Gå til innhold
Hundesonen.no

Saluki-jenta mi kommer til helga.


KristinR

Recommended Posts

Lille søtnos :icon_confused:

Leste på siden din og humret godt i skjegget ang kompostgrinder ingen hindring når det er en seng på andre siden :D Saluki liker å ligge med mamma i sengen, og når man attpåtil er glatthår er det ekstra stas å kroe seg under dynen. Og de har et oppkomme av smarte idèer for å få det som de vil så jeg blir ikke overrasket om du en vakker dag bare kapitulerer. Og du er helt klart ikke den første som gjør det :D

Lykke, og Lady, til videre. Skal følge med i ditt nye saluki-liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Lille lukisvalpen min som slett ikke er så lita har nå vært hos meg i tre uker. Det meste har nå "gått seg til". Jeg ba jo om litt arbeid da jeg skaffet en valp samtidig som jeg har en ettåring i hus.

Lady er en fantastisk behagelig hund. Hun kryper rett inn i hjertet på en. Vil hun ha kos så kommer hun gjerne og legger seg kliss inntil meg og putter snuten i halsgropen min. Hun er glad i varme og nærhet. Samtidig så er det når un vil ha kos at hun kommer, ikke når jeg vil hi hi. Det er saluki det. Jeg gjør hva jeg vil når jeg vil. Dette merkes også når vi jobber med kontakt og innkalling. Om hun ikke vil så vil hun ikke dermed basta.

Jeg utstyrer meg med godbiter som svinestek og lever på tur. Da øker sjansen for at hun kommer når jeg roper. Hun er ikke redd folk vi møter på tur, men er usikker inntil hun har luktet på de. Hjemme når vi får besøk så er hun helt loko i huet. Da er hun minst like glad som boxeren min.

Hun har mer vaktinstinkt enn jeg var klar over at de kunne ha. Jeg har forsøkt å sperre slik at hun ikke kan stå på to i kjøkkenvinduet og se ut. For gjør hun det knurrer og bjeffer hun på alt og alle. Samme om det ringer på døra. Det er også en atferd jeg ikke er så veldig vant med fra boxer. Tar gjerne imot tips da jeg ser at dette er en økende "tendens" hos henne.

Fremmede hunder er hun ganske redd men samtidig nysgjerrig på. Kommer de løpende mot henne blir hun livredd, men om de står i ro går hun gjerne bort og snuser på de.

For å ikke ta knekken på meg selv så har jeg to bur på stua. Når hundene tar helt av og ting går fullstendig bananas så må de inn i hvert sitt bur for å roe seg. Det fungerer fint. ikke en lyd fra noen av de. Bur er ikke noe jeg vil bruke eller har planer om å beholde, men av og til må jeg tvinge de to til ro. På Lady fungerer ikke grinder og slikt, de hopper hun over eller river ned.

Så må jeg si at det er fantastisk å ha en hund som nesten ikke trekker i båndet når vi er på tur.Hun tripper så pent ved siden av at det er en fryd. Jeg har hatt mange boxere gjennom 21 år og alle som en har trukket som besett.

Hun er litt småspist. Hun spiser Proplan valpefòr for store raser. I tillegg får hun Norwegian Polar og ett og annet rått kjøttbein som kyllinglår etc. Men jeg orker ikke stresse med det. Hun legger på seg og vokser og lider ingen nød.

Her er noen bilder tatt de siste dagene av de søte små :icon_confused:

IMG_4382lite.jpg-for-web-large.jpg

IMG_4215lite.jpg-for-web-large.jpg

IMG_4234lite.jpg-for-web-large.jpg

IMG_4423lite.jpg-for-web-large.jpg

IMG_4244lite.jpg-for-web-large.jpg

IMG_4225lite.jpg-for-web-large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt!

Men litt "trist" at de så fort blir så store (rent fysisk) - regner med at de er akkurat lite barnslige, klumsete og skrullete som alle andre valper i samme alder. Men så er de store som fullvoksne boxere på nulltid..

Moro å se samspillet mellom to skikkelig forskjellige raser, og hvordan de begge to "vokser" når de lærer seg annen kommunikasjon, lekemåte og væremåte enn det de er vant til.

Jentene dine blir sikkert perlevenner - det ser jo ut som om de allerede har det veldig moro sammen i alle fall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt!

Men litt "trist" at de så fort blir så store (rent fysisk) - regner med at de er akkurat lite barnslige, klumsete og skrullete som alle andre valper i samme alder. Men så er de store som fullvoksne boxere på nulltid..

Moro å se samspillet mellom to skikkelig forskjellige raser, og hvordan de begge to "vokser" når de lærer seg annen kommunikasjon, lekemåte og væremåte enn det de er vant til.

Jentene dine blir sikkert perlevenner - det ser jo ut som om de allerede har det veldig moro sammen i alle fall.

Susanne

Du peker på noe der Susanne. Det er lett å glemme at hun nesten bare er en baby. Av og til tar jeg meg selv i å forvente at hun skal reagere som om hun var voksen. Når jeg ser på bilder av henne fra hun ble født så sluttet hun å se ut som en valp da hun var såvidt over to måneder. Ble liksom lang og høy med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig hund! :lol::)

Og dette bildet var bare herlig da! :)

IMG_4215lite.jpg-for-web-large.jpg

Bare måtte legge ved det bildet. Viser veldig godt hvor utrolig stor forskjell det er i kroppen på de. Nå tror jeg Lykke (boxeren) kunne tatt av seg et kilo, men uansett. Frøken Breiræv og Stælken Gundersen ser de ut som. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...