Gå til innhold
Hundesonen.no

Vær et troll!


Carma

Recommended Posts

Innimellom så dukker det opp såkalte forumtroll (har selv blitt beskyldt for å være et sånt uten at jeg noensinne har forsøkt å være et iallefall.. :whistle: ) som bare er ute etter å skape bråk, gjerne ut fra en oppdiktet sak.

Noen troll er jo både underholdende og kan skape gode diskusjoner (og da spiller det jo egentlig ingen rolle om utgangspunktet er løgn), andre lager bare masse bråk.

Hvis du skulle være et troll og lage en diskusjon hvor du VISSTE at folk kom til å engasjere seg, hva ville du lagd den på? Hvilken historie ville du diktet opp? Hvilken brannfakkel ville du dynket i bensin...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur.... (funker alltid!)

Og hvordan ville du trolle for å skape en ny debatt om dette? Går du inn og sier "er det lurt eller ikke å bruke bur?" så vil jo folk bare henvise til allerede eksisterende diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingshundavl er jo et interessant tema da!

Skulle gjerne trollet mer enn jeg gjør, men synes det er vanskelig å trolle når det ikke finnes et snev av sannhet i det jeg skriver; dvs at jeg ikke mener noe av det jeg skriver. Hadde vært enklere om jeg hadde kunnet sette meninger veldig på spissen, om du skjønner? Tror også de fleste her inne ville gjennomskuet meg rimelig raskt dersom jeg skulle begynt en diskusjon om hvor bra det var å ta valpen for å gjøre fra seg inne, og gni den i tisset/bajsen for å få den husren.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om dette passer inn, men tema jeg tenker på er:

Oppdrettere (og hundeeiere, for den saks skyld) som holder tilbake/skjuler informasjon, samtidig som de henger ut andre fordi deres hunder har "sånn og sånn feil, dårlig gemytt, etc". Hva gjør man med sånne? Forblir det baksnakk, og "allmennkunnskap i rasemiljøet, men som ikke offentliggjøres" eller hvordan forholder man seg til sånt? Også i forhold til å holde tilbake informasjon for valpekjøpere, selv om informasjonen ikke nødvendigvis er negativ, den bare ødelegger det "perfekte imaget" man har laget om egne hunder.

Scenario:

Man har en hund som har en feil eller et problem (gjort det dårlig på MH, utstillingsfeil, helseproblem, etc), og er åpen om dette. Dette brukes mot en, og andre, som har hund med akkurat samme feil/problem, men som holder dette skjult, er de verste. Hva gjør man i en slik situasjon? Er det best å holde alle kortene tett til brystet, og heller informere de som eventuelt berøres av det (oppdretter, valpekjøpere)?

:wub: Vet ikke om det ble forståelig hva jeg mente :whistle: Men, ja, det er noe jeg lurer på da det virker som det er en gjenganger innen de fleste raser, og som valpekjøper blir man skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel begynt nå sånt som dette: :whistle:

Hei!

Jeg heter *** og er ny på forumet. Jeg har akkurat fått meg min første hund! Det var et skikkelig impulskjøp, men kjøpte en malinåis/mallinåia(ikke helt sikker på hvordan det skrives, sånn belgisk sauehund som politiet har!) billig fra noen som skulle omplassere den for noen andre som ikke kunne ha den lenger. Den er 14 uker gammel og kjempesøt, men vi har noen problemer. Valpen tygger på ALT! Og så tisser den inne! Vi fikk med bur da vi kjøpte den, så vi har den der om natten(det leste jeg i en hundebok at var veldig lurt!), og når jeg er på jobb. Siden valpen tisser inne og ødelegger så mye(fjernkontrollen til TVen, puter, sko, you name it!) så er den også i bur når vi ikke er ute og går tur. Det største problemet er at den hyler sånn når den sitter i bur! Hvordan får jeg den til å slutte? Har slått henne med ridepisk for å få henne til å skjønne at dette ikke er lov, men da hyler hun bare mer?! Vi har måttet sette buret nede i vaskekjelleren for å få sove om natten! Det er så slitsomt, og jeg er redd naboene hører bråket!

