Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Harstad


Djervekvinnen

Recommended Posts

Det er litt tidlig enda, men for mange begynner planleggingen allerede nå. Ser at denne gangen skal det være i Krafthallen. Noen som vet hvordan denne hallen er? Det stod også skrevet på NKK, at det var begrenset parkeringsmuligheter. Dette hørtes ikke bra ut. Noen som vet om området? Går det an å parkere ellers i området rundt hallen?

Holder på å melde på mine, men plages med Chanti og manglende papirer og sånnt, så tror jeg må få litt klarhet i dette før jeg melder på. Uansett skal Nitro være med! :ahappy:

Hvem andre skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Pga NM i bueskyting er utstillingen flyttet til Krafthallen. Den er mindre og det er nærmest ikke parkeringsplasser der i det hele tatt. Det som er enda verre er at det er overhodet ikke overnattingsmuligheter i byen pga mesterskapet i bueskyting. Jeg står på venteliste nr 40 og 33 på et par ulike hotell og pensjonat.

Skandale at NKK først nå "oppdager" at utstillingen kolliderer med et annet stort arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er enda bedre at de faktisk flytter denne til tidligere på året når det er så langt nord jeg, vi slet da vitterlig med snøstorm i fjor og da var det faktisk i april.. :ahappy: Jeg kikket på sidene til Krafthallen i går, og så vidt jeg så er den bare såvidt ferdig satt opp, så det er vel ikke rart om ikke parkeringsplassene er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline, tidligere på året kan bety kaldere vær og dermed roligere vær :ahappy: Det være sagt så kan disse kjære polare lavtrykkene våre slå til fra Oktober-Mai så det finnes egentlig ikke noe garanti for finvær...

Krafthallen har jeg faktisk aldri hørt om før, og det er jo ikke så rart om den er splitter ny. Medkila er iallefall i området rundt Kanebogen senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger denne Hallen i forhold til den andre? Noen som vet?

Jeg er skikkelig irritert over at det er blitt flyttet, og hvor i all verden skal lp gå midt på vintern?! Og mindre plass, ja det var jo bare det de trengte på denne utstillingen, som om det ikke er trangt nok i den hallen det var i :ahappy:

Det enste positive med denne utstillingen har jo vært den store banen ute med oppvarmet gress...er det uteområder rundt den andre hallen?

Nesten så man ikke gidder å dra, men det er jo så få NKKuts. her i nord at det er litt teit å ikke dra...

mvh marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline, tidligere på året kan bety kaldere vær og dermed roligere vær :) Det være sagt så kan disse kjære polare lavtrykkene våre slå til fra Oktober-Mai så det finnes egentlig ikke noe garanti for finvær...

Krafthallen har jeg faktisk aldri hørt om før, og det er jo ikke så rart om den er splitter ny. Medkila er iallefall i området rundt Kanebogen senter.

Ja, så hvorfor ikke legge NKK Harstad i juni/juli/ausugt istedet, så får man kanskje med seg litt fine sider ved Nord-Norge liksom istedenfor snøstorm og kaostilstander :P Men for all del, jeg skal dit uansett jeg, for det er en dommer jeg gjerne vil teste ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så hvorfor ikke legge NKK Harstad i juni/juli/ausugt istedet, så får man kanskje med seg litt fine sider ved Nord-Norge liksom istedenfor snøstorm og kaostilstander wink.png Men for all del, jeg skal dit uansett jeg, for det er en dommer jeg gjerne vil teste ut tongue.png

Det er jeg enig i! smile.gif

Dette blir veldig "unøyaktig", men i de store trekk var utstillingen før holdt mellom H'en i Harstad og Sama (man kan se en grønn flekk som skal illustrere fotballbane i området), mens den nå vil holdes ved det bittelille vannet rett ovenfor M'en i "Midkila" (eller "mekkjila" som vi uttaler det, og Medkila som Medkila IL skriver det).

Skal man være kreativ er det muligheter for parkering i området rundt Kanebogen, Kanebogen senter har en stor parkeringsplass, og expert/liknende "lagerbutikker" ligger i området. Det VIL være et stykke å gå - i oppoverbakke - men det er iallefall én mulighet som jeg ser for meg. Medkila er et skikkelig eneboligområde og Krafthallen ser ut til å ligge midt i dette boligområdet. Way to go NKK!

