Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

Herremin hatt som de vokser! De var jo nettopp bittesmå :ahappy: De må jo ha tatt igjen Aynï snart nå?

Nudelige da! Virker som en herlig liten gjeng :)

Nåja.. men det er ikke såå langt igjen nei. Aynï er 6,5kg, og det er jo 2 kg mer enn den største (Tullingen). De har forresten begynt å skjønne litt mer av andre hunder nå; nå skal det smiskes for Aynï, de går ikke bare bort til henne med den største selvfølge og halen i været, virker som om de har begynt å få litt oppdragelse.. :) Tulla oppdrar de også godt; men det er ikke alltid like passende tidspunkter hun finner for det.. I natt skulle hun nemlig være inne hos de påstod hun, hun som egentlig har sluttet å sove hos de. Jaja, tenkte jeg, hun får bare være da, og så gikk jeg og la meg. Hørte hvordan de styrte på der nede, og etterhvert roet de seg ned. Da klokken var halv to i natt var hun ferdig og sa fra om at nå kunne hun få ut, takk! :P Jeg gikk ned, og da lå alle valpene og sov fredelig og rolig, og Tulla var såå himla fornøyd med seg selv! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Så store de har blitt! :P :P Og hadde alle oppdrettere vært som deg... :P

Takk! :ahappy: Og ja, de har blitt skikelig store, og begynner faktisk å ligne på noe her! :)

:)

Nå er det ikke lenge igjen nå! Og nå ser de jo til og med ut som vakre springere...

:)

Jepp, de blir mer og mer springer for hver dag som går, og de deilige ørene er til å spise opp - noe de andre søsknene selvsagt prøver på.. :) Dette synes jeg er veldig spennende, og jeg synes du kan bestemme deg litt. :D *hark*

Ja, det er sånn ca. nå jeg får lyst på springer *ler*

De er så skjønne i den alderen de er nå.

Flotte bebiser altså :D

Jepp, og sånn ca om to-tre uker så vil du levere den tilbake igjen! :P Isj, gruer meg til de tenna altså, for de begynner å merkes godt nå!

Skjønne,jeg er ikke i tvil,skulle jeg hatt en av dem måtte det vært Tullingen :P Han har liksom vært min hele tiden han :)

Tullingen er flott han! :P Han har et nydelig hode som jeg ikke klarer å se meg mett på.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde virkelig vært noe! Du er knallflink med valpene :) Må være en drøm å få valp fra deg :)

Takk! :ahappy:

Her kommer en film en venninne av meg har laget av valpene i hagen i dag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de blir mer og mer springer for hver dag som går, og de deilige ørene er til å spise opp - noe de andre søsknene selvsagt prøver på.. :ahappy: Dette synes jeg er veldig spennende, og jeg synes du kan bestemme deg litt. :) *hark*

Jeg skjønner ikke hva du snakker om i det hele tatt jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanvittig herlig gjeng, Borghild! :P Jeg vil ha den som sprang avgårde med tunnelen! :ahappy::D

Det var nok Spesiell det du..! :)

Jeg skjønner ikke hva du snakker om i det hele tatt jeg... :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei, nå tuller du bare med meg! :ahappy:

Det gjør jeg faktisk ikke! :):) Og det som er litt morsomt, er at hun har gjort det der mange ganger før - hun kommer til å bli en elendig agilityhund! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige :ahappy:

Prikken er desidert den søteste :P

Takker! :) Og Prikken blir sikkert veldig glad for å høre at han også er en favoritt! :D

---

Akkurat nå er jeg litt sånn: :P Jeg har fått en flott valpekjøper til lille Buddy'en, og han skal steike meg få brynt seg på jakt! :P Er så kjempeglad for det! Føler jeg har ganske god kontroll på hannhundene, og på hvor de skal. På den andre siden så synes jeg det er vannvittig vanskelig å fordele tispene, dvs å få kabalen til å gå opp her! Jeg prøver å vri og vende hodet mitt opp ned for at flest mulig skal bli mest mulig fornøyd, men jeg er redd jeg kommer til å måtte skuffe noen uansett.. Føler meg fæl når jeg ikke kan gi noen "deres favoritt", i alle fall når jeg ser at den sikkert vil passe de bra, men at den vil passe noen andre enda bedre - og hvordan skal jeg si noe sånt? :) Og så forstår jeg ikke hvorfor alle må ha de samme favorittene?! :) "Alle" som skal ha hannhund har villet ha Tullingen, og nesten alle som skal ha tispe vil ha Dottie.. Jeg kan jo ikke akkurat klone de heller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg faktisk ikke! :):ahappy: Og det som er litt morsomt, er at hun har gjort det der mange ganger før - hun kommer til å bli en elendig agilityhund! :P

*mumlenoeomatjegskaljoikketreneagilityengang* :D Ser ut som ei kjempemorsom frøken, du får lage en til sånn når jeg skal ha springer om 300 år. :)

Akkurat nå er jeg litt sånn: :P Jeg har fått en flott valpekjøper til lille Buddy'en, og han skal steike meg få brynt seg på jakt! :P Er så kjempeglad for det! Føler jeg har ganske god kontroll på hannhundene, og på hvor de skal. På den andre siden så synes jeg det er vannvittig vanskelig å fordele tispene, dvs å få kabalen til å gå opp her! Jeg prøver å vri og vende hodet mitt opp ned for at flest mulig skal bli mest mulig fornøyd, men jeg er redd jeg kommer til å måtte skuffe noen uansett.. Føler meg fæl når jeg ikke kan gi noen "deres favoritt", i alle fall når jeg ser at den sikkert vil passe de bra, men at den vil passe noen andre enda bedre - og hvordan skal jeg si noe sånt? :) Og så forstår jeg ikke hvorfor alle må ha de samme favorittene?! :P "Alle" som skal ha hannhund har villet ha Tullingen, og nesten alle som skal ha tispe vil ha Dottie.. Jeg kan jo ikke akkurat klone de heller? :P

