Gå til innhold
Hundesonen.no

Ankomst til ball


Ia

Recommended Posts

11. Februar er det et stort ball på skolen vår.

På skolen vår er det ikke sånn at vi har ball hvert år, sånn som en del andre steder. Vi har ET ball i tiende, kun for vårt trinn. Dette har alltid vært tradisjon, og ballet er en stor begivenhet. Man styler jeg hos frisør, kjøper ny dyr kjole, ordner negler og brunfarge.. alt for å kunne føle seg som prinsesse for en dag.

Hvert år er det er kåring om "beste antrekk" og "beste ankomst". Antrekket er i orden, men anskomsten derimot.. Kjæresten min, som jeg skal dra med, bryr seg egentlig ikke så veldig :hmm: Så det bli liksom litt opp til meg å finne på noe.

Vi hadde egentlig tenkt å være en gjeng som spleiset på limo. Men det er det så mange som har gjort før (er liksom 5 limoer hvert år). Pluss at jeg og typen vil dra sammen, bare vi to. Og da blir det 2000 kr på hver :whistle:

Så jeg tenkte på hest og kjerre/slede. Kunne sikkert fiksa det lett, kjenner jo flere med hest i området. Men nå har en jentegjeng funnet ut at de skulle gjøre det (neste gang holder jeg ideene mine for meg selv!) :)

Så, nå er jeg helt tom for ideer. Virker sikkert meningsløst for mange, men ankomsten er liksom viktig på abildsø-ballene.

Noen som har noen ideer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ballet er 11. januar, får dere i hvert fall prisen for seneste ankomst! :whistle:

Hva med hund og vogn?

Eller i en kul veteranbil? Det finnes sikkert foreninger en kan ringe, og høre om en vil ta en kjapp tur med dere. Sånn Titanic-bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundespann og saccovogn?

Det hadde jo vært litt kult! MEn hvor i alle dager skal jeg finne et hundespann midt i Oslo :whistle:

Hvis ballet er 11. januar, får dere i hvert fall prisen for seneste ankomst! :hmm:

Hva med hund og vogn?

Eller i en kul veteranbil? Det finnes sikkert foreninger en kan ringe, og høre om en vil ta en kjapp tur med dere. Sånn Titanic-bil...

Haha! Mente 11. Februar, har endra nå :)

Det var en god ide! Litt sånn romantisk scene fra en gammel, amerikansk film :) Skal undersøke litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert noen veteranbilforreninger som man kanskje skulle kunne kontakte?

Men det beste er vel finne på noe som er skikkelig showstopper når dere ankommer?

Leie noen små barn som går foran og kaster roseblader (alt. som synger?)..

Arrangere at dere har 5-6 "secret service" folk som kommer rett foran dere, i Men in Black-klær, solbriller og sånn, sjekker at det er "trygt"..

Ikke så lett å komme på noe, da.. Men noe slikt hadde i alle fall vært bemerkelsesverdig..

(Skulle ha sett på disse "Sweet sixteen"programmene - DER var det bra entreer, der!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får helt sikkert tak i noen med saccovogn og et par hunder, hør med trekkhundklubben, f.eks disse: http://www.omtk.no/content/default.asp, de kan sikkert hjelpe dere videre. Det er jo superorginalt og dere får det helt sikkert VELDIG billig, tupper mange hundefolk bare synes det er festlig å være med på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ridende på hvit hest i hvit kjole på mitt ball i 10. klasse. Det var saker :whistle:

Sjekk med Norsk Trekkhundklubb om du tenker på saccovogn. (www.norsktk.no) De har flere saccovogner man kan låne, og det skulle vel ikke være alt for vanskelig å finne to trekkhunder :hmm: Holder til på Kjelsås, om det sier deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag:

- Ridende til hest isteden for hest og kjerre. (Gjerne i damesal for din del.)

- Tandemsykkel (okey, kanskje ikke så kult i snø, men skiller seg nå ut, da! ;) )

- Veteranbil har blitt nevnt alt, det er jo kult!

- Helikopter...? :whistle:

Gjett hvem som skal betale for moroa?

