Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangehallen


Caroline

Recommended Posts

Krona stiller alene på sunndalsøra samme helg, hvor mange og hvem er det som stiller på stange? Bare yodel barn? Er jo så spent på denne helgen, må få høre på mld hvordan det går med dere Liv!

3 yodelbarn (Fogo, Elvis & Tara)

og 2 andre :hmm:

Moro med så mange valper, det blir nok tøff konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Arrangør er i hvert fall litt på tåhev, virker det som, og forberedt på at det kan bli kluss. Men vi får krysse fingrene i det lengste - det er mange flinke folk som arrangerer Stangeutstillingen, med kalde hoder og store nettverk, så det blir da utstilling. Det er jo også lettere å få kjørt dommere til noe mer sentrale Stange enn Bergen, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om dommere fra resten av Europa så er Stange like usentralt som Bergen.

Vi får bare håpe, men jeg har allerede belaget meg på at ting kan skje og at det kan bli dommer-endring.

Bare å vente og håpe på at denne andre vulkanen ikke blåser ut også.

Jeg har dommere fra Polen og Estland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om dommere fra resten av Europa så er Stange like usentralt som Bergen.

Vi får bare håpe, men jeg har allerede belaget meg på at ting kan skje og at det kan bli dommer-endring.

Bare å vente og håpe på at denne andre vulkanen ikke blåser ut også.

Jeg har dommere fra Polen og Estland...

Ikke enig, om en skal finne erstattere kan en i større grad benytte seg av svenske og danske dommere, da de sparer de åtte ekstra timene det er til Bergen. Altså får en flere å velge i, når kjøreradiusen settes. Dommerne lander uansett på Gardermoen, og må fraktes derfra til Stange - om de ankommer Oslo S med tog eller båt er ikke mange milene forskjell og derfor en mulig løsning.

Dommeren fra Estland kan for eksempel ta båt til Stockholm, og tog til Oslo og Stange. Jeg er overbevist om at mange viser ekstra smidighet for å få dette til, så lenge det er snakk om en tverrnasjonal situasjon vi har her, og ikke bare en flystreik i Norwegian eller annet "lokal" kluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit at det er iallefall en som ikke er Yodel-barn, den skal nok jeg stille, mest sannsynlig. :hmm:

Jaa, eller Stine. :hmm: Er litt skeptisk til å sende ho inn i ringen med noen ho ikke kjenner, for ho er jo ikke så overentusiastisk med fremmede akkurat, men nå har ho jo tilbrunget 20 timer i bil med Stine, og sovet på henne en natt, og ho liiiiiiiiiiiiiiiiker jo Stine. Men vi får se. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg finner fortsatt ikke noe liste over påmeldte til søndagen (er det vel), altså den andre utstillingen der de ikke hadde glemt ring en (hvis noen skjønte nå :))... litt irriterende.

Jeg skjølnner ikke hva du mener. PM for søndag er det lenket til to ganger her, ring 1 manglet - og Yodel la ut de hundene.

Eller misforsto jeg deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg finner fortsatt ikke noe liste over påmeldte til søndagen (er det vel), altså den andre utstillingen der de ikke hadde glemt ring en (hvis noen skjønte nå :))... litt irriterende.

Når det gjelder lørdag, finner du alt du trenger på hjemmesiden til Norsk Welsh Corgi Klubb. Når det gjelder søndagen tror jeg vi bare har fått ringoppsett på mail. Har ikke funnet den på Dobermannklubben sin side eller andre steder.

Edit: aCa la ut link fra DogWeb:

Men jeg fant i hvertfall hundeoversikten på dogweb.

Den viser ringoversikten søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har noen oversikten på hvilke raser som er i hvilken ring på lørdag? jeg har bare fått start nr jeg :)

Det ligger på arrangørens hjemmeside - her

Det er også link fra NKK, så de har gjort det de kan for å få ut informasjonen når det en gang ble teknisk kluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 MINUSgrader i Spydeberg i morges...