Ellers er valpen veldig søt asså! Men jeg lurer på en ting. Hvor gammel er hunder når de kan få barn? For lille Vodka(som hun heter :wub: ) er jo så søt så det hadde vært koselig med minivodkaer! Naboen har en råttwailer som vi tenkte å parre henne med.

kos og klem fra Vodka og jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel begynt nå sånt som dette: :whistle:

Hei!

Jeg heter *** og er ny på forumet. Jeg har akkurat fått meg min første hund! Det var et skikkelig impulskjøp, men kjøpte en malinåis/mallinåia(ikke helt sikker på hvordan det skrives, sånn belgisk sauehund som politiet har!) billig fra noen som skulle omplassere den for noen andre som ikke kunne ha den lenger. Den er 14 uker gammel og kjempesøt, men vi har noen problemer. Valpen tygger på ALT! Og så tisser den inne! Vi fikk med bur da vi kjøpte den, så vi har den der om natten(det leste jeg i en hundebok at var veldig lurt!), og når jeg er på jobb. Siden valpen tisser inne og ødelegger så mye(fjernkontrollen til TVen, puter, sko, you name it!) så er den også i bur når vi ikke er ute og går tur. Det største problemet er at den hyler sånn når den sitter i bur! Hvordan får jeg den til å slutte? Har slått henne med ridepisk for å få henne til å skjønne at dette ikke er lov, men da hyler hun bare mer?! Vi har måttet sette buret nede i vaskekjelleren for å få sove om natten! Det er så slitsomt, og jeg er redd naboene hører bråket!

Ellers er valpen veldig søt asså! Men jeg lurer på en ting. Hvor gammel er hunder når de kan få barn? For lille Vodka(som hun heter :wub: ) er jo så søt så det hadde vært koselig med minivodkaer! Naboen har en råttwailer som vi tenkte å parre henne med.

kos og klem fra Vodka og jeg

:aww: Nailed it! Kjente at blodtrykket steg noen hakk her, og lysten til å riste deg kom frem :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel begynt nå sånt som dette: :whistle:

Hei!

Jeg heter *** og er ny på forumet. Jeg har akkurat fått meg min første hund! Det var et skikkelig impulskjøp, men kjøpte en malinåis/mallinåia(ikke helt sikker på hvordan det skrives, sånn belgisk sauehund som politiet har!) billig fra noen som skulle omplassere den for noen andre som ikke kunne ha den lenger. Den er 14 uker gammel og kjempesøt, men vi har noen problemer. Valpen tygger på ALT! Og så tisser den inne! Vi fikk med bur da vi kjøpte den, så vi har den der om natten(det leste jeg i en hundebok at var veldig lurt!), og når jeg er på jobb. Siden valpen tisser inne og ødelegger så mye(fjernkontrollen til TVen, puter, sko, you name it!) så er den også i bur når vi ikke er ute og går tur. Det største problemet er at den hyler sånn når den sitter i bur! Hvordan får jeg den til å slutte? Har slått henne med ridepisk for å få henne til å skjønne at dette ikke er lov, men da hyler hun bare mer?! Vi har måttet sette buret nede i vaskekjelleren for å få sove om natten! Det er så slitsomt, og jeg er redd naboene hører bråket!