Politibil? Med sirener?

Da må man vel kjenne noen i politiet? Securitasbil blir ikke helt det samme :hmm:

Jeg kom ridende på hvit hest i hvit kjole på mitt ball i 10. klasse. Det var saker :)

Sjekk med Norsk Trekkhundklubb om du tenker på saccovogn. (www.norsktk.no) De har flere saccovogner man kan låne, og det skulle vel ikke være alt for vanskelig å finne to trekkhunder :) Holder til på Kjelsås, om det sier deg noe.

Ingvild ville nok også gjerne ri, men det var det med kjæresten, da... Æsj, han kunne jo leie hesten.

Det med bodygarder som en foreslo, skal vi vel kunne ordne...

Men altså, billige forslag mottas med takk. Hilsen banken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som de på miljøkonferansen i Danmark. Med livvakter og blålys på sivile biler. Få "bodyguards" kjører rundt i onkels reklamebiler egentlig. Blålys skal være å få kjøpt i butikker. Google finner sikkert ut noe slikt. Ellers eier Nordisk Film sikkert mer enn en politibil da. :whistle: Om dere har noen kjente der.

Evt bærestol noe a la slik som de rike i gamle dager ble fraktet rundt i. Da er det bare å finne noen villige mannfolk å bære...

Ellers hadde et fallskjermhopp garantert vekket oppsikt. Noe a la James Bond opplegg. :hmm: Billigere enn helikopter er det sikkert og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme forslag :whistle:

Skulle gjerne ridd, jeg. Men så er det allergien (går bra og ri egntlig, men hestehår mot bar hud blir kanskje å overdrive litt :hmm:), og kjæresten er livredd hester.

Politibil hadde jo vært sykt kult! Noen som kjenner folk i politiet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref banken: gå på ski! Det er helt gratis og om dere går på tandemski så er det enda mer imponerende!

Haha! God idé, siden du aldri har sett meg på ski :whistle:

Men jeg kan virkelig ikke stå på ski :hmm: Og i tynn ballkjole, synes jeg det virker veeeldig kalt å tryne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyvende teppe! Eller sopelimer! Eller en hippogriff, eller en føniks!

Eller dere kan si at dere kommer med thestrals, men at ingen kan se dem, for de kan jo bare bli sett av de som har sett døden.

Eller ville du kanskje ha litt mer jordnære forslag? Det er jeg ikke fullt så god på, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Med korps foran?

- Han drar deg på akebrett (det er billig det! :whistle: )?

- Noen (gjerne søte barn) strør roseblader foran dere når dere kommer gående?

- Omgitt av hylende russ?

- På stylter?

- Med 10 paparazzier som tar bilder og prøver å få dere til å komme med en uttalelse på vei inn?

- Reinsdyrslede med julenissen som "sjåfør"? Dele ut små gaver også så er dere sikre vinnere vettu! :hmm:

Og nå gikk jeg tom for fantasi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers hadde et fallskjermhopp garantert vekket oppsikt. Noe a la James Bond opplegg. ;) Billigere enn helikopter er det sikkert og.

DEN likte jeg!! Og DET bør "banken" betale syns jeg! :whistle: hihi

Politibil hadde jo vært sykt kult! Noen som kjenner folk i politiet? :hmm:

Hvorfor ikke bare ringe dem å spørre?? Kanskje de er i godt humør en dag? Og ha en backup plan da... Om purken plutselig har mye å gjøre :) Men om de har lite å gjøre, så er det vel ikke umulig de vil stille opp kanskje? Litt god reklame er aldri dumt for dem tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyvende teppe! Eller sopelimer! Eller en hippogriff, eller en føniks!

Eller dere kan si at dere kommer med thestrals, men at ingen kan se dem, for de kan jo bare bli sett av de som har sett døden.

Eller ville du kanskje ha litt mer jordnære forslag? Det er jeg ikke fullt så god på, nemlig.

Jeg liker! :) :) Om jeg skal ha noe stilig annkomst til et ball igjen, så blir det garantert ridende på en thestral.. Selv om jeg ikke kan se den (egentlig ekstra kult det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...