Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull

Huldra

Recommended Posts

Guest Dratini

Neineinei! Tulla må vente til etter helgen, eller evt. presse de ut før helgen. Jeg skal nemlig bort i helgen og har ikke mulighet til å oppdatere meg på sonen. Dette MÅ da Tulla ta hensyn til!

:rolleyes2:

Om Tulla starter før helgen, så kan det være at "sjonkel polti" bør holde seg unna herfra og til Huldra :lol: For det er mulighet til at jeg fyker avgårde og hjelper til om det skulle bli nødvendig :lol:

Men Huldra virker til å ha det aller meste under full kontroll :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Neineinei! Tulla må vente til etter helgen, eller evt. presse de ut før helgen. Jeg skal nemlig bort i helgen og har ikke mulighet til å oppdatere meg på sonen. Dette MÅ da Tulla ta hensyn til!

:icon_cry:

Og jeg skal strengt tatt på jobb i helgen (jada, stand-in fins), så hun har med å knipe igjen, evt ploppe de ut før helgen! :icon_redface::)

Om Tulla starter før helgen, så kan det være at "sjonkel polti" bør holde seg unna herfra og til Huldra :) For det er mulighet til at jeg fyker avgårde og hjelper til om det skulle bli nødvendig :wub:

Men Huldra virker til å ha det aller meste under full kontroll :aww:

Heh.. springere har en tendens til å føde på dag 60 eller 61, så jeg er stygt redd for at sjonkel polti kan måtte holde seg innendørs en liten stund ja.. :) *gulp* Plutselig er det så overveldende alt sammen, og plutselig kan det jo skje! *prøve å holde roen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: glemte å si at jeg kjente en valp eller to sparke i går! :):icon_redface:

Åh, det er den BESTE følelsen som finnes!

Sukk, som jeg misunner deg. Du har en spennende uke/helg foran deg, krysser fingrene for at alt går bra. :icon_cry:

Og rop ut om du skulle trenge enda flere aviser, jeg har noen bæreposer stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er den BESTE følelsen som finnes!

Sukk, som jeg misunner deg. Du har en spennende uke/helg foran deg, krysser fingrene for at alt går bra. :wub:

Og rop ut om du skulle trenge enda flere aviser, jeg har noen bæreposer stående.

Tenkte på disse avisene senest i dag, kommer innom og henter de når jeg vinner meg til det. :aww:

Og ja, det er en aldeles herlig følelse! :)

Spennende!

Jeg stemmer for natt til 22 februar (det er nemlig fineste datoen iløpet av året det :icon_cry: ). 8 valper, 5 tisper og 3 hannhunder. Og jeg tror det kommer noe tan i kullet ja. :icon_redface:

Jeg liker denne gjettingen din, med tanke på både dato, kjønn og farge! :) (Men hvorfor er det den fineste datoen? Frierier?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Heh.. springere har en tendens til å føde på dag 60 eller 61, så jeg er stygt redd for at sjonkel polti kan måtte holde seg innendørs en liten stund ja.. :icon_cry: *gulp* Plutselig er det så overveldende alt sammen, og plutselig kan det jo skje! *prøve å holde roen*

Dette går nok så bra, så bare ta det med ro :icon_redface: Og er Sjonkel Polti der, så skal de få vite at det er spesialsøkshunder underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok så bra, så bare ta det med ro :) Og er Sjonkel Polti der, så skal de få vite at det er spesialsøkshunder underveis :icon_cry:

:icon_redface:

Blir bra dette, hvis du er fødselshjelpen min kommer jeg garantert til å kunne slappe av, får sikkert ikke tid til å bli nervøs engang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

:blink:

Blir bra dette, hvis du er fødselshjelpen min kommer jeg garantert til å kunne slappe av, får sikkert ikke tid til å bli nervøs engang! :blink:

Er ikke noe å bli nervøs for, sånn egentlig :blink: Tulla kommer til å takle alt mye bedre enn hva vi kan tenke oss. Og nå venter jeg spent på hvordan det går hos dere :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare bra. Har begynt å måle tempen oftere, og hun ligger og lurer rundt 38 grader, som oftest litt i underkant.