Ellers er valpen veldig søt asså! Men jeg lurer på en ting. Hvor gammel er hunder når de kan få barn? For lille Vodka(som hun heter :wub: ) er jo så søt så det hadde vært koselig med minivodkaer! Naboen har en råttwailer som vi tenkte å parre henne med.

kos og klem fra Vodka og jeg

Hehe, ja tror nok Vodka og du ville fått litt medfart! :aww: Men gjelder jo å ikke overdrive så mye at noen skjønner at det er trolleri da! Jeg hadde nok blitt meget skeptisk etter ridepisken... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en sånn allergihund, sånn labradoodle, for atte pappa er allergisk mot hundehår. Vi lette lenge (sikkert 2 uker!) før vi fant en kjempefin oppdretter som er superseriøse. Det er forresten der de konprinsene kjøpte sin hund og da må det jo være bra liksom! Valpen heter Peppsi er nå 6 uker og vi har hatt den i ei uke allerede! :whistle: Det går kjempefint, men den tisser på gulvet hele tiden! Pappa blir skikkelig sint og har ringt oppdretter for de lovde jo at den tisset ute og var snill og sånn! Men de sier bare att de ikke har noe skyld i det og nekter å gi oss pengene tilbake. Hva mener dere atte vi kan gjøre? Kan vi ringe politiet eller noe? Jeg er jo kjempeglad i Peppsi jeg, men det er så slitsomt at den spiser på skoa mine hele tida og jeg har begynt å ri også så jeg har liksom ikke tid nok heller. Og pappa nyser hele tida så tror de har jugd med at den er allergihund også! Skikkelig dårlig gjort!

Håper noen har vært borti det samme og kan hjelpe oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har nettopp fått meg en valp, og har hørt at det er viktig at man er konsekvent fra føste dag. Valpen skal sove nede i vaskekjelleren, og siden den ikke er renslig ennå har vi den i bur. Den hyler og skriker lenge før den sovner, også bærsjer den i buret HVER natt! Hva skal vi gjøre for at den skal være stille på natten?

Den skriker ogst litt på dagtid, når vi er på jobb - men det plager oss ikke sååå mye, da (vi bor i enebolig).."

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva med

Jeg skulle egentlig ha hund på for fra oppdretter, men h*n valgte å ikke avle på hunden allikevel, så nå har jeg fått den gratis. Vurderer å sette kull på henne selv... Noen som vet om en fin hannhund?

:whistle:

:wub:

Visste nok at du skulle sette valper på Gry så fort du fant ut hd'en hennes! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingsmiljøet er nok noe som trigger, gjerne med setninger som:

Det er helt sykt hva eiere finner på med bikkjene sine, sprayer de fulle av parfyme, og dill. Og det eneste de kan er å stå og se pene ut, de er jo rett og slett dumme de hundene, og en avler jo på de fineste dyra og som også er de dummeste..Og det er så mye ryggslikking,og de som vinner mye ligger med dommerene. OG kjempemange hunder som vinner masse og det er operert for alt mulig rart, men avler på de gjør de. OG dessuten så har sånne som vinner masse mange hunder, parrer i hytt og pine, og bikkjene står alltid i bur.. Nei takk utstilling er for dumminger! PS: jeg har nuch selv så jeg vet hva jeg snakker om, heldigvis har jeg en hund som intelligent, uoperert og jeg har ikke ligget med de fleste domerene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det er MASSE man kan skrive for å provosere :whistle:

"Hvordan er arbeidsmoralen til de som bruker forumet i arbeidstiden" f. eks!

Jeg gjør det selv altså :wub:

Hehe, den er selvølgelig helt elendig! :aww:

