synd på kona hans som lever med en sånn slask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og han kansellerte hver gang. Det kan jo bety at han driver bare for spenningen sin skyld, og ikke har intensjoner om noe mer. Vanskelig å si.

Eller hatt hadde ønsker om et møte, men ble redd og backa ut i siste sekund. Kanskje han rett og slett ikke elsker konen sin lenger, men ikke tør å ta steget videre.

Jeg syntes dette ekteparet bør oppfordres til å prate med hverandre. For noe er feil!

Kanskje de tilogmed klarer å redde forholdet, det kan jo være han bare kjeder seg litt med gravid kone og alt det det innebærer. Så det er ikke sikkert han er en gris, bare en normal mann som kjeder seg og ikke klarer å snakke om det sammen med sin gravide kone.

Nå kvinneliggjør jeg han kanskje.. men det finnes jo mange muligheter for det han driver med. Vi vet jo ikke hvordan konen er heller, kan jo hende at hun er en skikkelig bitchy gravid dame akkurat nå.. og det kan jo bli så slitsomt at man lurer på om det kanskje finnes noe bedre der ute.

Men jeg syntes absolutt noe skal gjøres med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon! Jeg vet med meg selv at jeg ville hatt veldig vanskelig for å si fra om dette til ei dame som jeg ikke kjente og som i tillegg var høygravid... Men samtidig vet jeg at JEG veldig (!!) gjerne ville visst om det selv om min kjærste/samboer/whatever hadde holdt på med noe sånn. Kanskje var det bare for spenningen, kanskje hadde hennes graviditet noe med saken å gjøre (kanskje stakkaren ikke har fått noe på ei stund eller hvem vet...), kanskje skranter forholdet... hvem vet! Uansett synes jeg at å styre med andre når dama er gravid med DIN unge er toppen av svik! Så ingenting er godtatt grunn for det han har gjort og hun burde vel få vite...?

Litt ot kanskje, men jeg er skikkelig oppgitt over hva menn kan synes er ok å gjøre når dama er gravid! Bodde lengre nord for noen år siden og da jeg flyttet oppover var flere av damene til kompisene til min kjærste (puh!) høygravide. Da den første nedkom var guttene i ekstase og planla såkalt "krympefest" (yei, dama krymper endelig etter fæle mnd for mannen som har måttet leve med diger og feit dundre i huset...). Tradisjonen var da altså at mens dama lå på sykehuset og akkurat hadde skviset ut det lille vidunderet så dro gutta på rotbløyte ute på byen! Og ikke sjelden endte det opp med at gubben tuska litt på andre damer (selvfølgelig under beskyttelse av de andre gutta i gjengen, buds are thicker than chicks!)! Frk Søring (dvs meg!) ble direkte sjokkert og sint og hadde et heller ureglementert utbrudd da dette kom opp... og i min tid der oppe var det ingen som hadde krympefest, ble en liten konjakk hjemme på gubbene isteden! Tror de syntes jeg var et merkelig, ondt lite vesen... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker også Carma... uansett hvor vondt det hadde vært og om jeg var gravid, så ville jeg satt pris på å VITE! Mulig det er lenge siden stakkarn har fått seg (uansett var det overhode ikke noen sånne planer mellom oss, selv om han pøste på med både bilder og det ene og andre :icon_redface: ) Vi hadde seriøse diskusjoner, og snakket mye om hvordan forhold vi begge ønsket...

Men jeg også synes det er toppen av svik når mannen går hen å flørter med andre og oppsøker spenning mens dama er gravid.. man er da to om å lage denne ungen, er man ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv, og det er at hvis kjæresten min hadde oppført seg sånn så ville jeg absolutt ha satt pris på å få vite det. Selv om det er vondt der og da er det jo bedre å få vite det og heller kunne snakke ut med ham og kanskje ordne forholdet enn at man skal leve uvitenhet... Det kan jo hende dette var en engangsting, eller så kan det hende han har noen nye han driver på med på samme måte nå... Og da er han jo absolutt ingenting å samle på - uansett hvor gravid hun er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ha brutt all kontakt med mannen, og så la dem ordne opp selv. Det er en privat sak, og har egentlig ikke lyst å blande meg i slike ting og bli den i midten. Så det beste er bare å avslutte tvert hvis man finner ut av noe slikt. Hadde det vært en nær veninne derimot.. det hadde blitt annerledes. Her blir det ukjente folk. Drittsekker finnes overalt og en dag vil det komme frem, på en eller annen måte, for dette paret. Jeg vil ikke være den som skal begynne å blande meg i en slik situasjon.. Det kan lett blir mye unødvendig drama.