Skjermbilde2010-01-08kl152625.png

EDIT: Redigert etter ny informasjon om området kom fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også går ryktene om at hele NKK'en skal flyttes ut av Harstad og lenger sør.

Tror ikke vi blir å melde på, vi trenger en plass å overnatte, noe som ser dårlig ut nå i Harstad. Blir det sørover så blir det lengre å kjøre, og det vet jeg ikke om jeg gidder. Har ikke planer om å starte i lp der heller så..:ahappy:

Vi har et stykk ridgeback som da har trukket pulken noen helger (dvs at hun garantert ikke er i umuskuløs-feit utstillingsform, heller i temmelig muskuløs og tynn form), og såå interessert i utstilling er vi ikke, at vi kjører så voldsomt mye mer enn til Harstad. Ikke engang for NKK'en.

Edit; også er jeg enig med Marita; det beste med NKK Harstad var at ag'n og lp'n gikk på oppvarmet kunstgress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så hvorfor ikke legge NKK Harstad i juni/juli/ausugt istedet, så får man kanskje med seg litt fine sider ved Nord-Norge liksom istedenfor snøstorm og kaostilstander :) Men for all del, jeg skal dit uansett jeg, for det er en dommer jeg gjerne vil teste ut :P

Antageligvis har de gjort det sånn for at den ikke skal kræskje med utstillingen som er i Bodø i juni-juli vil jeg tro.

Jeg var sikker på å dra, men nå blir det sånn "kanskje hvis atte..." vi får sjå. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sakset fra NKK:

Krafthallen blir stedet for NKKs utstilling i Harstad i mars.

Arrangementet er nummer to i rekken av NKKs utstillinger i 2010.

Dato: 20-21. mars 2010

Sted: Krafthallen Se kart

Parkeringskapasiteten på området rundt hallen er dessverre noe lav, og vi oppfordrer derfor alle besøkende til å ha tålmodighet og være kreative med tanke på transport.

VIktig beskjed angående Lydighet og Agility!

Det er store utfordringer på grunn av plassmangel i denne hallen, slik at Agility dessverre utgår.

Som følge av dette er Narvik TBK tildelt internasjonalt agilitystevne den 19. juni - mer informasjon finnes på terminlisten

Lydighet vil bli arrangeret innendørs fra kl 15:00 på lørdag. Klasse 2 og Elite dømmes av Erik Brenden. Klasse 1 og 3 dømmes av Leif Arne Olsen.

Disse endringene har kommet etter at annonsen til Hundesport gikk i trykken, derfor vil utstillingsannonsen for Harstad i Hundesport nr 1/10 inneholde feil opplysninger når det gjelder Lydighet og Agillity.

Vi beklager så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppfordrer folk til å være kreative når det gjelder transport. Hvor kreativ kan man bli når man skal kjøre titalls mil til en utstilling??

Jeg syns det er rævva elendig at det ikke er overnattingsplasser å oppdrive, at det ikke er parkeringsmuligheter og at hallen er enda mindre enn den vanlige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ, for noe tull da..Typsisk at vi Nord-Norge som har så få store store arrangementer bare blir nedprioritert med en gang NKK glemmer å sjekke godt nok før de setter opp utstillinger. Hallene på noen av de utsillingene vi har vært på i Nord-norge er så trange at det er direkte uansvarlig å ta hunder med seg inn.

Tror det blir med en dagstur på søndagen (de 30 "korte" milene" fra Tromsø) da for vår del, også gidder jeg ikke gå LP. Er jo helt umulig å få en plass å bo fra lørdag til søndag.

