Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangehallen

Caroline

Recommended Posts

Skrevet

Krona stiller alene på sunndalsøra samme helg, hvor mange og hvem er det som stiller på stange? Bare yodel barn? Er jo så spent på denne helgen, må få høre på mld hvordan det går med dere Liv!

3 yodelbarn (Fogo, Elvis & Tara)

og 2 andre :hmm:

Moro med så mange valper, det blir nok tøff konkurranse.

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nei ikke jeg heller... isj... nå har jeg glemt dommer og sånn, men jeg trooor ikke det var norsk for meg...

Symra har en dansk og en kroatisk dommer. :hmm:

Skrevet

Arrangør er i hvert fall litt på tåhev, virker det som, og forberedt på at det kan bli kluss. Men vi får krysse fingrene i det lengste - det er mange flinke folk som arrangerer Stangeutstillingen, med kalde hoder og store nettverk, så det blir da utstilling. Det er jo også lettere å få kjørt dommere til noe mer sentrale Stange enn Bergen, tross alt.

Skrevet

Når det er snakk om dommere fra resten av Europa så er Stange like usentralt som Bergen.

Vi får bare håpe, men jeg har allerede belaget meg på at ting kan skje og at det kan bli dommer-endring.

Bare å vente og håpe på at denne andre vulkanen ikke blåser ut også.

Jeg har dommere fra Polen og Estland...

Skrevet

Når det er snakk om dommere fra resten av Europa så er Stange like usentralt som Bergen.

Vi får bare håpe, men jeg har allerede belaget meg på at ting kan skje og at det kan bli dommer-endring.

Bare å vente og håpe på at denne andre vulkanen ikke blåser ut også.

Jeg har dommere fra Polen og Estland...

Ikke enig, om en skal finne erstattere kan en i større grad benytte seg av svenske og danske dommere, da de sparer de åtte ekstra timene det er til Bergen. Altså får en flere å velge i, når kjøreradiusen settes. Dommerne lander uansett på Gardermoen, og må fraktes derfra til Stange - om de ankommer Oslo S med tog eller båt er ikke mange milene forskjell og derfor en mulig løsning.

Dommeren fra Estland kan for eksempel ta båt til Stockholm, og tog til Oslo og Stange. Jeg er overbevist om at mange viser ekstra smidighet for å få dette til, så lenge det er snakk om en tverrnasjonal situasjon vi har her, og ikke bare en flystreik i Norwegian eller annet "lokal" kluss.

Skrevet

Jeg veit at det er iallefall en som ikke er Yodel-barn, den skal nok jeg stille, mest sannsynlig. :hmm:

Jaa, eller Stine. :hmm: Er litt skeptisk til å sende ho inn i ringen med noen ho ikke kjenner, for ho er jo ikke så overentusiastisk med fremmede akkurat, men nå har ho jo tilbrunget 20 timer i bil med Stine, og sovet på henne en natt, og ho liiiiiiiiiiiiiiiiker jo Stine. Men vi får se. :hmm:

Skrevet

Men jeg finner fortsatt ikke noe liste over påmeldte til søndagen (er det vel), altså den andre utstillingen der de ikke hadde glemt ring en (hvis noen skjønte nå :hmm:)... litt irriterende.

Skrevet

Men jeg finner fortsatt ikke noe liste over påmeldte til søndagen (er det vel), altså den andre utstillingen der de ikke hadde glemt ring en (hvis noen skjønte nå :))... litt irriterende.

Jeg skjølnner ikke hva du mener. PM for søndag er det lenket til to ganger her, ring 1 manglet - og Yodel la ut de hundene.

Eller misforsto jeg deg nå?

Skrevet

Men jeg finner fortsatt ikke noe liste over påmeldte til søndagen (er det vel), altså den andre utstillingen der de ikke hadde glemt ring en (hvis noen skjønte nå :))... litt irriterende.

Når det gjelder lørdag, finner du alt du trenger på hjemmesiden til Norsk Welsh Corgi Klubb. Når det gjelder søndagen tror jeg vi bare har fått ringoppsett på mail. Har ikke funnet den på Dobermannklubben sin side eller andre steder.

