tywin Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Skrevet 27. Mai 2013 Rase: Siberian Husky x 6Navn: Wild Tribe's Skade, Miss Piggy, Komaksuit's Moose, Howling Spirit's Wunja, Big Teddybear Baloo, Run Roy's Destiny AlaysaKjønn: 4 tisper, 2 hannAlder: 9 uker - 8 årFarge: Viltfarget, mørk grå/hvit, beige/hvit, svart/hvit, viltfarget, svart/hvitKennel: Wild Tribe, Kulvi, Komaksuit, Howling Spirit, egenoppdrett, Run RoyBeste utstillings utstillingsresultater: VG, ingen, Cert og BIR, VG, ingen, GoodBeste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: ingen, ingen, 3 plass 50 km 12 spann, ingen, ingen, ingen.Bilde: Farger, oppdretter, uts og bruks resultater og bilder ligger i samme rekkefølge som navnene Siter
Azyria Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Skrevet 27. Mai 2013 Rase: KleinspitzNavn: Tessie (Smallwind's Miss World)Kjønn: TispeAlder: 5 mndFarge: BrunKennel: SmallwindIkke vert på utstilling eller konkurrertBilde Siter
Tabris Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Skrevet 27. Mai 2013 Rase: Japansk spisshundNavn: Rosebråten's OzuKjønn: HannhundAlder: 11 mndFarge: HvitKennel: Rosebråten'sBeste utstillings utstillingsresultater: BIM Junior med CKBeste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Ikke kommet så langt enda.Bilde: Siter
Heidihj Skrevet 31. Mai 2013 Rapporter Skrevet 31. Mai 2013 Rase: Alaskan malamuteNavn: Trap Line Silent NukaKjønn: TispeFødt: 7.mars 2013Farge: Grå/hvitKennel: Kennel Trap LineBeste utstillingsresultater: For ung endaBeste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Ingenting enda, men vi har våre planer Bilde: Med storesøster Mayah 1 Siter
bea Skrevet 24. Juli 2013 Rapporter Skrevet 24. Juli 2013 2 samojeder og 1 kleinspitz Samojed, tips Shanie, Bjellakis Icy Shanie Blazol født: 25.11.2003. Farge: Hvit med litt bisquit på ørene Resultater: 4 cert 7 ck og 1 res CACIB. Klasse 2 Rallylydighet og bronsemerke i LP og Rally Lydighet.. Gode resultater fra klubbmesterskap i Agility , LP og Rally.. Annet: lita 47,5 cm Planer: Flere starter i Rally Lydighet kl 2 og start i LP klasse 1 og spor.. og fortsette å holde seg ung til sinns og bli ei gammel dame (er snart 10 år) Samojed, hannhund Danny, Kjeborg Daddys Boy Danny Født: 25 september 2009. Farge: Hvit med en "stenk" av bisquit , mest på ørene Resultater :1 cert 2 res Cert 4 ck Bronsemerke i Agility og Lydighet og en 7 plass i Rally lydighet kl 1. Gode resultater fra klubbmesterskapet i alle "grener" Annet: stor 60,5 cm Planer/drømmer : Spor og en eller annen utholdenhetstest og offisiell start i Agility kl 1. Drømmer om å få teste ut om han kan gjete Kleinspitz, tispe Apple, Apple Blossom av Nixentspize, født 25 april 2013 Farge: Oransj sobel Resultater: for ung (12 uker) Annet: Liten , var kun 500 gram 8 uker gamme. Planer/drømmer: Prøve seg på LP, Agility, Rally Lydighet og spor. Gode utstillingsresultater.. og om alt "går bra" valpekull. Siter
Sheltienkenai Skrevet 11. November 2013 Rapporter Skrevet 11. November 2013 Har ikke egen hund, men jeg er veldig heldig å få holde på så mye jeg vil med min bestefars tre elghunder. De er en stor del av meg, og grunnen til min store hundeinteresse i dag. De fortjener så absolutt å bli presentert her! Rase: Norsk elghund grå Navn: Finn Kjønn: Hannhund Alder: 8 år Farge: Grå Kennel: Ukjent Beste utstillings utstillingsresultater: Ikke stilt. Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Godkjent saueprøve. Forøvrig ikke stilt. Bilde: Rase: Norsk elghund grå Navn: Snurre Kjønn: Tispe Alder: 3 år Farge: Grå Kennel: Ingen kennel. Er fra privatperson.Beste utstillings utstillingsresultater: Ikke stilt.Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Ikke stilt. Bilde: Rase: Norsk elghund grå Navn: Sprett Kjønn: Hannhund Alder: 3 år Farge: Grå Kennel: Ingen kennel. Er fra privatperson.Beste utstillings utstillingsresultater: Ikke stilt.Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Ikke stilt. Bilde: 1 Siter