Hadde det vært en fremmed dame som hadde kommet til meg eller skrevet mail etc og fortalt at min samboer var slik og slik, ja da hadde jeg tvilt sterkt og følt at det var dama det var noe galt med :icon_redface: Sjalu eller prøver å ødelegge for meg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra tvert. I min bok er dette utroskap. Den typen tilnærmelser driver man ikke med når man er opptatt, enkelt og greit. Om han tar den helt ut eller ikke er ikke så relevant i min bok, men klart det kan hende det er helt i orden for dama at han soser rundt på nett - men det vet vi jo heller ikke.

Og jeg tenker at hvis man selv ville foretrukket at noen sier ifra, så sier man ifra selv også. Om dama velger å tro på det eller ei, og hva slags konsekvenser det får for dette paret, det er liksom ikke opp til deg. Spiller ingen rolle om hun er en real dust heller, det VET du jo ingenting om, så man kan ikke gå utifra det når man tar beslutningen om å si ifra eller ikke.

Du kan jo eventuelt legge ved bildet han har sendt, vanskelig å bortforklare det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe lignende selv og hvor vondt det enn var så er jeg glad jeg fikk vite det, selv om jeg måtte finne det ut selv. Enda 'bedre' hadde det vært om noen hadde tipset meg. Jeg har også vært vitne til lignende sak, bortsett fra at jeg kjente begge parter hvor jeg sa fra, noe som lagde et sannt h******e for meg, men jeg ville gjort det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en "sånn". Eller rettere sagt så er det naboen som er mye eldre enn meg. Han bor i utgangspunktet i Oslo, men var hjemme ei uke. Etter tre dager med mas om eg kunne komme til han osv ( jeg har aldri vært hos eller med han. Han er så pass mye eldre enn meg at han var kamerat med storebroren min når vi var små), så kopierte jeg hele msnloggen og sendte til kjæresten hans.

Jeg hadde vært glad hvis noen hadde gjort det for meg. Hun reagerte ikke så fint i begynnelsen. Hun mente at jeg prøvde å ta han i fra henne :frantics: Det sto vel strengt tatt ikke noe annet enn at jeg ikke ønsket å komme på besøk til han, eller ha noen annen form for kontakt med han, i den loggen. Etterhvert så ble det slutt mellom de. Noe jeg tror var like greit.

Sorry, liksom... men jeg er sånn. Folk får ta ansvar for det de sier/gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet vite, om det var meg som var hormonell, mange kilo tyngre enn normalt og snart stuck med hans unge.. Ikke så lenge det bare er ord og ikke handling, ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde villet vite om det var min kjæreste gitt. Sånt er utroskap i mine øyne. Og unnskyld meg, synd på stakkaren fordi det ikke blir noe på ham mens dama er gravid?! Det er overhodet ikke synd på menn om de må holde seg den tida vi kvinner faktisk bærer fram noe de har vært vel så delaktig i. Når det er sagt, ville jeg kanskje ventet til dama hadde fått barnet om ikke annet (for å ikke skape unødig stress så langt ute i svangerskapet). Jeg er også litt enig med andre her om at jeg ville vurdert litt om jeg skulle si noe i forhold til hvem det var. Dette er "ukjente" personer for deg og har ikke noe med deg å gjøre lenger. Hadde det vært nære venner hadde saken stilt seg annerledes. Jeg personlig ville nok kanskje fått trøbbel med min "indre moral" i forhold til at jeg hadde gått rundt å tenkt på det og ønsket å vite selv om det var meg. Samtidig tror jeg ikke at jeg hadde villet blande meg inn i så mye drama for personer jeg egentlig ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo eventuelt legge ved bildet han har sendt, vanskelig å bortforklare det kanskje.

Pluss alle brev jeg har lagret... 98% av våre samtaler har gått via et forum med innboks, så jeg har alle brevene hans lagret i innboksen min.. Så det er ikke så veldig mye som er overlatt til fantasien eller tilfeldighetene.. Bare å klippe å lime det inn i en mail til henne :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss alle brev jeg har lagret... 98% av våre samtaler har gått via et forum med innboks, så jeg har alle brevene hans lagret i innboksen min.. Så det er ikke så veldig mye som er overlatt til fantasien eller tilfeldighetene.. Bare å klippe å lime det inn i en mail til henne :frantics:

Tror det er en mulighet for at du kan komme til å angre hvis du gjør det. Du vet jo ikke om hun vil "kill the messenger", eller rett og slett le av deg. Sannsynligheten er faktisk stor for at hun allerede vet. Det jeg ville gjort er å stille gubben et ultimatum: "Fortell henne, ellers gjør jeg det."

Verdt et forsøk. Hvis ikke, så er det jo ikke din sak så lenge du ikke kjenner dama. Hadde det vært en venninne av meg og jeg hadde visst noe slikt, hadde saken vært en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
×
×
  • Opprett ny...