Edit: aCa la ut link fra DogWeb:

Men jeg fant i hvertfall hundeoversikten på dogweb.

Den viser ringoversikten søndag.

Skrevet

Hei har noen oversikten på hvilke raser som er i hvilken ring på lørdag? jeg har bare fått start nr jeg :)

Skrevet

Hei har noen oversikten på hvilke raser som er i hvilken ring på lørdag? jeg har bare fått start nr jeg :)

Det ligger på arrangørens hjemmeside - her

Det er også link fra NKK, så de har gjort det de kan for å få ut informasjonen når det en gang ble teknisk kluss.

Skrevet

Noen som skal oppover søndag og kan stille en shibatispe? Hun er alene i rasen

Jeg er der hele helgen og kan sikkert stille, dersom noen kommer med henne og har alt klart?

Skrevet

9 MINUSgrader i Spydeberg i morges...

Begynner nesten å få kalde føtter (pun intended!) for å campe i helgen, jeg.

Meeeen - to mennesker og 4 hunder i en liten camp.vogn burde jo kunne overleve to netter, da, kanskje, muligens.

Huff og hutre, hutre..

Susanne

Skrevet

Meeeen - to mennesker og 4 hunder i en liten camp.vogn burde jo kunne overleve to netter, da, kanskje, muligens.

Huff og hutre, hutre..

Susanne

Synd det ikke er noe strøm der. Vifteovn er sååååå mye bedre enn gassovn. Men bare det ikke er glatte veier så skal jeg ikke klage jeg.

Skrevet

Nå er det snart ... ;):wub:

Rart at man skal glede seg så mye.

Men jeg mistenker at jeg er underernært på utstillinger.... ;)

Siste var letohallen i Februar og før det var det NKK Hamar 08... :wub: Så det har vært veldig lite i det siste..

Skrevet

Siste var letohallen i Februar og før det var det NKK Hamar 08... :wub: Så det har vært veldig lite i det siste..

Amagad! Kanskje den skumle kamphunden din kan hilse på den lille veskehunden min etter at han har blitt BIS Veteran? :wub:

Skrevet

Jeg skjønner deg godt - jeg har abstinenser som bare det, har ikke vært på utstilling siden NKK Bø. Jeg trenger månedlige doser! :wub:

Skrevet

Huff og hutre, hutre..

Susanne

Vært styggkaldt i natt.. men si meg.. Spydeberg? Forvillet deg hit ut på bondelandet?

Skrevet

Vært styggkaldt i natt.. men si meg.. Spydeberg? Forvillet deg hit ut på bondelandet?

O.M.G. - JEG nei, har vel knapt engang VÆRT i Spydeberg, liksom... ha ha ha..

Neida, bare en kollega som gjorde en stor sak av alle de minusene det var på morgenkvisten - her var det vel ca 1 minusgrad, tror jeg.

Men hvitt på plenen i går, snø og hagl gjorde jo ikke campinglysten noe større, da! Heldigvis hadde jeg tatt meg fri i dag fra jobben for å fikse vognen (glad det ikke var i går).

Nyyydelig vær i dag - sol og fint.

Så inne i vognen begynner den å bli beboelig nå - batteri satt inn, kjøleskap står og "godter" seg på strøm og lader samtidig batteriet, vann er fylt på kannene foran og pumper og alt fungerer som det skal. Handlingen er unnagjort, og nå gjenstår det litt pakking og bading av 1 stk liten blå juniorgutt som kom hit i går.

Vaskemaskinen står på for fullt - og det føles som om man har kontroll på det meste...

Susanne

Skrevet

- og det føles som om man har kontroll på det meste...

Susanne

Og der fikk jeg anløp til panikk, for jeg innså at alt jeg trenger i helga fremdeles er pakket ned i alskens esker og kasser. Og jeg vet ikke hvilke esker og kasser... Kanskje begynne å grave... Jaggu godt jeg ikke reiser før lørdag moooorgen (stå opp syv for å dra på jobb, det er vanskelig - men å planlegge å stå opp fem for å dra på utstilling, det er greit...)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...