Krilo Skrevet 17. Januar 2014 Rapporter Skrevet 17. Januar 2014 Skulle egentlig redigere innlegget mitt, men det gikk plutselig ikke ann, så da gjør man det på denne måten.. Ikke mye nytt, men et par nye bilder og bittelitt redigering i presentasjonen bare Rase: Finsk Lapphund Navn: Fjelldronningens Leo- daglig kalt Leo Kjønn: Hann Født: 23.03.11 Farge: Brun med hvitt tegnKennel: Kennel Fjelldronningen - http://www.fjelldronningen.com Beste utstillings utstillingsresultater: Valpeshow; BIR, junior; exellente, unghund; excellent, åpenklasse; excellent Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Bronsemerke i lydighet og bronsemerke i agilityBilde: 1 Siter
IkkeMonsen Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Rase: Blanding. 50% jämt og 50% østsibirsk laika. Navn: Mira Kjønn: Tispe Alder: 2 år Farge: Grå, sort og litt lys brun med hvite tegninger. Egenskaper: Meget godt lynne, lærevillig, spenstig til tusen, min egne lille treningsmotivator. Bruksområde: Jakt (hovedsaklig elg) , blodspor, agility og lydighet. Planer: Starte med kløvtrening i løpet av høsten. Trene mer agility og lydighet. Drømmer: Ta bronsemerket. Uofisiell konkurranse i agility. Annet: Godkjent som ettersøkshund. 1 Siter
Bellare Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Oppdatering av presentasjonen + nye bilder Rase: EtnahundNavn: CataniaKjønn: TispeAlder: 3 år (blir 4 i septemberFarge: RødKennel: New CapricaBeste utstillings utstillingsresultater: BIR, BIG3 6-9 mnd. klasseBeste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: 145,5 poeng i lydighet Siter
Aslan Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Rase: Finsk lapphund Navn: Thorvald Kjønn: Hannhund Alder: 5 år nå, født 18.04.2011 Farge: Sort med gyldne tegn. Kennel: Hakasitas Beste utstillingsresultater: Et lite CERT. Flere CK og res.cert. Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: LP: 150,5 poeng i klasse 1, sølv- og bronsjemerke. Rallylydighet: Opprykk til klasse 3. 3 x 1. premier i klasse 1 og 3 x 1. premier i klasse 2, RLII-tittel. Sølv- og bronsjemerke. Bilde: Siter
Siljus Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Rase: Finsk lapphund Navn: Yoshi - MyEikos Gabriel Kjønn: Hannhund Alder: 5.5 mnd, født 27/11-15 Farge: Viltfarget Kennel: MyEiko Beste utstillings utstillingsresultater: Ingen foreløpig Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Ingen foreløpig Bilde: 1 Siter
Sprettballen Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 3 timer siden, Bellare skrev: Oppdatering av presentasjonen + nye bilder Rase: EtnahundNavn: CataniaKjønn: TispeAlder: 3 år (blir 4 i septemberFarge: RødKennel: New CapricaBeste utstillings utstillingsresultater: BIR, BIG3 6-9 mnd. klasseBeste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: 145,5 poeng i lydighet Går etnahund som spisshund? Det visste jeg ikke! Trodde de var mer i slekt med myndene. Siter
Bellare Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Akkurat nå, Sprettballen skrev: Går etnahund som spisshund? Det visste jeg ikke! Trodde de var mer i slekt med myndene. Jupp. Gruppe 5 er spisshund og urhund, og Etnaen er jo ein ur-rase Men meinar å ha hørt at dei gjekk som mynde før, om eg ikkje tar heilt feil? Siter
