Gå til innhold
Hundesonen.no

Maskothunder - hva ville du hatt?


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Ja han tok kvelden for noen uker siden :icon_confused: men en godt brukt schæfer som blir nesten 13 år er ikke dårlig.

Ebba sier forresten at du må få deg en mini bull. De passer veldig bra med korthårs collie. Når du først har en rase med rar snute kan du jo ha en til :whistle:

Kanskje Ebba har rett hun, bullehunder er veldig sjarmerende og rare snuter venner man seg til! ;) Men den må være b/t da.. :hmm: må stå i stil med Larson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr maskothund en som krever mindre enn de jeg alt har. Dvs det gjør ikke noe om den bare får tur, den blir ikke stressa og masete av den grunn.

Ja, nettopp. Jeg har en sånn en. Tur, mat og en armkrok er alt der behøves :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. en maskot bør egentlig stå litt i kontrast til de andre hundene, så Lundehund kanskje. De er søte. Eller dverg pincher. (sort/tan) Men det er vel mest samboer som kunne tenkt seg DP.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg alltid har hatt en liten fasinasjon av St Bernard. Så lenge de ikke blir for "hengete". De er jo skikkelige maskoter :icon_confused: Leonberger er hakket penere, men alikevel er det noe med St bernard som jeg liker. :whistle:

Men Nitro er nok maskot for meg :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Ja du er sikkert tung å be om ting går i den rettningen.

Har to raser du jo, en Aussi som var maskothunden der *flirer*

Men ja jeg er litt som deg: Det er veldig mange raser/individer jeg liker, men ikke alle jeg vil ha i hus nei.

Det var kjekt å høre egentlig :whistle:

Ja, jeg er ekstremt vanskelig å be :icon_confused: Tíbrá ER min store maskot enn så lenge, men det er jo fare for fler, så da blir vel snart sheltiene maskottene i flokken :hmm: Og det stemmer det med selvrensende pels, pluss at sheltien faktisk skal ha stri pels, så snøballer er et lite problem (de kan få noe mellom tærne og i fanene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan jeg heller kjøpe minibuss sammen med 2ne og Jeanette kan ta pelsstellet ;)

Ja, det høres lurt ut! Jeanette og Caroline kan egentlig åpne en sånn "for de som ikke gidder å ta pelsstellet selv"-salong syns jeg. De var jo på god vei på Exporama *flir*

Jeg føler ærlig talt ikke noe behov for flere raser enn jeg har nå. Det er utrolig mange raser jeg liker, men ikke vil ha i hus selv..

Men du har jo to raser i hus, jeg har bare en jeg :hmm: Groenendael og tervueren er jo samme rase (merkelig nok, når parringer mellom variantene blir bastarder), og da kan man jo ha attåthund :wub:

Begynte å lure litt, jeg. Betyr maskothund at vi ikke trenger å ta den helt på alvor? Den bare er med på kjøpet, liksom? Da har jeg allerede en, jeg. :icon_confused:

Jeg har strengt tatt det jeg og, min maskothund veit ikke at hun skal være aktiv og krevende beoynd hva vanlige folk kan ha i hus, hun (det gjør vel egentlig ikke noen av mine, men den sorte veit det mindre enn den røde.. hehe) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres lurt ut! Jeanette og Caroline kan egentlig åpne en sånn "for de som ikke gidder å ta pelsstellet selv"-salong syns jeg. De var jo på god vei på Exporama *flir*

Men du har jo to raser i hus, jeg har bare en jeg :hmm: Groenendael og tervueren er jo samme rase (merkelig nok, når parringer mellom variantene blir bastarder), og da kan man jo ha attåthund ;)

Jeg har strengt tatt det jeg og, min maskothund veit ikke at hun skal være aktiv og krevende beoynd hva vanlige folk kan ha i hus, hun (det gjør vel egentlig ikke noen av mine, men den sorte veit det mindre enn den røde.. hehe) :whistle:

Hadde jeg visst at jeg hadde marked for det hadde jeg faktisk startet hundesalong.. Det er en drøm jeg har ihvertfall, så får tiden vise hva det blir til :wub: Høh, kanskje jeg må prakke en sheltie på deg også :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :whistle:

Aldri hørt om før, men utseendemessig ser det ut som det er en av få terriere jeg faktisk kunne vurdert altså, iallefall den glatthårede.

