Gå til innhold
Hundesonen.no

Maskothunder - hva ville du hatt?


Benedicte

Recommended Posts

Jeg valgte mini bull som maskott, og har ikke angra på det. Utrolig morsome hunder som er passe sære. Men nå sitter jeg bare igjen med maskothunden så må vel lete etter en brukshund som kan ha maskotten. :icon_redface:

Ellers er jeg veldig svak for etnahund og basenji.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

HEY! ;)

Er bare Basenji og Etnahund som er gneldrebikkjer! :D

Jeg ville hatt en saluki som maskot :getlost:

Duh, jeg ser ikke på Parson Russel som noen typisk terrier, for å si det sånn. De er jo så søte! :D Dessuten er hvertfall ikke basenjien noen gneldrebikkje, for den kan ikke bjeffe, så det så! *vinne diskusjonen* Etnahund derimot.. :icon_redface: ..skal jeg ikke si noe på. Ikke min iallefall. Eller, hun bjeffer ikke mye da, ganske sjelden. Men det føles veldig mye i forhold til en basenji som nesten aldri lager lyd. :innocent:

Jeg tenkte mere på sånne cairn'er og jack'er og fox'er og manchestere og yorkshire og de derre derre. :blink: Parson er jo noe for seg selv, iallefall de tre jeg har møtt for tenk!

Og ja, jeg glemte mops! Mops kunne jeg hatt som maskothund! Eller så kanskje puddel. Dverg eller mellom. Men det hadde jo ikke blitt maskot, det heller. Kanskje tibetansk spaniel? Den er jo liten, kind of mopsete, men med pels. :hmm: (neeida, den er ikke like søt som mopser, fornøyde nå, alle mopsemenneskene på sonen?) :D

Edit: kom på en parson til jeg hadde møtt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, jeg ser ikke på Parson Russel som noen typisk terrier, for å si det sånn. De er jo så søte! :hmm: Dessuten er hvertfall ikke basenjien noen gneldrebikkje, for den kan ikke bjeffe, så det så! *vinne diskusjonen* Etnahund derimot.. :icon_redface: ..skal jeg ikke si noe på. Ikke min iallefall. Eller, hun bjeffer ikke mye da, ganske sjelden. Men det føles veldig mye i forhold til en basenji som nesten aldri lager lyd. :innocent:

Jeg tenkte mere på sånne cairn'er og jack'er og fox'er og manchestere og yorkshire og de derre derre. :D Parson er jo noe for seg selv, iallefall de tre jeg har møtt for tenk!

Og ja, jeg glemte mops! Mops kunne jeg hatt som maskothund! Eller så kanskje puddel. Dverg eller mellom. Men det hadde jo ikke blitt maskot, det heller. Kanskje tibetansk spaniel? Den er jo liten, kind of mopsete, men med pels. :D (neeida, den er ikke like søt som mopser, fornøyde nå, alle mopsemenneskene på sonen?) :lol:

Edit: kom på en parson til jeg hadde møtt. :getlost:

Jah Parson er noe for seg selv :blink: Enig. *Sara liker å bli klappet medhårs* Purrrrr! :D

Edit: Og duuu, hvilke parsons er det du har møtt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah Parson er noe for seg selv :getlost: Enig. *Sara liker å bli klappet medhårs* Purrrrr! :hmm:

Edit: Og duuu, hvilke parsons er det du har møtt da?

Jammen de er jo det! Noe så sjarmerende som Selma finnes jo nesten ikke, jeg ble helt betatt jeg, når vi møttes på Stangeutstillinga. :D

Øhm, Selma, og en hannhund på 4 år på Oslo S(jeg spurte om navnet, men det ble borte, jeg var på vei til Lillestrøm for å jobbe på D4A), tilogmed Kee-Kee likte ham kjempegodt og ville leke, og det er et godt bevis på at Parsons er fin-fine hunder. Også en 8 uker gammel valp på Oslo S, også den Lillestrøm-helgen. :innocent: Jeg møtte den egentlig ikke da, Kee hilste på den i forbifarten, og så spurte jeg om det var Parson, og det var det, men jenta måtte løpe. :blink:

Edit: dobbeltpost

Jeg valgte mini bull som maskott, og har ikke angra på det. Utrolig morsome hunder som er passe sære. Men nå sitter jeg bare igjen med maskothunden så må vel lete etter en brukshund som kan ha maskotten. :lol:

Ellers er jeg veldig svak for etnahund og basenji.