VG2 studiespesialiserende har sosiologi (eller hva nå faget heter) og holder for tida på med undersøkelser rundt på skolen. De har laget spørreundersøkelser om selvvalgt tema, alt fra mobbing til røyking til whatever. Ei gruppe har lagt undersøkelse om internettbruk i skoletid/arbeidstid og et av spørsmålene var der hvilke nettsider man bruker mest tid på ila dagen. Alternativene var nettby/facebook, msn/chat (hey, jeg har ikke lagd sprm!), spillsider og youtube. Og det var det! INGEN Hundesonen! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en hund som er 1 år gammel. Han er en blanding av sjefer og border collie og faren er ukjent. Han er veldig ofte veldig slitsom å ha med å gjøre. Han løper ofte rundt i stuen og bjeffer og biter på ting. Noen jeg kjenner som har hund, sier at jeg må gå mer tur med han, men jeg går jo tur med han nesten hver dag, av og til i nesten en hel time. Han har en lang flexiline når vi går på tur, så han får jo mye frihet. Jeg har jo skole og jobb og sånn i tillegg, jeg kan jo ikke bruke hele dagen på han heller. Jeg tror at han prøver å dominere meg og tror at han er sjefen. Når han prøver å dominere meg tar jeg han hardt i nakken og stirrer han i øynene eller jeg kniper han rundt snuten og knurrer og roper til han med mørk stemme, men det hjelper ikke. Hvis han prøver å sjefe på tur, rykker jeg han i båndet, og det hjelper litt. Vil det hjelpe om jeg bytter ut kjettingen med piggkjetting? Hva skal jeg gjøre for at han skal forstå at jeg er sjefen sånn at han slutter å prøve å dominere meg? Det er ikke aktuelt å gå mer tur liksom, for det har jeg ikke tid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel begynt nå sånt som dette: :whistle:

Hei!

Jeg heter *** og er ny på forumet. Jeg har akkurat fått meg min første hund! Det var et skikkelig impulskjøp, men kjøpte en malinåis/mallinåia(ikke helt sikker på hvordan det skrives, sånn belgisk sauehund som politiet har!) billig fra noen som skulle omplassere den for noen andre som ikke kunne ha den lenger. Den er 14 uker gammel og kjempesøt, men vi har noen problemer. Valpen tygger på ALT! Og så tisser den inne! Vi fikk med bur da vi kjøpte den, så vi har den der om natten(det leste jeg i en hundebok at var veldig lurt!), og når jeg er på jobb. Siden valpen tisser inne og ødelegger så mye(fjernkontrollen til TVen, puter, sko, you name it!) så er den også i bur når vi ikke er ute og går tur. Det største problemet er at den hyler sånn når den sitter i bur! Hvordan får jeg den til å slutte? Har slått henne med ridepisk for å få henne til å skjønne at dette ikke er lov, men da hyler hun bare mer?! Vi har måttet sette buret nede i vaskekjelleren for å få sove om natten! Det er så slitsomt, og jeg er redd naboene hører bråket!

Ellers er valpen veldig søt asså! Men jeg lurer på en ting. Hvor gammel er hunder når de kan få barn? For lille Vodka(som hun heter :wub: ) er jo så søt så det hadde vært koselig med minivodkaer! Naboen har en råttwailer som vi tenkte å parre henne med.

kos og klem fra Vodka og jeg

TRaff spikern på hodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg forer hunden min på pedigree sin i reklamen, men hundene mine ser jo ikke sånn ut i det hele tatt? :whistle:

-Alle som eier kamphunder er narkomane, innvandrere, bolere, på trygd og/eller kriminelle

-Jeg syns alle hannhunder burde brukes i avl minst en gang, fordi det er så urettferdig hvis de aldri får seg noe...

-Jeg tenkte å blande min bichon frise med naboens rottweiler, for da får de sånne fine farger og krøller, og jeg kan bruke den som vakthund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!??

Jeg har en liten blanding på tre år, som jeg tror noe er galt med. Hun har ikke vært helt seg selv i det siste, spyr flere ganger for dagen, som oftest med blod i! I tillegg spiser hun ingenting, og drikker, såvidt det er, litt vann. Hun vil heller ikke leke eller gå tur, ligger bare i sengen min hele dagen. Det har vart i ca 4 dager nå, kanskje en uke når jeg tenker meg om.. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, så tenkte jeg skulle spørre dere her! :wub: Hva kan det være?