Men hun er sprek! I går da jeg kom fra jobb, gikk jeg rett ut for å lufte. Tulla var slett ikke lat da - hun hoppet ca 80 cm rett opp på en brøytekant som lå over et gjerde for å markere (en nabotispe som bor der, så det er klart hun må legge igjen visittkortet)! :P Og i dag er hun ikke så drektig at hun ikke kan tillate seg litt drakamp med en fille.. :D

Ellers er jeg på utkikk etter pæreformen, men jammen om jeg vet altså.. :blink: Ser ikke ut som om hun har tenkt å bli pære helt enda i alle fall. Innbiller meg at den bakerste delen av buken hennes vil bli ganske mye større, men foreløpig ser jeg ikke så mye til det. Kjente valpene sparke igjen i går (eller var det i dag), lurer på om de begynner å bli lei?

Matlysten er fremdeles på topp, som vanlig. Og jeg tror ikke hun kommer til å matvegre noe i det hele tatt, så det venter jeg ikke på en gang. :blink: Derimot har hun begynt å grave litt i underlaget når hun skal legge seg. I morges veltet hun hele dynen til typen min opp på puten hans (han var heldigvis gått på jobb), og ellers graver hun i stoler og sofaer når hun skal legge seg. Det blir fort varmt for henne, så hun blir ikke liggende i timesvis før hun heller velger gulvet.

Holder på å ordne siste rest nå, og lurer på om det er noe jeg har glemt? Jeg har kokt tråd i dag (merkelig ting å gjøre igrunn). Jeg brukte ikke det på den fødselen jeg var med på; da brukte jeg bare fingrene for å holde igjen navlestrengen, og det gikk da fint. Men når man får fødselshjelp er det ikke godt å si hvilke vaner de tar med seg og vil overføre, så her er det best å være på den sikre siden! :) Sløv saks har jeg bevisst ikke samlet på; satser på at jeg kan rive hvis Tulla ikke gjør jobben selv da. Gamle håndklær er hentet fra min mor, og hun hadde også noen kladder (av alle ting) liggende, så de fikk jeg også. I tillegg til to banankasser med aviser.

Og den gamle varmelampen som ble brukt i hønsehuset for ti-femten år siden hang der fortsatt - nå er den tørket støv og skitt av etter beste evne, og heldigvis virker den enda! :) Satser egentlig på å ikke være nødt å bruke den, men den er i alle fall kommet i hus sånn i tilfelle. Tulla skal nemlig bo på badet i andre etasje, og der er det varme i gulvet. Jeg har også tro på at det er bedre med èn grad for kaldt enn èn grad for varmt. Ifølge Lars Fält (var på kurs hos han), så er det bra for valpenes psykiske utvikling om det er så "kaldt" at de må ligge sammen, fremfor at det er så varmt at de velger å legge seg vekk fra hverandre. Men alt med måte selvsagt.

Håper typen klarer å huske at han skal kjøpe med kabel til skriveren, så får vi plugget i den og skrevet ut noen ark hvor jeg kan notere diverse ting om valpene på (fikk tilsendt fra "søsteren" til Tulla), bla tegninger, kjønn, fødselsvekt, osv. Velling/mat til Tulla under fødselen venter jeg med å lage til jeg ser tegn på at hun begynner (temp-fall eller oppblokking). Og sånn for helt krisemaksimeringssikkerhetsskyld så har jeg også kjøpt morsmelkserstatning. Det er sikkert garantert at man får bruk for det hvis man IKKE har, og da blir det også garantert fødsel i en helg. :blink: 250kr er derfor en billig forsikring syns jeg.. :P Men jeg har helt sikkert glemt noe - er det noen som kommer på hva det kan være? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med pappa i går og han hadde selvfølgelig glemt å samle aviser. :blink:

Men jeg har som sagt noen bæreposer stående som jeg kan stikke innom med en dag. Og skulle du gå tom så kan jeg skaffe mye mer på jobb. :blink:

Jeg tipper forresten 5 hanner og 3 tisper!

