Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner i akershus?

wenche89

Recommended Posts

• Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Mulig ei venninne også blir med i morgen :wub: hun måtte bare se an været først :whistle:

Monica: skal du ha med begge dine eller?

Litt usikker. Jeg tror det er lurest å bare ta med Chilli (bocca kan bli litt kjeftete med noen andre hunder).

Skrevet

Litt usikker. Jeg tror det er lurest å bare ta med Chilli (bocca kan bli litt kjeftete med noen andre hunder).

æsj da, Bali som hadde gledet seg til å møte Bocca :whistle:

Skrevet

Vi kan gjerne ha treff i helgen:) Men fortsatt treff i morgen eller? Hvilken dag i helgen passer best?

ååhh så bra :whistle: Kita, Aimee, Sindre, Tonje og jeg kommer gjerne en tur :):wub: Mulig Ailo også blir med :D fri hele helga hele gjengen :aww: bare si sted, tid og dag :hmm: gleder meg! hva med å grille??

Skrevet

Vi kan gjerne ha treff i helgen:) Men fortsatt treff i morgen eller? Hvilken dag i helgen passer best til helgen?

Jada, må jo treffes i morgen også såklart :wub:

Passer for meg når som helst i helgen :whistle: Lørdag eller søndag som er best da mon tro?

Skrevet

Jeg kan begge dagene:) Ja, vi kan gjerne grille:) Jeg vet ikke om noen plasser som passer til det, men om noen andre her vet om et supert sted så er det bra:)

Gleder meg:)

Skrevet

Jeg og Aimee blir med som sagt...sannsynligvis Sindre (samboer'n) og Ailo også...

Grilling er knall, men skal vi ha bål må vi ha med litt ved hver også...?

Skrevet

Vi har gasspeis vi så ikke noe ved her :whistle:

Men jeg aner ikke hvor det går an å grille jeg? funker det utenfor nebbursvollen da? Eller er det sånn at man må ha en bålplass hvor det er lov til å grille??

Skrevet

Jeg aner faktisk ikke. Dumt hvis det kommer noen gående forbi der som er nøye på sånnt hvis det ikke er lov. Men jeg tenkte kanskje i en skogkant et sted, men har jo kommet så mye snø så jeg vet ikke helt hvor det blir best jeg. Greit å ha et sted det er brøyta så ikke de små hundene drukner;)

Skrevet

Så hyggelig:) Hviklen rase får du:)?

Vi henter vår Groenendael jente til Fredag(Belgisk fårehund). Tipper jeg kan være med på disse treffene når hu bare har blitt litt eldre. Tipper vi bruker første uka iallefall på å bli kjent :whistle:

Skrevet

Vi henter vår Groenendael jente til Fredag(Belgisk fårehund). Tipper jeg kan være med på disse treffene når hu bare har blitt litt eldre. Tipper vi bruker første uka iallefall på å bli kjent :whistle:

Så hyggelig! Ja, da er det bare å bli med:) Gleder oss masse til og hilse på deg og din lille:)

Skrevet

Så hyggelig! Ja, da er det bare å bli med:) Gleder oss masse til og hilse på deg og din lille:)

så morro med en litten gronnis :wub:

Er lov å grille fra 15. oktober til 15. april :aww: etter det også, hvis man f. eks griller ved vannkanten osv :hmm: eller så går det jo fint med engangsgrill :whistle:

Skrevet

helst lørdag for min del...men begge passer altså...:wub:

haha ok, men da sier vi lørdagen da? :whistle: Passer sånn sett best for meg på lørdagen også, for på søndager er vi på hundetrening!

Skrevet

Da tar vi lørdagen:) Noe tidspungt som passer dårlig? Eller kan jeg bare fåreslå kl 14? Å tar vi med engangsgrill kan vi jo være utenfor nebbern:) Ikke verdens koseligste sted og sitte å grille, men jeg kommer ikke på noen bedre steder;)

Skrevet

Finnes det en enkel veiforklaring dit, for oss som ikke er kjent i det hele tatt? :wub:

klokka 14 passer bra det vettu...:aww: gleder meg til å møte dere alle sammen! :whistle: Hvor mange blir vi egentlig?

Skrevet

Hvis du har GPS så er adr: Badeveien, 2003 Lillestrøm:)Når du kommer til en Obs butikk i lillestrøm så står det godt skiltet:)

Gleder meg masse til å treffe dere også:whistle: Trur vi blir ganske mange, alle som blir med kan jo si fra her, så får vi en oversikt over hvor mange som kommer å hvor mange hunder:) Jeg kommer i allefall men whippeten min, mulig samboeren min blir med også:wub: Så er det treff i morgen da jeg skal ha med rottisen, så hvis han ikke er altfor plagsom så kanskje han blir med:)

Skrevet

Hvis du har GPS så er adr: Badeveien, 2003 Lillestrøm:)Når du kommer til en Obs butikk i lillestrøm så står det godt skiltet:)

Gleder meg masse til å treffe dere også:wub: Trur vi blir ganske mange, alle som blir med kan jo si fra her, så får vi en oversikt over hvor mange som kommer å hvor mange hunder:) Jeg kommer i allefall men whippeten min, mulig samboeren min blir med også:aww: Så er det treff i morgen da jeg skal ha med rottisen, så hvis han ikke er altfor plagsom så kanskje han blir med:)

Ja lørdag kl. 14 er fint :hmm: kommer med Kita og kanskje golden til mamma og dem :whistle: er det mulig å slippe hundene der?? eller er det mye folk og trafikk der?? :)

Skrevet

Ja lørdag kl. 14 er fint :whistle: kommer med Kita og kanskje golden til mamma og dem :wub: er det mulig å slippe hundene der?? eller er det mye folk og trafikk der?? :aww:

Så bra:) vi kan slippe hundene der:) Men det er folk som går turer å sånn der da. Jeg vet om et sted i "skogen" som kan være bedre, men jeg må bare gå dit en tur først så jeg får se hvor mye snø det er der:) da er det 15 min å gå først på grusvei med veldig lite trafikk:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
    • Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...