Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Harstad


Djervekvinnen

Recommended Posts

Nå er Chanti også påmeldt! :icon_redface:

Hun har null utstillingserfaring og har aldri blitt stilt, så dette skal bli spennende. Er veldig spent på hvordan dommeren dømmer henne. Samboeren min skal stille henne, så det er opp til han hvor mye trening han vil legge i det..

Så nå er det bare å vente. Håper på godt vær i den perioden, og at tiltross for at det virker trøbblete med hallen og det, håper jeg det går greit for det:)

Håper å treffe noen soniser! Ikke vær redd for å ta kontakt, er ekspert på å ikke kjenne igjen folk i slike situasjoner (kobler litt ut i store folkemengder). Så jeg er ikke overlegen med vilje :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Blææ, for noe tull da..Typsisk at vi Nord-Norge som har så få store store arrangementer bare blir nedprioritert med en gang NKK glemmer å sjekke godt nok før de setter opp utstillinger. Hallene på noen av de utsillingene vi har vært på i Nord-norge er så trange at det er direkte uansvarlig å ta hunder med seg inn.

Nå er det vel NKK's folk som bor der oppe som finner plassene - ikke en som sitter på kontoret i Oslo og ringer rundt for å høre hvor det er ledig. Hvor mange av dere er f eks på årsmøtet og bidrar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pleier alltid å melde på i god tid, men akkurat NKK Harstad tar jeg på utvidet frist denne gangen.

Skal bare stille shibaen, og KUN om han er i pels da vi mangler stort cert.

Siden vi ikke har overnatting i Harstad og skal kjøre dagstur fra hytta, gidder jeg bare å melde på om han er i noen lunde ok pels når fristen går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel NKK's folk som bor der oppe som finner plassene - ikke en som sitter på kontoret i Oslo og ringer rundt for å høre hvor det er ledig. Hvor mange av dere er f eks på årsmøtet og bidrar?

Det er nå NKK sentralt som har bestemt å flytte på, samt funnet ny dato for denne utstillingen, til tross for mye protester fra medlemmer i fjor ang flytting og fjerning av NKK i nord-norge. Da må jo folk her oppe bare finne de få hallene som er tilgjengelig, det er ikke akkurat overflod av haller man får låne her, hvertfall ikke av de store..Neste år flyttes forøvrig tromsø's utstilling ut og er tidligere, etter NKK prøvde å fjerne den helt.

Og jeg har selv vært utstillingssjef på THK/NKK oktober her, så det er ikke slik at jeg bare klager og ikke bidrar :icon_cry: men,men man får ta hva man får og være fornøyd med at vi ikke må stå ute i kulden :icon_redface:

Vi kommer med 3-4 stk dobermann (må se fluxe-luxe har fått pels igjen) og en Dp. Også kommer Annja med sine 2 troll, samt noen flere fra Tromsø, så blir hvertfall 8-10 stk dobber tilsammen. Blir trivelig:)

Vi fant oss sjøhus ved Kjelsundbrua:)

mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fryyyyktelig usikker på om jeg kommer meg nedover. Må se an alt fra obligatoriske oppgaver til lysten på å bruke 1000spenn tur/retur med hurtigbåten.. Skal ikke stille noe eget, evt noe for oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg skal stille Tupy, og muligens kineservalpen til mamma (om det er valpeshow? Noen som vet?)

Skal iallefall bort å se på om jeg ikke blir å stille :blink:

Edit: la til noe.

NKK arrangerer ikke valpeshow på sine utstillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en utstilling, fulle fly (også for mennesker) fredag, lørdag OG søndag! Dvs ikke alle fra sørlige deler av landet får delta med mindre de kan ta noen dager fri og kjøre bil...

Nei det skal du få meg til å tro.

Er vel neppe så mange avganger daglig mellom Oslo og Harstad, og med maks 3 hunder pr fly blir det trangt om plassen og fort fri for billetter.

Vi ser akkurat det samme når vi flyr sørover på de store NKK utstillingene.

Da må vi være veldig tidlig ute eller fly ned torsdag opp mandag for å få med hundene...

Vil tro det er likt for de som kommer fra Vestlandet også.

Det er rett og slett liten kapasitet for hund på fly. :console:

Men det er jo fullt mulig å komme seg til NKK Harstad via Tromsø med leiebil.

Det er jo sånn vi gjør det på alle utstillinger i sør, flyr til Oslo, leier bil og kjører resten av veien.

Litt mer pes, koster noe mer, men det verdt det til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg etter endt flyverutdanning skulle lage ei bedrift med "hundefly" hvor jeg flyr hundenorges hunder rundt omkring til utstillinger :console: (Ja jeg er klar over at det finnes i Amerika allerede :P )

Med garanti for god behandling av hundene, inget slurvete bakkemannskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg etter endt flyverutdanning skulle lage ei bedrift med "hundefly" hvor jeg flyr hundenorges hunder rundt omkring til utstillinger :console: (Ja jeg er klar over at det finnes i Amerika allerede :P )

Med garanti for god behandling av hundene, inget slurvete bakkemannskap!

Du hadde neppe blitt rik, meeen jeg ville nok valgt et selskap som var snill med hunder og flykassene.

Og ikke minst et selskap som gir oss en billett for hundene, og da faktisk garanterer at de kommer med...

For vi har hatt en del tull med hundene de siste 2 turene med fly, sist holdt ene hunden på å bli igjen selv om ale var gjort riktig fra vår side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg etter endt flyverutdanning skulle lage ei bedrift med "hundefly" hvor jeg flyr hundenorges hunder rundt omkring til utstillinger :D (Ja jeg er klar over at det finnes i Amerika allerede :P )

Med garanti for god behandling av hundene, inget slurvete bakkemannskap!

Ja da får du ihvertfall meg som kunde! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg etter endt flyverutdanning skulle lage ei bedrift med "hundefly" hvor jeg flyr hundenorges hunder rundt omkring til utstillinger :console: (Ja jeg er klar over at det finnes i Amerika allerede :D )

Med garanti for god behandling av hundene, inget slurvete bakkemannskap!

Tviler ikke på at det hadde vært populært! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en smule endring i planene her i huset.

Gubben har svikta meg den helga til fordel for firmatur på NM i skreifiske.

Kan ikke fatte at noen bytter hundeutstilling med NM i skreifiske... :ahappy:

Men da blir det jentetur med min datter i stede.

Vi har fått oss rom på Evenes hotell, bare 45 minutters kjøring fra Harstad.

Så nå må jeg bare bestemme om vi skal være hele helga og også stille Hampus, eller om vi skal holde oss til den opprinnelige planen og bare stille Linus...

Har jo fram til utvidet frist går ut søndag til å bestemme meg.

Må vel tenke og vurdere litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guuud..

kan ikke den derre forbanna påmeldingsfristen gå ut?

den skulle gått ut for lenge siden...

VIL ha PM! Og startnr...

og oppmøte klokka 12.

er det så himla mye å be om?

egentlig kunne jeg hat oppmøte 9, da, men da burde Basnjien være først i rigen..

har henta jenta mi, og jeg kan ikke huske at jeg har hatt en så liten valp før.. Bono var vel akkurat like liten, men jeg kan ikke huske det.. hm..

noen som vet om basenjer som skal stilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vi vel snart vente PM på mailen???

Er så lenge siden sist utstilling at jeg ikke lenger husker hvor lang tid det går fra utgått frist til pm kommer...

Meldte bare på Linus, håper ikke det blir fullt av DSG så jeg begynner å angre på at jeg ikke meldte på han og... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...