Har ikke så ****** mye penger for tiden, dessuten prøver jeg å spare til sydentur om noen måneder (holder ikke ut denne kulden!) så vil helst slippe å dra til veterinæren og blakke meg helt liksom. Fy søren for noen priser, skulle vært gratis altså!!

Stakkers babyen min! :whistle:

Takk for svar! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha har tenkt på å starte sånne tråder mange ganger, bare for å se hvordan folk reagerer. Fikk innlegg slettet på et undulatforum fordi jeg sa jeg luftet undulaten i flexibånd og rev ut klørne med tang (ok den siste var kanskje litt på grensen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en hund som jeg kan bruke til å skremme folk? Jeg bor ganske nær mange innvandrere å da blir jeg redd. Så da tenkte jeg at jeg kunne jo ha en hund som var litt sånn tøff sånn at de holdt seg unna når jeg skulle gå til vennene mine og sånn. Særlig har jeg ei venninne som har flere svarte naboer (jeg er ikke rasist asså!) og jeg liker ikke å gå dit fordi de står utenfor og snakker til meg og er litt ekle når jeg går forbi (de snakker jo rart så jeg skjønner ikke hva de sier da). Så jeg vil ha en hund som er litt stor og tøff sånn at de blir redde. Noen som har gode tips? Jeg har tenkt på sånn pittbull for de er jo farlige, men er litt redd den skal bli sint på meg også. Åsså har jeg hørt at de er forbudt da? Hunden må synes det er ok å sitte utenfor leiligheten til venninna mi da for de har ikke lov til å ha hund der. Det har egentlig ikke vi heller, men jeg kan binde den i bakgården så det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget gode eksempler her, ja. Og som sagt tidligere - viktig å ikke gå helt over styr når det gjelder "idiotien", så vil slike innlegg funke veldig bra som et debattgrunnlag.

Dog ville det kanskje ikke funke såååå bra hvis man er godt kjent på forumet, da - så vi får vel finne noen andre fora og prøve de ut på? :whistle:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel begynt nå sånt som dette: :whistle:

Hei!

Jeg heter *** og er ny på forumet. Jeg har akkurat fått meg min første hund! Det var et skikkelig impulskjøp, men kjøpte en malinåis/mallinåia(ikke helt sikker på hvordan det skrives, sånn belgisk sauehund som politiet har!) billig fra noen som skulle omplassere den for noen andre som ikke kunne ha den lenger. Den er 14 uker gammel og kjempesøt, men vi har noen problemer. Valpen tygger på ALT! Og så tisser den inne! Vi fikk med bur da vi kjøpte den, så vi har den der om natten(det leste jeg i en hundebok at var veldig lurt!), og når jeg er på jobb. Siden valpen tisser inne og ødelegger så mye(fjernkontrollen til TVen, puter, sko, you name it!) så er den også i bur når vi ikke er ute og går tur. Det største problemet er at den hyler sånn når den sitter i bur! Hvordan får jeg den til å slutte? Har slått henne med ridepisk for å få henne til å skjønne at dette ikke er lov, men da hyler hun bare mer?! Vi har måttet sette buret nede i vaskekjelleren for å få sove om natten! Det er så slitsomt, og jeg er redd naboene hører bråket!

Ellers er valpen veldig søt asså! Men jeg lurer på en ting. Hvor gammel er hunder når de kan få barn? For lille Vodka(som hun heter :wub: ) er jo så søt så det hadde vært koselig med minivodkaer! Naboen har en råttwailer som vi tenkte å parre henne med.

kos og klem fra Vodka og jeg

*Fnis* Tror muligens jeg hadde falt av etter ridepisken, men :aww:

Hei!

Jeg har en schnahuahua, en jentehund, og jeg leter etter en hannhund som kan parres med henne. Han må (!) være liten, under 8 kg. Gjerne pappilon eller bisjon frise eller andre søte små hunder. Han må være snill. Send sms på tlf 88888888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...