Begynner nesten å få kalde føtter (pun intended!) for å campe i helgen, jeg.

Meeeen - to mennesker og 4 hunder i en liten camp.vogn burde jo kunne overleve to netter, da, kanskje, muligens.

Huff og hutre, hutre..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 MINUSgrader i Spydeberg i morges...

Begynner nesten å få kalde føtter (pun intended!) for å campe i helgen, jeg.

Meeeen - to mennesker og 4 hunder i en liten camp.vogn burde jo kunne overleve to netter, da, kanskje, muligens.

Huff og hutre, hutre..

Susanne

Synd det ikke er noe strøm der. Vifteovn er sååååå mye bedre enn gassovn. Men bare det ikke er glatte veier så skal jeg ikke klage jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart ... ;):wub:

Rart at man skal glede seg så mye.

Men jeg mistenker at jeg er underernært på utstillinger.... ;)

Siste var letohallen i Februar og før det var det NKK Hamar 08... :wub: Så det har vært veldig lite i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart ... ;):wub:

Rart at man skal glede seg så mye.

Men jeg mistenker at jeg er underernært på utstillinger.... ;)

Siste var letohallen i Februar og før det var det NKK Hamar 08... :wub: Så det har vært veldig lite i det siste..

Amagad! Kanskje den skumle kamphunden din kan hilse på den lille veskehunden min etter at han har blitt BIS Veteran? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart ... ;):wub:

Rart at man skal glede seg så mye.

Men jeg mistenker at jeg er underernært på utstillinger.... ;)

Siste var letohallen i Februar og før det var det NKK Hamar 08... :wub: Så det har vært veldig lite i det siste..

Jeg skjønner deg godt - jeg har abstinenser som bare det, har ikke vært på utstilling siden NKK Bø. Jeg trenger månedlige doser! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 MINUSgrader i Spydeberg i morges...

Begynner nesten å få kalde føtter (pun intended!) for å campe i helgen, jeg.

Meeeen - to mennesker og 4 hunder i en liten camp.vogn burde jo kunne overleve to netter, da, kanskje, muligens.

Huff og hutre, hutre..

Susanne

Vært styggkaldt i natt.. men si meg.. Spydeberg? Forvillet deg hit ut på bondelandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært styggkaldt i natt.. men si meg.. Spydeberg? Forvillet deg hit ut på bondelandet?

O.M.G. - JEG nei, har vel knapt engang VÆRT i Spydeberg, liksom... ha ha ha..

Neida, bare en kollega som gjorde en stor sak av alle de minusene det var på morgenkvisten - her var det vel ca 1 minusgrad, tror jeg.

Men hvitt på plenen i går, snø og hagl gjorde jo ikke campinglysten noe større, da! Heldigvis hadde jeg tatt meg fri i dag fra jobben for å fikse vognen (glad det ikke var i går).

Nyyydelig vær i dag - sol og fint.

Så inne i vognen begynner den å bli beboelig nå - batteri satt inn, kjøleskap står og "godter" seg på strøm og lader samtidig batteriet, vann er fylt på kannene foran og pumper og alt fungerer som det skal. Handlingen er unnagjort, og nå gjenstår det litt pakking og bading av 1 stk liten blå juniorgutt som kom hit i går.

Vaskemaskinen står på for fullt - og det føles som om man har kontroll på det meste...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og det føles som om man har kontroll på det meste...

Susanne

Og der fikk jeg anløp til panikk, for jeg innså at alt jeg trenger i helga fremdeles er pakket ned i alskens esker og kasser. Og jeg vet ikke hvilke esker og kasser... Kanskje begynne å grave... Jaggu godt jeg ikke reiser før lørdag moooorgen (stå opp syv for å dra på jobb, det er vanskelig - men å planlegge å stå opp fem for å dra på utstilling, det er greit...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...