Sprettballen Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Akkurat nå, Bellare skrev: Jupp. Gruppe 5 er spisshund og urhund, og Etnaen er jo ein ur-rase Men meinar å ha hørt at dei gjekk som mynde før, om eg ikkje tar heilt feil? Aner ikke. Måtte til med google. Ser at Faraohund, diverse podengo, podenco, meksikansk nakenhund, basenji osv. også er i den gruppa. Det var jeg ikke klar over, for det er ikke akkurat hunden jeg tenker at passer inn i spisshundgruppa. Vil heller si de ligner mer på mynder i såfall. De man tenker på som spisshunder har jo en del likhetstrekk i utseende om ikke annet, som gjør at man kjenner dem som spisshunder, mens de overnevnte der virker litt malplasserte? 1 Siter
Bellare Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Akkurat nå, Sprettballen skrev: Aner ikke. Måtte til med google. Ser at Faraohund, diverse podengo, podenco, meksikansk nakenhund, basenji osv. også er i den gruppa. Det var jeg ikke klar over, for det er ikke akkurat hunden jeg tenker at passer inn i spisshundgruppa. Vil heller si de ligner mer på mynder i såfall. De man tenker på som spisshunder har jo en del likhetstrekk i utseende om ikke annet, som gjør at man kjenner dem som spisshunder, mens de overnevnte der virker litt malplasserte? Det er jo urhunder, så dei er eigentleg ikkje så malplasserte. Verkar kanskje berre sånn sidan gruppe 5 er mest kjent som "spisshund"? Sjølv om gruppa eigentleg heiter spisshund og urhund Siter
Sprettballen Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Akkurat nå, Bellare skrev: Det er jo urhunder, så dei er eigentleg ikkje så malplasserte. Verkar kanskje berre sånn sidan gruppe 5 er mest kjent som "spisshund"? Sjølv om gruppa eigentleg heiter spisshund og urhund Det har ikke Wikipedia fått med seg en gang Der står det bare spisshunder. Siter
Bellare Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Akkurat nå, Sprettballen skrev: Det har ikke Wikipedia fått med seg en gang Der står det bare spisshunder. I know, trur urbikkjene er litt "skjult" 1 Siter
tutle Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 I utlandet (ex. England) er jo alle disse rasene dere listet opp i gruppe 10 Sighthounds, sammen med myndene. Tror det stemmer at de for en tid tilbake byttet her @Bellare @Sprettballen 3 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 2 minutter siden, tutle skrev: I utlandet (ex. England) er jo alle disse rasene dere listet opp i gruppe 10 Sighthounds, sammen med myndene. Tror det stemmer at de for en tid tilbake byttet her @Bellare @Sprettballen Det er en del av oss som har både spisshund og urhund som synes det er ganske malplassert med mynder som etna, farao og podengo i gruppe 5, ja... Det er jo ikke noen forskjell på feks etnahund og saluki mtp opphav, den ene er vel neppe mer urhund enn den neste, liksom, så type bør i mine øyne trumfe "urhund". 3 Siter
Thea Skrevet 15. Mai 2016 Rapporter Skrevet 15. Mai 2016 Rase: Eurasier Navn: Qaran av Geehrbacch Kjønn: Hannhund Alder: 3 år Farge: Fawn Kennel: Geehrbacch Beste utstillingsresultater: BIS på uoffisiell utstilling. 2 små cert, 3 x BIM på offisiell utstilling. 2AKK av 12 i åpen klasse på rasespesial. 12 ck. Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Bronsemerket i lydighet. Bronsemerket, RL1-tittel og opprykk til klasse 2 i rallylydighet. Beste poengsum i rally: 189 poeng. Bilde: Siter
Wildlife Skrevet 21. Mai 2016 Rapporter Skrevet 21. Mai 2016 Rase: alaskan malamute Navn: Najanin's wildlife Seeko Kjønn: Hannhund Alder: 10 mnd. (21.07.15) Farge: sort/hvit Kennel: Najanin Beste utstillingsresultater: BIR valp ×2 Beste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: ikke tatt noe enda. Siter
Lovozero Skrevet 21. Mai 2016 Rapporter Skrevet 21. Mai 2016 Rase: BasenjiNavn: Kingwanas Our Man In The Moon "Jacko"Kjønn: HannAlder: Straks 17mndFarge: RødKennel: KingwanasBeste utstillingsresultater: Valp: BIR x3, BIG2, BIG3 x2. Junior: BIR x3, BIR jr x2, BIG2, 2 småcert og 1 storcertBeste Jakt/agility/lydighet/lurecoursing og andre: Ikke prøvd 9 mnd 13 mnd 9 mnd på dagen, 2bhk og første cert Siter
Recommended Posts