PATTERDALE_TERRIER.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8f/Patterdale1.jpg en liten muskelhund uten å bli bolete. Denne likte jeg! (men fælt halsbånd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tilsammen 14 staffer, en dogo canario, en dalmatiner, en saluki, en borzoi og tydeligvis en patterdale. Maskotten vår skal være en liten chihuahua-pike :icon_confused: *fornøyd*

Foreløpig har jeg bare en staff... Men det gjø`kke no` :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hemmelig forelsket i basenji.. Og jeg har en greie for franske bulldog, de er kule :whistle: Men så skal den liksom holde følge med belgerene, og da passer nok boston terrier bedre.. Shiba har vi bodd sammen før, og jeg liker jo litt sære hunder (derav basenji-forelskelsen), så shiba står også på lista. Border terrier er også en jeg har tenkt på (før mer enn nå, egentlig, men de er ikke helt avskrevet). Jeg har mer eller mindre vokst opp med cocker spaniel, så de og står på lista, men da må det være en blue roan eller sort og hvit, for jeg orker ikke all verdens av pelsstell *flir* Og, dverg eller toypuddel, en brun hanne som skal hete Petter! :lol:

*klippe bort litt*

Du? Du er klar over at disse pelsfargene også vokser som uvær? Skal du velge sikkert med tanke på å få lite pels (antar det er det du er ute etter?), så må du gå for orange roan, eller rød og hvit. Har ei venninne som kjøpte en hannhund for et år siden, blue roan sak, og MAKAN til pelsvekst på den saken! Han er mer pelsball enn noe annet.. :lol: Og for å være helt ærlig, så synes jeg de som er orange roan er penest, så hadde du fått en sånn, MÅTTE du lagd en tråd i "Min Hund".. ;)

Høh, nå kom jeg ikke på flere. :hmm:

Nei-hei-nei?? :icon_confused:

Jeg tenkte på cairn også, søteste kråkebollene :hmm: men så kom jeg på at jeg er fullstendig allergisk mot pelsstell. Så da så.

Pisjt da! Man betaler noen lapper hver tredje mnd ca, og vips slipper du omtrent alt som heter pelsstell. Såh! ;)

Jeg skulle hatt en kineser eller en grand danois. Eller noe hårete nappete terrier ting. Der er jeg ikke helt sikker. Nå passer ikke schæfer og GD så godt sammen (utseende), mens en kineser og schæfer derimot...

Hehe, ja nemlig ja! :lol:

Ohh, glemte cairn terrier! :wub: Også hadde jeg ikke dødd av en spaniel av et eller annet slag (ikke amerikansk cocker).

Se der husket du ja!! :lol:

Jeg har jo allerede en maskot jeg, så for at det skal bli en skikkelig maskot må vi nå utvide med et eksemplar til av "normal-rasen".. :lol: Men det er jo en herlig maskot må jeg si; en armkrok, en varm peis eller et badegolv, en seng, og litt tur innimellom er alt hun krever. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst at jeg hadde marked for det hadde jeg faktisk startet hundesalong.. Det er en drøm jeg har ihvertfall, så får tiden vise hva det blir til ;) Høh, kanskje jeg må prakke en sheltie på deg også :icon_confused:

Det er vel alltids et lite marked for sånt? Jeg kunne nok fint betalt litt (og jeg understreker litt, for jeg er trygdesvindler med lav inntekt.. hehe) for å få f.eks Dinamor gjennombørstet en gang i måneden..

Du? Du er klar over at disse pelsfargene også vokser som uvær? Skal du velge sikkert med tanke på å få lite pels (antar det er det du er ute etter?), så må du gå for orange roan, eller rød og hvit. Har ei venninne som kjøpte en hannhund for et år siden, blue roan sak, og MAKAN til pelsvekst på den saken! Han er mer pelsball enn noe annet.. :hmm: Og for å være helt ærlig, så synes jeg de som er orange roan er penest, så hadde du fått en sånn, MÅTTE du lagd en tråd i "Min Hund".. :aww:

Det kommer vel an på hvor sorte de er? De blue/roan jeg har kjent har stort sett vært sånn at jo mer roan, jo mer pels hadde de, ihvertfall.. Og de sort/hvite har ikke hatt enorme mengder - men det er noen år siden jeg holdt på med cockerpels, så jeg tar høyde for at det har forandra seg.. Men jeg har ikke så sansen for orange-fargen, jeg syns de blir litt bleike da, så det vil jeg neppe ha, så sant den ikke ser ut som Flamma, for hun var søt :whistle:

flamma.jpg

Stjålet fra Guldkulan.se

Men egentlig ønsker jeg meg ei roan tispe som Cruella:

cruella.jpg

Stjålet fra Jillocs.com

Men jeg tror ikke jeg skal ha cocker, altså.. Selv om de er utrolig søte på sin virrete lille måte :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jaok, så lenge det er hundrelapper du snakker om så :icon_confused: kråkebolleterrier it is! *sette på lista*