Var det Geir Relling som tok røntgen av Tulla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med pappa i går og han hadde selvfølgelig glemt å samle aviser. :blink:

Men jeg har som sagt noen bæreposer stående som jeg kan stikke innom med en dag. Og skulle du gå tom så kan jeg skaffe mye mer på jobb. :blink:

Jeg tipper forresten 5 hanner og 3 tisper!

Var det Geir Relling som tok røntgen av Tulla?

Hehe, tror det går greit med aviser, men tar gjerne imot bæreposene dine dersom du ikke samler på de selv da. Har ganske mange banankasser nå, og hvis det ikke holder har både jeg og typen og foreldrene mine jobber å samle på. :blink:

Ja, det var han som tok røntgen. Nå ble jeg veldig nysgjerrig; hvorfor lurer du? Kan han ikke faget sitt? :blink: Ser han flere eller færre enn det som kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror det går greit med aviser, men tar gjerne imot bæreposene dine dersom du ikke samler på de selv da. Har ganske mange banankasser nå, og hvis det ikke holder har både jeg og typen og foreldrene mine jobber å samle på. :blink:

Ja, det var han som tok røntgen. Nå ble jeg veldig nysgjerrig; hvorfor lurer du? Kan han ikke faget sitt? :blink: Ser han flere eller færre enn det som kommer?

Ja, jeg vil veldig gjerne bli kvitt de posene! Hehe. Samlet opp til Oliver kom, siden jeg skjønte det kom til å ta en stund før han ble husren. Men tror kanskje jeg overdrev en smuuule.

Jeg lurte fordi det er Geir som er best! :blink::blink:

Han har sett riktig antall på alle 7 kullene til oppdretteren min i alle fall, til og med når det på fire kull var 8-10 valper og vanskelig å telle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil veldig gjerne bli kvitt de posene! Hehe. Samlet opp til Oliver kom, siden jeg skjønte det kom til å ta en stund før han ble husren. Men tror kanskje jeg overdrev en smuuule.

Jeg lurte fordi det er Geir som er best! :blink::blink:

Han har sett riktig antall på alle 7 kullene til oppdretteren min i alle fall, til og med når det på fire kull var 8-10 valper og vanskelig å telle. :blink:

Haha, okei da! Men da er det jo litt interessant at du gjetter en valp mer enn han så da? :)

Tar gjerne imot posene jeg altså, kan umulig skade med for mange aviser hvis det skulle ende opp med noe sånt? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel aviser liggende, et par bærenett ca, om du vil ha :blink: (samler ikke, det er bare det at hylla vi samler gamle aviser i er stor, og den begynner å bli full.. Å gå ut med avisene før man må er oppskrytt :blink: )

Haha, kjenner til den! :blink: Vi har av og til en ikeapapirpose stående i gangen, og det er såklart mye enklere å hive smårusk og pizzaesker i den heller enn i søppelspannet som står rett utenfor døren.. :)

Tar gjerne imot avisene dine også, men er det ikke litt langt å kjøre for en av oss til/fra Orkdal/Trondheim for et par poser aviser? :blink: Men hvis du bor et fornuftig sted, kan jeg be typen stikke innom etter jobb en dag og ta de med? Eller hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da tror jeg det blir litt omvei. Han jobber midt i sentrum skjønner du. Men takk for tilbudet! :blink:

Mål i dag:

Brystkassen: 71 cm (68 normal)

Rundt største delen av brystkassen: 79 cm ( 73,5 uke 7)

Buken: 73 cm (53 normal) Hun var forøvrig 66 cm på søndag! :)

(Normalmålene er, for de som ikke har fått med seg det, med utgangspunkt i uke 3.)

Drev og kikket gjennom noen litt eldre bilder, og fant et av Tulla i kondomdressen sin, mens hun er ute på verandaen og spiser margbein. Og da slo tanken meg - kondomdressen får jo virkelig frem formene på hunden - så hvorfor ikke prøve å tre den på henne nå også?! :blink:

Først bildet fra i fjor:

Nikon2009%20076.jpg

Og så bildet fra i dag :blink: :

59dager%20015.jpg

For å si det sånn; hun var ikke heeeelt fornøyd med situasjonen stakkars, haha! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...