Gå til innhold
Hundesonen.no

Saluki-jenta mi kommer til helga.


KristinR

Recommended Posts

Ville bare dele med dere. Etter å ha vært oppvokst med boxer og hatt 6-7 stykker de siste 20 årene er tiden inne for å prøve noe nytt. Hjemme har jeg ei boxertispe på 15 mnd. Gamlegutten min døde rett før jul. Har også ei boxertispe ute på fòr. Har alltid vært fasinert av mynder, og da særlig saluki og afgansk mynde. Og nå er tiden inne for å prøve noe nytt. For ei som kun har erfaring med boxer er dette både spennende og skremmende.

Til helga skal jeg hente ei 4 mnd gammel tispe fra kennel Al Wathba i Sverige. Denne jenta skulle egentlig til Saudi Arabia, men jeg tror hun får det mye bedre hjemme hos meg, hi hi:-)

Hun er en korthåret saluki. Det vil si at hun ikke har pels på ørene, halen og bak beina.

Siden hun ikke er 8 uker så har hun rukket å bli ganske stor allerede. Jeg tror hun er godt sosialisert så for min del gjør det ingenting.

Til helga tar jeg buss i mange timer og skal overnatte to netter hos oppdretteren. Gleder meg til å bli kjent med henne og hundene hennes + lille Calwa Takida som er kennelnavnet hennes.

Kom gjerne med forslag til daglignavn. Jeg har noen navn på blokka: Lulu, Loppa, Suki, Sienna og Aurora. Navnet bør passe med Lykke som jenta jeg har hjemme heter.

Her er et par bilder av henne. De første to er hun 8 uker på, de to neste 3,5 mnd.

calwa017.jpg

calwa130.jpg

DSCN2813.jpg-for-web-normal.jpg

DSCN2814.jpg-for-web-normal.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Jeg gleder meg sikkelig til å få møtt henne! Hun er knall søt :banana: jeg likte LULU. hihi

For min del ble overgangen til Mynde ganske bra. Ble mye mer positivt overrasket. Eneste store forkjell som jeg har lagt merke til (forutenom personlige forskjeller) var at det var litt uvant med at maten kunne være et problem. Jeg har jo/hatt matglade hunder, og en hund som ikke vil spise kan være ganske fustrerende! Mynder kan ha problemer med å spise bra, spesiellt i unghund tiden. Og de som er tynne fra før, så skal det ikke mye til før de blir enda tynnere. Jeg vet ikke om saluki har et vanlig problem med dette da. :lol:

Gleder meg til å høre mer når hun har kommet hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg skjønner det kan de være ganske småspiste i matveien ja. Men vi får håpe at en kombinasjon av litt konkurranse i matveien + litt Vom & Hundemat blandet med tørrfòr skal hjelpe på en eventuell spisevegring.

Vi får se hva navnet blir. Må møte henne først tror jeg før jeg tar noe endelig valg. Takk for forslag:-)

Skal legge inn mer bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun var veldg fin. Jeg liker de med hår, men er nok særlig glad i de uten fjoner.

Jeg synes hun burde hete Lyst. Lyst og Lykke, det passer fint sammen og det sier litt om hvilket syn du har på hunder. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...