Så flytter du hit så kan jeg gjøre det billg med forbehold om at den ikke nødvendigvis får helt riktig fasong de første gangene. :whistle:

Patterdalen er på lista mi og - men føler liksom at den er for heftig til å kun være maskot. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alltids et lite marked for sånt? Jeg kunne nok fint betalt litt (og jeg understreker litt, for jeg er trygdesvindler med lav inntekt.. hehe) for å få f.eks Dinamor gjennombørstet en gang i måneden..

Det kommer vel an på hvor sorte de er? De blue/roan jeg har kjent har stort sett vært sånn at jo mer roan, jo mer pels hadde de, ihvertfall.. Og de sort/hvite har ikke hatt enorme mengder - men det er noen år siden jeg holdt på med cockerpels, så jeg tar høyde for at det har forandra seg.. Men jeg har ikke så sansen for orange-fargen, jeg syns de blir litt bleike da, så det vil jeg neppe ha, så sant den ikke ser ut som Flamma, for hun var søt :whistle:

flamma.jpg

Stjålet fra Guldkulan.se

Men egentlig ønsker jeg meg ei roan tispe som Cruella:

cruella.jpg

Stjålet fra Jillocs.com

Men jeg tror ikke jeg skal ha cocker, altså.. Selv om de er utrolig søte på sin virrete lille måte ;)

Generelt har jo cocker fått mer pels nå i "det siste", men de cocker-oppdretterne jeg kjenner er i alle fall enige om at sort og blue roan er de med mest pels. De med mer hvitt har mindre, og orange roan har minst. Hanner mer enn tisper, selvsagt.

Men ja- absolutt virrete! :hmm:

Hmm... jaok, så lenge det er hundrelapper du snakker om så :wub: kråkebolleterrier it is! *sette på lista*

Ja, hundre ganger 6-7-8? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men dog.

Jeg vet iallefall at den dagen Patterdale egner seg som maskothund vil flere Patterdaleoppdretter-bekjente av meg gremmes langt inn til sjela.

Det er ikke en Patterdale med mindre den jaktes med, er vel vanlig tanke. Og de er vanvittig krevende hunder. Flere av de samme bekjente (de avler for funksjon) av meg mener at det krever sin eier å ha en Patterdale boende innendørs liksom.

De har et jaktinstinkt av en annen verden, og de er ikke redd for å fullføre jobben. De jeg kjenner bruker de på full kontakt jakt på bl.a grevling og villsvin, de er med andre ord noen tøffe små j**vler! De kan være temmelig hissige også tror jeg.

Utrolig morsomme hunder, men slik jeg kjenner de så passer de neppe inn i familiehund-kategorien.

Advarsel! Graphic!

http://www.diggindeepkennels.com/assets/dremel%20w%20californiacoon_535x401.jpg

http://www.diggindeepkennels.com/assets/4_dremel-coon_400.jpg

http://www.diggindeepkennels.com/assets/baypen.jpg

http://www.diggindeepkennels.com/assets/coyote-8-30-09.jpg

http://users.skynet.be/cloot.patterdale/foto2/Nieuw-6.jpg

Men det er sikkert mange som avler laidbacke Patterdales. Jeg er bare litt uenig i akkurat den praksisen egentlig.

Så må jeg bare avslutte med den søteste videoen noen sinne filmet starring en Patterdale. Steike så kul den lille valpen er assa! :icon_confused::whistle:

edit og on topic:

Jeg ville kanskje hatt en Fransk Bulldog eller en Napolitansk Mastiff om de finnes friske med moderat hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg bare avslutte med den søteste videoen noen sinne filmet starring en Patterdale. Steike så kul den lille valpen er assa! :whistle::hmm:

Guuuuuuuud hvor sjarmerende var vel ikke deeeeeeeeet ;)

Husker god av patterdal'en, den er merket av som "estetisk fin rase" i hundeboka mi. Men jeg fant vel ut, selv fra den utrolig lousy teksten i "den store hundeboka", at den er for krevende for noe familieturhund.

Maskot? Mjææ... Møtte en mops en gang, den var så god og rund og myk å ta på :icon_confused: Kanskje den kan sitte i sekken på skitur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...