Ja, vi skal være skikkelig kreative og komme med sykkel fra Tromsø i mars... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke bra ut! :whistle: Skikkelig kjipt at det ble sånn! De aller flest kommer jo med biler, det burde de jo vite! Man kjører jo langt for dette ,og mange fra hele landsdelen kommer. Jeg reserverte hotellrom tidlig i Desember, så tror vi skal ha rom (hvis ikke det har blitt noe rot, må ringe imårra å høre med dem)

Heldigvis er begge rasene mine på samme dagen, men hvis det blir oppmøte kl 9 -10 blir det vanskelig å rekke alt med kjøring og ferge osv samme dag, så da er det kjekt å ha overnatting.. Jeg har veldig lyst å få med meg denne utstillingen siden den er "nært", så jeg må bare gjøre et forsøk og prøve.. Er vel bare å stålsette seg på kaos. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ, for noe tull da..Typsisk at vi Nord-Norge som har så få store store arrangementer bare blir nedprioritert med en gang NKK glemmer å sjekke godt nok før de setter opp utstillinger. Hallene på noen av de utsillingene vi har vært på i Nord-norge er så trange at det er direkte uansvarlig å ta hunder med seg inn.

Tror det blir med en dagstur på søndagen (de 30 "korte" milene" fra Tromsø) da for vår del, også gidder jeg ikke gå LP. Er jo helt umulig å få en plass å bo fra lørdag til søndag.

Ja, vi skal være skikkelig kreative og komme med sykkel fra Tromsø i mars... :whistle:

Dette var ordentlig dumt.

Enig med deg at hallene på flere av utstillingene her er pyton.

Nå er jo utstillinga framskyndet en mnd også i år...

Om Linus er i pels blir det dagstur for oss også lørdagen.

Må jo prøve å få det fordømte store certet på han.

Tviler på at jeg gidder stille Hampus, dommer fra Belgia som sannsyneligvis aldri har sett en DSG er ikke akkurat en høydare, og siden det ikke er overnatting å oppdrive er Hampus for en gangs skyld nedprioritert.

Med hytta som bare sparer vi nesten 2 timers kjøring, så da er dagstur akseptabelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det blir sånn, da.. Hm.. Vanskelig med overnattning vil vel sørge for at Svenskene & Finnene ikke kommer, og det er jo drit kjipt... Vi trenger jo ikke cert, vi, så vi drar jo for å møte nye venner.. Hm...

Men, vi skal iallefall, vi har flere steder vi kan overnatte, så for oss spiller det ingen rolle.. Men, altså, ringene var små nok i utgangspunktet og nå blir de vel enda mindre..

Vi trenger plass, sånn at han får beveget seg ordneltig...

Dumme NKK.. Hulk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK Harstad er eller blir vel et kapittel for seg selv :whistle:

Hørte at hallen var mindre enn hallen i Ballangen og der var det enormt trangt med ca 400 hunder...

Hørte ellers at det var få parkeringsplasser og en veldig bratt bakke opp til hallen. Kjører man opp og der ikke er plass, må man rygge ned :hmm:

Ikke er det vist parkering lengre nede heller.

Jeg forstår ikke hva NKK tenker på når dem flytter utstillingen fra asken til ilden...Nå var det NKK`s feil at dem ikke fikk være i andre hallen ettersom dem hadde booka feil dato...

I allefall...Når det gjelder overnatting er det ingen problem om man er tidlig ute. Jeg bestillte så snart terminlista var klar og da var det ikke noen problem.

Må vel avgårde uansett jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bestilte rom i begynnelsen av desember. :whistle: Høres rart ut hvis hallen er så liten som beskrevet. Var selv i Ballangen, og hallen der var i passelig størrelse til en såpass liten utstilling som var da.

Meeeen, man må bare gjøre det beste ut av det. Kanskje det ikke kommer så mange i år, pga dette? Og mer plass til oss andre? hehe.

Vi finner nok sikkert ringene våre, og klarer å løpe en liten runde. Så det får gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes det er kjipt med små ringer, men satser på at det går bra. Gutten min går sinnssykt bra når han får plass, men vi får nok til et eller annet.. :whistle:

Men, kulest av alt, jeg få med meg lita jente! :wub:

Vi skal få valp!

Bono går bra i ringen, satser på at det ordner seg, men lille Chara får sosialisering..

Lurte på om vi ikke kunne få et "sonis-treff" iløpet av helga, sånn, hilse på hverandre og sånn..

Sitter bare og venter på PM'n..

Men, er jo ei evighet til den kommer..

Noen som kjenner til dommeren Margaret Davis, Australia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...