Jah, etnahunder er finfine dyr! Basenjier også, selvsagt. Men føler etnahunder er mer "lydige" og ivrige på å jobbe, ikke like selvstendige og "basenjiete". Har tenkt å prøve meg på bruks eller lydighet med etnaen min, så kanskje du skulle få deg etnahund og prøve å få til noe med den(rasen trenger å komme litt fram i lyset synes jeg), og om det ikke går, så er det jo en uuutmerket maskothund også! (og hvem har sagt man ikke kan ha mer enn en maskot?) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fin drømme-seg-bort-tråd! :innocent:

1: Boston terrier

47879385.0410BostonTerrier14.jpg

2: Patterdale terrier... vet ikke om den funker som bare maskothund, den krever jo sitt liksom. Vi tar den med uansett :getlost:

20020605221148_172152_2.jpg

3: Saluki, selvsagt... *sukke henført*

20091213-414.jpg

Det er flere raser jeg kan ønske meg, men tror de tre er de beste maskothundene på lista :icon_redface: også tok jeg ikke med dvergpinscher, siden jeg allerede har en.

Edit: Nå som jeg så at tulip hadde skrevet kom jeg på at jeg hadde glemt min gamle drømmehund, Grand danois :blink: den må jo være med!

danes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger selv en liten maskot med tiden og er et par raser som jeg kikker litt på. Det er Norwich Terrier, Pomme, Sheltie, Mittelspitz og Australsk Terrier. :getlost:

Har blitt veldig svak for Norwichen som er en rase jeg kjenner ganske godt i og med at jeg bodde 1 helg hver mnd hos noen som hadde det :innocent:

Norwich.jpg

Bilde funnet på google, herlig liten sak :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si GD jeg... selvom det kanskje er en stor maskot da :icon_redface: eller Chihuahua.. noe som er veldig aktuelt da min venninne snart skal ha seg et kull og hun vil veldig gjerne beholde en hannhund i kennelen, så da skal jeg kanskje ha den på fór!

Haha..GD og Chi ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå sitter jeg bare igjen med maskothunden så må vel lete etter en brukshund som kan ha maskotten.

Er Arkan borte? Så trist! :innocent:

Det måtte blitt en cairntispe. Ble helt solgt da jeg ble kjent med en for noen år siden. For en sprettball av energi og lykke! :icon_redface:

lcl5.jpg

Ellers skulle jeg hatt den kleinspitsen Larson stod i karantene med i sommer, den var herlig! Men det måtte vært akkurat den da.. Parson eller foxterrier glatthår er høyt på lista og forresten..

Ey! Denne var jo snacksens da! :

20020605221148_172152_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maskoten min jeg. :icon_redface: Basenji selvsagt. Nå brukes jo ikke Kahlo til noe konkurenser eller noe, men er betraktelig mer krevende fysisk enn lille propell.

Ellers kunne jeg tenke meg en frisk griffon eller cavalier igjen som maskothunder.

Og en stoooor vokterhund når jeg får gården min, som kan være sjefen over alle sjefer og bare få være stor og voktete. *grømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Arkan borte? Så trist! :hmm:

Ja han tok kvelden for noen uker siden :icon_confused: men en godt brukt schæfer som blir nesten 13 år er ikke dårlig.

Ebba sier forresten at du må få deg en mini bull. De passer veldig bra med korthårs collie. Når du først har en rase med rar snute kan du jo ha en til :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver egentlig å vurderer det litt seriøst jeg da :icon_confused:

Men må se litt ann de neste 6 mnd hvordan det blir med kullet til Talli først og jobb. Om jeg skal ha en tredje hund så skal det være en hund som henger med på tur feks skiturene våre og kan være med på en god fjelltur. Men også være fornøyd med å ikke bli noen prioritert hund til mental stimuli, men kanskje starte noen ganger Lydighet. Og en utstillingshund, det dumme der er at jeg liker best gruppe 1 hunder og det kan bli litt vanskelig om jeg har to hunder som blir BIR.

Også må jeg ha en halvvoksen hund i hus ettersom jeg kommer til å bruke det meste av ferien min på Talli.