Så bra at du har fått en sånn valpekjøper til han! Og den der valpekjøperkabalen gleder jeg meg ikke til i fremtiden når det er min tur.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de blir fornøyd uansett hvilken valp de får da :ahappy: Bare fortell dem hvor fin Spesiell er da :P

Hjelper det noe særlig da hvis de ikke får henne? :)

*mumlenoeomatjegskaljoikketreneagilityengang* :) Ser ut som ei kjempemorsom frøken, du får lage en til sånn når jeg skal ha springer om 300 år. :P

Det var dette med kloning da.. skal se hvor langt jeg kommer på 300 år! :)

Så bra at du har fått en sånn valpekjøper til han! Og den der valpekjøperkabalen gleder jeg meg ikke til i fremtiden når det er min tur.. :D

Nei, det er jammen ikke enkelt! :P Det er jo flott at noen har tatt kontakt for lenge siden og fulgt med på fødselen osv, men det er jammen bra å ha litt is i magen også, for jeg tror ikke at selv om de kommer bare et par uker før levering, så er de noe verre valpekjøpere av den grunn, eller mindre seriøse, eller.. Is i magen er en fin ting altså. :PSelv om man her på sonen helst bør ha kjent oppdretter i førti år før man kjøper valp, og ha studert linjene ut og inn og tilbake igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikken og Frakken er mine favoritter :D Synes de har nydelig uttrykk begge to. Og i tillegg er de ikke hundre prosent symetrisk i bliss, det liker jeg :D Og i oppførsel virker de to som noen skjønninger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buddy er herlig - ikke rart han er manges favoritt! Men det er rart med det, det er ingen som har sagt at Prikken eller Frakken er favorittene deres, lurer litt på om det har med de asymmetriske blissene å gjøre? At de kanskje ser litt strenge ut? :)

Jeg syntes alle er like skjønne jeg :D

Takk! :D

Her kommer en film en venninne av meg har laget av valpene i hagen i dag:

Herlig :D

Lo høyt flere ganger :D Hvem var det som klatret opp på hinderet?

Akkurat nå er jeg litt sånn: :D Jeg har fått en flott valpekjøper til lille Buddy'en, og han skal steike meg få brynt seg på jakt! :D Er så kjempeglad for det! Føler jeg har ganske god kontroll på hannhundene, og på hvor de skal. På den andre siden så synes jeg det er vannvittig vanskelig å fordele tispene, dvs å få kabalen til å gå opp her! Jeg prøver å vri og vende hodet mitt opp ned for at flest mulig skal bli mest mulig fornøyd, men jeg er redd jeg kommer til å måtte skuffe noen uansett.. Føler meg fæl når jeg ikke kan gi noen "deres favoritt", i alle fall når jeg ser at den sikkert vil passe de bra, men at den vil passe noen andre enda bedre - og hvordan skal jeg si noe sånt? :( Og så forstår jeg ikke hvorfor alle må ha de samme favorittene?! :D "Alle" som skal ha hannhund har villet ha Tullingen, og nesten alle som skal ha tispe vil ha Dottie.. Jeg kan jo ikke akkurat klone de heller? :(

Jeg trodde ikke jeg helst ville ha Ellie, men det viste seg at oppdrettern hadde nøyaktig rett da hun trodde det var den som ville passe oss best :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikken og Frakken er mine favoritter :) Synes de har nydelig uttrykk begge to. Og i tillegg er de ikke hundre prosent symetrisk i bliss, det liker jeg :D Og i oppførsel virker de to som noen skjønninger også :D

Det var jammen godt noen hadde sansen for de også! :D Gemyttmessig tror jeg det er disse to som har størst potensiale bruksmessig av hannene, de er også veldig Knoll og Tott, og man ser de ofte sammen med noe fanteri på gang. :D

Spesiell er garantert min favoritt :P Selv om hun løper og snurrer i tunnellen, hun lærer sikkert til slutt at det er like gøyt å løpe gjennom den :(

Vi får satse på at hun gjør det, evt at hun ikke trenger å lære seg det!

For en HERLIG film :(

:P

Jeg syntes alle er like skjønne jeg :P

Herlig :D

Lo høyt flere ganger :P Hvem var det som klatret opp på hinderet?

Det er Frakken som er oppe på hinderet. Det er ikke så mange som har skjønt at de kan gå opp enda, jeg har lokket M opp, ellers er det bare Mini-Tulla og Frakken som har klatret opp selv. Og Mini-Tulla fant ikke veien ned før hun plutselig gjorde et lite hopp.. :D

Jeg trodde ikke jeg helst ville ha Ellie, men det viste seg at oppdrettern hadde nøyaktig rett da hun trodde det var den som ville passe oss best :(

Jeg håper jeg klarer å velge ut riktig ja, men jeg ser jo at jeg skulle hatt dobbelt opp av noen valper da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanvittig herlig gjeng, Borghild! :D Jeg vil ha den som sprang avgårde med tunnelen! :D :D

Enig :( Men jeg tar gjerne hele gjengen jeg! Farlig søt film altså :D

Og jeg er sikker på at du klarer å ta de riktige valgene Huldra. Valpekjøperne blir sikkert strålende fornøyde uansett! Alle valpene er jo herlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...