Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Harstad


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Men det gjør han, for han er både smart og vakker han, for tenk :lol: Jeg kommer! Håper det ikke kræsjer :lol:

Og ikke minst har han verdens flinkeste handler! :P Håper også at det ikke kræsjer, selv har jeg ikke sjans til å stille han til noe cert, jeg roter han helt vekk i ringen. :)

Urk, det må jo ha vært dommerendring på belger, nå er det plutselig en belgisk dame som skal dømme. :lol: Lurer på hva slags belgere belgerne liker. :D Men bare 3 stk her iallefall, så ikke all verdens med konkurranse uansett, lurer på hvem de andre to er. :D

Edit: Caroline, har du msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst har han verdens flinkeste handler! :aww: Håper også at det ikke kræsjer, selv har jeg ikke sjans til å stille han til noe cert, jeg roter han helt vekk i ringen. :lol:

Urk, det må jo ha vært dommerendring på belger, nå er det plutselig en belgisk dame som skal dømme. :lol: Lurer på hva slags belgere belgerne liker. :D Men bare 3 stk her iallefall, så ikke all verdens med konkurranse uansett, lurer på hvem de andre to er. :lol:

Edit: Caroline, har du msn?

Vi har dommerendring på aussie, så det er samme dommer på gronnis og aussie, og gronnis først, dessuten er det over 20 hunder før sheltie, så jeg rekker Cane helt garantert :lol: Har hverken nett eller msn i nye huset mitt desverre, nå låner jeg bare pc :lol: Men jeg har sms! PM'er nummeret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dommerendring på aussie, så det er samme dommer på gronnis og aussie, og gronnis først, dessuten er det over 20 hunder før sheltie, så jeg rekker Cane helt garantert :lol: Har hverken nett eller msn i nye huset mitt desverre, nå låner jeg bare pc :lol: Men jeg har sms! PM'er nummeret mitt.

Juhuuuu! :aww::lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg ut at jeg har glemt å melde på! :lol: Var så sikker på at jeg hadde gjordt det, men nei...

Fatter ikke at det går an :aww:

Men kommer uansett for å se på. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi stiller som eneste Basenji...

vanvittig kjipt..

jada..

men, altså, vi må jo stille likevel, da. Bono mangler jo et CACIB fra norge, da, så håper vi på å få i Sverige og Finland i løpet av året, da..

bare...

æsj!

vi får fanken ikke et eneste poeng i helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 greys! :whistle:

og 13 dobermenn! ! :blink::lol:

iiiiiiiik!

det er vel ikke så mye..?

jeg kunne godt tatt endel i antall over til oss, men...

mener, er det ikke vanlig at det er flere dobbermenn?

hm..

jeg bare venter, jeg.. får jo forhåpentligvis CACIB, da.. selv om jeg egentlig er på poengjakt..

gutten var jo andre mestvinnende hanne i fjor, kun slått av sin nydelige storebror. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, det må jo ha vært dommerendring på belger, nå er det plutselig en belgisk dame som skal dømme. :whistle: Lurer på hva slags belgere belgerne liker. :blink: Men bare 3 stk her iallefall, så ikke all verdens med konkurranse uansett, lurer på hvem de andre to er. :lol:

Husker du jeg lærte deg å telle startnummer etc? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke så mye..?

jeg kunne godt tatt endel i antall over til oss, men...

mener, er det ikke vanlig at det er flere dobbermenn?

hm..

jeg bare venter, jeg.. får jo forhåpentligvis CACIB, da.. selv om jeg egentlig er på poengjakt..

gutten var jo andre mestvinnende hanne i fjor, kun slått av sin nydelige storebror. :whistle:

Ja det er mange. De siste årene har det vært 1-2 greys i Harstad. I tromsø var det heller ikke så mange greys. Dobermann pleier å ligge på 5-6 stykker, så 13 er mange ja. Har ikke sett så mange dobbere på utstilling før.

Men hva som er vanlig i sør, vet jeg ikke, men antallet er jo generellt høyere der.

Har ikke sett en annen greyhound på 2 år nesten, så jeg gleder med til å treffe noen flere! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi stiller som eneste Basenji...

vanvittig kjipt..

Kjedelig da.

Sånn er det jo på de fleste nasjonale utstillingene her nord med DSG.

Har stort sett stilt alene eller med en annen, noe som jo er veldig lite motiverende...

Så jeg har fått helt antipati mot nasjonale utstillinger, får se om jeg gidder å stille han her i mai.

Nå er det faktisk "stor" påmelding på DSG i Harstad, 6 stk.

Og jeg har ikke meldt...hehe... mye pga at de hadde satt opp dommer fra Belgia og fordi det som regel er 2-3 DSG der.

Nå har det ikke bare blitt et greit antall, det har også vært dommerendring, til en jeg gjerne ville ha stilt for...

En som kjenner rasen.

Sånn går det når jeg for første gang ikke melder på. :icon_cry:

På shiba er det jo flere, meeeen stort sett de samme hundene.