I mine tanker fins Sheltie, passe store iforhold til jentene mine. Og en fordel er faktisk pelsstell, jeg vil ha en maskot hund jeg kan pusle med ;)Bakdelen igjen er at jeg drar pelsen med meg ut i alslags være og de får snøballer overalt og kommer til å se ut som gjørmebrytere iblandt :whistle:

villa-headstudy.png

Det er da det er så innmari praktisk med selvrensende pels! Snøballer har vi forøvrig null problemer med, og her vasser de i halvmeter/meter med løssnø hver dag. Fine maskotrasen :hmm:

Faktisk kunne jeg tenkt meg min gamle elsk-rase GS som maskothund og jeg ... Er det lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tispemaskot, de må jo være så små som mulig :icon_confused:

Er det forresten noen grense på hvor stor en maskot kan være?

Hvis ikke vil jeg ha meg en slik:

Nemi_20_01_08.jpg

Kompis_032.jpg

Så kan jeg heller kjøpe minibuss sammen med 2ne og Jeanette kan ta pelsstellet :whistle:

Nei, det er vel ingen begrensninger håper jeg :hmm: Her er i hvert fall min maskot:

146.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, maskothund ja.. Enten en GD, vorsteher (fra skikkelige trekklinjer) eller en greyster (trekkhundblanding). Men nå er alle disse ganske store, kanskje bortsett fra den siste. Og de to siste ekrever jo en del fysisk, så da måtte jeg nesten ha begynt å konkurrere i hundekjøring igjen, og da blir det jo ikke en maskothund :icon_confused: Dessuten måtte alle greysterne i slekt med min vært helsetestet, men det kommer jo aldri til å skje..

Så for å tenke litt mindre og være litt mer realistisk hadde shibaen fristet, eller kanskje en barbert sheltie? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har alltids noen handlere om er vant til sånne hårete maskothunder vettu :whistle:

*ler* Ja du er sikkert tung å be om ting går i den rettningen.

Jeg føler ærlig talt ikke noe behov for flere raser enn jeg har nå. Det er utrolig mange raser jeg liker, men ikke vil ha i hus selv..

Har to raser du jo, en Aussi som var maskothunden der *flirer*

Men ja jeg er litt som deg: Det er veldig mange raser/individer jeg liker, men ikke alle jeg vil ha i hus nei.

Begynte å lure litt, jeg. Betyr maskothund at vi ikke trenger å ta den helt på alvor? Den bare er med på kjøpet, liksom? Da har jeg allerede en, jeg. :icon_confused:

For meg betyr maskothund en som krever mindre enn de jeg alt har. Dvs det gjør ikke noe om den bare får tur, den blir ikke stressa og masete av den grunn.

Det er da det er så innmari praktisk med selvrensende pels! Snøballer har vi forøvrig null problemer med, og her vasser de i halvmeter/meter med løssnø hver dag. Fine maskotrasen :hmm:

Det var kjekt å høre egentlig ;)

Faktisk kunne jeg tenkt meg min gamle elsk-rase GS som maskothund og jeg ... Er det lov?

Nå står det helt stille for meg: GS er forkortelse for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Herregud så innmari søøøt! 😍
    • Etter noen dager på kortisonsalve og rensing av labbene er han ganske fin. Så det var nok det her eksemet som var grusomt for han
    • 10 uker gammel i dag ☺️ Hatt han i 2 uker nå. Han virker som en trygg og fin kar. I starten bjeffet han av og til på andre hunder og mennesker på avstand, men det har jeg ikke sett på en stund. Vi har startet hjemme alene treningen, og han har vært alene hjemme, men med selskap av min mor sin hund, i nesten 3 timer, mens jeg har tatt en tur innom kontoret. Første dagen gikk det veldig bra. Dag 2 ble det litt uling like før jeg skulle dra hjem. Håper ikke det blir en vane.    Vi har startet å trene litt, og nå snurrer han rundt seg selv ☺️ Jobber mer å generalisere det. Vi har også startet å trene litt sitt. Her har vi ikke lagt på kommando enda. 
    • Jeg ser dette er en tråd som er noen år gammel, men jeg har litt av det samme problemet med min Labrador på 1 år. Han elsker å spise pinner.. Fant du noen løsning på problemet @trill? Jeg merker meg at min muligens gjør det både som en Overslagshandling når han får raptus ute, og når han kjeder seg i camp/på pauser.. Vi er på kurs en dag i uka og har diverse mentaltrening, men det er mulig det ikke er nok for han. Uansett interessert i å høre hvordan det har gått med dere!
×
×
  • Opprett ny...