Gå til innhold
Hundesonen.no

Vær et troll!


Carma

Recommended Posts

Hei! Jeg er gjest her og har bare et spørsmål jeg har tenkt litt på, og da er sikkert dere hundemennesker rikitig å spørre.

Jeg har en venninne som har fått seg hund for et par år siden. Og nå virker det som det har gått helt til hodet på henne. Normalt har man jo hund fordi det er koselig, og så er bare hunden med når det skjer noe. Ellers er jo bare hunden der når man kommer fra jobb og sånn. og så går man en tur rundt nabolaget så den får gjort fra seg. Det er jo det folk gjør! Og når man skal bort, er jo som regel hunden hjemme. Man drasser ikke med seg hunden over alt...

Men venninnen min har masse regler, og jeg blir så oppgitt over at det går an å dille så mye med en hund. Regler for alt! Er det vanlig? Eks. må han sitte pent og få vær så god før han går ut døra, eller inn for den sak skyld. Vi andre i kretsen rundt dem får aldri lov til å gi han mat og godis, for "han får mat hjemme".

I tillegg MÅ han gå pent i bånd, han får ikke lov til å trekke foran en gang. Ser jo at de fleste hunder løper glade foran eier og sier fra hvor de vil gå og snuse, men det får ikke denne hunden lov til tydligvis.

Og når vi kommer på besøk, så får ikke hunden løpe bort å hilse når vi lukker opp døren. Nei da må han vente til han "får lov". Jeg kan ikke begripe at det er nødvendig å holde på så mye? Dette er hennes første hund, så hun er jo ikke akkurat ekspert heller liksom...

Når hun går tur så går hun minst en times tid på dagen i hverdagene og gjerne mye lenger i helgene, og det kan da ikke være nødvendig for å få gjort fra seg?

Altså, for all del. Om hun liker det, så er jo det helt ok. Men hun påstår at hunden må få skikkelige turer og ikke bare en luft rundt nabolaget. Jeg mener det er å krisemaksimere litt men...

I tillegg til det, så har hun gått flere kurs med hunden. Det er jo sikkert gøy, så det forstår jeg. Men da begynner hun å trene på det hjemme også! Og helst hver dag. Jeg for min del mener det da må ha gått littebitt i hodet på henne. Men jeg kan jo ikke si det direkte til henne heller..

Bare noen tanker jeg har gjort meg, og irriterer meg litt.. Dere er sikkert enige i at hun går litt langt når det gjelder den hunden sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha har tenkt på å starte sånne tråder mange ganger, bare for å se hvordan folk reagerer. Fikk innlegg slettet på et undulatforum fordi jeg sa jeg luftet undulaten i flexibånd og rev ut klørne med tang (ok den siste var kanskje litt på grensen da)

hmm, må jo være mye lurere med flexibånd enn de fugleselene som jeg har sett at de bruker på større papegøyer..

Her på sonen vet jeg ikke hvilket troll jeg ville vært, men på akvaforum så holder det jo å skrive "gullfiskbolle" eller "de i dyrebutikken sa..." og så er diskusjonen igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en supersøt chiwawa (Paris Hilton hund) som jeg har et problem med. Jeg syns hun bjeffer så innmari mye og jeg orker ikke alt bråket lenger. Jeg skjønner ikke hvorfor hun holder på sånn, for hun har det jo kjempefint!

Hun er ofte med meg på shopping og da sitter hun i Diorvesken sin som hun ELSKER! Hun har også mange forskjellige klær og smykker som hun liker veldig godt. Dessuten så får hun masse god mat hele tiden (hun vil jo ikke spise ekkelt og kjedelig tørrfor stakkar!)

Når vi er ute å kjører bil så koser hun seg skikkelig med å løpe fram og tilbake i hele bilen for å se på alt som skjer. Når hun blir lei av det så pleier hun enten å ligge i fanget mitt å sove eller stå i fanget mitt med labbene på rattet for å følge med! Hun er jo så søt! :whistle:

Jeg har ingen spesielle regler hjemme fordi jeg syns det blir helt feil å kjefte på henne. Hun er jo så liten at hun ikke tåler det...

Før så luftet jeg henne ute noen ganger å, men det ble så slitsomt å plukke henne opp hver gang det kom andre hunder. De er jo så store, så jeg er redd for at de skal tråkke på henne eller kanskje spise henne... Så nå har hun lært å gjøre fra seg i kattedoen! Det er jo bare såå praktisk! Og da kan hun kose seg i vesken når vi er ute!

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal drive å bjeffe hele tiden... Hun har jo et perfekt liv! Noen ganger så skrur jeg bare på musikk kjempehøyt sånn at jeg ikke hører henne. Det funker jo egentlig veldig bra, men noen ganger vil jeg at det skal være litt stille liksom. Er det noen som har no tips?

Jeg skal forresten parre henne nå snart, så hvis det er noen som har en liten og søt guttehund (ikke så viktig hvilken rase det er)så kan vi sikkert bli enige om noe! Hun er 100% reinrasa, men jeg har ikke stamtavle. Syns det var så unødvendig og det ble jo mye billigere da jeg kjøpte en hund uten! Hun er forresten snart 6 mnd og hun er jo sååå søt at valpene må jo bli supersøte! Dessuten så tjener man ganske masse på det å! Ta kontakt :wub:

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste nok at du skulle sette valper på Gry så fort du fant ut hd'en hennes! :whistle:

jaja, venter bare på AD resultatene nå :wub:

-Jeg syns alle hannhunder burde brukes i avl minst en gang, fordi det er så urettferdig hvis de aldri får seg noe...

Denne kunne du truffet meg med.... hehe.

Hahaha har tenkt på å starte sånne tråder mange ganger, bare for å se hvordan folk reagerer. Fikk innlegg slettet på et undulatforum fordi jeg sa jeg luftet undulaten i flexibånd og rev ut klørne med tang (ok den siste var kanskje litt på grensen da)

hehehe, det ble slettet faktisk :aww: Men syns jeg ser du er på tur med undulat i flexi altså :hmm:

Vi hadde jo seriøst tenkt å spørre etter tursele til Tarantellaen vår på dyrebutikken vi da... Men kom aldri så langt før monica n kjente oss igjen... Pokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo seriøst tenkt å spørre etter tursele til Tarantellaen vår på dyrebutikken vi da... Men kom aldri så langt før monica n kjente oss igjen... Pokker :wub:

Hihi, ja og etterpå var hun jo nærmest sjokkskadet stakkars så da turte ikke jeg å spørre etter noe iallefall! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...