Ikke akkurat spennende det heller, selv om resultater og rekkefølger jo gjerne blir forskjellig for forskjellige dommere.

14 shiba i Harstad er vel helt på normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange. De siste årene har det vært 1-2 greys i Harstad. I tromsø var det heller ikke så mange greys. Dobermann pleier å ligge på 5-6 stykker, så 13 er mange ja. Har ikke sett så mange dobbere på utstilling før.

Men hva som er vanlig i sør, vet jeg ikke, men antallet er jo generellt høyere der.

Har ikke sett en annen greyhound på 2 år nesten, så jeg gleder med til å treffe noen flere! :icon_cry:

åj...

trodde det var mye flere, jeg..

basenjien er jo en ganske sjelden rase og vi pleier å være en 5-6stykker på disse "store" utstillingene..

hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig med oppmøte klokken 12 for Dobber..(lover godt for en hyggelig lørdagskveld... :icon_cry: )

Ang. antall dobbere påmeldt i nord-norge de siste årene , så har det variert litt, det har ligget på 10-15 stk på NKK Tromsø de siste 2-3 årene, og litt mindre i Harstad. Var 11 nå sist i Tromsø, og tror 3 av dem var svenske. På småutstillingene er det 4-6 stk ofte, men så kan det plutselig være mange på en en liten utstilling. Hadde vært gøy om det var flere, særlig er det spennende å når de kommer fra andre land (så lenge de ikke vinner, selvfølgelig, hahaha).

Det er visst ikke så mange flere enn 10-15 ellers i landet heller på utstillinger, kun på Spesialer eller Lillestrøm får man mer enn 20 stk...

Vi har to stk som står for championat og 2 juniorbebiser som prøver seg for første gang i ringen, så jeg er litt spent jeg :whistle:

mvh marita

ps. Carina- hehe, skal se etter deg og Cane i ringen, dette kan jo bli svært underholdene..neida :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. Carina- hehe, skal se etter deg og Cane i ringen, dette kan jo bli svært underholdene..neida :whistle:

Du kommer neppe til å se meg i utstillingsringen med Cane, med mindre noe skulle skje med Caroline som skal stille han for meg. :blink:

Blir kjekt å endelig få hilse på deg og dine, ikke minst "valpene". :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer neppe til å se meg i utstillingsringen med Cane, med mindre noe skulle skje med Caroline som skal stille han for meg. :icon_cry:

Nå håper jeg du snart iler til og understreker at det ikke skyldes at du skal stå utenfor og dobbelhandle. Vi vil vel ikke at noen ubefestede sjeler skal få inntrykk av at sånt på noen måte er akseptert rundt belgerringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dere vanligvis flere enn oss, da. ;)

jeg stiller lørdag, oppmøte klokka 9, er nr 11 inn i ringen, da. er bare 13 i ringen lørdag, så regner med at dommeren tar seg litt tid...

så, fikk nesten viljen min, da. ;)

enten helt tidlig eller som en av de siste..

jeg har vært på litt for mange utstillinger der jeg har blitt sittende i timesvis å ventet på denne forbanna gruppa... (ikke for det, er ***** kult å komme i gruppa, men likevel..)

tenkte jeg skulle spørre dommeren om hun kunne se på lille tispa på bordet, bare se på tennene og sånn, gi en godbit..

hva tenker dere om det?

sånn, er det veldig dumt, eller?

jaja..

nå begynner jeg å glede meg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg du snart iler til og understreker at det ikke skyldes at du skal stå utenfor og dobbelhandle. Vi vil vel ikke at noen ubefestede sjeler skal få inntrykk av at sånt på noen måte er akseptert rundt belgerringen?

Høh? Hvor kom det fra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? Hvor kom det fra? ;)

Fra det faktum at dobbelthandling er veldig utbredt blant belgerutstillere. Hyggelig om de som ikke driver med sånt kunne ta litt aktivt avstand fra det - håper du er en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåja, du har folk du.. ;)

Ja, jeg har folk jeg, virker ikke i ringen selv, da er det bedre at andre gjør det. ;) Og Caroline er bare superdyktig, også med Cane. ;)

Gleder meg forøvrig til å bli hoppet ned av "lille" Albert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det faktum at dobbelthandling er veldig utbredt blant belgerutstillere. Hyggelig om de som ikke driver med sånt kunne ta litt aktivt avstand fra det - håper du er en av dem?

hehe - Hadde du sett Belgerguri ved utstillingsringen hadde du skjønt at hun ikke stiller sine hunder fordi hun er nødt til å dobbelthandle de. Du hadde sett at hun ikke stiller hundene sine fordi hun holder på å besvime av skrekk..

Men om du trenger noen å øse ut din vrede over, så "hei, jeg heter 2ne, jeg dobbelthandler hunden min". Vi kan sikkert ta det her, jeg skal dessverre ikke til Harstad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...